1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581411 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 247 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Tråd
Gärna öl och brännvin - det kan jag tänka mig
Wisky kan väl också slinka ner, ner, ner, ner
Men kommer du med konjak kommer jag att tacka - NEJ!
Konjak kan jag bara inte med

(Frågesport- vem är skalden till ovanstående kväde?)

Trist att en infantil förortsbo gör vad han kan för att sabba den mysiga andan i gästboken. Det har varit kanonväder här nere i 08-området idag och uppenbarligen är solsting en tänkbar förklaring för inte fan var det många rätt i Könjak-argumentationen. Att sedan slingra sig och vägra bemöta svaren är sorgligt. Här är lite fakta.

1) Red Eagles är det inte många Timråsupportrar som är nöjda med. Där ger jag dig rätt. Å andra sidan tog sig SSK efternamnet Lightnings innan vi blev rödörnarna så om det är ditt starkaste "argument" i det här julitjafset så är det inte mycket att komma med.

2) När det gäller ditt första inkliv så gick kritiken ut på att vi hade för svag trupp OCH för dålig publik.

2A) Vi har de senaste två säsongerna varit betydligt bättre än SSK. Vad årets Silly Season medfört vet varken du eller jag. Men jag är inte orolig för egen del, tackar som frågar.

2B) Med tanke på att vi av flera oberoende bedömare rankas som elitseriens bästa hockeypublik tar jag ditt illa underbyggda omdöme om Timråpubliken med ett lastbilsflak salt. Förutom Aftonbladets klackranking kan du ta del av vad svenskafans skriver eller vad diverse lokaltidningar runt om i landet sagt om vårt bortafölje. Kanske minns du hyllningarna till Timråklacken i LT åtminstone? Eller vad som stått i matchrapporterna på er egen hemsida? Du verkar inte ha varit på matcherna själv i alla fall din internetsupporter.

3) Vad har du mer sagt?
- "[Timråsupportrarna säger] Nu ska det bli SM-guld" Suck. Var har du hört det? Dålig stil att lägga saker i "vår" mun för att ha något att bemöta riskfritt.

- "Medgångsupportrar". Jo jävlar. Ursäkta en billig poäng men tillåt mig påpeka att SSK knappt hade en otroligt lågt snitt före jul förra säsongen. Kiruna hemma, 833 åskådare.... Var du själv där? Vi har haft högre snitt än SSK de tre senaste säsongerna i alla fall.

- "Publiken som kommer kan ingenting (sitter och läser i matchprogrammet för att ens kunna känna igen sina hemmaspelare !" Det är ju helt underbart osakligt! Mer sånt! Har du överhuvudtaget varit i Timrå Isstadion? Berätta! Med tanke på att du inte är med i er supporterklubb betvivlar jag att du åker på bortamatcher överhuvudtaget...

Det är mer dötugg men nu får det räcka. Schas på dig, in i skamvrån och tänk om. Välkommen tillbaka i diskussionen när du kan bete dig som folk, tills vidare kan du väl logga in på Linköpings sida, där verkar fler SSK-nötter trivas utmärkt.
Låst ämne

Sv: Tråd
superia:
Tack för omtanken, ska tänka på det,Men HH är hjärtlös,,Gaggi,,JA! Oironisk hmmm vet ej får andra avgöra.

Octago: Tack för Tipset,
Låst ämne

Sv: Tråd
könjak: Töntigt namn föresten lägg ner, du har inte haft ett rätt i något av dina resonemang. Jag var på båda SSk matcherna i Scania rinken när vi gick upp, Inte fan hade ni någon klack då.
så sluta svamla om er förträfflighet.

Älska Timrå IK
Låst ämne

Sv: Tråd
Könjak:

Tillåt mej småle, man kan ju inte göra så mycke annat.
Så du är inte med i supporterklubben, ja det är ju ett väldigt bra sätt att visa att man tycker om ditt lag. Kanske ska försöka med det ja med, fast nää. Våran supporterklubb är så bra så det skulle ja aldrig göra, men om eran är så dålig att du inte vill vara med så förstår ja ju de iofs. Stackars lilla Könjak ha inte annat att göra än att skriva nedlåtande kommentarer på Timrås gb, jaja om det roar dej så.....
Låst ämne

Sv: Tråd
Ingen skulle bli gladare än jag om örnskrället försvann. Vad mig anbelangar så är dock det viktigaste att laget gör bra ifrån sig på isen. Och därmed avslutar jag mitt deltagande på denna tråd. Väl mött i Scaniarinken till vintern. Du, jag, Timrå IK, Red Eagles, Timrå Supporterklubb, Blue lightnings och så givetvis alla andra. Glömde jag någon?
Låst ämne

Sv: Tråd
Supporterklubben får själva stå för vad dom heter , jag är inte med där !
Jag visste inte att uppe i Timrå är supporterklubben och föreningen i en och samma organisation , så är det iallafall inte i Södertälje !
Så¨Tjalle du faller på ditt bluelightningsargumentation !
SSK är SSK och ingenting annat , men jag förstår att ni kan ha det svårt att förstå vissa saker när ni själva har så många namn att hålla reda på !!
Finns det röda örnar i sverige ??
Låst ämne

Sv: Tråd
Könjak: Du har tyvärr inte mycket rätt i det du skriver om Timrå. Varför, undrar du?
Vänta & se! Det är snart elitseriepremiär.

Ska bli väldigt kul att återigen få besöka Scaniarinken & er klack. Klarar ni av 5-600 Tikare? Lycka till!
Låst ämne

Sv: Tråd
Ursäkta Könjak men jag är lite nyfiken på er supporterklubb. Skulle du kunna ge mig länken till den. Jag har sökt men det enda jag hittar än sida som måste vara tre år gammal eftersom den finns på www.bluelightnings.com...

Tradition så Bull
Låst ämne

Sv: Tråd
Kongo>> Lightnings har inte använts på tre år , tillskillnad från Red eagles eller vad ni nu kallar er !
SSK fattade snabbt sitt misstag i namnbytet och tog också bort det snabbt !!

Och vad är det för svar du vill ha !
Ditt förra inlägg var inte ett svar på mitt inlägg utan ett personligt påhopp istället , kom med nåt konkret istället för att gråta !
Ni fick höra sanningen och det blev för mycket för er verkar det som !
Det är jävligt svårt att respektera ett lag som timrå vars ledning verkar ha direkttelefonlinje till aftonbladet för att få uppmärksamhet för minsta lilla grej !
Låst ämne

Sv: Tråd
Jag tycker då iaf att vi måste ha bra mycket bättre klacksupportrar en er.
eftersom eran klack skiter i SSK när dom förlorar åå går inte på en match´, förns dom börjat vinna igen!
Medans vi i vår klack kommer endå!
Det kallar jag trogna supportrar!
Även fast både SSK och TIK har sittplatsfolk som sviker laget bara för det går dåligt!
Så e min uppfattning iaf!
Låst ämne

Sv: Tråd
Könjak:
Hört talas om SSK Lightnings?
Väntar på svar på mitt förra inlägg...
Låst ämne

Sv: Tråd
Undrar vem som snackar !!
Timrå lyckades stanna kvar förra säsongen och nu så ska det bli SM-guld nästa säsong !!
Ha Ha ni kan inte ha mycket att göra där uppe i skogen !
Först gnälla på SSK plus andra lag om diverse småsaker som vem som har bäst klack medmera och sen då ni får lite mothugg då är det visst inte kul längre , Pinsamt !
Dessutom så är likheterna mellan LHC och Timrå slående !
1:Medgångsupporters
2:Köper in sig i kvällstidningarnas sportrubriker (mediaprostitution)
3:Publiken som kommer kan ingenting (sitter och läser i matchprogrammet för att ens kunna känna igen sina hemmaspelare !
4:Att använda ett amerikaniserat namn Red eagles , Hockey Club gör inte klubbarna mer proffisionella även om man på landsbygden verkar tro det !
5:Båda klubbarna kallar en samling barn och gamla gubbar som gemensamt klappar händerna för klack !!!
6:Både LHC och TIK har på ett pinsamt sätt bytt namn från och till och har sen mage att kalla sig klassiska !
Låst ämne

Sv: Tråd
Könjack:

Om du tror att vi är en klack på 50 pers, gå då in på länken SUPPORTER sedan GALLERI och bedöm själv. Din dumma jävel!
Låst ämne

Sv: Tråd
SSK: Mycke snack, liten verkstad!
De verkar lika uppkäftiga som Link*ping va härom året, men ack vad fallet blev stort!!!
Glöm inte att SSK va 1 mål ifrån att miisa SuperAllsv, mot Kissemissarna!!
Låst ämne

Sv: Tråd
Könjak:
Skulle man gå efter publikklass skulle Timrå IK slåss om seriesegern. TIK har en av sveriges absolut största klackar – och den största bortaklacken.
När har du varit i Timrå Isstadion och vilka timråmatcher har du sett?

”Det jag menar med att timrå inte har publikklass att ligga högre upp i tabellen bekräftas ju frukstansvärt snabbt av såna som 250 kilo K !”
På vilket vis bekräftar 250 kg att Timrå inte har publikklass att ligga högre upp i tabellen?

För övrigt stämmer inte din grundteori heller. I så fall skulle inte Örgryte leda allsvenskan, GAIS skulle vara med i allsvenskans toppstrid, Vålerenga skulle vara bättre än Rosenborg. Några av många exempel.

Du förefaller vara en sällsynt dum jävel. Jag ser fram emot ett svar.
Låst ämne

Sv: Tråd
Könjak: Du är rolig,du....När hade vi en hemmaklack på 30 pers??Bortamatcher,bla en tågresa till Gävle,då vi var mer än 500 st.Förmodligen skriver du det här för att retas,eller är det ren okunnighet eller kan det vara ren dumhet?
Låst ämne

Sv: Tråd
Nu är det inte jag som startat nån debatt om SSK versus Timrå utan Superia som skrev ett antal pinsamma inlägg om timrås motståndarklubbar !!
Dessutom så verkar ju 250 kilo kärlek i själva verket bestå av 250 kilo dumhet !
Ni har varit otroligt aktiva när det gäller att bespotta andra lag men sen då ni får lite konstruktiv kritik mot er själva då börjar ni "springa" på direkten !!
Att jämföra Halmstad Hammers med SSK visar ju direkt var nivån på vissa Timrå-supporters inlägg ligger !!! Botten !!!!
Det jag menar med att timrå inte har publikklass att ligga högre upp i tabellen bekräftas ju frukstansvärt snabbt av såna som 250 kilo K !
Ett lag som med små resurser skall hålla till i toppstriden måste ha en publik som stöder sitt lag på det mest fanatiska sätt som är möjligt i dagens hockeysverige , det anser jag inte timrå har för närvarande !
15 pers i bortaklacken och 30 på hemmaplan hjälper varken ni vill eller inte !
Meningen med att ha en klack är ju att få en extra spelare på isen i form av publiken som sjunger fram sitt lag !
om man ska ta exempel så finns det flera ur SSK synpunkt SSK-Brynäs 96 SSK-Leksand 01 Leksand-SSK 01 där över 500 SSK-supporters överröstade Leksand 1000 mannaklack !
VIK-SSK 99 700 SSK-fans sjöng fram sitt då betydligt svagare lag än motståndarna till seger !!!
När har Timrå lyckats samla såna supporterskaror , det har dom inte !
Att 50 pers klappar händerna och trummar på en trumma är inte att kalla för klack !
Låst ämne

Sv: Tråd
Könjak: Och vad är det för fel på vår "publikklass"??
Låst ämne

Sv: Tråd
Könjak: Vad är det du vill komma fram till??? Bara att skapa debatt om ngt som är så skört och barnsligt eller månne bara få trycka på tangenterna?

Vet du vad jag tror? Jo att Halmstad hammers skulle klara sig bättre i elitserien än vad ni kommer att göra. Kanske skulle ni byta plats med varandra. Halmstad skulle locka mkt mer intresse på matcherna än vad ni gör!

Uppkäftig är du, hoppas att du kan omsätta det i spelarinsatser kommande säsong. Dessvärre verkar dessa vara bra mkt mer begåvade vad gäller mål och förhoppning än vad du någonsin kommer att bli!!!
BACK WHERE YOU BELONG!
Låst ämne

Sv: Tråd
HH: OM du vet vad som behöver göras - snacka med styrelsen, typ Lasse Backlund. Min erfarenhet är att de lyssnar.
Låst ämne

Sv: Tråd
Lungna ner sig HH.
I din ålder är det inte bra att hetsa upp sig. Farligt för hjärtat. Jag antar att du inte är så ung längre. Du tillhör i alla fall inte den ironiska generationen.
Låst ämne

Sv: Tråd
HH:
Visst är det en bra idé att använda "Z" så mycket som möjligt, men i Foppas fall så var det väl inte Modo som "reggade" namnet utan Peter m familj.
Mycket möjligt att jag har fel men jag har för mig att det var så.
Låst ämne

Sv: Tråd
superia: eller ska jag kalla dej för super10, Pucko!!!!!! Vilken anledning finns det och sälja "Z" prylar i S-valls fans färger, Om du inte visste det så är R,Ö,D och V,I,T Timrås färger.

Okey vidga vyerna, går att göra mycket på "Z" Modo sålde multum På foppa, finansierade inköp på bra spelare,,,vad jag menade var/är, att nässta år då är "Z" borta ur föreningen, och då får vi betala multum bara för att använda namnet, ,,,,,Så det är i år vi måsste köra, vi skulle gjort det ifjol redan men marknaden sitter och sover,,,,,vet många saker man kan göra.

I RÖTT OCH VITT Med "Z", Tänk lite med skallen, jag köper inte en TIK pryl som har s-valls färger
Låst ämne

Sv: Tråd
Peter Larsson en av Europas mest respektabla poängkungar är inte ett osäkert kort som "Superia" fösöker antyda !
Däremot finnarna Hautamaa och Rajamäki har alltid setts i Finland som javisst duktiga hockeyspelare men aldrig några som lyfter ett lag !
Lite som Niklas Brännström , Bra men ingenting att lita på när det smäller i sargen !!

Jag tror forfarande inte att TIK kommer att lyfta till dom höjderna som dess supportrar skriver om , varken spelarmaterial eller publikklassen är tillräckligt hög för att man skall hålla en plats i dom högre regionerna !
Låst ämne

Sv: Tråd
Enl. uppgift så har supporterklubben tagit fram ett par snygga glasögon lagomt till gatufesten.
Svarta med metallskalmar.
Låst ämne

Sv: Tråd
Könjak:

Vad yrar du om?
"...medelmåttiga spelare från diverse utlänska ligor"
Vilka syftar du på då?
Jindrich, Rajamäki och Hautamaa är alla mycket duktiga hockeysplare. AHL och finska FM-liiga är knappast "diverse ligor".

Kvar blir Philippe DeRouville. Om honom vet du knappast mer än någon annan i detta forum.

Jag tror att du biter dig i tårna käre Könjak. Även om Juha Lind blir en sevärdhet i ES så är jag inte övertygad om att Popovic och Larson blir några lysanda stjärnor. Den sist nämnda nämda måste väl sägas komma från en "diverse liga".
Låst ämne

Sv: Tråd
Per HApps: Vi får nog tacka Fredrik också, vi har haft ett mycket trevligt teamwork när vi jobbat med den, sen att vi fick en sponsor gjorde ju inte saken sämre.
Låst ämne

Sv: Tråd
Tycker att innan man som TIK-supporter börja yra om att "göra en Timrå" så ska man nog klara sig kvar andra året också !!
Personligen så tror jag inte på Timrås "satsning" med medelmåttiga spelare från diverse utlänska ligor !
Ska man satsa från utlandet så ska det vara högklassiga nyförvärv tex SSK: Juha Lind , Larsson , Popovic eller AIK:s Sihvonen !!
Låst ämne

Sv: Tråd
Varför inte en hemmamatta och en bortamatta. En vit och röd, en annan som är röd och vit.

Då måste man köpa två musmatttor! En hemma och en på jobbet.
Låst ämne

Sv: Tråd
Du menar en GIF matta, är inte dom gröna??
Låst ämne

Sv: Tråd
Per H Apps:
Du har så rätt. Fram med en blåvit musmatta!
Låst ämne

Sv: Tråd
Tack Friskan för den fina röd/vita musmattan.
Tycker ända att det finns en hel del att göra
för att sälja varumärket "Timrå IK".

Att behöver inte kretsa kring "örneländet".
Låst ämne

Sv: Tråd
Den röda musmattan är inte direkt optimal för oss med infraröda pekdon.

Skulle det inte sitta fint med en blå och vit musmatta? På detta vis vidgar man kundkretsen något (sundsvalls fans kanske skulle gilla den). Det skulle också vara lättare att få in den i konsums sortiment.
Låst ämne

Tråd
En tråd till kanske som skulle med.

Hur många fler än mig är det som är nöjd med, Underlaget till verktyget för markören, dvs Musmattan.

Och hur många tycker att föreningen borde sattsa mer på att sälja på afichnamnet.
Låst ämne

Sv: Jörgen Eriksson?
Jörgen har för länge sedan tagit ner sitt
manm och tömt sitt skåp i omklädningsrummet
så jag tror inte att han inte spelar för TIK till hösten.
Kommentera

Sv: Jörgen Eriksson?
hmm, om man nu ska ta in en 9onde back, så tycker jag att man borde tänkt på det lite tidigare och behållit nänzén!! det börjar väl bli lite dåligt på spelarmarknaden nu också...om man nu skulle ta in jörgen, vilket jag inte hoppas på, så är det bara för att peo har begärt det, han är ju trots allt hans lilla gullpojke.
Kommentera

Sv: Jörgen Eriksson?
Rädda mitt skinn lite he he. Jag sa alldrig att det var på plan, han tillförde mycket,,,,men i G-B:n har han väl tillfört en del, debbatter,

Men tack för alla trevliga mess, he he.
Kommentera

Nik Zupancic
Är det nån som vet om Nik ska till Bajen?
Kommentera

Sv: Jörgen Eriksson?
Tycker Nr 8 Eriksson tillförde mer än, Sjöberg.
Kommentera

Sv: Dahlén
M.a.o finns chansen fortfarande att vi får se en "surjämte" i Timrå till hösten ! :-)
Kommentera

Sv: Dahlén
Från Washington Post, 2 juli...intresset lukewarm...yeah!!

Capitals Note: The Capitals have not spoken with the agent for unrestricted free agent winger Ulf Dahlen in several days. Mike Gillis, Dahlen's representative, said there is interest in his player, though he refused to say which teams called. The Capitals made a final offer of $1.5 million; Dahlen made $1 million last season. Interest in Dahlen is expected to be lukewarm and the sides could still work out an agreement.
Kommentera

Dahlén
Är det någon som har nån information om turerna i Dahléns vara eller inte vara i NHL ?
Kommentera

Sv: Jörgen Eriksson?
nån som vet var marcus sjöberg..ska spela??nån som vet hur man skriver nya inlägg
Kommentera

Sv: Jörgen Eriksson?
Jag tycker också han var ganska bra. Han gjorde dock en del misstag som gav baklängesmål.
Kommentera

Sv: Jörgen Eriksson?
Jag tyckte han tillförde mycket.
Kommentera

Sv: Jörgen Eriksson?
I så fall borde vi hellre testa brorsan, om han nu blir tillgänglig (se "Mackans" inlägg)...
Kommentera

Sv: Jörgen Eriksson?
Ja HH jag måste hålla med Jimmy...Han dög välle i förr fjol men i fjol var han inte bra!!:(
TIK rulez!
Kommentera

Sv: Jörgen Eriksson?
HH: Vad har han tillfört?, Jörgen var Timrås sämsta back förra säsongen och vi borde absolut INTE ta tillbaks han.
Kommentera

Sv: Jörgen Eriksson?
Tycker vi ska ta tillbaka han, någon sa väl nått om en nionde back, och en spelare som tillfört så mycket kan ju inte vara fel att ha,,,han kan väl ha en typ roll som Sally,
Kommentera

Sv: Jörgen Eriksson?
Vet ej, men det ryktas ju om Katterna.
Men vem vet, det kanske blir hos brorsan i Florida Panthers :0)
Kommentera

« · 247 · »