1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582205 inlägg · 6215 ämnen

Vad är det för fel med Jonte Hedström?

« · 816598 · » Till forumet


Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
El Maco: Det jag menar är att det f.n. finns bättre, skadefria alternativ att ge extra mycket speltid.
Och jag anser annorlunda baserat på vad jag har sett (på slutet).
Hade han OCKSÅ blivit skadad hade vi varit längre ner i tabellen.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Knylan: Förr kunde jag inte ens stava till intellecktell, och nu är jag det.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Shadar Logoth: Nu är det bara att invänta ett svar från Birger. Det känns på något vis som att du kommer få svar på tal.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Laken: Du ger Robban en fyra och Jonte en tvåa. Jonte har lirat 40 av 40 matcher. Robban står bokförd för 23. I love Robban men nog har Hedström levererat betydligt mer det här året.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Laken: Jag har skrivit om var jag står i ämnet Hedström, men jag orkar inte upprepa det i tid och otid som du gör med dina betyg, betyg och betyg...som dessutom saknar motiveringar. Det är sorgligt!
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Laken: Jadu... Kanske kan speltiden förklaras med att vi har svårt att ställa ett ordinarie lag på isen? För att han tar sitt ansvar för laget?

Ur ett coachingperspektiv anser jag att Hedström ska sitta sista minuten om han är iskall en match. Dock anser jag - baserat på vad jag sett - att han faktiskt går till jobbet och drar sitt lass match efter match efter match. Han kanske inte vrålar Fitta till the marcus nilssons of our world varje match i januari men han levererar ganska mycket ändå. Var tror du vi varit om han också ramlat ihop skadad?
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Helg Ernest: Jag tror nog att alla härinne och även utanför vet att han tjänar ohyggligt bra, men att tro att han skulle kosta TIK en halv miljon i månaden får mig att tvivla på dennes/deras intelligens...
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Ambroo: Där tröt visst dina argument. Sorgligt!
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Laken: Har du de där spelarbetygen på papper? Jag behöver nåt att torka mig i arslet med...
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
El Maco: Ja (vilka matcher jag bevittnat ser du under min profil).
...Men det är ju just där skon klämmer, VARFÖR får han så mycket speltid trots svaga insatser? Jag saknar KRIGAREN Hedström.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Laken: Hedströms minuter per match senaste tre:
22,24
21,57
24,53
Har du sett någon av dessa?
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Frella: Jag kan bara svara för mig själv och jag har aldrig förordat Laine i en första femma.
De som presterar bäst ska spela mest! Och mina åsikter om vilka som presterat bäst ser du på spelarbetygen under min profil.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
El Maco: Det var väl det jag förstod... För just nu kan man inte beskylla honom för att vara en arbetshäst.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Laken: Han måste ju sett bra många mer än alla de som förordar Laine i en förstafemma iaf. Sen om du gör det låter jag vara osagt.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Laken: Färre än du. Kolla minuterna, han drar innings.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
El Maco: "Jonte Hedström är en riktig arbetshäst."
Får jag fråga hur många TIK-matcher du bevittnat på slutet?
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
El Maco: Hej på dig.
Fan vad bra du skriver......
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
El Maco: hepp vad långt. En complete game. Länkar till basebollbeskrivning.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Shadar Logoth: Baseboll är en vacker sport på många sätt. Grundserien i MLB är 162 omgångar plus eventuellt slutspel för åtta av de 30 lagen. Just nu pågår silly season eller "hot stove" som det kallas.

Mitt Mets har brist på elitmässiga starting pitchers, det vill säga kastare som startar matcherna. Ett lag roterar runt på fem starters som spelar var femte- sjätte dag. Det tar på armkraften att skicka iväg hundra bollar i 150 km/h så de vilar mellan matcherna. Nästan alla matcher ersätts startern någon gång under matchen med avbytare, relievers. Varje lag har fem-sex avbytare i bullpen som kan gå in och kasta en inning eller två. En avbytare kastar sällan mer än 30 kast, ofta neremot tio kast per match, men spelar å andra sidan flera matcher i rad.

I jakten på pitchers tittar man på statistik som genomsnittligt antal löpare som motståndarna lyckas driva in, kvoten mellan strike-outs och walks, mängden home-runs etc. Rent tekniskt tittar man även på hur många olika kast en pitcher behärskar samt hastigheten de får upp på bollen.

En mycket viktig faktor som spelar stor roll för värdet är antal matcher och innings som man kan förväntas få ut av en pitcher. En duktig starter tjänar nästan alltid mer än en duktig avlösare (finns undantag) och en starter som kastar många innings per säsong har mer värde än en som kastar mindre. Inte minst är det viktigt i en skadesituation. Om en av de fem ordinarie startarna skadar sig och man måste kalla in en oerfaren ersättare från farmarlagen är det desto viktigare att övriga fyra drar sitt lass de matcher de startar. Man kan räkna med att tränaren vill byta ut en svag starter tidigt i matchen och sätta in duktiga avbytare som tar en inning var. För att kunna unna sig den lyxen måste man kunna vila avbytare matcher som ordinarie starters börjar.


Jonte Hedström är en riktig arbetshäst. När vi har haft nästan två kedjor med anfallare skadade som mest har han gått in och kört. Rent statistiskt har det resulterat i sämre utdelning. Alternativet till att spela honom drygt en tredjedel av matchern hade varit att småskadade spelare eller svagare kort fått ta mer speltid. Ta en sån som Laine - han har en jättebra produktion för sin speltid. Jag är dock mycket tveksamt om han producerat mer med utökad speltid. Han passar bra för att gå in och köra kortare stunder. Ta även våra 20-åringar. De är sällan bra allesammans samma match men ofta kliver en eller två fram. Jag tror att Hedström banar väg för dem match efter match.

Jonte käkar innings i ett skadskjutet lag. Heders!
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Bragd-Birger: Varför skulle du bli "intellektuellt förolämpad" av inlägg om att inte Kanta vågar bänkar s.k stjärnor....?

Verkar mer som om du hört ett tufft uttryck som du inte riktigt begriper och bara väntar på att få sätta in den i något sammanhang.

Hedvig i från A-Ö hade fått morotsnäsa....
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
wap.hockeysnack.com
Frella: Vad gäller just +/- så får man ju också tänka på att de främre kedjorna möter bättre spelare än de i de bakre formationerna.

Jonte skulle nog mest just nu behöva hänga en balja och få känna att han har en avgörande roll i en bra match. Annars så är han väl av tradition en bättre spelare i slutspelssammanhang...
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Bragd-Birger: "Intellektuellt förolämpad" vet jag inte om jag blir, så personligt har jag svårt att ta inläggen härinne. Däremot kan jag konstatera att vad det gäller Hedströms vara eller inte vara på isen enär han underpresterar så är det nog mycket upp till vad Kenta beslutar.

Däremot har det mycket lite med mod att göra, dvs vad Kenta vågar eller inte vågar. Kenta har, precis som tidigare konstraerats, av tradition alltid satt stor tillit till de sedan tidigare utvalda spelarna. Han har ett låååångt tålamod och är inte särskilt pigg på att låta de namnkunniga spelarna stå tillbaka för mer oprövade kort trots att de spelar dåligt. På gott och ont.

I fallet Laine håller jag definitivt med dig, förstår inte alls var Laine kommer in i det här resonemanget?! Att ställa Laine mot Hedström är bara.....dumt. Laine funkar ypperligt som han gör nu, äventyra INTE det! Hedström å sin sida får nog till det han också vad det lider....
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Perkan: Jag har inte skrivit ett enda ord om vad Jonathan Hedström har i lön, följ tråden så får du se!
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
250kg kärlek: Nej.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Shadar Logoth: håller helt och hållet med också. är otroligt tacksam att jonte valde vårat lag och inget annat. men man är ju svensk och måste gnälla lite med...
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Det är klart man kan gnälla på Hedström om man finner mening i det. Själv har jag svårt att bli upprörd över hans agerande på isen, med tanke på hans dåliga försäsongsträning i kombination med kopiös istid.

Däremot kan jag inte annat än bli närmast intellektuellt förolämpad av inlägg av typen 'fan, Kenta vågar inte bänka honom bah', eller 'in med Laine i första istället'. Lite svårt att förstå vad det är som triggar den nerven.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
mikenomad: Håller helt med dig.....
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Perkan: Väl rutet! Det är väl så här att när det går hyfsat bra för TIK (som det faktiskt gör i nuläget) och skadorna är ett lite väl uttjatat tema så måste man ju hitta nåt att vara oense om...Det har ju dessutom inte varit match på snart två dygn och det dröjer ända till i morgon innan det är dags igen så abstinensen är stor! Men men, håller med som sagt. Nu släpper vi detta med Hedström, 99.99 % av oss som håller på TIK är nog fortfarande överlyckliga för att han valde oss och inte SAIK trots hans stundom rätt mediokra prestationer på isen de senaste ca 20 omgångarna.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Laken: Jag kan inte låta bli att komentera ämnet NR:71 huruvida han har så eller så i lön,alla hockeyspelare av Lanslagsklass ligger med dessa summor det är till och med dom som har bra mycket bättre bet. än Jonte nää nu slutar ni med denna pes.tråden och kommer med något possitivt,det är väl ändå så att dom flesta här älskar vårt kära TIMRÅ IK,men vad man får ut av allt snack här så hatar ni dom, eller ???
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Talangscouten: Angående plus/minus statistiken så är den väl knappast något att bry sig om då alla utom Robban, som saknades under den tunga perioden, i stort sett ligger på minus. Innan alla skador i förstafemman så vill jag minnas att de låg på ett ganska bra plus och det tog en jävla massa omgångar innan den femman var inne på mål i spel 5 mot 5. Med skador och spelare som varit slitna, men som spelat ändå har målen rasat in. Hade det varit t ex Laine som haft Jontes speltid under den tunga perioden hade han knappast haft ett mindre plus/minus, snarare det dubbla.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Laken: Orsak - verkan.

Vad tror du? Att hans rätt mediokra spel på sistone beror på att han insett att det är i Skellefteå han vill leva och dö?
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
250kg kärlek: Det är ju just dessa egenskaper vi efterfrågar, viljan och inställningen.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
250kg kärlek:

Problemet har just varit inställningen.

Jag är inte lika säker som du att kenta kommer spela Hedström mindre.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
tullgren: Hedström behöver vila! Det har Kenta känt, sett, förstått och accepterat sedan länge. Men när laget är så decimerat är det svårt att låta lagets största stjärna vila. Det hade blivit ett jävla liv då också - eller hur!?

När laget blir någorlunda intakt igen så kommer säkert, om tabelläget tillåter, Hedström få vila. Eller få en annan roll i laget så han kan få chans att återhämta sig.

Problemet med Hedström har aldrig varit inställningen eller viljan. Snarare sin tro på att göra saker på egen hand. Nu ser du med flera att Hedström inte fixar det. Han har axlat ett för stort ansvar under den tid laget varit decimerat. Onspirerat som du kallar det skulle jag hellre kalla för likgiltigt. Han orkar inte mer.

När laget blir komplett igen kommer du se att Hedström är precis så bra som dina förväntningar.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Gidde: Talade bara om att Zäta spelar all star men inte Nylander..men jag kan ha missuppfattat vad Du var ute efter! ja jag förstår din länk-ironi...
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Talangscouten: Precis! Som sagt det är tränaren vi ska kritisera isf, inte spelaren!
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
tullgren: jävla tangentbord...
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Hassan: Absolut men samtidigt måste man få kritisera en spelare om den gör en dålig match. Tyvärr är det inte bara en match som Jonte har varit dålig i. Eller dålig kanske man inte ska kalla det. Snarare oinspirerad. Han skulle behöva sitt hatobjekt nummer 1 markus nilsson att möta i några matcher sen skulle den gamla Jonte vara tillbaka igen.

Skulle vara intressant att de Jonte tillsamman med Sundh och Andersson tillsammans i en match. Tre spelare som hellre försöker gå igenom målvakt och mål än runt...
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
tullgren: Håller med..... sen om han inte presterar varje match är ju egentligen mer natuligt än konstigt, visst karl'n har haft det jobbigt på slutet..... Då behöver man väl stöd och inte bajskastning?
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
250kg kärlek: Vi ska ju trots allt vara jävligt glada för att hedström valde timrå och inte saik - oavsett "tillfällig" formkurva. en heltaggad jonte i fel tröja hade inte varit så förbannat rolig att möta.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
actionleif:


Då måste det vara kentas ansvar att ge honom mindre speltid.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
actionleif: Precis.
 
Hedström ser sliten ut, precis som Shadar och Talangscouten nämner. Men det finns en orsak, enligt mig, som kan förklaras med enorm speltid. När spelare kommer tillbaka är jag inte främmande för att låta vila Hedström. Han behöver inte 10 dagar ledigt över jul. Han behöver avlastning i form av fler spelare som tar ansvar.

En fräsch Hedström kan vara direkt avgörande i ett slutspel.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
htikare:

Nä, det är inte för att jag är MoDoit.
Jag gillar verkligen Zäta, men i år har han inte varit lika bra som t.ex ifjol.

Hade faktiskt missat att kanadensare däröver röstat fram Zäta till bästa svenska spelare, för jag antar att det var det du menade med ditt inlägg?

Läser gärna den artikeln om du har en länk till den.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Gidde: Kan ju vara för att Du är en modoit som Du skriver dessa ord om Zäta
I övrigt så är det ju kanadensare där över där han spelar som röstat fram honom. dom kanske ser mer styrkor hos honom än enbart poängskörden eller är det bara så svårt att smälta att han kommer från Tik?

Nylander är mycket bra men har också svagheter o där kAN MAN TALA OM ATT SPELA I BRA OMGIVNING med han J.Jager..
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
250kg kärlek: Hans speltid kan ju oxo vara en förklaring till den dystra +/- statistiken
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Shadar Logoth: En intressant iaktagelse i sammanhanget är att den enda spelaren som kan mäta speltid med Hedström (på ungefär samma position) är Tony Mårtensson i LHC. Annars är de som får spela mest backar (som förresten leds av Strålman). Det bevisar kanske lite varför Hedström ser håglös ut. Några spelare i laget har fått axla ett enormt ansvar när spelare varit frånvarande p.g.a. skador. Med vetskap om Hedströms rätt tunga period innan han kom tillbaka till Timrå och det fakto att hans försäsongsträning inte varit det ultimata kanske man kan föstå den svacka han hamnat i.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Maggan:

Just nu ser han ju inte ut att trivas alls på isen. Kenta borde spela honom mindre. Inte använda honom i alla powerplay o i toppningar i slutet av matcherna. Där finns det andra spelare(ex regin) som i dagsläget förtjänar det bättre.

Likadant är det med straffarna. Just nu knäcker man honom bara ännu mer när han får vara ordinarie straffläggare.

Nä, lite mindre istiden, lite mindre press kommer han att känna. Desto fortare kommer han komma tillbaka till ordinarie nivå!
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Maggan: OK......då kommer vi inte längre.... :-)
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Shadar Logoth: Kanske dags att något lag i ES kallar hem markus nilsson då lär det bli fart både på grillorna och truten på jonte...
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Shadar Logoth: Håller med dig ang våran tränare. Men annars så är våra åsikter miltals ifrån varandra.
Kommentera

« · 816598 · »