1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596800 inlägg · 6213 ämnen

Vad händer sen då?

Sv: Vad händer sen då?
Henrik Ellemo: nej, det stämmer inte. Räkna alla. I dina beräkningar finns inte Prestberg med, och då har jag gjort det lätt för dig (när jag nämner en spelare som fortfarande finns kvar i organisationen). Det finns fler exempel som belastar lönebudgeten men av hänsyn till vad jag vet och ert jobb att få ordning på ekonomin så låter jag bli att nämna det.

I kväll vinner Timrå.
:-)

250kg kärlek: Med eller utan Prestberg kommer vi ändå inte upp i er budget på långa vägar. De andra som vi har utlånade och betalar lön för är Janohls och Eric de la Rose, de tjänar mellan 20 och 30 k i månaden. 

Tror också Timrå vinner, men är ute efter lite hopp inför kvällen=) Livsviktiga poäng ikväll, blir tufft mot VIK borta. Får vi första målet så kanske Västerås, med tanke på 2 förluster, börjar VIKa ner sig. 

250kg kärlek: Dessutom brukar VIK göra bra matcher mot oss och verkar älska att slå oss, så det blir väldigt tufft ikväll. Ni har väl bra statistik mot Rögle va?

Henrik Ellemo: Ingenting talar för Rögle ikväll, inte de 55 matcher som spelats i Elitserien, inte inbördes möten och inte inledningen på Kvalserien. Det ska väl vara att Rögle ligger så pyrt till att de kan spela ut på ett annat sätt än Timrå som ännu inte är uträknade. 3-2 till Timrå tippar jag. Står Bellis ikväll igen eller?

Carl Lejonkräk: ja, Belissimo står. Att Lundström är skadad...det tror jag är rätt klart vid det här laget.
Blir tufft idag igen. Det här laget kommer att få kämpa in varje poäng. Förra året hade vi en Murley i form och en Bremberg som var oslagbar.
Huga, känns inte alls bra.

Henrik Ellemo: ja, vi vann det mesta mot Rögle. Men nu är det helt annorlunda. Det spel vi visat upp lär inte räcka till, ens mot Rögle.

Henrik Ellemo: det saknas 6 namn på den lista som Leksand presenterat. Tunga namn som ingen vill känna sig vid. Men som sagt: jag låter det vara osagt, bäst så.
Truppen ni spelar med är en homogen trupp som antagligen tar er hela vägen.

250kg kärlek: Vi har haft många tunga namn som vi "köpt ut" och ändå betalat för men flera av dem är borta från kontrakten helt i dagsläget. Men skitsamma=)

Ja, vi har faktiskt en homogen trupp efter 12 år av skitvärvningar. Men tror du att Timrå följer med oss upp då (om vi nu skulle gå upp)? Efter första minutrarna i matchen mot oss så kändes ni betydligt bättre på alla fronter, kändes som det verkligen var skillnad på allsvenskan och elitserien då. Sedan hände något efter vårt tursamma kvittering. Ni har väl inte inlett KS så himla dåligt egentligen? Örebro är mycket svårslaget och Västerås är bra på hemmaplan, men ni tog poäng i båda matcherna. 

Henrik Ellemo: ingen aning faktiskt. Sitter i fjällen, mil från en uppkoppling som heter duga. Hörde matchen mellan Leksand-Timrå på radion och slog av efter 1-3.
Jag tycker inte alls att Timrå IK kommit till sin rätt och är orolig att man fått för sig att det bara är att köra på lite så löser det sig. Så enkelt är det inte...
Leksandsmatchen ett tydligt exempel på det...

Helt ärligt tror jag vi åker ur i år. Och då är jag en positiv lallare ska du veta.

Carl Lejonkräk: Ok! Måste för övrigt vara underbart att få se denna ångestserie från ett "lite utanför-perspektiv"? Få se viktig hockey utan att vara asnervös.

Henrik Ellemo: lejonkräk har nog ångest. Vinna SM-guld och sedan åka på 4 raka..
Hade Brynäs fått lira i kvalserien hade de åkt ur.

250kg kärlek: Ja så är det.
Dessutom gillar jag inte den där herre-på-täppan-attityden vi lite lätt överlägset och utan ödmjukhet gick in i kvalserien med.
Vi måste förändra något nu.
In med lite rutin i båset kanske?

Timrå Icon: Mr Andersson? Inte för att jag tror på karln men han var lyckad sist.

250kg kärlek: Ok, men många poäng kvar att spela om och det svänger fort i KS, men jag tar din oro på allvar.

Låter tungt med så dålig uppkoppling. Men det kanske är skönt att missa kvällens match? Tycker inte att det är så speciellt kul att se kvalserien, bara nervöst och kast mellan hopp och förtvivlan.

För mig låter det som ett lyxproblem att åka ut i en kvartsfinal i ett SM-slutspel. För mig är det lyx att bara vara i elitserien. Det vara så länge sedan nu så jag har nästan glömt hur den känslan var. Men när man väl är där förändras väl ens förväntningar och man tänker väl då på ett annat sätt kanske. 

Henrik Ellemo: du är alldeles för snäll...och naiv. Blir man så när man inte spelat i elitserien på 10- talet år?
Jag är mest förbannad och frustrerad.
:-)

250kg kärlek: Ja som jag ser det är det det sista halmstråt nu

250kg kärlek: Ja man blir en ödmjuk, negativ och trött jävel...

Henrik Ellemo: negativ mot det egna, vill säga. Varje motståndare ser stora ut som hus i jämförelse vad man ser hos det egna. 

Timrå Icon: klockrren analys stryk ikväll och det kan vara för sent. Enligt uppgift lämnar Monten båset om Mr Tommy ställs där. Bara hoppas på Att vi kan slå i underläge

TD: Kommer Robinson till spela ikv?

Pjernut: Han hade feber imorse va?

250kg kärlek: Jag har inte ångest utan är fortfarande nöjd över guldet förra säsongen och att vi är regerade svenska mästare, tyvärr så var nog våra spelare lite nöjda också.
Jag älskar kvalserien och har ju följt Brynäs där några gånger och slitits mellan hopp och förtvivlan, men det här ju alltid slutat bra för oss. Nu när vi inte är med så är det ren njutning att följa kvalserien men tyvärr så går inte timråmatchen på min TV.

Carl Lejonkräk: det där inlägget var nog det sämsta jag läst på länge. Hej Brynäs!!!!
Eller nåt...

« · 1572230