Norrmännen har olja, men dom behöver den också! När man står i en fjordvik och ser över till byn man ska till, hundra meter fågelvägen, en mil med bil...
Smokey: Jo, vi borde nog flyttat över till Cafét. Men det vart ju inte så. Eftersom det var här vi halkade in på historia. Vi får tänka på det i kväll ( c : Det finns ju faktiskt 451 registrerade skeppsvrak i regionen att berätta lite om. ( c :
Helg Ernest: Jag läser hellre dina djupdykningar om ryska vrak och upprostade musköter på nedansjöbergens toppar, än ångestladdade magsårshistorier om elitserielunkströtta TIK-spelares lågvattenhistoria mot äckliga djurgårdare...
Dessutom så har ju historien klar hockeyanknytning när man tänker på norgetråden som den hela tiden berör...
Det som gör mig lite upprörd och klart förbryllad är den märkliga bristen på rubrikrelation. Här måste det till både hyffs och rättesnöre. Annars kommer mitt personliga HS arkiv att spåra ur fullständigt. Nu när jag söker på Huss så kommer ord som "kanonkula" och "Ryss" upp...
Blir ju lite missvisande på denne tidigare Brünäsare som jag misstänker att rubriken ändå handlar om;)
Smokey: Vi löser det i kväll med en ny tråd i Café boken så det inte blir "Gnäll" här. ( c : För övrigt kan jag bara säga att Kanonkulan är ca 15 cm i diameter och väger närmare 8-10 Kg. Du kan tänka dig att cykla 3-4 Km med den på pakethållaren, tror du den låg kvar när man stod och cyklade ?
SaraS: När jag söker på "Vild Hussen" i mitt egentillverkade arkiv, då får jag upp "Vatten" "Spoljansson" följt av "Leksand". Så mitt system är "vattentätt" så länge inte folk stökar med rubrikanknytningen i inläggen...
Helg Ernest: Själv cyklade jag med "damtralla" i unga år för att skona "kulorna;)
willysson: Nä, av alla onda ting så väljer man ju det minst onda. Fast tänk hur det skulle ha varit om Kenta varit statsmenister. Har nog kunnat funka bra, kanske bättre ?
Nu fick vi ju in lite hockey anknytning också ( c :
Appropå willysson! Någon som vet varför bladlöss är mindre än flatlöss?
Eftersom att den här tråden redan fullständigt hocksyballat ur (Om inte de ytterst långsökta icingnorgekopplingen räddar läget...) så föreslår jag att vi skänker den till Brynäs. Dom funderar säkert fortfarande på vart Hussen tog vägen.
orion: Appro på annada jul. Jag fick ett mail nu , med en bild på en liten flicka som lider av minnesförlust och är inlaggd på Sjukhuset i Phuket. Dom vill man skall vidarebefodra detta till så många som möjligt, på fall någon känner igen henne. Ja hon ser då onekerligen väldigt Nordisk ut. Men man får ju inte "spamma"här. Så- Vad gör man ?
Helg Ernest: Problemet med dom där mailen är ju att man inte vet hur gammla dom är, har själv fått ett med en kille som visade sig vara identifierad och med sin pappa sedan en och en halv vecka... Enligt tidningarna idag så finns det åtminstonde inga svenskar kvar där nere på sjukhus m.m, dom har besökt alla sjukhus och vårdcentraler..
TIKbiff: Ja, det låter ju troligt, även om man tappar minnet , så borde man fortfarande begripa sitt modersmål ? Då borde Svenskar tagit hand om henne Bilden på henne liggeri mitt filarkiv om någon är nyfiken.
Smokey: Du glömde att Livets ord äger On /Off. Pastor Ekman ägder något mer också , men minnet sviker. Men, Styf, Robban, Koskinen, Rajja, Söderström,Krykov,Hallin,Za och kanke Norgren borde ha varit med 2000. Åldern tar ut sin rätt på minnes sidan
Messiah: Ja, kan nog så vara. Vad hette Finnen som var så bra, som åkte hem och byggde hus och var totalt talanglös säsongen efter ? Peltoma !!!! Lite minne finns det iallafall. Roligaste med honom var att stå i närheten av hans fru på matcherna. Hon skällde som en bannhund på honom på finska när han var på isen Var nog så att Krykan ersatte honom.
Helg Ernest: På med Herman Lindqvistkavajen och kör några uppsnappat från 99/00... Kanske inga kanonkulor, men det ryktas om att ett slagskott från Nyköpingsmatchen som sitter i väggen till TIK-juniorernas styrketräningslokal...
TIKbiff: Du glömde Schnabel och Ed Ward samt Robert Jindrich och Derouville samt keepern som aldrig spelade utan drog efter 2 träningar kanadick även han jag tor han heter Mike i förnamn kommer ej ihåg efternamnet.
BramStokers: Ekman äger även enligt rykten Traktortjänst i Skön plus en snöskoterfabrik... Därför flyttade jag söderut så jag slipper tänka på snöskoterfrestelsen och livet i snusprickig brynja på "rätt" sida Dalälven.
TIKbiff: Du har helt rätt jag kom på dem också när jag sänt iväg, vi kanske också skall lotta ut en byxjummen Explorer till den som kan namnet på målisen...
Helg Ernest: Larven! Nu har den här tråden fått helt nya dimensioner... Ungefär lika knäppt som om "Nazi Adolf" skulle uppfinna en skitbil som skulle vara poppis än i våra dagar... Eller att Ekman skulle "typ" äga ett hockeylag i Uppsala... Vi ger oss nu;)
För att summera silly då så har vi värvat 3 etablerade: Harde, Heikkinen och Westfält, 2 breddare med potential: Levinsson och Lilja, och 4 talanger från lovande till stort löfte.