1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577855 inlägg · 6216 ämnen

Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06

« · 1856111 Till forumet


Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Rogga inför matchen:
De har haft ett bra försvarsspel och ett bra målvaktsspel hela säsongen. De är svåra att göra mål på så det gäller att inte släppa inför många mål naturligtvis. Det är en enkel ekvation, men det är lättare sagt än gjort för de har spets i laget också, säger VIK:s tränare Roger Forsberg.

– Det är en svårt match för oss. Vi möter seriens bästa lag. Vi krigar för vår existens varje dag, men jag tycker vi kommer från en bra insats, så vi har en bra känsla i gruppen.

Timrå förlorade i måndags borta mot Troja/Ljungby med 1–2.

– De kommer säkert vara revanschsugna, men det gäller att möta deras fart och spela enkelt. Vi får ha ett disciplinerat anfallsspel så att de inte får vända på oss, framförallt hålla dem borta från nätet. Det gäller att vi utnyttjar chanserna så vi får dem att gå framåt.

Hur ska ni göra för att få hål på dem?

– Det gäller att vi är väldigt obekväma i anfallsspelet och lägger mycket puckar på mål samt att vi alltid har spelare på insidan. Vi ska ha lite fantasi i anfallsspelet genom att använda backarna så det rör till det lite grand. Framförallt gäller det att hitta ett sätt att göra skitiga mål och då gäller det att ha spelare på insidan, svarar Roger.

Vad tar du med dig från segermatchen mot Björklöven?

– Vi vårdade pucken bra, vi hade ett bra passningspel och spelade med bra fart. Vi kunde odla på det och försökte komma upp i anfallszon så snabbt som möjligt och tillbringade lite tid i försvarszon. Det tycker jag vi lyckades rätt bra med. Vi hade ett bra försvarsspel. Att sätta försvarsspelet är det viktigaste, men samtidigt att våga spela med pucken som vi gjorde. För det var ordning och reda, svarar Roger Forsberg.
Kommentera


Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Jahapp..Ska man försöka sig på en gissning i hur matchen kommer utspelas?

Vi inleder bra, bör leda efter första perioden men ställningen är ändå 1-0 till Västervik på deras enda målchans. Andra perioden mattas vi av då vi inte kommer in i zon på grund av att Västervik spelar med 5 man hem. Vi tappar tålamodet lite men lyckas ändå ha ett skott i stolpen när Johan Persson missat öppet mål från en decimeters avstånd. Västervik kontrar in 2-0 och 3-0 innan periodvila. I tredje kommer vi ut och dominerar men kommer inte till farliga målchanser, till slut får vi in en puck till 3-1 men där stannar det. Sedan kommer 4-1 och 5-1 på rena skitmål bara för att det är i Västerviks jävla skitarena. Conny Strömberg gör assist till alla målen.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Heisenberg: Hållander serverar Persson fritt läge framför mål, skjuter över från 3 meter, allt är sig likt där.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Ser inte bra ut efter 10 min. Vad gör dom på sina roadtrips? Vekt och ofokuserat!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Otto1: Och förstakedjan kommer ingen vart alls i kväll. Giftigast är Boyce-kedjan.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Woody: Tycker kedjan med Persson-Olofsson-Hållander har startat bra med.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Otto1: Jag håller med. Jag borde ha nämnt dem med. Annars är det en sån där match där det känns som om det finns hur mycket plats som helst i Timrås försvarszon, medan alla passningsvägar ständigt är stängda i Västerviks dito. Det måste bero på skridskoåkningen.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Otto1:
Ingen har startat bra. Haukeland möjligtvis.. (försöker negjinxa fram en förändring).
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Woody: Gäller att trycka dit pucken när lägena ges. Slarva bort ett 2 mot 1 läge är dumt.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
jå1: Svårt när men ser att pucken hoppar till precis innan man ska ta emot pucken, då är det bara ren och skär oflyt.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
jå1: Man är inte där mentalt. När man är taggad mot topplagen men inte mot botten så är det en ledarskapsfråga.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
kulltorp: Vettefan, är det så enkelt? Tror nog grabbarna är taggade även mot bottenlagen men att de möter ett helt annat spel kontra skickligare lag. Iofs så är det väl tränarnas uppgift att hitta lösningar mot lag som backar hem och ställer upp.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
kulltorp: ser bara slarv och oskärpa, dock lite bättre fart på skridskorna än förra matchen. Det där 2-1 läget är signifikativt. Ohotad och ett läge där pucken bara ska sitta och vi slår en fladderpuck och sumpar läget.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Olle: Herregud, in med pucken!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
jå1: Ja , många mål lär det ju inte bli ikväll . Möjligen 3 totalt om man räknar båda lagen
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Olle: Det går inte arr se annat
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Leksand ligger under även, se till o vinn nu.

Ett fall framåt är i alla fall att vi endast har tagit burskydd 1 min o 10 sek efter två spelade perioder.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Får man spela en sån här tråkig match ens ? Borde avbrytas och börja om . Straffslag istället för utvisning .....
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Stolpskott av Karlsson..Vi dominerar perioden..Fransson räddar allt..Sitter bara och väntar på att Västervik ska ta ledningen.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Vi är så dåliga så att klockorna stannar. Svårt att vända det här. Var nog matchen det där.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Heisenberg: jaha... Ska det bli ytterligare en sån här match?
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Hahl Bundy:

Synd vi ska torska när övriga resultat verkar gå vägen. Kan du Jinxa Olle?
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Hahl Bundy: Vad hände ? Bilden frös precis när perioden skulle börja.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Spelar ingen roll vad vi gör.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
The great one: Timrå klarar inte av byten ”on the fly”, vi har tom svårt att slå ett femmeterspass på bladet. Det är nog en nödvändig kompromiss att ta mycket burskydd men då får man ju möta ett samlat försvar varje gång också.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Heisenberg: Fransson står på huvet dessutom. Nä det här går aldrig.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Hahl Bundy: Jättejinx beställd
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Hahl Bundy: mycket kvar att spela på och Västervik är riktigt dåliga. Men det är ju beklämmande att se, i match efter match mot dåligt motstånd, att motståndarna bara behöver ett par halvchanser per match för att vinna, vi behöver en straff, 2-3 frilägen och 12 PP
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Olle: Ursäkta men det här är skit. Spelarna borde skämmas för den här trippen. Vinsterna mot Leksand och Modo är ju förgäves.
Här leder man serien, har chansen att rycka i tabellen, då gör man 2 usla insatser.
Fy fasen vad besviken man blir..
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Första gången i år jag stänger av sändningen. Det är så jäkla tråkiga och förutsägbara matcher mot dessa jävla skitlag som konstant backar hem med 5 man. Vad är deras ambitioner? Att tråka sig kvar i serien, men inte mer? Jävla pissarenor har de också, är less på att se skiten. Samma visa varje jävla år. Vi kan aldrig lyckas vinna dessa sömnpiller till matcher heller, tacka vet jag Modo och Leksand (samt några lag till) som faktiskt vill spela hockey.

Dra åt helvete, jävla bondlag! Ni har ingen framtid och lever på att förstöra sporten för de lag som vill utöva den.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Ett mål framåt på fem och en halv period nu...
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Olle: Lite jävlaranamma och målsinne kan väl inte vara sååå svårt att framhäva som professionella hockeyspelare kan man tycka. Nu har vi gått på halvfart effektivitetsmässigt mycket på slutet, det borde man kunna arbeta bättre på tycker jag. Skärpning! In på isen och böka in ett fulmål eller något
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Heisenberg: drick en grogg för varje gång du ser Berglund i PP, jag lovar att du kommer bli rejält packad och tveklöst mer road.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Olle:

Varför i hela friden startar vi PP med Molinder o Berglund femman!?!?!?
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Hahl Bundy: Ni gör 2-1 vid 19.19. Jag kan hockey....
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
The great one: Varför är 22 med i pp ÖHT ??
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Heisenberg: Det är väl ändå Timrås ledare och spelare som ska hitta sätt att vinna mot dessa "skitlag" ?

Om jag inte är helt fel ute så har vi lyckats med bedriften att göra fyra mål på snart arton perioder mot de tre sämst placerade lagen.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Heisenberg: Hade vi på riktigt varit ett topplag hade vi kunnat dyrka upp sånna här försvar också. Vi har inte riktigt det.

Som tur är är det ungefär jämndåligt rakt genom serien. Hade det inte varit det hade inte vi legat etta.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
EN CHANS ETT MÅL
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Skämmes! Vi kanske är ett topplag men vi spelar då fn inte som ett.

Avgå alla.
Kommentera


Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Heisenberg: Men det spelar ingen roll hir motståndarna spelar om vi inte vill vinna. Vi har tillräckligt med chanser. Johan P är ju värre än K. Kennholt. Han kan inte träffa målet. Å vad faan gör ungraren som skulle vara så jävla bra.
Dahlen må leda skytteligan men gud vad dålig han kan vara. Det är långt till NHL kan jag säga...
0-2 nu.. bra Timrå.
Ngt är fel och jag står fast vid ledarskapet, tyvärr..
FAAAAANNN!!!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
När vi hade ställt upp i förra powerplayet så var det 20 sek kvar!!! Vafan är det som händer? Och nu 2-0, MEN SNÄLLA JOHAN PERSSON, TA EMOT PASSEN
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Costanza: Det kan du inte tyvärr..
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
mikenomad: Fruktansvärt att se detta. AVGÅ ALLA!!!11! Blir vansinnig hur fruktansvärt inkompetenta vi är!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Heisenberg: Kvällens publiksiffra 1300 avgå någon
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
The great one: helt lamlösa....så fort en röding kommer i närheten så blir man sååååå skitnödiga.... ofattbart tafatt.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Kerstin_k: slöa jävlar. Fransson är så gammal och ärrad att han knappt tar sig upp från knästående och vi kan inte hitta ett sätt att göra mål, inte ens nära i PP.

Tycker du har helt rätt, att vi ligger etta är bara ett bevis på att kvalitén i den här serien är världelös.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
palleparling:

Passet var ju sämst från Dahlén då Persson är Rightare.

Annars fortsätter jag på Lakens devis.

Träna Uppspel, uppspel, uppspel, uppspel, uppspel. Vi passar två x i egen zon sedna får backen åka upp hela vägen för det finns inga alternativ mot stillastående forwards.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
kulltorp: Jo. Ni gör 2-1 vid 19.19 :-)
Kommentera

« · 1856111