Sputnik: Kan vara så att vi satt för stora krav och förhoppningar på poängproduktion av Hållander. Det kanske inte skulle skada att flytta ner honom lite framöver, för att börja spela enkelt och få igång självförtroendet med hårt jobb, det som han är bra på. Hållander-Lundin-Hartmann är man ju ruskigt sugen på att se ihop.
Sputnik: Man vill verkligen inte komma med negativt en kväll som denna, men vi får vara ödmjuka inför att Växjö trots allt saknade 4-5 forwards i för denna match, starkt att vinna trots det givetvis.
Sen nu till det negativa då, Lander och Hållander har producerat 1 poäng var på 5 matcher. Jacob Johansson fick en assist idag och står också på 1 poäng... Det är inte hållbart i längden att ha 2/3 delar av förstakedjan som är så under isen att man producerat lika många poäng som målisen. Haha, Johansson som dessutom spelat en match mindre.. 🙈
Tom Topp: Haha, plånkan är nog tyvärr lika fet som Kapanens återtående budget just nu. Jag får nog ro iland en swishkampanj härinne i så fall. Sen måste jag lyckas övertyga chefen till all ledighet framöver med.😅👍
{9908}: Grabben har sedan han nyttjat sin nya matchtröja inkasserat 2 av 2 matcher, mot Oskarshamn och Växjö. Det kan bli en dyr och komplicerad historia om jag måste åka på varenda bortamatch med grabben och hans tröja framöver... 😅
Costanza: det är krig i varje match! Det finns inget Tingsryd hemma i den här serien! Ni har gjort det bra hittills, inte för att jag gillar er, men det finns mycket värre lag än er!
Fick uppleva 8 av 9 möjliga pinnar i Kroatien. Nu går snart flyget hem. Funderar på att köra en höger/vänster och stanna ett tag till. För er och lagets skull då.
TD: Färjestad verkar få en urladdning mot Leksand. 3-0 än så länge. Tror det är bra inför mötet med oss på torsdag. Förhoppningsvis kommer dom upp till oss lite ”mätta”.
Herminator: Kan unna er en pokal. Ni har kämpat länge. SHL är jobbigt börjar jag märka. MIF var rejält tunga att möta. Ni var bra också, så jag tror att det är nyttigt för psyket att inte bry sig så mycket.
Andersson: och vad roligt att se Forsmark och Edfeldt! Mycket bra av bägge! Och OJ kommer mer och mer! Grillat och rödtjut nu och bara njuta resten av kvällen!
Den här segern betyder nog mer än bara några poäng tror jag. Nu har killarna kvitto på att dom kan vinna även mot svenska mästarna. I kommande matcher kan vi nog se ett helt nytt lugn och självförtroende från Timrå.
5/6 poäng inkasserade i Småland. Vem fan hade trott de? Inte jag iaf, jag hade förhoppningar att vi inte åker hem poänglös och att "vändningen" kommer sedan på hemmaplan.
Nu blir det hjärtmassage resten av kvällen. Satan så gött det är med hockey!
Olli Hahl: Vad säger man. Helt tom just nu. Denna seger var nästan perfekt regisserad. Moralseger på övertid.
Många var bra men måste lyfta upp Hartmann som hade en trevande inledning men som kommit in som en ny spelare efter skadan när han fick sy. Vilket kraftpaket!!
Oj vad skönt! Kärleken satte sig o kollade sista 10 och förlängningen. Tyckte att det var spännande o roligt. Vid Eronens kanon så skreks jag rakt ut o flög upp ur soffan. ”Jaha jag hade ont i huvet! Nu fick jag ont i öronen också!” säger hon glatt som tur är. Nu blir det rödtjut o mat. Tack o hej för idag!
Bra kämpainsats mot ett duktigt Växjö. Tycker hela matchen var jämn och det hade kunnat gå lite hur som helst. 2 poäng är välförtjänt med tanke på hur alla krigar på bra där ute.
Smörgåsen : Absolut, håller med! Men vi ska också veta att vi ökat både i antal och engagemang sista åren. Det går åt rätt håll, definitivt! Vi var kassa, är typ bra nu och ska bli bäst, så småningom. ;)
Hållander-Lundin-Hartmann är man ju ruskigt sugen på att se ihop.