1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581962 inlägg · 6215 ämnen

Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30

« · 2573779 Till forumet


Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Lyckas vi norpa en pinne där nere den här gången? Tidig matchstart, 15.15.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Sortera rätt nu grabbar!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Knylan: Jag är försiktigt optimistisk. Det baserar jag på att vi inte är favoriter i den här matchen. Kan vi börja bra så vore det önskvärt, inte sitta kvar på bussen o allt är kört efter första.

Vore kul om vi för dansen.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Hahl Bundy 2.0: Kan bara hoppas. TIK har dock ofta problem med tidiga lördagsmatcher vill jag minnas.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Hahl Bundy 2.0: När fan vann vi där nere sist? Har inte ett enda minne av det. Vill se att vi INTE blir avklädda så som vi brukar och att vi faktiskt kan vara med och tävla.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Rico01: Dags för trendbrott idag alltså! Ska bli intressant också att se om Edfeldt och Forsmark kan följa upp sina fina insatser mot Oskar. Det kommer bli ett helt annat spel idag!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
empa11: sortera rätt
Hahaha, klockrent
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Hahl Bundy 2.0: jag är oförsiktigt negativ. I det här läget, med lite svajigt spel och minst sagt skör backsida, hade jag gärna tagit ett spelschema där typ HV, LHC eller Leksand väntade. Oskars var riktigt jävla rövdåliga, vilket var perfekt i det här läget. Nu fick vi lite boost på Forsmark, DHL-kedjan m fl, men det hade känts mysigare om vi kunde få boosta vidare på det mot ett mer givmilt och osynkat motstånd.

Har svårt att se på vilket sätt vi utifrån förutsättningarna skulle kunna ta oss an Växjö på ett framgångsrikt sätt. Att möta dom med deras egna taktik - struktur, struktur, struktur, stenhård defensiv, enormt tålamod - är vi knappast preparerade för. Defensiven sitter inte tillräckligt bra, och vi har inte backuppsättningen för det (än).
Att försöka släppa loss offensivt och checka högt är väl utgångstipset, men det har vi blivit stenhårt straffade för tidigare. Risken är att vi hamnar för långt ifrån, börjar bli tveksamma, spelas bort av deras kyliga, spelskickliga backar...och så kontrar dom sönder oss.

Nä, jag tror att detta är det minst passande motståndet för oss just nu.
Hockeysnack lär spraka i affekt, och man kommer att se matchklockan ticka ner lika långsamt och bedövande tråkigt som klockan på skruvsorteringsstationen på Hasses Finmekaniska AB.
Allt medan Växjö är så tråkigt metodiskt menlösa som bara dom kan vara, och timråspelarna frustrationsgnuggar i blindo. DHL lämnar isen med -2.

Brukar se fram emot match, men när Växjö står för motståndet är det samma pirr som inför en nageltrångsoperation. Kan inte det där laget bara konka eller nåt? Ingen utanför Växjö skulle fälla en tår, och knappast någon i Växjö heller. "Jaja, då går vi på innebandy istället då. I två perioder, sen kan vi se en halvtimme på simnings-DM, och springer vi innan finalerna hinner vi se slutet på den däringa cheerledingtävlingen som går i gymnastiksalen bredvid."
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Morgonens uppladdning är igång.
Snart är kaffet slut och det börjar bli dags att duka fram timrå-fracken för bortadrabbning.

13:00 rullar man söderöver för drabbning.
Jag är redan inställd på att åka hem tomhänt - det brukar bli så.

Ge oss frid, vinn.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
kattan: har för mej vi hade en tvåmålsledning där nere i fjol men så ställde fjolårets domarnivå till det i vanlig ordning och X antal boxplay senare var ordningen återställd.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Bragd-Birger: Haha,peppad man blev på att strax fara mot match. 😅👍
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Vi har tydligen näst minst antal 2-min utvisningar så här långt. Det var inte riktigt förväntat efter fjolårets domarnivå.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Bragd-Birger: Växjö är inte lika bra/strukturerade som i våras. Inte än.

Dom har en betydligt mer framåtlutad spelartrupp i år. Backsidan är klart försvagad samtidigt som man har mer spets bland forwards. Ganska mycket mer till och med.

I Noah Östlund har dom fått in Sveriges kanske största talang sen Elias P slog igenom. Det fullständigt skiner av hockeyintelligens i allt han gör på isen.
Kalle Kossila, Robban Rosén och Dylan McLaughlin är tre offensiva pjäser till med oerhört högt hockey-IQ.
Nu verkar det som att McLaughlin och ytterligare fyra tongivande forwards kommer saknas även idag.
En klar fördel för oss.

Men jag har svårt att se att Lakers kommer bli lika tunga att möta i år. Visserligen imponerade dom senast mot Frölunda men dom var helt bortblåsta i två perioder mot Rögle i matchen innan.

Jag vill tro att det finns goda chanser att knipa nån pinne i Vida Arena i eftermiddag. Fullt fokus och lite extrakoll på några Lakers-spelare så kan det gå.

Det verkar bli ett gäng på bortastå idag. Kul!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Vinsterna mot Övik och Oskar bara en lättnad, vinst borta mot Växjö är ren glädje!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Hallå vänner! Minns ni när Elias Pettersson började sin karriär i Ånge IK och fick sitt riktiga lyft i Växjö Lakers trupp. En historisk säsong. Även hans bror har Ånge Ik och Växjö Lakers att tacka för sina största framgångar. Nu harvar han på i Timrå och är alltid intressant att återse gamla växjöspelare som börjat varva ner. När strålkastarna slocknar är det guldsäsongerna i Växjö som alla minns. Är ni i Vida arena rekommenderar jag er att köpa en guld tshirt med Emil. Ett minne av hans största framgång, självklart med Växjö Lakers. Ha det!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
PuckkcuP: Plastlaget växjö lakers...

Ni i SHL är precis som en petflaska i naturen, plast som inte bryts ner men det enda alla önskar är att ni ej ska existera där ni är.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
PuckkcuP: blir det mycket folk på matchen? Eller spelar innebandylaget samtidigt?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Spanskaryttarn: Vore det inte en lysande ide att spela Pantamera-låten när Växjö gör entre i sca arena?

Det blir torsk idag förresten
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
PuckkcuP: Hoppas ni för din skull håller er kvar i SHL framöver. För den dagen ni åker ur så kommer ingen att komma ihåg er måndagen efter.
Jo, kanske när man står på Ica och ska panta flaskorna..
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
kattan: Inte så längesen faktiskt, behöver bara gå tillbaka till 2013. 2-1 seger.

Såhär ställde vi upp då.

Murley-Molinder-Nordgren
Persson-Erixon

Hedström-Larsson-Smolenak
Dahlroth-Robinson

Hallin-Boyce-Wedin
Hedman-Demen Willaume

Friberg-Hagos-Rohdin
Edström

I mål Beeeeeellissimoooo
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Tom Topp: Innepinnelaget börjar 19, däremot spelar fotbollslaget 15:00..
Låst ämne


Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
nectis: då blir det fotboll för Växjöborna! Det är sen gammalt!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
nectis: Richard Demén Willaume, inget namn man tänker på dagligen.

Molinder som första- och Boyan som tredjecenter. HUR kunde det där laget åka ur?!?11
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Knylan: Glöm inte Dalroth på backen.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Det blåser upp till match.

Vi ses i staden som endast har Linnéuniversitetet att va stolta för.

Det här går åt helvete, men på match går man ändå.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Knylan: Addera Tomas Montén till det där hopkoket av nästan spelare/ledare på SHL-nivå, så skapas ren magi. Eller nåt.. 🤭🫵😅
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Rip Kirby: Och med detta i åtanke förenas vi unisont i ett GRATTIS HV71!!#%@!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
LAGUPPSTÄLLNING: VÄXJÖ LAKERS - TIMRÅ IK
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
RunarUp: bjuckar Plastsjö på en enda pinne idag ska jag fira Småland-style. Frågan är om de ens kommer bjuda på ett enda mål för oss?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Eftersom att han är en talang och behöver prövas , så skulle man byta plats på Oliver J och Mieho tycker jag
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
JanneH: Det luktar väl 0-4 i baken. Med en massa hedersamma nästan-lägen med hem i ryggsäcken.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Andersson: Respekterar förstås det du säger, för min del så tycker jag att Johansson ska vara i fjärde den här säsongen, efter det så får vi se hur hans utveckling går.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Dubbeld: Juel lär stå mot Färjestad hemma nästa match då. Vore bra om vi kan matcha dom så bägge har hyfsad matchform.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
kulltorp: saknar nidlåtarna när motståndarna åkte in på isen, den hade varit klockren. Vilka hade vi?
Frölunda - Din gamle indian
Linköping - Money for nothing
Modo - Banjo låten från sista färden.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
KniveN: Västerås - bandy bandy
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Chrille:

Lycka till mot Fejkers

Ni möter seriens bästa lag i att stänga igen mittzonen, hoppas eran förstakedja fortsätter producera
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
KniveN: Sånt där uppskattade man ju. Fattar inte varför sånt tas bort. Det är såna saker som gör arenaupplevelsen bättre.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
kulltorp: verkligen! Kom väl någon förbud från ligan, även vid utvisningar.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
KniveN: så roligt med banjolåten till modo 😂
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar vi VINN 🥳🥳🥳
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
kulltorp: får man ens tillbaka pengarna på det resultatet? Fast Pääjärvi kanske pangar in ett tröstmål och Fakers är så jävla tråkiga att de nöjer sig med 3 mål, så 3-1 kan ni låsa in på oddset idag. Det jag gör nu är en s k anti-jinx, fast nu när jag berättade det så kanske jag jinxade min anti-jinx? 🙀
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
KniveN: Mot Västerås körde vi den här minns jag.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
JanneH: det enda jag törs gissa är att det kommer bli målsnålt! Står JJ på huvve vinner vi, spelar han normalt blir det stryk!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Verkar som Växjö har Simon Westling 17 år som backup. Gjorde väldigt bra ifrån sig i TV pucken för Medelpad för 2 år sedan.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Tom Topp: Har sett många slutspel och finaler men Växjös äckliga tråkhockey klarade jag inte av. Som jag skrev i våras: Hoppas ingen tar efter.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Paninaro: Stämmer bra. Har sett på FB att hans morfar är inbiten timråit.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
UbbeNils: Det bevisas av att Växjöborna själva prioriterar andra sporter!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
SMÅLAND: ha du nyktra till sen i torsdags så du är på plass i Väcksjö?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Rico01: Klok kille! 👍
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Slog på sändningen 14:59. Nu började de visa från matchen. Alltså 6 minuter reklam. För en tjänst som kostar dryga femhundringen per månad.
Skämt deluxe!
Låst ämne

« · 2573779