1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599828 inlägg · 6212 ämnen

Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Dream Team: Apselut. Men jag vet inte om jag tycker att ena laget är vansinnigt mycket bättre om det komer tvåa i grundserien och nia i allsvenskan jämfört med etta i grundserien och tia i allsvenskan. Play off 3-omgången -90 köper jag dock som en mer meriterande framgång. Då är det bara 22 år sedan... Jag såg för övrigt hemmamatchen mot Örebro i play off 1 också med viss smärta.

El Maco: Jag är imponerad av er "komihågeländetfrånförr" minnet. Verkligen.
Själv är jag av "glöm o förträng" individerna. Kommer inte ihåg nåt av nåt.

El Maco: Så här långt ser det ut som att vi har ett försvar och målvakter som kan vinna poäng till oss. Hyperviktigt med en sån grund! Nu fattas bara forwards som kan vinna matcher åt oss, efter 60 min...

ser att vi får celebert besök i östersund i helgen . Storlaget sundsvall hockey ska drabba samman med brunflo

El Maco: Nej, men i slutänden är man ändå det bättre laget. Om vi säger såhär, ställ frågan på Sundsvalls Hockeys forum om vilket av lagen som var bäst så är svaret nog ganska givet.

Me too. Ett sedemera konkursande lagbygge med Anders Wikberg och Lars Molin i spetsen. Molin landade på 65 poäng och Ringvägensonen på 70 poäng under grundserien den säsongen. Tur det bar av hemåt för honom sen.

Redigerad kommentar

Dream Team: Har inget ärende till Klanghallen i Brunflo, annars hade jag kunnat fråga.

Sista säsongen innan fusionen tog Timrå mer poäng, tror det var en mer om jag minns rätt.

Tog Timrå poäng i tre raka matcher någon gång förra säsongen?

Kongo: Timrå kom trea i norrettan, fem poäng före Sundsvall Blå. I fortsättningsserien var det omvänt läge med Sundsvall som vinnare, två poäng före oss. 

Laken: omgång 15,16,17. Det följde vi upp med att ta tre raka nollpoängare.

MoDos målvakter har verkligen haft en tuff inledning på serien...känns lite som vi i TIK-lägret kände det i fjol när det gäller försvarspel och målvakter.

Oscar Alsenfelt har endast 78,43% i räddningsprocent. Ajajaj, inte bra på en tänkt förstemålvakt...

Nu ska man väl vara ärlig och säga att MoDos försvarspel har mycket i övrigt att önska, så man kan inte lasta målvakterna för allt. Det intressanta är att MoDo-fansen här på HockeySnack var så himla dryga under försäsongen om hur fantastisk deras försvar var med otroligt bra inköpta backar... Nu efter tre omgångar så har laget släppt in 15 mål (att jämföras med Timrås 5 insläppta). Men det är klart de satsade ju på Torpen...

Thornet: Det är inget större fel på backtruppen på pappret. Däremot förefaller Samuelssons främsta styrka inte vara att styra upp ett försvarsspel som trygghet. Förutom att Alsenfelt läcker som ett såll så är dock det största problemet enligt mig att vi saknar två centrar. Madsen har varit katastrofal defensivt i rollen som tredjefemmecenter.

Wayne Gresky: hm, är inte madsen en mer defensiv center? Det har jag fått för mig, aldrig tänkt på honom så mycket i matcher.

Wayne Gresky: Håller med om att backtruppen på papperet ser bra ut, men det har verkligen inte fungerat särskilt bra. I matchen mot Tirmå tycker jag att backarna såg alldeles för sega ut och hamnade ofta i trubbel när Timrå forceckade högt.

Sen kan man ju inte annat än tycka att det är liiiite komiskt att det saknas två centrar (självklart Ritola och Påhlsson) när vi i Timrå fått skit hela försäsongen för att vi inte har någon center av kvalitet. Bevisligen kan man ändå få till ett bra och svårpasserat försvar trots saknad av namnkunniga centrar. Men då krävs det nog en tränare som är jäkligt skicklig i att sätta ett spelsystem. Och här tycker jag att Montén så här långt gjort det grymt bra. Visst spelar Timrå en riktig tråkhockey denna säsong, men det kommer att ge dem många poäng. Och i slutändan är det just poängen som avgör om man spelar kvar i ES eller inte...

Ska jag dessutom vara ärlig så har i alla fall jag ett frågetecken på Ulf Samuelssons kvalitet som tränare. Han har mycket att bevisa, och kommer att få möjlighet till det nu, när det inte sett helt bra ut hitills.

När det gäller MoDos säsong, tror jag dock att de kommer att få igång maskineriet och komma börja klättra. Inte minst när Ritola och Påhlsson är tillbaka! För i grunden har man ett intressant lag.

Blizzard: Madsen är inte center, det är det som är problemet. Han har fått hoppa in där efter skadorna på Påhlsson och Ritola.

Våran offensiv igår?

Skönt att se alla täckta skott i försvarspelet iaf!

Jag hoppas att det bara var en dipp lite utav en skitmatch o att man kan komma ut starkare mot hv hemma.
Växjös lag på papperet är rätt farligt men jag tycker nog att dom verkar lite som thomas johansson... Har dom verkligen råd med detta på sikt?
Bellis var bra igår med det var skönt att se! Det spel han hade igår ger jocke något att kämpa mot!

Men asså en regin o en ev z o kanske en strålis i detta lag o det blir åka av!

Wayne Gresky: ja visst ja det är så det är.

Wayne Gresky:Vi har också haft 3 spelare skadade dom är också guld värda för oss , fått 1 tillbaka men det fatts 2 .

5 poäng på tre matcher. Får man väl vara nöjd med. Inte så många som hade räknat med en sån här start kan jag tänka mig. 

Jag tycker starten är fantastiskt bra. Det jag är missnöjd över är att det inte blev full pott i premiären. Den pinnen tog vi iofs igen igår......

Det gäller att spela efter resurserna. Ett sånt här lagbygge tar tid. En nystart i en förening och ett nytt spelsystem är inte barra barra. 

Det blir kniven mot strupen match efter match, säsongen ut. Tänker Hockeyligan om och godkänner NHL-spelare så......så kommer vi förmodligen plocka in bra med poäng. Om vi nu kan få hit några. Syftar på de namn som det pratats om.

Tack för ordet.

Skarin: Om det nu kommer in spelare till ES ...så spelar Fasth i Tingsryd lite märkligt..

« · 1518044