1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580409 inlägg · 6216 ämnen

VM 2009

1159185 · » Till forumet


Sv: VM 2009
Uhmm tar det slut ikväll tro?
Kommentera

Sv: VM 2009
Nu har jag inte sett alla Finlands matcher , men är målvakten Niklas Bäckström skadad?
Kommentera

Sv: VM 2009
Mackelito: Glömde Cajanek och Vasiceks EP länk men den hittar nog de flesta själv...
Kommentera

Sv: VM 2009
Mackelito: Och ingen av dom du rabblar upp nu lär ju spela i Timrå IK.
Kommentera

Sv: VM 2009
Ang att vi möter Tjeckien på Torsdag kunde jag inte låta bli att kolla lite vilka spelare man har i truppen som Timrå kan vara intresserade av.
Linkan har själv sagt att många av de spelare han kollar på nu är KHL/NHL aktuella...

Ett riktigt bra backförvärv
Karel Rachunek - Offensiv världsback som håller hög klass, håll ett ögapå honom, KHL o NHL aktuell..
www.eliteprospects.com/player.php?player=9629

Två meriterade centrar
Petr Cajanek - Klasscenter, kanske inte så billig men får vi han har vi en suverän förstacenter, lär dock bli KHL minst ett år till , men hoppas gör jag i varje fall

Josef Vasicek - Riktigt bra center med åldern inne, stor chans att det blir NHL..
Kommentera

Sv: VM 2009
Jag tycker att planeringen med slutspelet borde ändras.

Kvartsfinaler borde vara onsdag och torsdag semi på lördag , brons och finalmatch på måndag.
Nu avgörs ju mycket av vilka som får tidiga och sena matchen , och därmed mer/mindre vila.
Dessutom ska Viasat lägga sig i eftersom (hemska tanke) fotboll och hockey sändningarna kan krocka , vilken katastrof (ironi)
Kommentera

Sv: VM 2009
Hahl Bundy:

Ta in murray nu !
Kommentera

Sv: VM 2009
Yellowcard: Klart dom skulle ha ståt upp o markera men dom har ingen sån. Bara svärmorsdrömmar.

Tråkigt med Enström. Mycket tråkigt.
Kommentera

Sv: VM 2009
Yellowcard: Det här lagets om det ser ut just nu har inget att hämta i VM tyvärr. Blir vi 4 är det en bragd.

Inställning, attityd= vi mot dom andra o laget först, då kan det börja hända lite saker framöver, men nu är det för lojt.
Lamt, sa Bill. Tamt , sa Bull
Kommentera

Sv: VM 2009
250kg kärlek: Även fast han var ångerfull osv. så måste det in med tuffhet i gänget - det ser alldeles för snällt ut. Murray är en perfekt kille som står upp för laget, han behövs nu med sin tyngd och tuffhet. Att bara veta att han finns med i laget måste ju vara en trygghet i sig och skickar samtidigt signaler till motståndarlaget att våra spelare rör man inte ostraffat - även om det var med vilje eller ej.
Kommentera

Sv: VM 2009
2 backar skadade och Douglas Murray överraskande 'ledig' Agera Bengt-Åke!?
Kommentera

Sv: VM 2009

falo: Jag tror inte Karsums hade protesterat nämnvärt om domaren hade gett honom matchstraff. Jag tycker att Karsums såg märkbart skärrad ut och mådde inte speciellt bra efter tacklingen.
Sånt här händer tyvärr, och kommer anatgligen att hända igen.

Jag försvarar inte händelsen även om det diskuterats huruvida Enström skulle agerat vid sargen eftersom han bör ha känt till att han hade en kille bakom sig. Däremot tycker jag att Karsums kroppsspråk och hans oroliga blickar ner mot sarghörnet där Enström låg visar på en grymt ångerfull spelare som säkert hade backat bandet om det hade gått.

Om Karsums däremot hade sträckt ut armarna och låtsas helt främmande för det som skett hade jag däremot tyckt helt annorlunda om killen.

Kommentera

Sv: VM 2009
falo: Ja problemet är väl att i laget just nu finns det ingen spelare som har den där tuff/stå upp för laget-rollen. Murray är ju en kille som inte viker ner sig i första taget! Han hade manglat den där Letten, ska bli intressant och se hur Bengt-åke löser detta.
Kommentera

Sv: VM 2009
Yellowcard: ja annars blir det som när canada körde över foppa i ett vm som du utrykte det mesgäng, varför tar man inte in någon tuffing för är det bara glamor hockey i sverige ??? inte undra på att vi kallas chicken swedes
Kommentera

Sv: VM 2009
falo: Ja han skulle då behövas nu med sin tuffhet hos der här mesgänget.
Kommentera

Sv: VM 2009
Yellowcard: ja men det är ju tamefan skandal att han inte får matchstraff nr 9 i lettland ????ska det vara så så kan ju sverige kalla in murray så får vi sen sen då hur dom vill ha det
Kommentera

Sv: VM 2009
Jävlarns, 10 frakturer i ansiktet på Enström. Att han ens klev upp...
Kommentera

Sv: VM 2009
fettsteffe: Ja Crippe är ingen man direkt räknar in numera.
Kommentera

Sv: VM 2009
Yellowcard: lika klara besked som vanligt
Kommentera

Sv: VM 2009
Andersson: Då kanske grabbarna går in med en bättre inställning - vinst där så har vi väl förstaplatsen i gruppen? Har ingen koll dock vad det skulle innebära för oss...
Kommentera

Sv: VM 2009
Foyn: ny chans redan på onsdag. Fast då är det inte retur mot Lettland utan match mot USA ......
Kommentera

Sv: VM 2009
Så jävla mesigt rakt igenom. Inga reaktioner från spelare efter tacklingen. Bengt-Åke står å tråkar i studion. Nu börjar man känna att det är VM. Nu vill jag vinna ! Inte torska mot Lettland...
Kommentera

Sv: VM 2009
Yellowcard: ES lagen gör fiasko i europa. När Lettland spelade fysiskt på Sverige så står vi inte upp. Vi har lite problem där... Jobbigt att se våran supermålis Liv bli så förnedrad på straffarna... ES är överskattad.

Sen blir man så trött på snubben i studion på TV6 (vet inte vad han heter) stå och säga att vi ska glädjas med Lettland över deras glädje å seger ? Herregud.... Bara i Sverige.
Kommentera

Sv: VM 2009
250kg kärlek: Ja inte är det en hög oddsare att challe står i det där båset inom en snar framtid! Svårt för Tik att behålla honom........
Kommentera

Sv: VM 2009
Yellowcard: Mest skrämmande är hur BÅG tycker att laget inte presterar fullt ut. Att en sån här match "ska vi bara vinna" för att senare ställa över Omark i straffläggningen. Det var inte bara spelarna som inte ville vinna. Tycker att BÅG inte heller verkade särskilt intresserad av det med tanke på valet av straffläggare.
Kommentera

Sv: VM 2009
fettsteffe: mm satt direkt och tänkte på när foppa med foten vart sänk... Måste ju stå upp för varandra bättre!
Kommentera

Sv: VM 2009
Foyn: uhmm tja tror ändå att elitserien har bra klass, tycker vi ägde matchen i stort. Trodde inte Lettland skulle orka hänga med mer än 2 perioder, men de gjorde det bra! Nu blir det spännande och se hur det blir med Kenny och Enström. Strålman på inkommande.. Sen då?
Kommentera

Sv: VM 2009
Foyn:

1: Satt och sa samma sak här hemma! Hade detta vart Kanada hade hela laget slagits just nu!! Mera Doug Murray

2: ES är kass.....Skit dålig spetskompetens! men men blir ju spännande när alla lag är dåliga!
Kommentera

Sv: VM 2009
Yellowcard: samma här, var skit förbanand att inte Omark fick ta andra straffen utefall dom skulle missa sin straff, när dom satt den sa jag yes! Nu får vi se Omark, men fan heller!

Omark som sagt att har flera nya på G
Kommentera

Sv: VM 2009
Yellowcard: Fan va vansinnig man blir ! Bra känsla av Bengan att sätta in Berglund som va superhet...
Fråga 1: Varför får andra lag tackla sönder spelare i Tre Kronor utan att lagkamrater reagerar ? Tror ni Kanada hade accepterat tacklingen på Enström ?
Fråga 2: Hur bra är Elitserien egentligen ?
Kommentera

Sv: VM 2009
fettsteffe: Ja jag vart glad när det gjorde 2-2 för jag trodde då skulle man få se Omark.. Men icke.
Kommentera

Sv: VM 2009
Yellowcard: Bengt åke - sveriges största mes! In med Omark för fan!
Kommentera

Sv: VM 2009
Va faaaaaan... Mot Lettland...
Kommentera

Sv: VM 2009
Snoop: Ingen fara, han har väl ett Timråhjärta! Det är väl självklart för alla som nånsin spelat i Timrå? ;-)
Kommentera

Sv: VM 2009
Mathias: Strålman vill man verkligen se i Timrå IK igen,men man är lite orolig att han väljer ett annat lag när han flyttar till Sverige igen.
Kommentera

Sv: VM 2009
Mathias: Härligt!! =)
Kommentera

Sv: VM 2009
STRÅLMAN TILL VM!! :D
Kommentera

Sv: VM 2009
Skönt att Sverige vann och att Omark fick glänsa!

Men vad hade Challe för kläder på sig, fy vilka stolpskott till stylister TV6 har, dessutom måste jag säga att Ola Wenström eller vad han nu heter var nog det sämsta jag sett.

Vilken dålig kunskap han visade upp kring ishockey. Nä tillbaka till TV4 och komentera skit fotboll istället så slipper vi se dig. Nä fy va dålig du var Ola har lust att dojkotta hela Hcoeky VM bara för att Viasat sänder det.

Vilka idioter som kommenterar och vilken dålig kvalité de håller.

Man blir mörkrädd.

Andreas Johansson du ska nominera vilka som är matchen lirare är inte övertyga svenska folket om att Loui Eriksson är den man ska rösta på.

Nä kommer inte titta på dessa obetydliga gruppspelsmatcher.

Nä Viasat är det som gör att Hockey VM blivit så ointressant och tråkigt.

Åke Unger som är katastrof är bättre än Ola Wenström.

USCH USCH USCH TV6 Suger när det gäller hockey VM!
Kommentera

Sv: VM 2009
NuMo och Jonmannen: ooooj.. Men är som vanligt rädd för att lämna tryggheten här i Timrå-forumet=) Men ska kolla in!
Kommentera

Sv: VM 2009
Yellowcard:

Det finns en väl fungerande tråd i Tre Kronor gästboken.

Det bästa är ju att så många som möjligt använder den.
Kommentera

Sv: VM 2009
Yellowcard: Finns ju ett helt Tre Kronor forum :P
Kommentera

VM 2009
Hittade ingen VM-tråd, so here we go! Heja Sverige! Ska bli intressant och se hur Sverige klarar sig i år med detta elitseriepräglade lag. Harju och Omark kommer ha betydande roller siar jag.
Kommentera

1159185 · »