1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581149 inlägg · 6216 ämnen

We're back in action

367114 · » Till forumet


Sv: We're back in action
bolla:

Varför inte klacksång och trummande lyfter resterande del av publiken? Min teori är att många saknar segeryrande och lallande fånar. För att få fart på publiken behöver klacken genomgå en omfattande revolution. Personligen vägrar jag ta ton till den värdelösa nymodigheten att sjunga "Timrå, Timrå, Timrå" till The Beatles eller vad det är.

Jag är inte tondöv. Det låter helt enkelt för jävligt!

Mer hederlig "cha-la-la-la", "forza Timrå, in med pucken hej, hej", "Timrå IK är de bästa, heja, heja, heja Timrå" och liknande så blir det fart på ståplats igen.
Kommentera

Sv: We're back in action
hockeymogulen: He he he, ja kanske det :-).
Men jag tyckte iaf att han var jämn.
Kommentera

Sv: We're back in action
GuRRa: Inte till Lahti för han var varken bra eller konsekvent tycker jag
Kommentera

Sv: We're back in action
Äntligen seger igen.

En eloge till både laget och... domaren R. Lahti.
Han höll en bra nivå och gjorde i och med detta matchen mycket rättvis.
I första perioden tyckte i alla fall jag att han gjorde bättre ifrån sig än Rådbjer någonsin gjort... i första perioden.

Det var tufft, hårt, svettigt, men ändå spännande.
Det var äkta röd-vit hockeydynamit.


FORZA TIMRÅ!!!
Kommentera

Sv: We're back in action
hockeymogulen: mm Godkänd kanske var att ta i. Men i jämförelse med tidigare domarinsatser senaste tiden så var denna betydligt bättre. Men det låter ju fånigt att klaga när det går dåligt o berömma när det vinns. Så äh jag skiter i det! Vi vann :))
Kommentera

Sv: We're back in action
hockeymogulen: Håller med. Gahn gör en helt ok match.
Kommentera

Sv: We're back in action
bolla: Jag håller inte med om att domarinsatsen var godkänd för han missade mycket som borde ha renderat Brynäs flest utvisningsminuter.

Sen tycker jag oxå att Ghan var ok annars håller jag med.

Nordgren och Robban var sämst idag!!!
Kommentera

Sv: We're back in action
lincoln: Nej nu trummar vi på. 9 poäng till nu. Fullsatt på söndag eftersom många räknar med seger.

Tänkte på en sak angående landslagsspel. Varför är det så att våra Timrå-spelare blir sämre då de kommer tillbaka efter uppdrag i Tre Kronor dressen? Samma sak har det ju varit förut då M. Lindman spelat i landslaget. Samma sak för andra och samma sak sist. De spelarna verkar få en liten svacka.
Tillfälligheter eller jag som svamlar?
Kommentera

Sv: We're back in action
En stilla undran...

Varför blir Hagos såå ofta bortplockad av domaren vid tekningar??

Har inte fattat det riktigt... kanske är mina kunskaper ang. tekning
dåliga...

Om Hagos nu gör fel gång efter gång, kan han inte lära sig teka
såsom domaren vill?

Som sagt... en undran från moi...
Kommentera

Sv: We're back in action
Hassebo: Idag känns det som att man tar med sig de först två perioderna och de tre poängen. Påminner, som någon sa, lite om malmömatchen sist. "The beginning of a great adventure!!!!"

Det visar sig alltid att lag i lite kris måste kämpa till sig poängen. Det vänder liksom aldrig med en´lätt vinst i den här sporten. Kanske till och med bättre att det kostar blod, svett och tårar när det väl vänder!

Jag tror på 9 av 12 pinnar. Nån mina går vi antagligen på...

Nån som vet motivet till att spräcka 1:a linen? och att vaska om i backparen?

Kanske bra att våra nyckelspelare får sin svacka nu...så kommer vi stärkta in i slutspelet. NU KÖR VI ÖVER MALMÖ
Kommentera

Sv: We're back in action
irre: Ja Det går trögt för Nordgren nu men det ordnar sig. Det går ju inte å beskriva hur skönt det var med en tre poängare. Måste säga att jag var lite nervös i slutet. Det blir matchtröja på skolan imorn :)
Kommentera

Sv: We're back in action
irre: Ja, fy fan vad sköna poäng! Var ju riktigt yrt sista perioden, men poängen bärgades ändå.

Känns lite som förra matchen mot MIF. Inget skönspel men ändå tre poäng. Efter den matchen plockade TIK massor av poäng ett tag. Hoppas historien upprepar sig!
Kommentera

Sv: We're back in action
ante24: Det känndes som en sten föll från hjärtat. när slutsignalen ljöd så var känslan, lättnad och så härlig, att de lossnade lite till sist. Tre härliga poäng!
Spelet då de "nya femmorna" var bra farten i första o andra var het.
ja vet inte men bra gick de o fort. farten o kraften var tillbaka alla hade gett sig fan på att de skulle vinna.. något orolig blev man när pelle sköt stolpen o sudden sedan också gjorde det men de blev ju mål av honom på returen istäl Skönt! sedan Kryckan o Pelles mål, njut! spännande blev de när timrås fart el orken försvann i slutet men vi höll undan o de är viktigt o bådar gott, både mål o fart fanns o kom!
minus jo jag tycker gunnos spel verkar helt bortblåst. Han är duktig men flytet o de är borta det vill sig inte väl för honom just nu o han ser frustrerad ut att de inte fungerar o hänger lite med huvudet..men det blir bättre med tiden de kommer Niklas!..Resten av laget gjorde en helt klart bra insats o de är bra att andra också kliver fram!.
Äntligen seger!
Underbart
Kommentera

Sv: We're back in action
bolla: Fan va skönt med tre poäng!!!
Kommentera

We're back in action
Inspirerad av Sjökens läsvärda "Sjögren funderar" kåserar även jag lite efter dagens trevliga afton.
Otroligt skönt med 3 poäng. Timrå är väldigt välförtjänta av dessa viktiga pinnar. Det har de varit även i många tidigare matcher som de spelat bättre än vad de gjorde ikväll.
Längesen man såg Timrå så pass tröttkörda i slutet av matchen. Men det var en otroligt pigg o rolig inledning där det borde ha varit ytterligare några mål om det inte var lite stolpträffar, otur och en bra spelande Korhonen.
Domarinsatsen var bättre än vad den har varit på sista tiden. Iallafall tyckte jag så tills han missade de 10 sekundrarna BIF spelade med 6 man. Men överlag var han godkänd av mig. Tjatig linjeman dock....

Klacken gör en bra insats idag. Dessvärre hamnade jag på PRO-läktaren (stå bakom mål) på grund av sen ankomst. Hejade på lite tyst och klappade händerna ofta. Men det var man i stort sett ensam om där. Ganska otroligt faktiskt att klacksång o trummande inte lyckas lyfta resten av publiken bättre än den fåniga låten "Put your hands up in your air..." När den körs vaknar minsann alla till. Hmm Jaja, Hela hallen funkar väl också.
Men klacken en sak. Enligt min mening så bör PRO och klacken byta plats. Man ser faktiskt bättre bakomför mål än i hörnet. Det låter mer över hela hallen. Kommer närmare motståndarklacken. Och kanske folk vågar gå upp längst upp i hörnet ovanför klacken där det idag är tomt (och brukar även vara glest då det är sk fullsatt). Eller vad tycker ni andra?


Pluspoäng går till:
Manderville (bäst på plan)
Sjögren (kämpar gott)
Krykov (Bra passningar som vanligt, men borde prova skjuta själv också)
Hallin (Åtminstonde i första perioden)
Pär Styf

Minuspoängen går till spelare som inte gick att känna igen:
Carlsson (Verkade helt tröttkörd)
Gahn (Såg lite vimsig ut o hade inget flyt i tekningarna)

Uppe i 60 nästa torsdag??????
Kommentera

367114 · »