« Föregående · 1783959 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Apropå Boförs matchen så måste jag säga att både Ludde och Mattias Nilsson var grymt bra i den. Verkar vara Nilsson man ska heta i den matchen. Nu har jag bara sett 4-5 matcher live under hösten men visst måste Mattias Nilsson vara vår bästa back va? Trots stenhård konkurrens från Westin och Didde men den som imponerat mest i de matcher jag sett är Nilsson.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND:
Ja asså Elias kedjan kan gott finlira lite i anfallszonen de kommer undan med det och skapar suveräna målschanser på det viset... det är när övriga spelare tappar sitt fokus och blir lite överambitiösa med pucken som vi blir ineffektiva!
Visst saknar man Wedin asså! Han gör nästan allt i anfallszonen med fart!
Det ger lägen och det drar bra med utvisningar på motståndarlagen. Han har skapat rätt bra med pp:n i år! Sedan blir det oftare lite rakare spel med honom på isen! Det är så det behöver vara med våra andra kedjor! Johan Johnsson o stene mfl... skapa lite isst för att försöka spela ut motståndarna varje gång! Berglund! Han håller juh klubban åt rätt håll! Ta en jävla insida isst för utsida! Insida - avslut -fullfölj returer!
Boyce ÄR stark framför kassen! Han vinner närkamper och är faktiskt ganska vass på styrningar! Det utnyttjas inte när man spelar bakom förlängd mållinje.
Stene har all möjlighet i världen att göra mål i samma läge! 91panner ska fan kunna vara först på returer!
Men puckarna måste in på kassen med! I knähöjd eller längs isen så det går att skapa lite krig där inne...
Det går inte att spela runt pucken för att sedan ta det stenhårda slagskottet från backplats som går över eller på första bästa motståndar ben... dom ska in lite lurigt på mål så inte det går att plocka enkelt eller nypa i madrassen på målisen... låga halvlösa saker ska in på kassen! Lite myslimpapuckar! Då kan det hända grejer även för de som inte tråcklar upp ett helt jävla försvar på läktaren likt EP JD SL Boquist...
Jaja den som lever får se!
Ja asså Elias kedjan kan gott finlira lite i anfallszonen de kommer undan med det och skapar suveräna målschanser på det viset... det är när övriga spelare tappar sitt fokus och blir lite överambitiösa med pucken som vi blir ineffektiva!
Visst saknar man Wedin asså! Han gör nästan allt i anfallszonen med fart!
Det ger lägen och det drar bra med utvisningar på motståndarlagen. Han har skapat rätt bra med pp:n i år! Sedan blir det oftare lite rakare spel med honom på isen! Det är så det behöver vara med våra andra kedjor! Johan Johnsson o stene mfl... skapa lite isst för att försöka spela ut motståndarna varje gång! Berglund! Han håller juh klubban åt rätt håll! Ta en jävla insida isst för utsida! Insida - avslut -fullfölj returer!
Boyce ÄR stark framför kassen! Han vinner närkamper och är faktiskt ganska vass på styrningar! Det utnyttjas inte när man spelar bakom förlängd mållinje.
Stene har all möjlighet i världen att göra mål i samma läge! 91panner ska fan kunna vara först på returer!
Men puckarna måste in på kassen med! I knähöjd eller längs isen så det går att skapa lite krig där inne...
Det går inte att spela runt pucken för att sedan ta det stenhårda slagskottet från backplats som går över eller på första bästa motståndar ben... dom ska in lite lurigt på mål så inte det går att plocka enkelt eller nypa i madrassen på målisen... låga halvlösa saker ska in på kassen! Lite myslimpapuckar! Då kan det hända grejer även för de som inte tråcklar upp ett helt jävla försvar på läktaren likt EP JD SL Boquist...
Jaja den som lever får se!
+ 1
Sv: U20
Kulltorp: rapport från matchen i länken.
Så jäkla kul att juniorverksamheten är på spåret igen. Också ett tecken på att klubben börjar tillfriskna. Jämför gärna med några av seriekollegorna som knappast har något att plocka upp från egna led. Se Lövens J20 till exempel. Just nu sämre än Sundsvall... och fjärde bäst i Västerbotten efter Skellefteå, Lejon och Vännäs. Måste de vara nöjda med.
Så jäkla kul att juniorverksamheten är på spåret igen. Också ett tecken på att klubben börjar tillfriskna. Jämför gärna med några av seriekollegorna som knappast har något att plocka upp från egna led. Se Lövens J20 till exempel. Just nu sämre än Sundsvall... och fjärde bäst i Västerbotten efter Skellefteå, Lejon och Vännäs. Måste de vara nöjda med.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Ja herregud..
Halva säsongen gången..
Det gick som rinnande vatten i början...
Farten och fläkten...
Men kranen stryptes sakta...
Att köra runt i cirklar i zon och skjuta tafatta skott långt ifrån som backarna lätt norpar åt sig är illa...
Att vi vinner skotten med 36-20 mot Boförs...
Det genererar inga poäng på kontot..
Vi måste få tyngden på kassen fan och vinna returerna ifrån goalkeepern fan...
Mera mördarfight på kassen...
Det ska göra ont och spela hockey fan...
Fortsätt de så här mot Uppsala och Mora så är vi snart vid strecket...
Nä ju jävla vill ja se annat på lillördag och supafreda...
Annars går det åt helvete!!!
Halva säsongen gången..
Det gick som rinnande vatten i början...
Farten och fläkten...
Men kranen stryptes sakta...
Att köra runt i cirklar i zon och skjuta tafatta skott långt ifrån som backarna lätt norpar åt sig är illa...
Att vi vinner skotten med 36-20 mot Boförs...
Det genererar inga poäng på kontot..
Vi måste få tyngden på kassen fan och vinna returerna ifrån goalkeepern fan...
Mera mördarfight på kassen...
Det ska göra ont och spela hockey fan...
Fortsätt de så här mot Uppsala och Mora så är vi snart vid strecket...
Nä ju jävla vill ja se annat på lillördag och supafreda...
Annars går det åt helvete!!!
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
{8106}: Jag håller med fullständigt! Det känns, precis som du är inne på, att det skulle behövs nån lite mer enkelspårig tillsammans med dom 3, kanske att man har Dahlén, Persson och Westin i en och Ludde, Pettersson och Wedin i en när Wedin är tillbaka, och kanske Boqvist, Lööke och Boyce i en tredje, Lauritzen, Molinder och Jonsson i en 4e, Stene kan nöta bänk! Totalt värdelös! Berglund kan få hoppa in ibland.
+ 2
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
{297}: Fast jag tycker inte Timrå har ett speciellt "flashigt" lag egentligen. Det är ju Dahlén och Pettersson som är trixgubbarna i laget men vilka mer? Så tycker absolut inte att Boqvist blir överflödig på något vis. Timrå har mycket så kallade brukare så som Boyce, westin, Ludde, berglund, jonsson, person osv. Och det är just alla dem spelarna med fler som måste höja sig. Däremot tycker jag att Roger skulle splittra på Dahlén, Pettersson och Boqvist då alla 3 är spelar som vill ha mycket puck och är som bäst när dom får ha mycket puck. Men blir lätt hänt att någon av dem 3 "faller bort" under matcherna när dom 3 spelar tillsammans eftersom det bara finns 1 puck. Skulle tex hellre se spelare som westin eller person med Dahlén och Pettersson.
Problemet har ju just varit att energin har försvunnit på slutet på grund av att alla inte gör skitjobbet. Dock senaste matchen mot BIK så tycker jag att många lyfte sig igen, tex Ludde, boyce och till och med en spelare som johan jonsson såg bätte ut, dom 2 sista perioderna var väldigt glädjande. Men att boqvist skulle vara överflödig håller inte jag med om.
Vet inte heller varför då får ett lån att låta så negativt. Boqvist är en spelare som vill framåt och just nu är han i Timrå och kommer ge sitt yttersta för Timrå så länge han är här, att brynäs sedan tjänar pengar på han senare som du säger spelar mig inte någon roll. Timrå betalar inte ett öre för en sån spelare som boqvist vilket är givetvis jätte bra. För vi vill väll fostra bra spelare i Sverige och då är det här en jätte bra lösning för både Timrå, Brynäs och Boqvist själv, iaf vad jag tycker.
Tycker dock att Roger forsberg borde laborera lite mer med femmorna för tycker dem inte känns helt kompletta ännu.
Problemet har ju just varit att energin har försvunnit på slutet på grund av att alla inte gör skitjobbet. Dock senaste matchen mot BIK så tycker jag att många lyfte sig igen, tex Ludde, boyce och till och med en spelare som johan jonsson såg bätte ut, dom 2 sista perioderna var väldigt glädjande. Men att boqvist skulle vara överflödig håller inte jag med om.
Vet inte heller varför då får ett lån att låta så negativt. Boqvist är en spelare som vill framåt och just nu är han i Timrå och kommer ge sitt yttersta för Timrå så länge han är här, att brynäs sedan tjänar pengar på han senare som du säger spelar mig inte någon roll. Timrå betalar inte ett öre för en sån spelare som boqvist vilket är givetvis jätte bra. För vi vill väll fostra bra spelare i Sverige och då är det här en jätte bra lösning för både Timrå, Brynäs och Boqvist själv, iaf vad jag tycker.
Tycker dock att Roger forsberg borde laborera lite mer med femmorna för tycker dem inte känns helt kompletta ännu.
+ 3
Sv: Halva serien är spelad. Vad tycker du?
Nisse på Mon: Ja. Öppnar upp för värvning av forward eller lån. Sen säger han att om Timrå går upp så tror han Mattsson står åt oss nästa säsong.
+ 6
Sv: Halva serien är spelad. Vad tycker du?
El Maco: vi bevisade i dom 2 sista mot BIK att vi håller för att vara ett topplag, hade det inte varit för Engelage eller vad han heter hade den matchen haft helt annan utgång.
Halva serien är spelad. Vad tycker du?
| Fjärdeplats är okej utgångsläge inför fortsättningen. Jag tror vi kommer slåss om topp två in i det sista | |
| 54% (47) | |
| Formen är vikande och det blir hål i gruppen under JVM. Jag tror vi är ett mittenlag och är nöjd om vi säkrar MECA-racet. | |
| 24% (21) | |
| Vi är sönderlästa och för beroende av några få. Vi är avslöjade och sjunker som en sten om inte Nubben förstärker. Bottenstrid till slut. | |
| 13% (11) | |
| Jag tycker det är dåligt att vi tappat ledningen. Vi borde toppa den här serien. | |
| 9% (8) | |
Antal röster: 87 st
Sv: Apropå nånting...
Enough: oavsett dina funderingar om man dör eller inte av plötsligt hjärtstopp så säger jag RIP till en gedigen hockeykrigare!!
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: Det jag menade var att man dör väl av att hjärtat stannar
Sen av vilken anledning är en annan fråga
Sen av vilken anledning är en annan fråga
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
{8106}: jag begär inte att en 18-åring ska dominera, allt jag säger är att hans spelartyp är överflödig i laget. Vi har redan spelare som kan snurra och finta, det vi saknar är spelare som framgångsrikt brunkar och gör skitjobbet. Mot Karlskoga gör Ludwig Nilsson skitgörat på ett sätt som han skulle behöva göra i varje match men vi behöver 4-5 st spelare som gör detta. Det är ju bara att gilla läget, trots att EP och Dahlén spelar bra så är dom kanske inte tungan på vågen längre, vi behöver andra spelartyper som producerar.
Jag kanske gick väl hårt på Boqvist men ärligt talat, killen är här för att spela in sig i Brynäs, inte i Timrå IK? Vi förvaltar just nu en spelare som Brynäs ska casha in på när/om han drar till Nordamerika (alternativt platsar hos dom) varför kan vi inte ställa krav? Lööke vill någon skeppa innan Boqvist, ja kanske. Han har inte fått mycket uträttat heller. Men innan någon kommer dragandes med deras statistik i Timrå, vilka spelare har dom fått spela med då? Boqvist har spelat med EP och Dahlén, två av ligans kanske största löften. Är det konstigt att han snubblar in poäng?
Jag kanske gick väl hårt på Boqvist men ärligt talat, killen är här för att spela in sig i Brynäs, inte i Timrå IK? Vi förvaltar just nu en spelare som Brynäs ska casha in på när/om han drar till Nordamerika (alternativt platsar hos dom) varför kan vi inte ställa krav? Lööke vill någon skeppa innan Boqvist, ja kanske. Han har inte fått mycket uträttat heller. Men innan någon kommer dragandes med deras statistik i Timrå, vilka spelare har dom fått spela med då? Boqvist har spelat med EP och Dahlén, två av ligans kanske största löften. Är det konstigt att han snubblar in poäng?
Sv: U20
Sjukt starkt av junisarna! 5-2 borta mot Leksand. Två raka segrar på bortaplan mot serieledarna när det gällde som mest. VIK vann med så fortfarande två poäng och 13 mål ned till dem inför avslutningen imorgon. En poäng mot Mora lär räcka men Mora krossade Modo idag och är inte ofarliga.
Håll tummarna! Timrå i topp tio är värdefullt
Håll tummarna! Timrå i topp tio är värdefullt
+ 10
Sv: Apropå nånting...
RunarUp: Jag kan ärligt säga att jag inte förstått Molinder betydelse förän nu, visst har jag tyckt han varit gedigen men jag tror nu att han balanserar upp mycket.
Wedin blir en viktigt injektion i laget med sin speed och sin skills, otroligt duktig 2 vägs forward.
Däremot fröster jag mig inte på Roger för tillfället, Hur man kan stoppa in Stene i boxplay om vartannat är obegripligt, att John Westin inte får kliva upp i en mer offensiv kedja istället för att spela Berglund och Boyce, Johan Jonssons plats kan han gärna får ta.
Wedin blir en viktigt injektion i laget med sin speed och sin skills, otroligt duktig 2 vägs forward.
Däremot fröster jag mig inte på Roger för tillfället, Hur man kan stoppa in Stene i boxplay om vartannat är obegripligt, att John Westin inte får kliva upp i en mer offensiv kedja istället för att spela Berglund och Boyce, Johan Jonssons plats kan han gärna får ta.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Halvtid i allsvenskan. Hur ska vi summera det, och hur ser det ut inför andra halvan?
Ska jag tolka flertalet på HS ser våra prognoser rätt dystra ut. Men jag är inte så säker på att det blir en tung vårsäsong. Kan vi undvika skador på nyckelspelare tror jag att det här kan bli bra.
Visst, motståndarna har studerat vårt spel grundligt och vet nu hur dom ska störa och förstöra vårt sätt att spela. Vi har sett match efter match att motståndarna checkar stenhårt när läge ges eller ställer dom upp med en köttmur i mittzon. När vi väl lyckas ta oss igenom mittzon backcheckar dom föredömligt. Men det är ett spelsätt som tar oerhört mycket kraft och inget lag har hittills orkat med det mer än halva matcherna.
De senaste matcherna har vår juniskedja i princip varit osynliga i förstaperioderna, för att sedan växa in i matchen mer och mer. Igår hade dom bra tryck i tredje utan att lyckas sätta pricken över i:et trots flera bra lägen.
Min önskan är att vi slutar ge motståndarna ett par mål i handikapp. Håller vi bara jämna steg efter första perioden kommer vi vinna många matcher framöver. För ytor har öppnats trots att motståndarna spelat på ledning, ytor som blir ännu större om vi slipper jaga.
Och med Molinder och Wedin tillbaka så spetsar vi både defensiven och offensiven rätt många snäpp.
Molles betydelse tror jag vi förstår numera, men även Wedins speed och arbete har saknats mer än jag anade. Med honom i laget så får vi fler enheter som hotar, och fjärdekedjan var nästan overkligt bra i början av serien.
Så upp med hakan nu boys. För rött är alltid rätt!
Ska jag tolka flertalet på HS ser våra prognoser rätt dystra ut. Men jag är inte så säker på att det blir en tung vårsäsong. Kan vi undvika skador på nyckelspelare tror jag att det här kan bli bra.
Visst, motståndarna har studerat vårt spel grundligt och vet nu hur dom ska störa och förstöra vårt sätt att spela. Vi har sett match efter match att motståndarna checkar stenhårt när läge ges eller ställer dom upp med en köttmur i mittzon. När vi väl lyckas ta oss igenom mittzon backcheckar dom föredömligt. Men det är ett spelsätt som tar oerhört mycket kraft och inget lag har hittills orkat med det mer än halva matcherna.
De senaste matcherna har vår juniskedja i princip varit osynliga i förstaperioderna, för att sedan växa in i matchen mer och mer. Igår hade dom bra tryck i tredje utan att lyckas sätta pricken över i:et trots flera bra lägen.
Min önskan är att vi slutar ge motståndarna ett par mål i handikapp. Håller vi bara jämna steg efter första perioden kommer vi vinna många matcher framöver. För ytor har öppnats trots att motståndarna spelat på ledning, ytor som blir ännu större om vi slipper jaga.
Och med Molinder och Wedin tillbaka så spetsar vi både defensiven och offensiven rätt många snäpp.
Molles betydelse tror jag vi förstår numera, men även Wedins speed och arbete har saknats mer än jag anade. Med honom i laget så får vi fler enheter som hotar, och fjärdekedjan var nästan overkligt bra i början av serien.
Så upp med hakan nu boys. För rött är alltid rätt!
+ 13
Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Meyer är klar för Tingsryd tror jag, han hade skills men fick lämna för han var för odiciplinerad i hemjobbet och Karlin var inte nöjd med det. Känns som vi redan har hans typ av spelare i laget, jag skulle däremot inte säga nej till en forward med lite storlek som var stark in på kassen och var i en kedja med Dahlen tex och som kan öppna upp lite ytor med oömt spel.
Sv: Apropå nånting...
Expressens stora avslöjande att Solomatin dog av hjärtstillestånd!!!
Det dör väl alla av eller är det nåt jag inte begriper?
Det dör väl alla av eller är det nåt jag inte begriper?
+ 1
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
{8106}: Jag tycker Boqvist varit en riktigt bra injektion i laget. Han har överraskat mig med tanke på hans ålder.
Vad kan man mer begära. Hoppas vi får behålla han så länge det går.
Vad kan man mer begära. Hoppas vi får behålla han så länge det går.
+ 5
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
{297}: Men du kan ju inte på fullaste allvar räkna med att Boqvist ska vara så bra så att han kliver in i allsvenskan och dominera som 18 åring, han kommer från brynäs j20 typ? Tror du blivit lite bortskämd med dahlén och Pettersson. Tycker boqvist är otroligt spelasmart och ligger ofta rätt, samt har bra fart under rören. Jag hoppas verkligen vi kan få ha kvar han under hela säsongen. Han kommer utvecklas och bli bättre ju säsongen lider. Helt övertygad.
+ 2
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
{297}: Jag menar inte bara i den här matchen, men jag kanske hade för stora förhoppningar på Dahlrot ? Så kan det ju vara.
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Kulltorp: Tycker....som vanligt att Herr Berglund och Herr Stene inte hänger med.
+ 1
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
{8106}: Tycker förutom första perren att grabbarna gör en riktigt bra match. Man kan klaga på att vi inte gör mål men faan vad vi körde över serieledarna! DET tar vi med oss!
+ 1
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
{297}:
Tycker din kritik mot Boqvist är lite för hård,bara för att han kommer från Brynäs ska han göra stordåd?
Tycker han har bidragit. 8 poäng på 11 matcher o plus 5 i plusminus är mycket bättre än en som ex Jens Lökke som i så fall är mer överskattad. Skickar hellre tillbaka honom om vi ska skicka någon.
Tycker din kritik mot Boqvist är lite för hård,bara för att han kommer från Brynäs ska han göra stordåd?
Tycker han har bidragit. 8 poäng på 11 matcher o plus 5 i plusminus är mycket bättre än en som ex Jens Lökke som i så fall är mer överskattad. Skickar hellre tillbaka honom om vi ska skicka någon.
+ 12
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Jåkkinen: Eftersom undertecknad startade tråden får en prova sig på att avsluta den.
Kan sammanfattas med 'Mission completed'.
Den som inte hajar får läsa trådens jungfruinlägg.
Topp åtta! Den kan gå.
Kan sammanfattas med 'Mission completed'.
Den som inte hajar får läsa trådens jungfruinlägg.
Topp åtta! Den kan gå.
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Hälge: jag tycker att man kan ställa helt olika krav på dom spelarna du räknar upp. Boqvist ska kliva in och göra skillnad, jag tycker att han mest får till lite snurr, alldeles för ofarlig. Förväntningarna på Stene är ju inte skyhöga men han underpresterar ändå, killen hittar ingen harmoni i det han gör. Dahlrot gör ju en usel match men ingen förväntar väl sig en defensiv gigant där?
Nä jag trodde aldrig att jag skulle säga det men jag har haft helt fel om Molinder och det märks först när han är borta. Han är viktig för laget på ett sätt jag aldrig uppskattade medan han var på isen. Bra med Lauritzen tillbaka och både Persson och ludwig Nilsson gör en riktigt bra match men ska vi ligga i toppen av tabellen så behöver vi nog fullt lag och en tom skadelista.
Nä jag trodde aldrig att jag skulle säga det men jag har haft helt fel om Molinder och det märks först när han är borta. Han är viktig för laget på ett sätt jag aldrig uppskattade medan han var på isen. Bra med Lauritzen tillbaka och både Persson och ludwig Nilsson gör en riktigt bra match men ska vi ligga i toppen av tabellen så behöver vi nog fullt lag och en tom skadelista.
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Gorkyman: Stene kan vi lila gärna göra oss av med, sällan sett en kille på isen som ser så vilsen ut. Johan Johnsson är ju iallafall ivägen till och från, Stene åker ju bara och söker sig till en yta där det inte finns nån chans att behöva göra nått.
+ 1
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
The great one: Det har de bevisat att de inte klarar av finns inget jävlar anamma för många glidare får ju knappt ihop tre kedjor när de här fem är borta. Blir fiasko om man inte får in 2-3 nya under tiden de är borta.Ja just det 21a vad ska han tillföra är ju på Stene o lill challe KASS NIVÅ på de tre utan tvekan
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Gorkyman: Dahlroth verkar vara en person som kliver upp 5 minuter innan jobbet börjar och undrar varför han aldrig kommer i tid. Transporterar puck i snigelfart och blir ikapp åkt 9 av 10.
+ 3
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Hälge: Håller helt med, kan inte se att Boqvist är så kass som Olle tycker. Han har bra fart och skapar energi. Däremot Stene, och ganska ofta Dahlrot, vad håller dom på med. Stene har ju ingen energi alls, och fysiskt spel finns inte - kanske skulle må bra av att bänkas en/två matcher. Dahlrot måste spela ett enklare spel, ingen pucktransport där tack Lägg hellre enkel sarg ut. Känns som att Hardegård är ett bättre alternativ, och när Westlund är tillbaka blir det tufft för Dallas. JP skulle man kunna tänka sig en passning från ibland och inte bara gå på avslut hela tiden, blir ju så uppenbart. Sedan skulle man ju kunna tänka sig ett och annat backskott i PP, behöver inte vara hårt men med lite folk framför kassen händer det saker - bara för lite omväxling alltså ! Ludde är av få som riktigt står upp. Boyce såg lite bättre ut denna match. Saknar Wedda - hoppas rehab går snabbare än väntat.
+ 2
Sv: U20
Kvällens glada nyhet: vi vann över Leksand i J20 med 3-2 trots dominant skottstatistik för serieledarna Leksand. Två omgångar kvar och vi har två poäng och fjorton mål ner till VIK som vann oroande lätt mot Skellefteå med 5-1. Imorgon repris med LIF-TIK och VIK-Skaik igen. På söndag avslutas serien med MIK-TIK och VIK-LHF. Kalte och Hardegård körde med J20. Tycker fortfarande att det skulle vara iskallt att avsluta J20-serien med att skicka in Dahlén och EP sista två matcherna för att säkra plats i topp 10 efter jul.
+ 4
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Modano:
Jag tror tvärtom faktiskt. Övriga spelare måste lyfta sig och ta ett mycket större ansvar framöver. Behöver inte bli så illa som alla befarar.
Jag tror tvärtom faktiskt. Övriga spelare måste lyfta sig och ta ett mycket större ansvar framöver. Behöver inte bli så illa som alla befarar.
+ 3
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
{297}: Håller med. Andra och tredje ger hopp om en god fortsättning.
Egentligen helt galet att de tre senaste genererat 0 poäng. Med flowet Karlskoga är inne i hade kunnat ge nio pinnar. Normal utdelning hade varit nånstans mittemellan.
Spelet har varit rätt ok större delen av matcherna, men de flesta baklängesmålen har varit så mjuka att man studsat i tv-soffan. Där tror jag Molinders inverkan på de övriga i laget är ovärderlig.
Men jämnar saker och ting till sig i långa loppet så får vi hoppas att medstudsarna kommer när det verkligen gäller.
Egentligen helt galet att de tre senaste genererat 0 poäng. Med flowet Karlskoga är inne i hade kunnat ge nio pinnar. Normal utdelning hade varit nånstans mittemellan.
Spelet har varit rätt ok större delen av matcherna, men de flesta baklängesmålen har varit så mjuka att man studsat i tv-soffan. Där tror jag Molinders inverkan på de övriga i laget är ovärderlig.
Men jämnar saker och ting till sig i långa loppet så får vi hoppas att medstudsarna kommer när det verkligen gäller.
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Blir som Småland säger sjunker som ett sänke genom serien finns inte en chans att man vinner en match under JVM utan tre spelare där plus Wedin och Molla. För inte lär det ageras något bland dö skallarna i föreningen och sponsorer. Då är allt man byggt upp inte värt ett piss. Men vi har ju Stene lill challe tur det
+ 1
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
{297}: Håller inte med om Boqvist. Jag tycker att han är helt ok. Är mer besviken på spelare som Stene och Dahlrot som exempel.
+ 2
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Rytter: Jag kan hålla med om EP, bitvis står han stilla och bara tittar på utan att delta i spelet. Dahlén däremot, han tycker jag spelar i det närmaste briljant. Han spelar med energi och tar många bra avslut. Skulle jag behöva välja mellan en av dom så skulle jag hellre spela Dahlén än EP.
Jag hoppas EP kan utveckla det fysiska spelet och spelet utan puck, utan det tror jag han får det tufft. Vi har några trollerigubbar för mycket, jag hoppas vi kan skicka Boqvist tillbaka till Brynäs (det där jävla lånet kan dom ta tillbaka och få ränta på spektaklet) och precis som du säger, splitta på EP och Dahlén, dom behöver absolut inte spela med varandra för dom gör inte varandra mer bra än vad dom separat kan göra andra spelare.
Jag hoppas EP kan utveckla det fysiska spelet och spelet utan puck, utan det tror jag han får det tufft. Vi har några trollerigubbar för mycket, jag hoppas vi kan skicka Boqvist tillbaka till Brynäs (det där jävla lånet kan dom ta tillbaka och få ränta på spektaklet) och precis som du säger, splitta på EP och Dahlén, dom behöver absolut inte spela med varandra för dom gör inte varandra mer bra än vad dom separat kan göra andra spelare.
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
RunarUp: det är så pissigt att åka hem utan poäng ikväll, vi förtjänade minst en poäng och spelarna ska ha all cred i världen för att man inte tappar fokus fullständigt och kör över domaren eller börjar plocka tior. Viiiiilket jävla as, sätt en jobbcoach från arbetsförmedlingen på karln omgående, han kan omöjligen ha en framtid i det här yrket.
+ 5
« Föregående · 1783959 · Nästa »