1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614976 inlägg · 6214 ämnen
« · 1785023 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Mattson är inte närvarande. 0-1

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Och Mattson såsar som (numera) brukligt på returer. Från att ha varit matchräddare till att bli en loj frölundamålvakt. Tråkigt att Ohre inte fick fortsätta.

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Timrå IK - IK Oskarshamn 0-1

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
{3627}: nähe... Då slaktömmer vi istället då... Buhu...

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Så usel start....

Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Nilsson har varit vår bästa spelare den här säsongen

Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Jo, dels tycker jag inte Dahlrot platsar just nu, samt att man då kanske skulle kunna få ut lite offensiv i Björkung, då Jensa känns stabilare defensivt än Matte N

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Hälge: Häftigt att Olofsson (Född 2000) går in på fyra kedjor

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Matchdags igen då.

Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Det känns lite som att denna match definierar höstsäsongen!
Vinst och vi har monsterhäng på topp-två plats.
Förlust och vi har dalat som en gråsten i december och i alla fall jag kommer att ha en fadd skinksmak i munnen till jul.

Kom igen och ta en trea för julefriden!

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Är det Ahl el Backlund som står ikväll??

Sv: Apropå nånting...
Ja herregud hur ska det gå ikväll....
Match efter långhelg är inte bra...
Man är slut i 🔴 bollen...
Börjar dock bli snuskigt trött på glögg nu...
Hur eller hur....Vi VINN ikväll...
Och ikväll firar hela natten... 😊😁
FORZA TIMRÅ IK i nöd och lust...

Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Finns ingen anledning att ändra på två första backpar då de spelat tillsammans hela säsongen

Sv: Apropå nånting...
EArk: Skulle gärna sätta Björkung med Jens, och Didde med Mattias, och Dallas som 7:e

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Målvakt: Johan Mattsson (Adam Ohre).

Förstafemman: Jens Westin, Didrik Strömberg – Jesper Boqvist, Sebastian Lauritzen, Johan Persson.

Andrafemman: Mattias Nilsson, Jesper Dahlroth – Ludvig Nilsson, Andreas Stene, Jeremy Boyce.

Tredjefemman: Marcus Hardegård, Robin Persson – John Westin, Emil Berglund, Johan Johnsson.

Fjärdekedjan: Jesper Wiberg, Anton Kalte, William Erenrot.

Sjundeback: Victor Björkung.
Extraforward: Jacob Olofsson.


Sv: Apropå nånting...
KOM IGEN TIMRÅ! KROSSA IKO!

Sv: Apropå nånting...
palleparling: Ja, var tidigare inne på att man kanske skulle gett honom chansen nu med våra jvm spelare borta och Mariestad som väntar på allettan start. Men en try out till nästa säsong skulle väl inte vara helt otänkbart

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Nån som vet om det går att se JVM träningsmatchen mot Slovakien idag - på ngn livestream kanske ? Kanske kan zappa över till den i periodpausen av TIK -IKO

Sv: Apropå nånting...
palleparling: Jo men blir inte steget från Div 1 till SHL (där vi spelar nästa säsong) lite väl högt för honom (Douglas alltså)...

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
TIK-IKO som huvudmatch ikväll på CMore

Sv: Apropå nånting...
Vad säger vi om att möjligtvis plocka "hem" Douglas Lögdal till nästa säsong. Han har öst in poäng i div1, bra ålder, right-fattning. Bra +/-, betyder att han inte är så dålig bakåt heller. 37 poäng på 22 matcher säger en hel del iaf.

Sv: Apropå nånting...
luffaren: Härligt med Molla på ingång. Kanske viktigaste/mest betydelsefulla spelaren.

Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Vad är egentligen statusen på de skadade spelarna David Westlund, Andreas Molinder och Anton Wedin?
- Det är positivt för alla tre. Alla gör stora framsteg i sin rehabträning.
Molinder hoppas vi kan spela redan mot Pantern den 27:e och Wedin och Westlund kanske kan vara med mot Tingsryd (4:e jan) eller AIK (7 jan).

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Knylan: Hårding från Boden 187 cm 85 kg som går rakt på mål sägs det

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Knylan: Och fan äntligen det behövs mera sånt kannon

Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Lite mer än ett år efter att Elias Pettersson debuterat för a-laget så skrinnar Jacob Olofsson in på isen imorgon iförd a-lagströjan. Det återstår att se hur mycket speltid han får, men förhoppningen är väl att han och Filip Hållander ska vara våra nya toppspelare om något/några år. Olofsson är något så ovanligt som en 16-åring med både talang OCH storlek.

Sv: Apropå nånting...
Popularitetslista på sociala medier.

Sv: Apropå nånting...
{7412}: Nemas Problemas. 😉
Shit Happens iblann..😁

Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: råkade trycka in det 2 ggr,, sorry

Sv: Apropå nånting...
När kommer Molly tebaka??

Sv: Apropå nånting...
{7412}: HERREGUUU vilket långt inlägg...
Blir ju alldeles snurrig i 🔴 bollen...
Men det var fint. 👍😊

Sv: Apropå nånting...
Från Aftonblade
Svensken rankad trea i hela världen
Elias Pettersson jublar under en match mot Västervik tidigare i vinter.
Elias Pettersson jublar under en match mot Västervik tidigare i vinter.Foto: BILDBYRÅN
Elias Pettersson, 18, öser in poäng för Timrå.
Nu klättrar han som en raket i draftrankningen.
Svensken rankas som nummer tre på Hockeyprospects nya lista.
Rögle-backen Timothy Liljegren har länge spåtts bli vald som förste svensk i kommande NHL-draft. Han har hela tiden haft en cementerad plats i topp tio på diverse rankningar.
Men nu har 18-årige Elias Pettersson gått ikapp och förbi.
Jätteklättring
Timrås megatalang har stått för 27 poäng (12+15) på 27 matcher denna hockeyallsvenska säsong och klättrar nu som en raket på sajten Hockeyprospect.com:s nya rankning, enligt Hockeysverige.se.
Pettersson – som i tidigare rankningar legat runt plats 15 – hoppar plötsligt upp till en tredjeplats, bakom den trolige ettan Nolan Patrick (Kanada) och Nico Hischier (Schweiz).
Tidigare nämnde Timothy Liljegren återfinns på en sjundeplats.
Med i JVM
Elias Pettersson är uttagen i Thomas Monténs trupp till JVM, som drar i gång den 26 december. Timothy Liljegren – som har missat stora delar av den här säsongen på grund av körtelfeber – är i nuläget utanför truppen.
Han är dock en av tre reserver på backpositionen.t
Svensken rankad trea i hela världen
Elias Pettersson jublar under en match mot Västervik tidigare i vinter.
Elias Pettersson jublar under en match mot Västervik tidigare i vinter.Foto: BILDBYRÅN
Elias Pettersson, 18, öser in poäng för Timrå.
Nu klättrar han som en raket i draftrankningen.
Svensken rankas som nummer tre på Hockeyprospects nya lista.
Rögle-backen Timothy Liljegren har länge spåtts bli vald som förste svensk i kommande NHL-draft. Han har hela tiden haft en cementerad plats i topp tio på diverse rankningar.
Men nu har 18-årige Elias Pettersson gått ikapp och förbi.
Jätteklättring
Timrås megatalang har stått för 27 poäng (12+15) på 27 matcher denna hockeyallsvenska säsong och klättrar nu som en raket på sajten Hockeyprospect.com:s nya rankning, enligt Hockeysverige.se.
Pettersson – som i tidigare rankningar legat runt plats 15 – hoppar plötsligt upp till en tredjeplats, bakom den trolige ettan Nolan Patrick (Kanada) och Nico Hischier (Schweiz).
Tidigare nämnde Timothy Liljegren återfinns på en sjundeplats.
Med i JVM
Elias Pettersson är uttagen i Thomas Monténs trupp till JVM, som drar i gång den 26 december. Timothy Liljegren – som har missat stora delar av den här säsongen på grund av körtelfeber – är i nuläget utanför truppen.
Han är dock en av tre reserver på backpositionen.

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
{7412}: Nej...så illa är det inte...
Men en gryta med spetsad varm glögg är inte så illa när man är ledig och det är ju så mycket sport på burken så det är mumma ska du veta 👍😊

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
EXPLORERSMÅLAND: fan va du super..;)

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
sargad: Hualigen vill natt det blev..
Ja jag hoppas rabben får chansen på måndag igen...
Lyft fram juniorerna med..
Som jag alltid har sagt..
Att jaga efter tillfälliga lösningar med plånboken...
Det kostar bara mer än vad de producerar...
Jag vet själv hur det är att köpa tillfälliga lösningar..
De är bara bra för stunden..
Nu firar vi vidare till måndag...
När Smålandsjävlarna kommer på besök...
Vi fortsätter i samma anda i julefriden..
En 375 Explorer och en 750 Starkvinsglögg...
Blandat...
Då mår man prima ballerina hela dagen.. 👍😊

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
För att väcka laget TIK på dekis så är det bara bra att skicka bort bärande stjärnor på JVM ett tag. Hela laget vaknar i ett sådant läge med annat ansvar vilket jag tyckte syntes under matchen och det är kanon. Gött är det...

Kolla länken så får ni se vilken gudabenådad parvel som just nu är högst NHL-rankad av svenskarna, Gött är det...

FORZA TIK,..............alltid, alltid..........

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
sargad: Timrås kväll var Canon, helt enkelt.

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
EXPLORERSMÅLAND: Absolut att Orren ska lyftas fram. Vore kul om han kunde göra 2 eller flera bra matcher på ett snöre.

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
The great one: Jäsik Ken, vilket styrkebesked. Plocka bort 3 spelare, varav 2 är de överlägset mesta poänggörarna, och plocka upp grabbar ur Timråakademien. Slå en toppkonkurrent.
Härliga tider, strålande tider.

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
EXPLORERSMÅLAND:

Precis, för första gången lånar/värvar vi inte in några kortsiktig lösningar då vi har spelare borta. Detta kommer gynna oss i längden något kopiöst.

Äntligen.

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
Ja vicken härlig kväll det blev med nostalgifilm och segervrål över hela samhället ifrån balkongen.. 😊
Det avslutas med ett par Nattsuddsavsnitt på VHSen och jag plocka tom fram gamla Blaupunkten ifrån källarn..
Nä...ikväll ska vi vara glada som fan..
Spelet var väl inte det bästa vi sett...men vi krigade till oss segern..
Så underbart att se alla juniorer vi har som kan täcka upp när folk är skadade och iväg på landslagsuppdrag...
Ohrren var fantastiskt ikväll med..
Nä....det är bara att fira vidare...
Natten är ung och Explorern smakar som alltid mumma inatt... 👍😁

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
Signature: Ja de var 6 man på banan och sedan gjorde de en puckout. Så de var inga tveksamma utvisningar direkt!

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
Såg inte matchen men läser ref från MIK:s hemsida och det finns tydligen ett missnöje mot endel utvisningar under tredje perioden som leder till avgörandet. Hur ser ni på det (ur ett objektivt perspektiv :))?

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
Modano:

Tur för dig att vi inte slog vad... Seger direkt!

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
Sputnik: Jag såg inte matchen idag då jag nästan börjat tro att det är mitt fel att vårt älsklingslag förlorar. Men när jag nu ser resultatet så är det egentligen inte så konstigt. I början på säsongen var spelarna lika mycket värda.. Vi hade 4 linor som jagade skiten ur motståndarna och spelet flöt på, men efter en tid så får vissa spelare mer och mer utrymme och blir höjda till skyarna av precis alla och man börjar stuva om i laget och ser till att dessa får spela tillsammans. Vad händer få med gruppen? Jo fler och fler får mindre speltid och som följd att de drar sig tillbaka.. Laget får en känsla att nån annan skall göra det hela tiden.. kollektivet bidrar inte längre.. Timrå spelar inte som ett lag.. Precis samma sak som med fotbollslandslaget, allt skall kretsa runt em eller några få spelare och det funkar inte. Flera här inne har varit inne på det förut, dvs att splittra j-kedjan och det hoppas jag verkligen att man gör när dom kommer tillbaka.. Sen tycker jag det är oerhört skönt att grabbarna visade direkt att dom kan själva.. Jäkligt starkt jobbat.. sååååå glad i kväll

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
palleparling: Just John Westin tycker jag har varit grym under en längre tid nu! Han tar riktigt många bra beslut över hela banan nu, han går ju som en oxe där ute!

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
{8181}: Det var precis det här man ville se, att fler spelare kliver fram och tar ansvar. Nu får man bygga vidare inte tumma på något när det gäller offerviljan och ödmjukheten, Så kan det bli riktigt intressant när E.P och Dahlen junior kommer tillbaka och spetsar till. (Man får dock ge grabbarna lite tid då spelare oftast brukar behöva lite återanpassnigstid efter Jvm)

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
palleparling: Han har fått sina chanser under säsongen men inte tagit den tyvärr

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
Bara lyfta på hatten idag och hylla kollektivet, bättre fart och mkt mer aggressivitet.

« · 1785023 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer