« Föregående · 1787796 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04
{8181}: Ni som har koll på juniorerna, har vi inte någon back i J-20 som har de kvaliteterna? Någon som gärna spelar offensivt och med ett bra skott.
Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04
{8181}: Skottvillig ser han ut att vara iaf. Drar sig inte för att slänga lösa puckar mot mål heller
Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04
En offensiv back hade varit guld värt, totalt ofarliga framåt och många inte ens intresserade av att ta avslut. Hoppas röglelånet kan överraska o bidra med skott och spelsinne.
+ 1
Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04
Lauritzen hade en skön kommentar om Liljegren när han blir intervjuad av c-more i periodpausen:
"Han ser rund och fin ut"
"Han ser rund och fin ut"
+ 1
Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04
Smokey: Håller med. Spelar de så här är de förtjänta av ett mål. Fantasifullt spel.
+ 2
Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04
Just nu trycker Timrå på bra. Dominerar med fart och press. Sätt en puck nu. Vi behöver lite flyt också.
+ 1
Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04
Mattsson blir viktig får. Inte släppa in. Mer än ett mål om vi ska ha nån chans tror jag...
Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04
Heisenberg: Backparen rullar runt mot olika kedjor så jag tror inte du ska stirra dig blind på vilken kedja som inleder med vilket backpar. Däremot vill jag gärna se vad TL kan uträtta i PP.
+ 3
Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04
Förstår inte varför man sätter in Timothy Liljegren i brunkarkedjan för, hur ska han få ut sitt offensiva spel där? In med honom i tredje eller förstalinan istället.
Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04
El Maco: Gillar det jag sett utav Olofsson också, har bra storlek och är orädd. Att han gör misstag får man räkna med. Skulle vilja se att Hållander få chansen på riktigt också, det har han inte fått än i mina ögon.
+ 1
Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04
EArk: Jag gillar Olofsson. Bra fart, kreativ. Sen har jag sett att han gör (förståeliga) misstag i checkingen i offensiv zon de två matcherna jag sett. Boqvist är också ung och hamnar fel ibland. Jag skulle kanske byta plats på Boqvist och Johan Persson. Stenekedjan får mer fart och förstakjedjan mer rutin. I och för sig såg Stenekedjan helt okej ut i Västerås men så var motståndet klent också.
Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04
EXPLORERSMÅLAND: Kvällens kedjor
Ludvig Nilsson fortsatt sjuk
Målvakt: Johan Mattsson (Adam Ohre)
Förstafemman: Jens Westin, Didrik Strömberg – Jacob Olofsson, Sebastian Lauritzen, Jesper Boqvist.
Andrafemman: Robin Persson, Timothy Liljegren – Jeremy Boyce Rotevall, Emil Berglund, John Westin.
Tredjefemman: Jesper Dahlroth, Mattias Nilsson – Johan Johnsson, Andreas Stene, Johan Persson.
Fjärdekedjan: William Erenrot, Andreas Molinder, Anton Kalte.
Extra back: Marcus Hardegård.
Extra spelare: Filip Hållander.
Ludvig Nilsson fortsatt sjuk
Målvakt: Johan Mattsson (Adam Ohre)
Förstafemman: Jens Westin, Didrik Strömberg – Jacob Olofsson, Sebastian Lauritzen, Jesper Boqvist.
Andrafemman: Robin Persson, Timothy Liljegren – Jeremy Boyce Rotevall, Emil Berglund, John Westin.
Tredjefemman: Jesper Dahlroth, Mattias Nilsson – Johan Johnsson, Andreas Stene, Johan Persson.
Fjärdekedjan: William Erenrot, Andreas Molinder, Anton Kalte.
Extra back: Marcus Hardegård.
Extra spelare: Filip Hållander.
Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04
Botten upp kamrater..
Ikväll gästar Tingsryd ladan..
Stina vann skidorna över Norskorna nu på morgonkvisten...
Sen blir det hockey hela kvällen och natten..
Kör så det ryker 👍
Festen har börjat för länge sedan...
SKÅL tamjefan 🍻🍹😎
Ikväll gästar Tingsryd ladan..
Stina vann skidorna över Norskorna nu på morgonkvisten...
Sen blir det hockey hela kvällen och natten..
Kör så det ryker 👍
Festen har börjat för länge sedan...
SKÅL tamjefan 🍻🍹😎
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Knylan: Hardegård gick före Björkung. Håller med han om att det ska bli intressant att se hur det blir med full trupp. Westlund började se bra ut efter någon match i benen, hoppas han får vara hel. Blir det fler ändringar framöver så är det en in en ut som gäller.
+ 1
Streckkollen
Allsvensk final: -8p
Kvalserie: +10p
Negativt kval: +17p
Tråden uppdateras efter varje omgång(gemensamt av oss inläggare på HS) så får vi svart på vitt aktuellt läge och kan se trender.
Statistik är da'skit.
Kvalserie: +10p
Negativt kval: +17p
Tråden uppdateras efter varje omgång(gemensamt av oss inläggare på HS) så får vi svart på vitt aktuellt läge och kan se trender.
Statistik är da'skit.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
aktuellt77: Ja, självklart är det möjligheten till mycket spel och offensivt spel som gjorde att TL blir utlånad till TIK.
Sv: Apropå nånting...
Kongo: Timrå hade ALDRIG fått detta lån om dom inte gått med på ex antal villkor för hur och när han skall spela i detta Timrå. Detta är en "hypad" spelare som har haft varenda agent efter sig sedan 1/1-2015 så dom ser nog till att TL får spela sitt offensiva spel. Här vågar inte Nubben nobba. Sen tror jag TIK "offrade" Björkung då han var "lättast" att skicka med tanke på jur en del kontrakt ser ut på backsidan, Dalroth som inte ens är nära Björkung`s kaliber sitter ju på ett kontrakt över nästa säsong också. Bra scoutat av Nubben....NOT!
Lycka till mot Tingsryd!
Lycka till mot Tingsryd!
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: Förhållandevis nöjd med hur det sett ut på slutet, bortsett Oskarshamnsmatchen. Med Westlund tillbaka så har man åtta backar, därför släppte man Björkung, annars hade man haft nio seniorbackar vilket är ohållbart. 15-16 forwards med JVM-spelarna samt de junisar som varit uppe, därför inga värvningar i sikte. Nöjd med Olofsson.
Ungefär så.
Ungefär så.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
bisterfinnen:
Började kännas lite obehagligt med SSK:s lilla streak men iom kvällens förlust är avståndet ner till nedflyttningsstrecket ff hyfsat betryggande
Började kännas lite obehagligt med SSK:s lilla streak men iom kvällens förlust är avståndet ner till nedflyttningsstrecket ff hyfsat betryggande
+ 6
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Många som har att lära av denna unga dam!!
Önskar det var jag som sa det
Önskar det var jag som sa det
+ 1
Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Ja vi vill ju gäårna se att våra JVM "stjärnor" kommer tillbaka till HA lunken fulla av självförtroende och spelglädje. Vore ju trist om de kom tillbaka och sedan bara åkte omkring och grubblade varför inte spelet stämmer längre. I EPs fall så undrar man ju nästan om det är spelet på liten rink som gör att han inte får det att stämma. Eller har han tagit allt snack om att han ska vara den stora stjärnan på fel sätt och vill för mkt? Dahlen har ju trots allt gjort 4 mål och kan ju slappna av lite och Lööke är kanske den av dem som gjort mest nytta så här långt. Nä jag säger som han som gjorde den där berömda "Leave Brittney alone" videon... "Lämna Elias i fred"
+ 2
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Din dotter är den klokaste av alla. Man skulle kunna arbeta med att förändra mentaliteten i den riktningen, men jag tror inte att föreningen har funderat på det här. Som exempel uttalade Bylund att han trodde på 4 000 på hemmapremiären, OM man vann den första matchen borta. Där sprider och legitimerar man det här tänket som egentligen inte är önskvärt.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Man skulle önska lite barnatro som supporter. Försökte förklara varför det är knökfullt och utsålt i en match (derbyt) för att därefter vara en bra bit under halvfullt i kommande matcher för min 8-årige dotter. Motstånd, resultat osv. Hon förstod inte vad jag pratade om "Det är väl Timrå som spelar här varje gång? Är det inte dom man vill se om man hejar på Timrå?"
😏
😏
+ 30
Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Han verkar ju funka bättre med kompiz Dahlén i alla fall. Var värd att sätta ett mål på slutet men gav oss ändå 3 PP.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Ja jag vet...
8-3 målet...
Det ska fan göra ont att göra mål...
Och stå framför mål....
Det efterlyser jag i Timrå..
Inte en jävel har vi som gör det...😠
8-3 målet...
Det ska fan göra ont att göra mål...
Och stå framför mål....
Det efterlyser jag i Timrå..
Inte en jävel har vi som gör det...😠
Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Han har skapat på egen hand denna match iaf. Det kommer om han fortsätter. Han behöver några kilo muskler till dock.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Äntligen en högerfattad back, som jag har väntat.
Ska bli kul och se vad TL kan bidra med de matcher han spelar med Timrå IK
Ska bli kul och se vad TL kan bidra med de matcher han spelar med Timrå IK
+ 1
« Föregående · 1787796 · Nästa »