Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season 2026-27
Mustard Tiger: Jag håller med till 100%. Vi skatta oss lyckliga att vi får sån bra deal på en Hartmann som trendar nedåt.
Grattis Timrå och bra jobbat säger jag.
Försök bortse från det emotionella här.
Visst är han färgstark och rolig, men hur många ggr har man inte suttit och svurit över hur jäkla osynlig han varit i match efter match.
Han har fått spela högt upp i hierarkin men poängen känns sådär måste jag säga, han har ändå lirat rätt mycket i PP.
Grattis Timrå och bra jobbat säger jag.
Försök bortse från det emotionella här.
Visst är han färgstark och rolig, men hur många ggr har man inte suttit och svurit över hur jäkla osynlig han varit i match efter match.
Han har fått spela högt upp i hierarkin men poängen känns sådär måste jag säga, han har ändå lirat rätt mycket i PP.
+ 4
Sv: Silly Season 2026-27
Ahpl: Så Hartmann försvinner. Om man ska summera det positiva med honom så är han rejäl, tuff, måfarlig och en kulturbärare i laget.
Han har samtidigt stannat något i utvecklingen och inte sett lika rivig ut de senaste åren.
Att han inte ersätts får väl ändå anses som klart negativt. Han har ju ändå legat kring plats 5-10 i den interna poängligan.
Han har samtidigt stannat något i utvecklingen och inte sett lika rivig ut de senaste åren.
Att han inte ersätts får väl ändå anses som klart negativt. Han har ju ändå legat kring plats 5-10 i den interna poängligan.
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
Ahpl: Det är just den lilla detaljen. Varken Lilja, Westfält eller Pääjärvi har ju Hartmanns poäng i sig. Vill det sig riktigt illa så kommer de knappt upp i hans skörd tillsammans.
Jag gråter inte över Hartmann i sig som sagt. Men över att vi borde sålt någon annan före honom trots allt.
Jag gråter inte över Hartmann i sig som sagt. Men över att vi borde sålt någon annan före honom trots allt.
Sv: Silly Season 2026-27
roger_sundsvall: Inte nog med att vi släpper en forward som är bättre än bra många av våra spelare så förstärker vi också en rival. Helt hål i huvudet. Vafan håller vi på med. Nu har vi iaf öppnat upp plats för Lilja, Pääjärvi och Westfält att producera.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
Även Hartmann kommenterar avskedet:
- Tiden är kommen. Jag har uppskattat varje minut jag fått spela i den rödvita tröjan och vill rikta ett stort tack till lagkamrater, ledare, föreningen och alla supportrar för stödet under min tid här. När den här möjligheten dök upp blev det en lösning som känns bra även för familjen, och det har varit en viktig del i mitt beslut, säger Sebastian Hartmann.
- Tiden är kommen. Jag har uppskattat varje minut jag fått spela i den rödvita tröjan och vill rikta ett stort tack till lagkamrater, ledare, föreningen och alla supportrar för stödet under min tid här. När den här möjligheten dök upp blev det en lösning som känns bra även för familjen, och det har varit en viktig del i mitt beslut, säger Sebastian Hartmann.
Sv: Silly Season 2026-27
Mustard Tiger: Håller delvis med dig. Han har varit stabil kring sina 20p per sässe de senaste säsongerna. Trots det umgänge han fått spelat med. Där borde vi gynnas av att istället peta in en yngre som kan utvecklas och nå högre än 20 pinnar.
Men det vi kommer att tappa är ju när han är på humör och vill vara riktigt jävla retsam och komma in under skinnet på motståndarna eller när han pressar. Det är också magiskt.
Sen är väl Fille ingen omöjlighet, vi saknar bara nånstans kring 6,7-6,8 miljoner för att han ska bryta kontraktet för att komma hem och spela och sen finansieringen för hans lön :)
Fille kommer inte komma innan NHL-drömmen är helt över.
Men det vi kommer att tappa är ju när han är på humör och vill vara riktigt jävla retsam och komma in under skinnet på motståndarna eller när han pressar. Det är också magiskt.
Sen är väl Fille ingen omöjlighet, vi saknar bara nånstans kring 6,7-6,8 miljoner för att han ska bryta kontraktet för att komma hem och spela och sen finansieringen för hans lön :)
Fille kommer inte komma innan NHL-drömmen är helt över.
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
Mustard Tiger: Gråter som sagt inte över just Hartmann. Men snarare att han varken är första, andra eller tredjeval på forwards som skulle kunnat lämna istället för honom.
Ersättning med pengar i all ära, men om Nubben är helt ärlig att han inte lär ersättas så hjälper dom ju föga i det korta loppet för denna säsong.
Skickar vi typ Westfält och Lilja på köpet och värvar in en sexig spetsforward som lösning. Ja då snackar vi en rätt lyckad silly ändå!
Ersättning med pengar i all ära, men om Nubben är helt ärlig att han inte lär ersättas så hjälper dom ju föga i det korta loppet för denna säsong.
Skickar vi typ Westfält och Lilja på köpet och värvar in en sexig spetsforward som lösning. Ja då snackar vi en rätt lyckad silly ändå!
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 6
Sv: Silly Season 2026-27
X-Län: Det jag kan sakna med Hartmann är hans flin som troligen kan reta upp varje motståndare han möter.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
Zäta75: det är bara att önska han lycka till och tack för alla insatser i den röda tröjan
Sv: Silly Season 2026-27
Jadu: Här har vi några små gossar att täcka upp Hartmanns plats med.
www.eliteprospects.com/player/882055/nathan-aspinall
www.eliteprospects.com/player/911130/kieron-walton
www.eliteprospects.com/player/313394/danny-katic
www.eliteprospects.com/player/530039/brendan-hoffmann
www.eliteprospects.com/player/882055/nathan-aspinall
www.eliteprospects.com/player/911130/kieron-walton
www.eliteprospects.com/player/313394/danny-katic
www.eliteprospects.com/player/530039/brendan-hoffmann
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
Jaha tråkigt! Låna ut Lilja till Bik Karlskoga och övertala Hållander att stanna hemma, då är i alla fall jag nöjd med truppen.
+ 2
Vem i befintlig trupp ska ersätta honom då? Walli, Forsell eller Lundmark? Jag är skeptisk. Det här ger bara fler frågetecken och mer av det vi redan har för mycket av i "hoppas han tar nästa steg". Vi tappar en etablerad spelare. En kulturbärare. Han är garanterat ett tapp i omklädningsrummet också. Sprider glädje (även ofrivilligt) och det är inte oviktigt i sig.
Nej, jag menar inte på att han är oersättlig eller att vi står och faller med honom, men varje gång man tappar en etablerad spelare som bidrar är det ju ett minus om man inte ersätter med likvärdig.
Tack för allt, Kingen. Saknar dig redan.