Silly season 08/09
« Föregående · 954248 · Nästa » Till forumet
Sv: Silly season 08/09
El Maco: Jisses det hade jag helt förträngt! Men nu när du säger det så....men det är väl i sådana fall undantaget som bekräftar regeln i sådana fall.
Sv: Silly season 08/09
Ambroo: Tror inte jag vet alls.
Jimmy. Jag känner dom inte så väl personligen tyvärr så jag vet inte vad det kan finnas för anledningar.
Har aldrig sagt att dom kommer att lämna,jag har sagt att risken finns om dom gör ett bra slut på säsongen och får bra bud.
Ursäkta att jag stavade Hahl fel,eftersom jag har annat att göra än att sitta och blogga hockey så vet jag inte hur alla spelares namn stavas.
Jimmy. Jag känner dom inte så väl personligen tyvärr så jag vet inte vad det kan finnas för anledningar.
Har aldrig sagt att dom kommer att lämna,jag har sagt att risken finns om dom gör ett bra slut på säsongen och får bra bud.
Ursäkta att jag stavade Hahl fel,eftersom jag har annat att göra än att sitta och blogga hockey så vet jag inte hur alla spelares namn stavas.
Sv: Silly season 08/09
AndersN: "Verkar som många inte fattar att det jag säger om Halh och Pärssinen beror på att jag tycker det är dumt att sitta och slå sig för bröstet och tro vi är nån drömklubb som ingen någonsin lämnar om inte lönen är otroligt mycket högre."
Du kan från och med nu börja stava Hahl rätt.
Sedan så har du ju ändrat din åsikt, tidigare skrev du ju att det var rimligt att de skulle få en mycket högre lön någon annanstans och då lämna. Nu tror du att de vill lämna Timrå trots att det inte skiljer så mycket i lön. Drömklubb och drömklubb, jag tycker att stjärnor sällan lämnar sina lag om det inte finns en realistisk anledning. Finns det någon realism i att Hahl och Pärssinen skulle vilja till ett annat elitserielag idag tycker du?
Du kan från och med nu börja stava Hahl rätt.
Sedan så har du ju ändrat din åsikt, tidigare skrev du ju att det var rimligt att de skulle få en mycket högre lön någon annanstans och då lämna. Nu tror du att de vill lämna Timrå trots att det inte skiljer så mycket i lön. Drömklubb och drömklubb, jag tycker att stjärnor sällan lämnar sina lag om det inte finns en realistisk anledning. Finns det någon realism i att Hahl och Pärssinen skulle vilja till ett annat elitserielag idag tycker du?
Sv: Silly season 08/09
Ambroo: Finns ingen som vet nu eftersom inte hahl vet själv,finns däremot många som tror dom vet.
Verkar som alla är tillgängliga i morgondagens match,skönt att det är skadefritt.
Verkar som alla är tillgängliga i morgondagens match,skönt att det är skadefritt.
Sv: Silly season 08/09
Någon som vill dela med sig av Timrås nya singel? lägg upp så man kan tanka ner den.
Sv: Silly season 08/09
AndersN: Jag tar för givet att ingen som har en gnutta vett slår sig för bröstet och tror att vi är övermänskliga. Däremot så förstår jag de som argumenterar emot dig när det gäller dessa bådas vara eller icke vara, då vissa kanske vet mer än andra.
Jonte kommer att fullfölja sitt kontrakt, inget snack... Däremot så bör han hitta tillbaka till sitt gamla jag om vi ska få full valuta för pengarna och där är det som sagt inte heller något snack om att det fortfarande finns där någonstans.
By the way... His name is Hahl.
Jonte kommer att fullfölja sitt kontrakt, inget snack... Däremot så bör han hitta tillbaka till sitt gamla jag om vi ska få full valuta för pengarna och där är det som sagt inte heller något snack om att det fortfarande finns där någonstans.
By the way... His name is Hahl.
Sv: Silly season 08/09
Ambroo: Verkar som många inte fattar att det jag säger om Halh och Pärssinen beror på att jag tycker det är dumt att sitta och slå sig för bröstet och tro vi är nån drömklubb som ingen någonsin lämnar om inte lönen är otroligt mycket högre. Är mycke möjligt att vi får behålla båda 2.
Ett kontrakt som man snart vill ha brutet är hedströms,han tycker jag har varit riktigt dålig och inte alls värd sin höga lön,men man hoppas ju på en förbättring för det finns betydligt mer hockey än såhär i killen.
Ett kontrakt som man snart vill ha brutet är hedströms,han tycker jag har varit riktigt dålig och inte alls värd sin höga lön,men man hoppas ju på en förbättring för det finns betydligt mer hockey än såhär i killen.
Sv: Silly season 08/09
AndersN: Snack är det väl alltid, men vem vet. Det kan ju hända att det ligger lika mycket bakom det som dina spekulationer om Hahl och Pärssinen.
Sv: Silly season 08/09
Ambroo: Jo men alltså vad har hänt,vem vill bryta det? är det bara ett snack på domustrappan eller nåt mer seriöst?
Sv: Silly season 08/09
jens_88: Jag klassas ju till skillnad från dig som vuxen.
Skillnaden på mig och många andra här är att jag inte är enögd.
Skillnaden på mig och många andra här är att jag inte är enögd.
Sv: Silly season 08/09
Frella: Precis. Och iom det så lär det även finns rejält med grus över till ett par forwardsförvärv där Nordgren kan vara ett namn. Sen vet man ju heller inte hur man ställer sig till ett fortsatt sammarbete med Hynning. Där kan det ju t ex hända att man bryter kontraktet i "samförstånd" vad det lider...
Sv: Silly season 08/09
Frella: Ryktas det att lotvonen lämnar före kontraktet går ut,att nån vill bryta det alltså?
Sv: Silly season 08/09
Ambroo: Finns väl även en stor chans att Lotvonen lämnar, och han är väl inte heller gratis som det verkar.
Sv: Silly season 08/09
AndersN: Lindström kanske inte är så kär i Kenta när allt kommer omkring...
Två spelande backar, absolut. Men det blir inte på bekostnad av Hahl och Pärssinen. Pengar finns i madrassen efter Marttinen, mycket slant, och värvas det ingen toppback under denna säsong så kommer de pengarna garanterat att läggas på en dito inför nästa. Dessutom så kan vi räkna in en stor summa deg som blir tillgänglig då Tenkrat lämnar och dessa lär läggas på den andre.
Två spelande backar, absolut. Men det blir inte på bekostnad av Hahl och Pärssinen. Pengar finns i madrassen efter Marttinen, mycket slant, och värvas det ingen toppback under denna säsong så kommer de pengarna garanterat att läggas på en dito inför nästa. Dessutom så kan vi räkna in en stor summa deg som blir tillgänglig då Tenkrat lämnar och dessa lär läggas på den andre.
Sv: Silly season 08/09
AndersN: Äntligen så erkänner du det istället för att tjaffsa som en unge i trotsåldern.. Allting är spekelationer inför nästa år så känns ju meningslöst att bli upprörd över det först det är på svart och vitt vart spelarna hamnar..
Sv: Silly season 08/09
AndersN: Klart att Kenta vill ha sanny, men frågan är väl då: Vill Sanny ha Kenta??
Sv: Silly season 08/09
diffe: För att kenta vill ha honom,jo jag är nykter. Men klart han stannar i timrå allt är ju bäst här.
Sv: Silly season 08/09
Skulle Pärssinen försvinna så föreslår jag att vi plockar hit Jokerits poängkung Ville Leino eller Ilves Toni Koivisto, de finns många lösningar :)
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Markus Sjöberg dårå? Avdelningen dumpade och återvärvade Timråiter alltså.
JimmyH: 250000 i månaden blir fyra miljoner i kostnad om året. Sociala avgifter är ungefär en tredjedel av året. I övrigt håller jag med om resonemanget men jag måste ta chansen när jag för en gångs skull kan rätta dig om något Timrårelaterat.
Sen känns tråden lite utflippad när pappors komparativa styrkor, mitt felfinneri och vad-som-helst-som-skrivs-av-Spud dominerat på slutet. Dags att gå vidare tills Nordgren bestämts sig.
JimmyH: 250000 i månaden blir fyra miljoner i kostnad om året. Sociala avgifter är ungefär en tredjedel av året. I övrigt håller jag med om resonemanget men jag måste ta chansen när jag för en gångs skull kan rätta dig om något Timrårelaterat.
Sen känns tråden lite utflippad när pappors komparativa styrkor, mitt felfinneri och vad-som-helst-som-skrivs-av-Spud dominerat på slutet. Dags att gå vidare tills Nordgren bestämts sig.
Sv: Silly season 08/09
Paddan: Har han hörapparaten påslagen? Eller nickar han bara? Hursom, du kan ju kolla om du kan få Doris Hopps nummer.
Sv: Silly season 08/09
AndersN: f..n vad du tjatar om Hahl och pärssinen.... Såg även att du trodde att Sanny skulle följa kenta till HV71, min fråga till dig är du inte nykter???
Vad får dig att tro det?
Vad får dig att tro det?
Sv: Silly season 08/09
El Aka Ali: Jaha, pappa... jag tyckte du skrev peppar. Äsch, jag får väl återgå till mina samtal om Antjärn med Torbjörn Fälldin.
Sv: Silly season 08/09
adde_1337: Äh, det var ju någon sorts fabrikationsfel på Warg men tydligen kan vi inte få ut det på garantin. Något med forsmassör, eller vad det hette.
Sv: Silly season 08/09
JimmyH: Inte om man bara prioriterar dom,halh tror jag är jätteprio men jag tror inte man vill betala jättesummor för pärssinen.
Vad som behövs till nästa säsong är 2 riktigt bra backar,då snackar jag inte sanny typ utan backar som vet hur man gör poäng.
Vad som behövs till nästa säsong är 2 riktigt bra backar,då snackar jag inte sanny typ utan backar som vet hur man gör poäng.
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Jo, det är ju klart att det är MODO som styr hela diskussionen. Timrå och Niklas har inget att säga till om. Han var ett lån till er och nu är han en mogen frukt, redo att plockas. Tack ska ni ha för hjälpen.
Dock är jag besviken över att ni inte lyckades förädla Wennerberg så att vi kunde ta hem honom. Där får ni ett kraftigt minus. Skärpning!
Dock är jag besviken över att ni inte lyckades förädla Wennerberg så att vi kunde ta hem honom. Där får ni ett kraftigt minus. Skärpning!
Sv: Silly season 08/09
AndersN: Jo men då är det ju Timrå som väljer bort dem i såfall för att satsa pengarna på andra.
Då är vi alltså överens. Både du och jag tycker inte att det är realistiskt att Timrå förlorar Hahl eller Pärssinen till en annan elitserieklubb.
Då är vi alltså överens. Både du och jag tycker inte att det är realistiskt att Timrå förlorar Hahl eller Pärssinen till en annan elitserieklubb.
Sv: Silly season 08/09
JimmyH: Ja det kan dom,men vi har fler spelare och frågan är om inte backar kommer att prioriteras högre nästa säsong när man summerar denna och ser att forwards inte är det enda som behövs.
Sv: Silly season 08/09
AndersN: Matematik nu:
250 000 i månaden blir 3 miljoner på ett år. Timrås spelarbudget är idag runt 36 miljoner per år tror jag för hela truppen.
Om Timrå känner att Hahl eller Pärssinen är värd sådana summor så kan de nog matcha dem.
250 000 i månaden blir 3 miljoner på ett år. Timrås spelarbudget är idag runt 36 miljoner per år tror jag för hela truppen.
Om Timrå känner att Hahl eller Pärssinen är värd sådana summor så kan de nog matcha dem.
Sv: Silly season 08/09
friskan: Är du alldeles säker?! Fan nu spräckte du hela min illussion! DET VISSTE INTE JAG!!!
GLÄDJEDÖDARE!!!!
GLÄDJEDÖDARE!!!!
Sv: Silly season 08/09
Poffa: Ni är ju så duktiga på att fostra spelare själva så varför skall ni dra nytta utav oss? Då kan ju Modo och Timrå lika gärna inleda ett farmarlagsavtal också om ni "bara" skall "låna" ut "era" spelare till oss och sedan plocka tillbaka dem när de är färdigutvecklade. Ett cyniskt tänkande i mina ögon.
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Lönetak vore det sämsta som kunde hända svensk hockey. Då kommer vi återigen att tappa spelare till Tyskland och alpländerna. Och på sikt möjligtvis även till Finland och Tjeckien.
Att lönerna stiger för varje år är det ju endast klubbarna som bär ansvaret för, därav framstår det som ganska löjligt när klubbdirektörer m,fl går ut i media och gnäller över att de vill införa lönetak
Att lönerna stiger för varje år är det ju endast klubbarna som bär ansvaret för, därav framstår det som ganska löjligt när klubbdirektörer m,fl går ut i media och gnäller över att de vill införa lönetak
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Vilken tur att du finns, nu vet jag vad som gör mig speciellt känslosam. Tack så mycket!
Sv: Silly season 08/09
Modoante: Weindhandl (stavning) tjänar iallafall över 300 i månaden,tror inte det är omöjligt att halh och pärssinen blir bjuden 250 i månaden om dom gör en kanon avslutning på säsongen och en bra kvartsfinal(krävs ett under för att vi ska gå längre,eller en strålman)
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Så det där gäller alltså endast om man "ratat" spelaren innan? Med andra ord är det inte tillåtet att ändra sin åsikt, enligt dig. Mycket märkligt sätt att tänka.
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Det vilar nåt oförstört, härligt naivt över dig. Du har en alldeles oemåtståndligt underbar uppfattning om att du och ingen annan styr över på vilka grundvalar andra människor formar sin framtid...
Sv: Silly season 08/09
ChriZt3r: Politik och hockey är djävulskt känsliga ämnen i Ångermanland. Gör dig inte ens besväret att försöka är mitt råd till dig.
« Föregående · 954248 · Nästa »