Silly season 08/09
« Föregående · 953738 · Nästa » Till forumet
Sv: Silly season 08/09
fighter:
Jag tror oxå dom trivs dom är ju kvar än men och ett stort men jag är rätt säker att dom flyttar om dom får ett mycket bättre erbjudande,det gör dom flesta arbetare.
Jag tror oxå dom trivs dom är ju kvar än men och ett stort men jag är rätt säker att dom flyttar om dom får ett mycket bättre erbjudande,det gör dom flesta arbetare.
Sv: Silly season 08/09
AndersN: Tycker att man säger att man vill avvakta är ett tecken på stor risk för flytt
Sv: Silly season 08/09
Modoante: jo det är klart att dom flyttar om dom får anbud som dom inte kan säga nej till,men att flytta till ett annat es lag för några kronor mer tror jag inte på.
fortfarande så tror jag att det krävs ett bra bud från ryssland eller nhl.
fortfarande så tror jag att det krävs ett bra bud från ryssland eller nhl.
Sv: Silly season 08/09
spud: Nej, jag menar inte Jonte. Jag pratar om Thommy Abrahamsson som 1981 lämnade Hartford Whalers och NHL för spel i Timrå. Förutom spel i Timrå IK var skälet till flytten att hans dotter Malin (som jag för övrigt gick i samma klass som) skulle få växa upp i Sverige och inte i USA/Kanada. Om han hade tagit en plats i Hartford det vet jag inte, men han rev ett femårskontrakt i NHL för att kunna flytta till Timrå och Sverige.
Sv: Silly season 08/09
fighter: Om Hv,Linköping,färjestad och Frölunda tar fram stora plånboken så handlar det nog om mer pengar än några kronor extra i lön.
Sv: Silly season 08/09
spud: jonte gjorde bra ifrån sig i nhl,men han satte familjen och trivseln i första hand,kolla bara på bröderna Jönsson varför är dom kvar i sverige och den ene i allsvenskan.
men du menar ju att pengarna är störste drivkraften,och frölunda är ju ett strullag som spelar i es,tror knappast att man skulle välja fröl, med den sittsen dom är i nu eller rättare sagt man byter nog inte till ett sämre lag.
men du menar ju att pengarna är störste drivkraften,och frölunda är ju ett strullag som spelar i es,tror knappast att man skulle välja fröl, med den sittsen dom är i nu eller rättare sagt man byter nog inte till ett sämre lag.
Sv: Silly season 08/09
Modoante: jag tror inte att nåt av dom lagen öppnar plånboken så mycket för dessa killarna så timrå är chanslösa,då tror jag hellre att det sportsliga kanske spelar in mer.
Sv: Silly season 08/09
fighter: Ja visst, om du tror att era finnar har samma känsla för erat lag som kenny har för rögle och jörgen har för karlstad så är du illa ute. Jag har lagt undan mina svampar, så då är det kanske dags för dig att vila från flaskan.
Dream Team: Ja, men du kan ju på inget sätt dra paralleler mellan 1981 och 2007. Samhället/hockeyn/ekonomin är ju helt annorlunda.
Dream Team: Ja, men du kan ju på inget sätt dra paralleler mellan 1981 och 2007. Samhället/hockeyn/ekonomin är ju helt annorlunda.
Sv: Silly season 08/09
Det är klart att hälften av sportcheferna i elitserien kollar med Hahls agent om han kan tänka sig att röra på sig och i så fall vad det kostar. Precis som Nubben säkert kollar med en del etablerade namn i andra lag. Timrås fördel är väl att det är lättare att få behålla än locka bort en spelare som trivs. Har vi ett bra år i år, Challe får ordning på grejorna och Timrå gör klart med något annat tungt namn som kan användas som bevis för föreningens utveckling, ja då får det nog hostas upp en jävla massa pengar. Timrå är inte utfattiga heller.
Om Timrå skickar negativa signaler utvecklingsmässigt, då blir det svårare att behålla spelare som Hahl och Pärssinen.
Om Timrå skickar negativa signaler utvecklingsmässigt, då blir det svårare att behålla spelare som Hahl och Pärssinen.
Sv: Silly season 08/09
spud: Du pratar bara om vad Frölunda kan betala eller inte. Det är en av tre grejor (minst) som lär spela in. Allmän trivsel med spelare, ledare och ort samt chansen att åstadkomma något. När Percy plockade ihop sina stjärnor till division ett tror jag inte han ringde till Pekka och de andra och sa "kom hit så får du en massa pengar". Jag tror han sa "kom hit så får du en massa pengar och så får du vara med i ett lag som ska gå upp i elitserien i år och vinna den inom fem år".
I en jämförelse med Timrå kan HV med trovärdighet säga att man ska gå dit för att ha en större chans att vinna SM-guld. LHC, FBK, Frölunda och övriga måste visa en del i form av nya namn av superstjärneklass för att det ska göra någon väsentlig skillnad.
I en jämförelse med Timrå kan HV med trovärdighet säga att man ska gå dit för att ha en större chans att vinna SM-guld. LHC, FBK, Frölunda och övriga måste visa en del i form av nya namn av superstjärneklass för att det ska göra någon väsentlig skillnad.
Sv: Silly season 08/09
spud: Du är härinne bara för att komma med negativa inlägg om timrå,
antingen så hatar du timrå utav bara helvete eller så är du helt enkelt en jävligt negativ person med extremt dåligt självförtroende,enda sättet för såna människor är att försöka sänka nåt annat för om möjligt höja sig själv
och tyvärr så tror jag att du är en sån liten stackare.
antingen så hatar du timrå utav bara helvete eller så är du helt enkelt en jävligt negativ person med extremt dåligt självförtroende,enda sättet för såna människor är att försöka sänka nåt annat för om möjligt höja sig själv
och tyvärr så tror jag att du är en sån liten stackare.
Sv: Silly season 08/09
AndersN: jaja om nu det blir så så är inte det hela världen,det finns andra spelare att värva.
Sv: Silly season 08/09
fighter: Halh o pärssinen är inte lätta att ersätta men lindström tycker jag har varit dålig i år,kanske jag som inte ser hans storhet.
Sv: Silly season 08/09
El Maco: Tror säkert Kallio stannar så länge i vf för att han vantrivs, ni är inte så unika i hockeysverige att era spelare inte kan trivas någon annanstans. Tror faktiskt att alla klubbar är så proffsiga idag att de skapar en miljö för sina värvningar där de ska trivas, det handlar om för mycket pengar för att det ska falla på en sådan punkt. Sen kan det förstås spricka ändå, men alla lag gö nog vad de kan för att få det att fungera.
Faktum är att percy åkte upp till karlstad och togmed pekka ut på krogen och drack bärs, där kom de överens och skakade hand, pekka har aldrig skrivit på ett kontrakt med malmö utan där gällde gentlemens agreement. Sånt är det svårt att inte uppskatta.
Och att gå ut i tidningar och berätta att de trivs i klubben är inte värt ett skit. Om en spelare(med ett halvår kvar på kontraktet) får frågan "hur trivs du i klubben?" finns det bara ett svar. Nu finns det väl inget som talar för att era spelare på något sätt vantrivs, men trivs dem i timrå kan de nog även trivas i göteborg eller karlstad.
Våra lag har ju inte de största organisationerna i detta land, och det kan säkert vara en fördel vissa gånger. Men som spelare kan det säkert vara lätt att attraheras av en stor organisation där man slipper ta hand om särskillt mycket vid sidan av isen.
fighter: OM du hade varit läskunnig hade du säkert uppfattat att jag skriver om köpespelare i allmänhet, dvs Krizan, Hahl, Pärsinen, Yetman.. ta vilka importer du vill. Det finns de som fäster sig i en klubb och är beredd att ha lägre lön än en marknadsmässig lön för att stanna kvar, men inte är det många.
Men ni i TIK tar ju åt er som en svamp, ni tycks helt sakna självförtroende. Går det ens att prata med er utan att ni börjar grina?
Faktum är att percy åkte upp till karlstad och togmed pekka ut på krogen och drack bärs, där kom de överens och skakade hand, pekka har aldrig skrivit på ett kontrakt med malmö utan där gällde gentlemens agreement. Sånt är det svårt att inte uppskatta.
Och att gå ut i tidningar och berätta att de trivs i klubben är inte värt ett skit. Om en spelare(med ett halvår kvar på kontraktet) får frågan "hur trivs du i klubben?" finns det bara ett svar. Nu finns det väl inget som talar för att era spelare på något sätt vantrivs, men trivs dem i timrå kan de nog även trivas i göteborg eller karlstad.
Våra lag har ju inte de största organisationerna i detta land, och det kan säkert vara en fördel vissa gånger. Men som spelare kan det säkert vara lätt att attraheras av en stor organisation där man slipper ta hand om särskillt mycket vid sidan av isen.
fighter: OM du hade varit läskunnig hade du säkert uppfattat att jag skriver om köpespelare i allmänhet, dvs Krizan, Hahl, Pärsinen, Yetman.. ta vilka importer du vill. Det finns de som fäster sig i en klubb och är beredd att ha lägre lön än en marknadsmässig lön för att stanna kvar, men inte är det många.
Men ni i TIK tar ju åt er som en svamp, ni tycks helt sakna självförtroende. Går det ens att prata med er utan att ni börjar grina?
Sv: Silly season 08/09
spud: Angående Kallio och läskunnighet. Det är ju exakt vad jag skriver. Glid iväg nu och massera Timanders rygg.
Sv: Silly season 08/09
fighter: Nu var det ju så att ni tog upp en debatt där ni trodde att era finnar på inget sätt kan tänka sig att lämna tik för en annan es klubb. Ni kanske ska stänga av alla andra supportrar så ni får fortsätta i er skyddade verkstad, för folk med annan åsikt är ju alltid dum i huvudet.
Sv: Silly season 08/09
spud: det var du som tog upp detta först.tänk om du kunde skriva nåt positivt som omväxling.
Sv: Silly season 08/09
fighter: Det jag gjorde var att på en redan befintlig diskussion ge en helt annan syn än vad ni hade, men om ni inte vill ha andras åsikter än de som är som era kan man ju undra vad ni gör här?
Sv: Silly season 08/09
spud: Din positivist Du dyker alltid upp här på Tik sidan med lika tikvänliga o positiva tankegångar om tex. vårt lagbygge..
det är så härligt med att Du varierar Dig så mycket ibland nån enstaka gång kan du låta lite anti o negativ när det gäller vårt lag men oftast har Du en översvallande vänlig o kamratlig attityd...
fortsätt så..
det är så härligt med att Du varierar Dig så mycket ibland nån enstaka gång kan du låta lite anti o negativ när det gäller vårt lag men oftast har Du en översvallande vänlig o kamratlig attityd...
fortsätt så..
Sv: Silly season 08/09
Modoante: Nu måste jag få rycka in i debatten! Jag vet att Timo Pärssinen, Riku Hahl och Mika Pyörälä trivs väldigt bra i Timrå. Med hjälp utav Nubbens fingertoppskänsla har vi byggt upp ett oförskämt bra rykte i i österled.
Pärssinen har ganska nyligen blivit farsa har barn sedan tidigare och han får duktigt med istid i Timrå och förtroende utav Challe. Vad är det som säger att HV71, Färjestad och Frölunda kan locka med lika mycket istid med tanke på konkurrensen i laget? Lönecheckarna är säkert fetare, därom råder inga som helst tvivel, men du kan samtidigt inte mer än äta dig mätt. Det är inte småpotatis Timrå betalar heller till sina nyckelspelare. Vi snackar löner i storleksordningen 150-250.000kr/mån. Familjen trivs bevisligen väldigt bra och att Pärssinen skulle flytta till Ryssland ser jag som fullständigt uteslutet, då sannolikheten inte är speciellt stor att familjen skulle acklimatisera där. Pärssinen har redan provat på USA och Schweiz och flängt runt med familjen med uteblivna succéer. Nu har man funnit tryggheten och allt som familjen kan tänkas behövas finns i regionen. Pärssinen snackar dessutom svenska och har således inga språkförbistringar.
Sedan umgås familjerna Pärssinen/Lotvonen/Koskinen rätt flitigt och Timrå är ett etablerat lag på den övre halvan och ett stabilt slutspelslag som dessutom har alla möjligheter i världen att kunna gå hela vägen fram om man undviker svåra skador och lyckas toppa forma i rätt skede.
Timo är en jordnära kille som måste vara i harmoni med sig själv för att kunna leverera...
Han förlorade sin landslagsplats i samma stund som han lämnade Europa och senare återvände till bara för att hamna i frysboxen i EV Zug. Nu har han fått upp ångan igen, trivs med livet och har åter blivit en finsk landslagsman. Då har några kronor till i plånboken ingen som helst betydelse.
Tror inget NHL-lag är så värst sugna på signa honom och då finns inga alternativ kvar. Den enda lilla öppningen till ett annat lag som jag kan tänka mig att lämna är FRÖLUNDA! Och skälet är enkelt - det stavas TOMI KALLIO!
Pärssinen och Kallio är enormt goda vänner och har mycket skoj tillsammans när de ses. Ett jävla tjötande ifrån Kallio och Ahdrian/Kellgrens sedelbuntar skulle kunna få hamna att hamna på västkusten. Men annars är det Timrå som gäller.
Tro mig!
I fallet Riku Hahl är det bara ett envägskontrakt i ett hyfsat NHL-lag som skulle få honom att dra!
Tro mig!
Pyörälä stannar kvar om de förstnämnda lirar vidare!
Tro mig!
Pärssinen har ganska nyligen blivit farsa har barn sedan tidigare och han får duktigt med istid i Timrå och förtroende utav Challe. Vad är det som säger att HV71, Färjestad och Frölunda kan locka med lika mycket istid med tanke på konkurrensen i laget? Lönecheckarna är säkert fetare, därom råder inga som helst tvivel, men du kan samtidigt inte mer än äta dig mätt. Det är inte småpotatis Timrå betalar heller till sina nyckelspelare. Vi snackar löner i storleksordningen 150-250.000kr/mån. Familjen trivs bevisligen väldigt bra och att Pärssinen skulle flytta till Ryssland ser jag som fullständigt uteslutet, då sannolikheten inte är speciellt stor att familjen skulle acklimatisera där. Pärssinen har redan provat på USA och Schweiz och flängt runt med familjen med uteblivna succéer. Nu har man funnit tryggheten och allt som familjen kan tänkas behövas finns i regionen. Pärssinen snackar dessutom svenska och har således inga språkförbistringar.
Sedan umgås familjerna Pärssinen/Lotvonen/Koskinen rätt flitigt och Timrå är ett etablerat lag på den övre halvan och ett stabilt slutspelslag som dessutom har alla möjligheter i världen att kunna gå hela vägen fram om man undviker svåra skador och lyckas toppa forma i rätt skede.
Timo är en jordnära kille som måste vara i harmoni med sig själv för att kunna leverera...
Han förlorade sin landslagsplats i samma stund som han lämnade Europa och senare återvände till bara för att hamna i frysboxen i EV Zug. Nu har han fått upp ångan igen, trivs med livet och har åter blivit en finsk landslagsman. Då har några kronor till i plånboken ingen som helst betydelse.
Tror inget NHL-lag är så värst sugna på signa honom och då finns inga alternativ kvar. Den enda lilla öppningen till ett annat lag som jag kan tänka mig att lämna är FRÖLUNDA! Och skälet är enkelt - det stavas TOMI KALLIO!
Pärssinen och Kallio är enormt goda vänner och har mycket skoj tillsammans när de ses. Ett jävla tjötande ifrån Kallio och Ahdrian/Kellgrens sedelbuntar skulle kunna få hamna att hamna på västkusten. Men annars är det Timrå som gäller.
Tro mig!
I fallet Riku Hahl är det bara ett envägskontrakt i ett hyfsat NHL-lag som skulle få honom att dra!
Tro mig!
Pyörälä stannar kvar om de förstnämnda lirar vidare!
Tro mig!
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Pyörälä har kontrakt nästa år så han stannar. Halh hade redan skrivit på om bara nhl vore ett alternativ(klasul)
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Du säger Frölunda sant men ett lag som vi inte får glömma är Färjetad Som snart lär får bygga ett lag där jönsson och nordström inte finns med Kan tänka mig ett läge där Färjestad lockar med en fet lön och spel första femman.
Sv: Silly season 08/09
Modoante: Färjestad är inget alternativ för Pärssinen. Han skulle bara bli en i mängden. Och hur skall FBK kunna garantera Pärssinen istid i förstafemman så länge Jörgen Jönsson är aktiv?
Sv: Silly season 08/09
Modoante: Det är trivsel, vänskap och familj som Pärssinen sätter i främsta rummet. Pengarna han tjänar i Timrå är inte alls torftigt. Han klarar sig med råge, han försörjer familjen och åker runt i en fin bil och kan bjuda ungarna ett bra hem med massor utav leksaker och ge frugan fina presenter. Så det är kristallklart.
Sv: Silly season 08/09
Modoante: Jörgen Jönsson har kontrakt med FBK till 09/10. Därefter lägger han av. Det är alltså två år till och det skulle innebära att Pärssinen inte skulle bli aktuell förrän 10/11. Det känns föga troligt.
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Faan va skönt att du kliver fram och skriver lite vetigt, är ett jävla kackel här inne för ingenting.
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Tänk på att vi sackar om hockeyspelare som har ett begränsat antal år på sig att tjäna pengar på.Sen så snackar vi om utlänska spelare som inte har samma hjärta för klubben som spelare från trakten eller som oss supportrar.Ok det finns undantag men dom är få.
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Varför kan inte pärssinen lira i samma kedja som jj? Jag håller på timrå men man måste va realist,uno hur mycket umgås du med pärssinen?
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: vad är det som får dig att tro att Timrå inta bara är en i raden av klubbar i han karriär?
Sv: Silly season 08/09
AndersN: Allvarligt? Tror du "La familia" spräcker sin dynamiska förstafemma för en "finnjävels" skull?
Sv: Silly season 08/09
Modoante: För att jag träffat honom personligen på byn och jag är rätt bra på läsa människor och sedan har jag en bra dialog med Nubben och jag vet att Timrå definitivt inte är en klubb i mängden för Pärssinen. Den inblicken och insikten har jag.
Sv: Silly season 08/09
AndersN: Ja du får väl fortsätta tro på Färjestad som en möjlig klubbadress för Pärssinen då. Nu har jag lagt fram mina fakta och teorier. Om du tror att jag sitter här på lördagskvällen packad och bara skriver en massa smörja och meningslösa inlägg så har ni fel!
Jag är spiknykter och väldigt torrt under fötterna för mina belägg. Men jag kan inte tvinga dig att svälja sanningen. Du är en fri man att välja din egen väg.
Så nu vet du det!
Jag är spiknykter och väldigt torrt under fötterna för mina belägg. Men jag kan inte tvinga dig att svälja sanningen. Du är en fri man att välja din egen väg.
Så nu vet du det!
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Om pärssinen Känner att det gynnar hans karriär och så kan han mycket väl gå till en annan eliterieklubb om han få det rätta budet.Du är naiv om du tror nått annat.
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Tycker många timrå supportrar är enögda och har för stor tro på klubben,jag håller på timrå själv men vet att vi är 7-8 i elitserien publik mässigt och ekonomiskt och kan inte behålla alla spelare.
Sv: Silly season 08/09
Modoante: Jag är inte dugg naiv. Jag sitter på sanningen och jag vet att Nubben för samtal om en förlängning med Pärssinen. Mitt tips är att innan januari månads utgång har parterna tecknat ett nytt kontrakt. Det är ett 2-årsavtal som Nubben är intresserad utav.
Pärssinen ville till Timrå redan under säsongen 05/06. Pengarna är fullständigt ointressant i sammanhanget. Han har pengar så han klarar sig.
Det är sammanhållningen, trivseln och supportrarna som gör att Pärssinen kommer stanna kvar.
Pärssinen ville till Timrå redan under säsongen 05/06. Pengarna är fullständigt ointressant i sammanhanget. Han har pengar så han klarar sig.
Det är sammanhållningen, trivseln och supportrarna som gör att Pärssinen kommer stanna kvar.
Sv: Silly season 08/09
AndersN: Jag tror inte vi heller vi kan behålla alla spelare. Jag har tidigare skrivit att Petr Tenkrat är förlorad för Timrå IK. Likaså med största sannolikhet Sanny Lindström.
Men i fallet Pärssinen vet jag att Timrå är hans förstahandsval.
Men i fallet Pärssinen vet jag att Timrå är hans förstahandsval.
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Varför tror du tenkrat är förlorad? Jag tror inte han får nhl kontrakt.
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: sammanhållningen, trivseln och supportrarna säger du den beskrivningen stämmer ju in på ett antal elitserielag +att en del av dom lagen har starkare ekonomiska muskler.
Sv: Silly season 08/09
Modoante: Men är dum på riktigt människa eller väljer du bara att motsäga mig mina fakta för att jävlas. I sådana fall är jag fullständigt ointresserad utav att föra diskussionen vidare.
Det finns ingen anledning att byta lag inom Sverige, för han har en ordinarie tröja i Timrå och en landslagsplats att försvara, har tränarnas förtroende och trivs med sina finska kompisar och familjen trivs här också. Han behöver inte mer pengar. Det vore en jävla skillnad om karln tjänade 50.000kr och blev erbjuden 300.000 i FBK. Men så är inte fallet. Karln ligger närmare 200.000/kr i Timrå och det är ju en skamlön i dina ögon men inte i Timos. Han mår förträffligt i Timrå.
Kan du meomera dessa faktorer och komma med något vettigt motargument istället som motvikt till något du inte redan ältat?
Det finns ingen anledning att byta lag inom Sverige, för han har en ordinarie tröja i Timrå och en landslagsplats att försvara, har tränarnas förtroende och trivs med sina finska kompisar och familjen trivs här också. Han behöver inte mer pengar. Det vore en jävla skillnad om karln tjänade 50.000kr och blev erbjuden 300.000 i FBK. Men så är inte fallet. Karln ligger närmare 200.000/kr i Timrå och det är ju en skamlön i dina ögon men inte i Timos. Han mår förträffligt i Timrå.
Kan du meomera dessa faktorer och komma med något vettigt motargument istället som motvikt till något du inte redan ältat?
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: börjar du ta till personangrepp när någon spräcker din egen lilla verklighet Där alla drömmer om att spela för timrå och lönen är oviktig för timrå är ju ett sånt paradis.
Och du låter som om du vet precis hur han tänker och resonerar.Hur kan du veta hur han tänker och funderar när det kommer in anbud från andra klubbar är du tankeläsare eller?
Och du låter som om du vet precis hur han tänker och resonerar.Hur kan du veta hur han tänker och funderar när det kommer in anbud från andra klubbar är du tankeläsare eller?
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Petr Tenkrat skrev ju under ett 2 års artistkontrakt, så vart ska han ? :P
Sv: Silly season 08/09
Snoop: Han ska la spela i Tjeckien till en början nästa säsong då han inte spelar hos oss ;)
Sv: Silly season 08/09
Jensen_12: Aa de ska va dit då :P men annars lär väl han och Pyörälä försöka övertala dom att stanna såde känns bra :)
« Föregående · 953738 · Nästa »
det har ju länge kommit många bra finnar till sverige.
jag är helt övertygad om att dom trivs.