Vetgirig.nu

3612 inlägg · 31 ämnen

HS cupen

« · 1084190 · » Till forumet


Sv: HS cupen
Stigsson: Det låter bra. Du kan börja vara tyst i din raket-match.......så kanske min prestation(?) räcker. :)

F ö har gurun rätt, jag har bett om att bli bortplockad från cupen. Känner mig inte riktigt "behörig" där. Ska snart träda ur raketen också....men geo-ligan tar jag en säsong till i. Måste testa lite div 1-känsla bara. :)

/T
Kommentera

Sv: HS cupen
Gidde: Å, sorry. Jag ska vara tyst framöver.
Kommentera

Sv: HS cupen
Stigsson:

Trusse skulle själv hoppa av innan denna säsong, men trodde att det skulle ske automatiskt om man inte anmälde sig igen.

Så det är han själv som bett om att bli avreggad efter denna säsong.

(Läs historiken i tråden för böveln!! ;-)
Kommentera

Sv: HS cupen
Wayne Gresky: Inte Trusse då han/hon visat sig vara en (om än en jobbig jävel som verkar ha memorerat precis varenda fråga på vetgirig ;)) "riktig" HS-medlem men däremot är det väl stora frågetecken kring deltagaren som går under namnet PontusWE.
Kommentera

Sv: HS cupen
Stigsson: Jag försöker plocka bort de som lämnar wo i alla matcher. Om jag förstått rätt så ska jag dessutom plocka bort Trusse.
Kommentera

Sv: HS cupen
Wayne Gresky: Dags att göra en rensning till nästa säsong kanske, det är mycket wo i vår grupp nu.
Kommentera

Sv: HS cupen
Idag är det nyanmälningar och avanmälningar till cupen. Nya säsongen börjar till veckan.
Kommentera

Sv: HS cupen
Tack för gratulationerna. Erkänner att jag hade grym tur med frågorna (och gissningarna) i finalen. Och självklart smäller den här cupsegern högre än den gamla vanliga Mästarcupen. Vetligan jämför jag inte ens med.....alltför många dubbelnick cirkulerar runt i toppen för att den ligan ska va riktigt så skoj som den kunde varit om folk hållt sig till ett namn. Fatta att jag möter en 12-åring i första omgången......yeah, right.

Nu ser jag fram emot en tuff säsong i Raketen istället. Med lite nybörjartur kan jag kanske överraska. :)

/T
Kommentera

Sv: HS cupen
Efter att ha läst igenom denna tråd yrkar jag på diskvalifikation av den där trusse, han är ju knappt här.

Nej jag skojjar, sjukt bra gjort att få alla rätt på de där frågorna. Ruskigt imponerande. Grattis till honom/henne!
Kommentera

Sv: HS cupen
Gidde: Strong insats av spud också att bli bäst av de som inte vunnit både vetligan och mästarcupen. Men självklart, stort grattis Trusse till den tyngsta titeln hittills i vetgirigkarriären.
Kommentera

Sv: HS cupen
Metal Guru:

Grattis Trusse!!

Inte helt oväntat, men välförtjänt!
Kommentera

Sv: HS cupen
Vi gratulerar Trusse till sin första HS-seger. 6-2 i finalen mot Spud.
Vi får se om det kan bli fler HS-segrar i framtiden...
Kommentera

Sv: HS cupen
Gidde: Min största framgång i denna cup, nitade ur mike skinner(?) med en kantboll till resultatet 3-2.
Då jag noterat att jag aldrig är den i matcherna som använder minst tid så gäller det för mig att ha lite flyt på chansningarna så man får en extra poäng.
Kommentera

Sv: HS cupen
Metal Guru:

Fel tråd, annars förstår jag precis hur du menar.

Fast lite sen var du ju allt! ;-)
Kommentera

Sv: HS cupen

Trusse:

Vill för övrigrt gratulera dig till din första "gå på pumpen" i Raketen.
Jensen -12 fick bli din första skalptagare där
;0)

Kommentera

Sv: HS cupen

Wayne Gresky:

Definitivt!
Trusse är en del av HS-familjen nu, och helt klart en ny (och rasande stark) krydda i våra VG-tävlingar. :0)

Kommentera

Sv: HS cupen
Wayne Gresky:

Men nog måste väl autologin även uppdatera när man loggat in sist?
Annars vore det väl märkligt?

Bara som en liten parantes alltså, egentligen helt utanför ämnet..
Kommentera

Sv: HS cupen
Trusse: Eftersom de flesta har auto-log in så tar folk lite för givet att senaste inloggning är senaste besök på sidan. Personligen tycker jag bara att det är kul med den extra utmaning du utgör. Det höjer statusen på tävlingen. Jag räknar med att det blir lite "collateral damage" bland morafans och leksandsfans när det gäller att ta hämnd på poängstjälande lag.

Lyckas du anmäla dig till cupen under den enda dag den var öppen för anmälningar så är det allt ett bevis på att du besöker den här sidan rätt ofta.
Kommentera

Sv: HS cupen
Trusse:

Självklart får du vara med men jag och några till trodde inte du hade reggat dig .

att du håller på FBK gör att man vill spöa dig i nån tävling ännu mer :)
Kommentera

Sv: HS cupen
Okej.....erkänner att jag inte är inloggad så ofta. Det beror nog mest på att jag är den läsande, och inte skrivande, typen (se detta som ett undantag) och man behöver inte va inloggad för att läsa om FBK:s väg till guldet (jag vet att jag kanske hoppas lite för mycket nu). Besöker HS varje dag för att försöka läsa forumen för VG och Färjestad.
Sen inser jag till fullo att jag inte tillhör "HS-familjen" och jag drar mig omedelbart ur HS-tävlingarna om någon så önskar. Jag är trots allt här mest för hockeyskvallret....men även diskussionerna om VG är intressanta. Ligorna och cupen är mer som en bonus där man kan ta hämnd på alla disorienterade själar vars favvolag haft tur och råkat ta poäng av FBK.

Vill också ge en stor eloge till utvecklare och moderatorer på den här sidan. Gillar den nya layouten, även om jag ibland har problem att hitta allt jag vill, men det kommer nog med tiden.

/T
Kommentera

Sv: HS cupen

Det är inte speciellt lätt att bläddra bland medlemmarna längre (i varje fall har jag tappat bort mig där) men här är länken till Trusses presentation.

Han har dock inte varit inloggad så ofta som man skulle kunnat önska.

Kommentera

Sv: HS cupen

Wayne Gresky:

Helt korrekt.
Han är på stark frammarsch i Raketen (förmodligen den enda just nu utan poängförlust), och förhoppningsvis får jag följa med upp i hans vandring uppåt i GeoLigan.

Att han reggat sig också i Cupen kom dock som en - läskig - överraskning... ;0)

Kommentera

Sv: HS cupen
Herminator: Jag tror faktiskt att Trusse dök upp av sig själv här i somras. Han uppfyller iaf kriterierna för att delta. PontusWe är mitt fel. Jag raggade lite extra folk till första säsongen på modos officiella forum eftersom intresset var lite halvdant här på HS. En äkta hockeysupporter iaf.
Kommentera

Sv: HS cupen
Herminator:

Då så , då är allt frid och fröjd då. Hoppas jag slipper möta honom bara :)
Kommentera

Sv: HS cupen
Herminator: Då återstår frågetecknen för PontusWe (grupp 1), PJ (grupp 6) och kalaslasse (grupp 8)
Kommentera

Sv: HS cupen
mattias - 74: Sitt i båten gossar, Trusse är registrerad och har sympatier för FBK så han är helt ok. Han gick med efter påstötningar i våras har jag för mig.
Kommentera

Sv: HS cupen
Stigsson:

Jag håller med, Trusse är en av hela Vetgirigs bästa spelare och har så vitt jag vet inget Nick på HS. Tycker det endast skall vara till för HS medlemmar precis som du eftersom det heter HS cupen.
Kommentera

Sv: HS cupen
Wayne Gresky: Gäller inte kravet på HS tillhörighet för HS-Cupen? PontusWE och Trusse i vår grupp tillhör väl inte HS-familjen?
Kommentera

Sv: HS cupen
Wayne Gresky:

Äh, tycker du?!

Trusse är ju piece of cake ;-)
Kommentera

Sv: HS cupen
Herminator: Ojoj, vilken mardrömslottning!
Kommentera

Sv: HS cupen
Wayne Gresky: Sweet, kolla med Gurun om vilka som ska bort.
Kommentera

Sv: HS cupen
Herminator: Ok då! Då kör vi! Vilka ska plockas bort?
Kommentera

Sv: HS cupen
Wayne Gresky: Augusti 2009??
Kommentera

Sv: HS cupen

Hur ser planerna ut för att starta upp denna instutition?

Kommentera

Sv: HS cupen
HS-Cupen tar nu sommarlov och återkommer i augusti.
Kommentera

Sv: HS cupen
Wayne Gresky:

Då var det över för min del när man möter Huge. 4 - 1 till honom och frågorna var som vanligt skitsvåra.
Kommentera

Sv: HS cupen
Metal Guru: Ja jag tyckte att det blev lite stora siffror med tanke på frågorna...fast jag var nöjd med att jag kom på Cadiz på slutet. Det lönar sig att titta på la liga.
Kommentera

Sv: HS cupen

Vill bara meddela att jag trodde att i helgen skulle det bli lite walk-over-matcher från min sida, då jag åkte till Estland i onsdags kväll, och kom hem idag. Men på fredagen hittade jag en Internet-uppkopplad sunk-data på det vandrarhem jag befann mig. Tyvärr hade den ett ryskt tangentbord med våra bokstäver textade på tangenterna, med en stilistisk estnisk layout.

Jag hittade de svenska tecknen så småningom, alla förutom 'Å'. Så jag hoppades på få skrivfrågor, och gärna sådana utan 'åska', 'ådra' och tånagel'.

Det gick många skräpmatcher innan jag kalibrerat siktet så gott det nu gick. Dagens evenemang fick bli 2x Geografi Leuge, samt HS-Cup och -Raket.

I Geografi Leuge fick jag istället för två wo:s, två hedersamma förluster på tid.
I Cupen fick jag en enkel skrivfråga. 'Vad heter Haparandas finska tvillingstad. Svensk stavning.' Jag prövade 'Torneaa'. Det blev fel kan jag meddela, och sedan var rytmen ur led i den tävlingen.

Jag kompenserade dock med att kryssa Herminatorn i Raketen.

Kommentera

Sv: HS cupen
Paddan: Fast just nu passar det nog bäst med "detroniserad mästare". Typiskt, hade jag varit EN sekund snabbare hade jag klarat mig vidare.
Kommentera

Sv: HS cupen
Stigsson: Funderar på om jag ska byta namn till Meste Mästaren...
Kommentera

Sv: HS cupen
Metal Guru: Alla grupper jag är med i känns som dödens grupp......för mig alltså.
Kommentera

Sv: HS cupen
Wayne Gresky:
såg inte någon uttalad 'dödens grupp' i Cupen.
Borde teoretiskt sett vara bra lottat då.
Kommentera

Sv: HS cupen
Wayne Gresky:
Här är en bättre länk för den som vill anmäla sig.
Kommentera

Sv: HS cupen
Ny säsong startar imorgon.
Nyanmälningar idag.

Nyheter:
Endast två matcher i veckan, 3 dagar till w.o. och 10 s skillnad för tidsseger.
Kommentera

Sv: HS cupen
difzi: Grattis Paddan, bra jobbat!
Kommentera

Sv: HS cupen
Herminator: Tackar så mycket, jag hade iofs också grava problem imorse... att hålla ögonen öppna. Men jag såg att jag vann med en ganska fjuttig tidsmarginal. Fast det är ju alltid trevligt med cupvinster. Vad vinner man då? En cykelresa med PerHApps?
Kommentera

Sv: HS cupen
Tubest:

Ja Grattis Paddan, bra jobbat ;)
Kommentera

Sv: HS cupen
Grattis Paddan!!....en liten tröst att det var slutsegraren som slog ut mig:-)
Kommentera

Sv: HS cupen
Paddan: Grattis Paddan till Finalsegern! Jag hade en tung omgång med multipla hjärnblödningar... (c:
Kommentera

Sv: HS cupen
Paddan: Tur Paddan, tur! ;)
Kommentera

« · 1084190 · »