1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778993 inlägg · 7967 ämnen
« · 2007273 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A proposito de nada
Davey85: VI spelar nästan lite för bra :)

Känns nästan som en sån där otroligt jobbig match där Brynäs ligger på och skapar chans på chans medan motståndarna sticker upp då och då och gör enkla mål. Hoppas verkligen jag har fel. Vore skönt med lite islossning för en gångs skull.

Sv: A proposito de nada
Hescores: Sen vi gjorde om i PP-formationerna ser det ju betydligt bättre ut. Tyckte mig skymta att vi har 44% på de tre senaste matcherna. Det kommer ju såklart inte hålla, men kan vi landa runt 25% så kommer poängen att börja ramla in.

Sv: A proposito de nada
Mycket beröm från studion, det förtjänar vi efter den här perioden

Sv: A proposito de nada
Man kan väl konstatera att hade det varit omvända roller, att Malmö spelade såhär mot oss i Gävle, då hade det låtit att vi blir utskrattade av hockeysverige, att vi håller AS-nivå, borde stått 0-7 o s v.

Bara för att sätta perspektiv på vilken bra period Brynäs gjort!

Bra start, mycket kvar. Ledningen borde varit större.

Sv: A proposito de nada
Blixt1980: Man får nästan lite slutspels vibbar från matchen. Dom har gett sig fan på att vinna och sälja sig jävligt dyrt. Hoppas att dom kan lirka in någon till puck så att dom får lite förtjänst för mödan.
Hoppas att dom orkar att hålla tempot resten av matchen. Kul hur som helst 🖤💛❤️

Sv: A proposito de nada
Huge: Med tanke på Brynäs usla PP statistik så är det nog större sannolikhet att det blir mål på en straff.

Sv: A proposito de nada
Fin fina Brynäs.

Sv: A proposito de nada
Charles: Bra period men straffmissen lämnar en sur eftersmak. Kan bli dyrköpt eftersom vi snittar typ ett mål per match.

Sv: A proposito de nada
{2064}: Vore kul att höra Munkas analys av första perioden ;)

Sv: A proposito de nada
Årets bästa period. Självklart ska målisen storspela

Sv: A proposito de nada
Hescores: Sjukt att han inte får ta den ju!🤷‍♂️

Grym förstaperiod!! Problemet är att vi bara leder med 1-0. Gör man inte fler mål på chanserna så kommer det vända. Det vet man ju sen gammalt 🙄

Sv: A proposito de nada
Bästa Brynäs perioden jag sett på år och dagar fy farsan vad kul att se!!!!!!

Sv: A proposito de nada
Bästa straffskytten vi har är med idag (Söderström) får han ta den? neeej

Sv: A proposito de nada
Förbannat rolig hockey att se.
Jag är riktigt imponerad av Brynäs start.

Sv: A proposito de nada
mattiask: Spelar inte så stor roll om Jaedon fick assisten direkt efter, det korrigeras alltid i efterhand om domarnas initiala info inte stämmer.

Sv: A proposito de nada
Kan ha avgjort matchen där. Självklart missar Brynäs en sån chans.

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Faaan!!
Nästan bättre med ett PP där istället..😡

Sv: A proposito de nada
Söderström!?!? Som är 3av3.

Sv: A proposito de nada
Blå grottan: bästa bortaperioden sen 2017

Sv: A proposito de nada
mattiask: Straff. Sätt denna nu då!!

Självklart miss. Tar hellre ett PP. Tycker lagen borde få välja.

Sv: A proposito de nada
Kom igen nu sätt den.

Sv: A proposito de nada
mattiask: Känns dom att han borde haft det, ja

Sv: A proposito de nada
En fundering. Enligt swehockey så fick inte Jaedon assist på målet. Hur kan han inte få det?

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Bästa PP på mycket länge

Sv: A proposito de nada
{8846}: JAAAAAAAAAAAAAA

Sv: A proposito de nada
Sjukt bra PP av båda linorna.

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Ingen utvisning när Rödin dras omkull bakifrån, enligt Wikegård. Haha....
0-1 Sallinen, vilket PP!! 👊

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Sallinen!!

Sv: A proposito de nada
{8846}: jaaaaaa! Bra att Brynäs lyssnade. 😁

Sv: A proposito de nada
Stor humor att det står "Avloppsjouren" över röven på Malmöspelarnas dräkter.

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Ett PP mål skulle inte vara helt tråkigt. 😎

Sv: A proposito de nada
bradberry: Såg det nu på reprisen. Onödigt.

Sv: A proposito de nada
Hatar den där typen av utvisningar. Vad fan försöker han göra? Hela laget är ju hemma. Så jävla onödigt. Ifall du ska vara LAT i backchecken, så ge fan i att pilla med klubban för domaren älskar att blåsa då.

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Solklar utvisning. Dum utvisning av Forslund...

Sv: A proposito de nada
Wesley: yes dom är som uppretade bålgetingar, riktigt kul att se. 🖤💛❤️

Sv: A proposito de nada
Wesley: Tyckte han träffade klubban men tydligen inte...

Sv: A proposito de nada
Mattson: Brynäs har börjat bra och hungrigt. Killarna åket mycket skridskor och vill vara 1:a, 2:a på puckarna.

Sv: A proposito de nada
Bra start som flera sagt!!
Gillar att 88 spelar på gränsen!

Sv: A proposito de nada
{8846}: Tio skott på fem minuter

Sv: A proposito de nada
Bra start måste jag säga 👍
Keep going

Sv: A proposito de nada
Mattson: Bra inledning av oss. Hög press av oss och vunna puckar i anfallszonen.

Sv: A proposito de nada
Wesley: Förväntar mej täta matchrapporter.

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Matchen går även på TV4 nu.

Sv: A proposito de nada
Mattson: Vet inte om det har med snällhet att göra men det har ju varit tydligt att Cmore länge haft ett antal favoritlag (ända sedan Canal+-tiden) som gärna lyfter fram och diskuterar lite oftare. Brynäs har aldrig varit med där av någon anledning.

Sv: A proposito de nada
Mattson: Stort tack för det bidraget, Sigmund Freud.

Sv: A proposito de nada
Huge: Vi får ju se alldeles strax vad de ska diskutera om den händelsen. Blir intressant.

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Vi Brynäsare är för snälla. Hela föreningen osar snällhet. Därför hatar alla oss. Elaka jävlar blir poppis, snälla föraktas.
Där fick du en grundläggande psykologikurs att ta in före matchen.

Sv: A proposito de nada
{7981}: Rödin är en fantastisk spelare, hoppas att målskyttet lossnar för honom snart. Det är han värd, syns att han vill lite för mycket när han får lägen så det låser sig istället.(Luleå matchen)
Tänkte att det skulle bli en slags ketchupeffekt efter det kliniska frilägesmålet mot Rögle.
Han borde ha skapligt självförtroende ändå med tanke på uttagningen till landslaget.

Med en vass tredjelänk i linan så har det säkert sett lite annorlunda ut.

3-2 till Brynäs idag jorå såatte, det är nice.

Sv: A proposito de nada
Huge: om man skall parata om seg spelar så är det Lindelöf. Både på benen och till viss del i tanken.

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Och vad finns att diskutera?
Regelvidrigt mål enligt reglerna, odiskutabelt.
Återstår att diskutera om regeln bör ändras eller inte. Nuvarande regel är godkänd och accepterad av
samtliga parter INNAN seriestart.
Så diskutera vad?
Hur sur man är på sig själv för att ha godkänt en regel man sen inte gillar, bara för att domslutet ibland går emot det egna laget?

« · 2007273 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg:
Gunler kan väl inte räknas som svikare... tror inte ens Alcen ville ha honom.
Om vi ska börja med dom där töntiga sakerna kan man ju bua åt Johannesson i Frölunda, Kellman i Rögle, Eklind i Malmö osv... ingen av dessa ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)