1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736863 inlägg · 7967 ämnen

« · 2018032 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A proposito de nada
Huge: Även om Dackell skulle planera att spela någon så skulle han knappast ta det via en intervju eller ett email till en supporter. Självklart måste man stötta varandra offentligt.

Sv: A proposito de nada
SWEATT: Dackell uttalar sig väl om nuläget och inte framtiden, vad jag vet. Han tror mer på att behålla MS i nuläget, betyder väl inte att han därmed har sagt att MS är rätt man även efter den här säsongen.
Och även om han redan haft funderingar på att redan nu agera i tränarfrågan så är du väl inte så naiv att du tror att han isf skulle säga det utåt i en intervju?
Bra och vettiga svar av Dackell, att agera i panik bara för att otåliga fans utan ansvar för nånting vill sparka allt och alla efter två förluster i jämna matcher är inte seriöst.
Sånt skrattar hela hockeysveriges någorlunda nyanserade bedömare åt.

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Att A Dackell förkroppsligar dumdristig tjurskallighet överraskar inte

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Om Dackell tycker att Sundqvist är rätt man att leda oss genom 3årsplanen och 4 guld på tio år så borde han väl förlänga med honom? Bara för att visa att vi tror på Magnus. Dessutom bör han vara väldigt billig nu när det gått så dåligt så länge.

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Kan tilläggas att han även tycker spelarna är tillräckligt bra.
Trots att spelet är uselt och laget förlorar och förlorar ser Dackell inga problem med de två viktigaste delarna för att nå resultat dvs tränare och spelartrupp.
Med sådana sportchefer är vi dömda till undergång.

Sv: A proposito de nada
"Ångrar du någonsin att du förlängde med tränaren Magnus Sundquist?
– Nej.

Ser du att han är den som ska vrida det här rätt nu och framöver?
– Ja, absolut."

🤦🏻

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Laget har alltså inte gått bet på någon spelare som skulle kunna passa i första kedjan....
Herregud, Bagdad Bob rules

Sv: A proposito de nada
Andreas Dackell lämna våran klubb omedelbart!!!

Sv: A proposito de nada
mattiask: Kontentan är alltså att inga fel har begåtts och finns inga beslut man ångrar. Det råkar bara låsa sig under match. Träningarna är jättebra.
Skönt! Jag som har varit orolig.

Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Instämmer, Färjestad har fått konkurrens om det mest hatade laget i SHL

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Ständig: Helt djävla otroligt . Bara blaha blaha rakt igenom . Blir ju mycke lugnare när man läser vad Dacke inte ser som resten av hockeysverige ser .utom oraklet så klart . Nej hoppet försvann ännu mer på en förändring till det bättre .

Sv: A proposito de nada
"Vad säger du om sättet ni spelar på?

– Jag tror att grabbarna är ganska medvetna om det. När man hamnar i såna här situationer börjar man fundera för mycket och då ser det ofta ut så här. Då spelar ingen roll vilket spelsystem man har, säger Dackell och fortsätter: "

Men herregud. Den här typen av kommentarer gör att JAG tappar mitt förtroende för Dackell och det var något jag aldrig någonsin trodde att jag skulle göra.
Dackell & Sundlöv satte en tydlig linje i att hitta spelare för att få Brynäs att bli ett mer spelskickligt lag.
Man värvade spelare som skulle fungera bra i det systemet de ville spela.
Då kan man inte efter 28 matcher sitta och säga att "när man hamnar i sådana här situationer börjar man fundera för mycket och då ser det ofta ut så här, då spelar det ingen roll vilket spelsystem man har"..
Jo men tjena Andreas.
Jag ser 100 gånger av 100 hellre att någon av våra forwards tappar puck på blålinjen när spelaren försöker att BÄRA in pucken i offensiv zon, än att i 75% av fallen se pucken dumpas och som CMore-studion sa igår, vi har vunnit endast 10% av dessa. Det är ju ofattbart dåligt.
VÅGA spela och framförallt VÅGA någongång göra fel/tappa puck. Utan att man gör det så kommer man heller aldrig att våga lyckas.
Här är ju Luleå, Frölunda, FBK för att bara nämna tre lag exemplariska exempel på hur man SKA spela hockey för att lyckas.
Sen är klart att vår backsida är alldeles för dålig och att mycket av det usla spelet sitter i att vår uppbyggnadsfas är på tok för dåligt.

Frågan är vad som behöver göras. Men en sak är iallafall självklart för mig. Vi måste verkligen börja spela ishockey och i många lägen måste vi som sagt tappa puck för att någonstans börja. Jag är tämligen övertygad om att vi trots allt på sin höjd efter 3-4 matcher kanske kommer tappa 1-2 puckar per period vilket andra lag (topplagen) också gör.


Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
magr: Öppen intervju med härförare Dacke på gd nu.


Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Vad tror folk om en till spelare från Malmö i form av Meyer?

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Huge: Jag måste ge dig det Huge de flesta av oss andra
ser med förskräckelse på när Kapten Dackell tillsammans med styrman Sundlöv kör skeppet i full fart mot isberget utan att ändra kurs.
Att du fortfarande har tilltro på dessa herrar och dess besättning är på något underligt sätt lite hoppingivande även om jag inte delar många av dina åsikter.

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
munkas:
Lättjobbat som tränare när Dacklöv har svetsat igen dörren till faxen.

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Samsung: Om jag får flika in en sak. Kan ha fel här, men visst har väl Brynäs hemmaspel varit poängmässigt bättre än på några säsonger. Man hade väl 6-7 raka vinster innan plumpen mot IKO. Folk vill se sitt lag vinna. Kanske en del av förklaringen.

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Forsberg 1978: Tyvärr har dom inte arbetat fram någon alternativ plan utan står nu med byxorna nere och undrar vad som händer. Olyckligtvis för Brynäs kommer deras fokus vara på att utforma ett försvarstal som man tror vi ska köpa, istället för att fokusera på att på riktigt göra Brynäs bättre. Inslagen väg är en väg ner i allsvenskan, om inte i år så inom något år. Fasen att man ska vara så bitter, men ett antal år i misär sätter ju sina spår.

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Forsberg 1978: Det löser sig när Boqvist kommer. 👍 Sen hoppas vi såklart att de har tagit dunder-mega-snacket idag. Bjynäs fojever!

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
magr: pinsamt riktigt jävla pinsamt att dom inte agerar

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
magr: Ingenting händer alltså som vanligt.... va fan är det dom inte ser, har alla i ledningen en hållhake på varandra???

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Huge: Jo, och pucken är rund. Ursäkter kan man hitta på hur många som helst. Men din sista punkt är lite intressant. Hur satte man målsättning i förhållande till förutsättningarna givet ifjol? Men förstärkte inte laget, bytte inte tränare, det enda man gjorde var att höja målsättningen men med status quo gällande förutsättningarna att lyckas. Vem fick ihop det där? I privata näringslivet hade en sådan person eller personer inte suttit kvar på sin post.

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Huge: Ytterligare en aspekt är ju agenterna och deras arvoden. Utan att alls VETA något så misstänker jag att dom styr sina spelare, åtminstone delvis, till vad som gagnar deras plånbok och intressen mest.

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Samsung:
Brynäs är en förening med lågt i tak, takhöjden i KLASS MED MORAS gamla stugor från 1500-talet.
Brynäsledningen sitter säkert, är bara i vanliga svenska företag som VD,n riskerar sparken om ägarna ej är nöjda med resultaten.
Västerås VD,n skulle ha kickats för flera månader sedan............
Dackell skulle aldrig tillsats som sportdirektör, Sundlöv skulle inte fått jobbet bara för att längtade hem...

Brynän skulle ha skattat en riktig talangscout istället för gamlingen, den trötte Hammarström som inte platsade i Toronto under den tid det begav sig...........Liraren hammarström klarade inte av det hårda spelet i dåtidens NHL.

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Joel123: Intervju med Dacke under träningen, artikel på gång tydligen.

"När det gäller alla era frågor så hoppas jag att jag fick med så många som möjligt till Dackell.
Jag ska skriva ut intervjun efter lunch här.
Den korta versionen är i alla fall att någon direkt åtgärd så som byta tränare eller dylikt inte är aktuellt för dagen.
Då vet ni det.

Daniel Sandström, GD"
www.arbetarbladet.se/artikel/12-00-sa-ar-laget-i-brynas-efter-forlusten-mot-leksand-vi-liverapporterar-fran-traningen

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Helt tyst inget ord från Dacke eller Sundlöv pinsam tystnad sen ikväll kommer ett inlägg att dom snackat igenom allt fyfan

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
JanT: ”Förklara då det faktum att publiksnittet ökar innevarande säsong trots att det som presteras på isen är det sämsta som skådats sen de mörka åren runt 2005.”

Det handlar nog mycket om att det är rea i Erpen och prisens är ju lägre än i HA.

Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Inte första gången Örebros spelare kommer med såna tacklingar. Tacklingen på Ölund är ett annat exempel. Dessutom ska deras fans ha ropat ”filmare” när Thörnberg låg medvetslös på isen. Vidrig klubb på alla sätt och vis.

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
{2064}: Nä, andra föreningar kan ju ha bättre förutsättningar på många plan utan att vi för den delen måste vara dåliga?
Sen kan oförutsedda saker under resans gång tillkomma, som man på ett rimligt sätt ändå försökt förebygga.
Finns ingen naturlag som säger att man alltid kommer att lyckas bara för att man siktar högt och har planerat och siktar på ett bra resultat.

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Forsberg 1978: Helt rätt! Horribelt dömt.

Sv: A proposito de nada
Kinnvall har gjort 17 pinnar, att vi lyckades ”tappa” honom till HV är fan beundransvärt.

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Huge: Så då har vi bara mer otur än de flesta andra föreningar? Den där spegeln alltså....

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Auchinleck: gött att kellman har gjort sitt första NHL mål. Fan vad jag saknar honom!!

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Huge:
Det ingår i företaget Brynäs IF att utvärdera verksamheten kontinuerligt. Vore tjänstefel att inte räkna på det. Eller är man så låst vid en bra start att det inte spelar någon roll?

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Verkar inte kommit in någon anmälan på Sigalet.

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
JanT: det har jag redan förklarat. De ges bort. Sen är det andra ekonomiska upplägg på biljetter idag mot för då. Du har tex lite bättre priser för familjer tex.

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Samsung: Många kloka tankar absolut och håller helt med att herrlaget är huvudprodukten i verksamheten. Men jag är helt övertygad om att Brynäs hållbarhetstänk gällande ansvar gör att mängder av företag väljer att investera i Brynäs. Helt övertygad om att ekonomin i klubben i år är godare är på länge (och de kan man tacka off-ice arbetet och de som "kostar över 27800 i månaden"). Helt övertygad om arbetet med damlaget återspeglar investerares krav på jämställdhet mm.

MEN utan herrlagets framgång kommer vi tappa investerare då man även vill förknippas med framgång (lokal förankring är en annan men lojalitet är ett väldigt svagt ord numera).

Vi behöver en plan hur vi jobbar framåt, vad vill vi? Vad vill spelarna? Jobbar vi mot gemensamma mål eller varför är det inte synkat i arbetet vi gör på isen? Kolla bara inställningsmässigt två relativt lika spelare kilström och Rohdin. En har slutat åka skridskor och visa horn....

Vi behöver handlingskraftiga ledare!!!

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Samsung: Förklara då det faktum att publiksnittet ökar innevarande säsong trots att det som presteras på isen är det sämsta som skådats sen de mörka åren runt 2005.

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Steenm:

Jag är nog en av de mest drivna supportrarna till att sparka Magnus Sundqvist så jag håller med dig i det du skriver. Dock har jag dålig koll på vilka lediga tränare de finns på marknaden. Skriv gärna dem!

Sv: A proposito de nada
5 matcher?

Fy fan vilket justitiemord 👎🏻

www.aftonbladet.se/a/zG3byO

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
mats77: Det förutsätter dessutom att man verkligen har räknat ut hur mkt ”En bra start” har påverkat både det ekonomiska och sportsliga resultatet jämfört med om denna satsning inte funnits utan hade varit ersatt av nåt annat upplägg.
Och hur räknar man ut en sån sak?

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
mats77: Drar den med din Ica ekvation.
Har du inte fräsch frukt på fruktavdelningen, då kommer inte folk och stor handlar allt hos dig.
Spelar ingen roll om man har världens bästa kolonial. Folk stor handlar inte hos dig för de kan inte köpa gurkan och tomaterna hos dig.

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
mats77: exakt. Och vad vill en anställd ha från sitt jobb den 25e? För min erfarenhet i livet är att ingen jobbar gratis.
Det är ju svårt för Peter på lagret på Ica och packa upp saker i hyllorna om inte det finns några kunder som handlar? Likt Peter på Ica så som Danielsson i Brynäs så är det vi som betalar deras löner. Utan oss, ingen lön.
Om Brynäs som jag sa, trillar ur Sveriges högsta division? Tror du publiksnittet är lika högt då? Tror du sponsorer är villiga att betala samma pengar för Brynäs? Nej. För man får inte lika mycket tillbaka.
Det spelar ingen roll om damlaget vinner sm guld. För ingen bryr sig. ( det låter hårt kanske men dom har i snitt 200 Pers eller liknande på sina matcher)
Brynäs började i fel ände.
Bygg storhet på isen för att sen bygga på sidan om, du kan inte expandera ett företag som inte går bra. Helt omöjligt.
Är Brynäs stjärntätt, vinner matcher, går till sm final. Ja då är publiksnittet högre och fler vill komma och se.
Alla är inte som oss och följer Brynäs i ur och skur.
Många vill inte gå för dom får inte se en bra och vinnande hockey så är det bara .
Folk vill se en lirare som kan göra det där lilla extra.
Folk vill se klapp klapp spel.
Folk vill se en hård men sjysst bröstvärmare på blå.
Folk vill inte se hockeyn som spelas idag för den är inte publikvänlig. Så är det bara.

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Samsung: Jag har väldigt svårt att se att lägga ner en bra start = mindre publik och mindre inkomster kommer ge en bättre produkt på isen. Lös gärna den ekvationen.

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Huge: precis Huge ..just nu har de bara lite otur när de tänker och planerar precis som laget lite felstuds här o där..
Om de oinsatta som tyckte Sjödda skulle gå förra året..gapande oinsatta..okunniga
Om de oinsatta som ville Bz skulle gå..oj va de gapa o var okunniga
Nu gapade tydligen Rödda igår..han är väl oinsatt o okunnig han med....
Du är så ute och cyklar!!! Jag vill ha mitt BIF kvar i shl och inte i något kval..Det måste ageras.Just nu väldigt likt kaptenen på Titanic..- vi sjunker Kapten!- nä vi är osänkbara!

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Auchinleck: Ja precis. Håller med. Det långsiktiga jag menar är att Rufus 7år får gå och se Brynäs gratis, för att sen knytas upp till Brynässupporter resten av sitt liv och allt kring vad det kan innebära.

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Samsung: Men man har ökat publiken med över 800 åskådare. Så många biljetter ger man inte bort.. Sen är det klart ekonomin påverkas positivt ändå för de som får gratisbiljetter, som inte skulle kommit annars, då de handlar i shop och kiosker.

Förstår inte det där med att fokus ligger på En bra start. Man har anställda som jobbar med den biten, man har anställda som jobbar med sporten. Likt vilket annat företag som helst. En ICA butik har anställda som ansvarar för olika avdelningar. Det är inget konstigt alls.

Dacke och Sundlöv är ansvariga för sporten på herrsidan, de jobbar inte med en bra start?

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Två raka förluster mot SHL:s sämsta lag. Nu har Sundquist haft över ett år på sig att vända skutan, men det ser bara värre och värre ut. Så fort man vinner ett par matcher och känner *nu kanske det vänder* så kommer nästa käftsmäll. Det är tragiskt att Brynäs IF sitter med SHL:s sämsta huvudtränare i båset.

Vad är vår spelidé? Varför underpresterar i princip hela truppen? Det i princip enda positiva den här säsongen är att vi ökat publiksnittet.

2019 blir 2020 om drygt två dygn. Nytt år, ny start (för femtioelfte gången senaste decenniet). Det finns ett par intressanta tränarnamn på marknaden, det är bara att hugga. Vi har redan fått epitetet som tränarbytenas mecka, så vi har inget att förlora. Kan omöjligt bli sämre.

Har aldrig saknat "Bulan" så mycket om jag gör nu...

« · 2018032 · »