1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776192 inlägg · 7967 ämnen

« · 2474606 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A proposito de nada
Kilat på matchen i efterhand och det hade jag kunnat va utan. Eklind som vanligt helt utan puckkänsla och i 2 mot 1 läge igen.
Kinnvall fortsatt svag i defensiven, både med och utan puck. Ibland undrar jag vilka meriter de egentligen har för att spela på denna nivå. Palve likaså, några riktigt farliga ingripanden i egen zon, vad är felet med den snubben. Larsson som förlorar 3 tek på rad mot Rohouma, 1 av 3 borde han ju iaf kunna vinna.
Listan kan göras hur lång som helst på de små sakerna som skapar helheten. Om det vore en eller två såna här grejer så är det inget att gnälla på men när det är 30-40 eller fler då förlorar man matcher man egentligen borde vinna.

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Den usla ledaren får många ur truppen med sig...

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Tycker du det är tillfredsställande att vara SHL:s stryklag år efter år istället? Varumärket är så jävla devalverat så det skulle inte göra nån som helst skillnad i HA. Och riktiga supportrar kommer hänga med oavsett serie.

Och dissar du vinsterna i kvalserien? De mest tillfredsställande segrar jag upplevt. Helt i klass med vinster i SM-finalerna.

Sv: A proposito de nada
JawKee: Brukar aldrig att göra uppställningar, men just nu är det otroligt viktigt att hitta kedjekemin då den är otroligt viktig.
Skulle vilja se något sånt här. (Palve lär aldrig bli petad iofs).
Fjärdekedjan är ihopsatt endast för att det var de tre jag fick över.
Har förespråkat under väldigt lång tid Scott med Larsson & Rödin. De två behöver ha en spelare som kan göra mål men framförallt en spelare som är klart tyngre framåt än Tima.
Tror att Tima kan leverera fina mackor till Ljungkrantz istället för Rödin. Tycker Tima är otroligt svårplacerad då han stundtals är riktigt bra men i mpnga fall överarbetar situationer.
I tredje är det enkelt. Olesen är i mina ögon en underskattad spelare och jag tycker mycket av hans poängproduktion blir lidande av att spela med Eklind. Jag tror faktiskt att Blomman hade varit ett riktigt bra val brevid Olesen och Ölund.
Som sagt, fjärdekedjan kan ni i stort sett bara glömma. Den är jättesvår.
Sen gillade jag en sak idag med coacherna som borde skett tidigare i matchen.
I några av fallen i sista perioden där vår tredjekedja hade långt byte i offensiv zon och det blev offensiv tek så plockade han in vår förstakedja istället för fjärde. Tidigare i matchen är det ungefär som att varje kedja ska spela i nummerföljd.
Detta borde dom likt många andra lag göra klart tidigare i varje match.

Scott - Larsson - Rödin
Timashov - Björninen - Ljungkrantz
Olesen - Ölund - Blomman
Eklind - Palve - Strömgren

Sv: A proposito de nada
spolaisen: ” den finske målvakten platsade knapp i Detroits farmarlag.. ”

knivskarp research

Sv: A proposito de nada
Honken72: Håller med om att alla kan bättre. Tycker det är löjligt att bara skylla på Rödin. Truppen känns dock felbyggd för spelet man spelar. Det eviga rullandet i sarghörnen passar få spelare i laget. Rödin är grym om laget spelar rakare mot mål, han har bärt laget då. Jag tycker det är läge att i frågasätta Manner, trots att han är godhjärtad.

Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: sorry men den är redan tappad, lika tappad som denna säsong.

50\50 mot gröt, där har du mitt odds, får hoppas på traditionens makt.

Sv: A proposito de nada
JawKee: Här är ett tips till dig som jag skriver i all välmening. Gå på några J20-matcher och bilda dig en uppfattning. Kolla på kvalitén på spelet och spelarna. Sen kollar du på SHL direkt efter. Skillnaden är brutalt stor. Krävs otroligt mycket för att ta steget direkt från J20 till SHL. Oftast är det bara exceptionella talanger som klarar av att göra det.

Sv: A proposito de nada
Peja:
Exakt så!

Sv: A proposito de nada
Om vi är lite rimliga och logiska, vilka tror ni vi förlänger/hänger med ner OM vi skulle åka ur. För det är viktigt att få med sig rätt killar, för då kan det bli bra likt HV.

Jag tänker att ingen av våra målvakter hänger med. Olki har vi ingen chans på i den ligan, och med Lindbäck känns det som det har skurit sig alldeles för mycket med nu. Enda chansen är enligt mig att han är 35 och inte vill flytta något mer. Jag säger chansen för han är en klassmålvakt, egentligen i både SHL och HA, men definitivt i HA.

Vad gäller backarna sticker garanterat Sklenicka, Niemelä, Johannessoon, Friman. Förmodligen även Bertilsson då han endast är 31, beror på hur stort klubbhjärtat är. Lindstein lär stanna och få en plats på 6 backar. Kinnvall har haft en pissäsong, men tror inte han hänger med ner, hamnar säkert i Timrå.

Forwards som vi definitivt inte ser av är Björninen, Olesen (klar för SSK), Palve, Timashov, Larsson, Rödin. Ölund känns också för bra för att vi ska ha en chans där. Så de jag kan se hänga med är Strömgren, Scott, Ljungkrantz, Kvist, Eklind(?), Birgersson och Blomman. Känns som det ligger någorlunda nära hur det faktiskt lär se ut, om det sker. Den bistra sanningen..

Ber om ursäkt om det är för negativt, men var tvungen att skriva av mig lite efter att man återigen blir pissad på..

Sv: A proposito de nada
JawKee:
Vad säger att juniorerna skulle stänka in lite fler mål?
Återigen: det är ELITVERKSAMHET dom sysslar med och de bästa spelar alltid.
Det betyder på ren Svenska att OM Nordh och Lindblom ansågs bättre än ngn i Brynäs A trupp så skulle de få spela på regelbunden basis.

Precis som det var när Järnkrok, Larsson m.fl fick bärande roller som juniorer 2012.

Sv: A proposito de nada
lapad: Rödin är en usel kapten och en fruktansvärt usel lagspelare, säger det igen som jag sagt i flera år, han en stor anledning till dom senaste årens fiasko och får tyvärr alltför många med sig i truppen!

Sv: A proposito de nada
Jockster : Många förstår nog inte hur stor skillnad det är mellan J20 och SHL. Brynäs J20-lag spelar dessutom i en serie som motsvarar andradivisionen, inte toppdivisionen.

Nordh och några till kan säkert bli bra på sikt, men det är inga spelare som kommer att rädda Brynäs nu, så som Markström gjorde när man hade målvaktskris för 10-talet år sedan.

Brynäs har de spelarna man har. Det är den truppen som måste rädda kvar laget i SHL nu. Att bryta ner spelare till höger och vänster genom bänkningar nu tror jag inte vore vettigt. Det skulle man i så fall ha gjort i typ omgång 10. Nu måste man ju bygga upp spelarnas självförtroende. Högst troligt kommer Brynäs att få kvala och då är det inte J20-spelarna som kan rädda laget, det är de etablerade spelarna, som man givetvis inte bör bryta ner innan dess.

Sv: A proposito de nada
Bulten:

den finske målvakten platsade knapp i Detroits farmarlag..

Sv: A proposito de nada
Bulten:

en finske målvakten platsade knapp i Detroits farmarlag..

Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx:

apropå ingenting..jag är inte bitter!!

SHL-serien bröts 12 mars 2020, platserna frös och sista lagen fick börja ny säsong 2020-2021, Leksand och Oskarshamn halkade in på ett bananskal..

10 Växjö Lakers 52 20 4 2 26 127 143 −16 70
11 Linköping HC 52 14 6 11 21 118 139 −21 65
12 Brynäs IF 52 13 8 5 26 132 168 −36 60



13 Leksands IF (U) 52 13 2 6 31 115 168 −53 49
14 IK Oskarshamn (U) 52 10 3 8 31 110 180 −70 44

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Risken är stor att vi redan nu på tisdag har tappat fördelen gentemot HV..
Tror men den form, självförtroende och att vi inte gör mål så kammar vi noll mot Skellefteå...
HV möter Växjö borta o de kan mycket väl knipa poäng där och då är vår sk fördel mot hv borta...3 p efter o sämre målskillnad..

Sv: A proposito de nada
Jockster : Det är ju exakt det som händer när vi hae seniorer inne? Då vad gör det för skillnad då om det skulle bli så när juniorer är inne? Annat än att dom kan stänka in lite fler mål?

Sv: A proposito de nada
Det stora problemet är att Hv är hästlängder före gällande kvalité och självförtroende. Hjälper inte att vi sprattlar till i några matcher, Hv kommer ta fler.
Manner och gänget bör göra som Malmö släppa tankar på något annat än kval. Förbereda oss mentalt, dra fördel av erfarenheten, bänka de som inte vill vara med på det här. Och in med målvaktstränare NU!

Sv: A proposito de nada
Mickesgolf:
Äntligen - jag delar din åsikt. Björninen är centern för andrafemman. Han eller scott.

Sv: A proposito de nada
Mickesgolf:
Nej laget är inte bra just nu och de är sjukt ineffektiva och det ser alla men fortfarande så är det inte bara att sätta in juniorer och tro att dom kommer att leverera.
Visst att båda nämnda juniorer har fått kliva in vid skador men ändå så ser Manner m.fl spelarna varje dag och har avsevärt bättre koll på kvaliteten än vad vi andra har.
Det är ofta ert argument att slänga in "hungriga" juniorer och då skall allt lösa sig och det är ett dåligt argument.

Håkansson klev in och gjorde en stormatch mot Luleå och hyllades som fan. Matchen efter var han klappkass och då kom åsikter som "hur fan kunde han få stå" osv.

Tänk om det blir samma med dessa grabbar och de kanske orsakar avgörande baklängesmål. Hur låter det då tror du?

Sv: A proposito de nada
JawKee: Huvudsaken är att Manner faktiskt börjar bänka spelare och visa att gör man misstag på misstag så ska man inte spela. Palve har varit riktigt dålig hela säsongen.

Tycker inte Dima tillfört något heller. Många av hans assist hade andra klarat lika bra.

Man bör ha Björninen i andra kedjan, han vågar gå på mål och störa, han är bra mycket bättre än Palve och kämpar i varenda byte, + att han är duktig bakåt när det krävs. Och snuskigt duktig tekare

Blir bara mer o mer illa när man börjar jämföra Palve med andra centrar hur dålig han faktiskt är 😂

Sv: A proposito de nada
Mattson: Slippa ångest i HA? Det är som att hoppas att BIF släpper in mål i PK så man slipper sitta och bita på naglarna i PK innan målet slinker in.

Kommer ihåg när BIF spelade kvalserie på 90-talet.
Man vann matcher tvåsiffrigt - men det gav ingen som helst positiv känsla. Noll. Skiter fullständigt i om man vinner med 10-0 mot Västervik. Det var ju mot ett HA-lag så det räknas inte. Ungefär som man skulle börja fokusera på att se AHL-matcher. Totalt ointressant - man bevisar ju ingenting när man vinner mot andra sorteringen.

Om BIF åker ur ska de inte få spela i den klassiska svarta tröjan. Den ska vara reserverad endast för högsta serien och förtjänas.

Sv: A proposito de nada
Vad krävs av ledningen för att dom ska agera för laget? Ett möte utan tränaren ?! Det hjälpte nada?! Laget är ett skämt ! Sen final mot hv71 har det bara varit skit rent sakt. Dom borde åka ur och börja om helt !!

Sv: A proposito de nada
Honken72: låter som att Rolf Lassgård passar in på den beskrivningen

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Det är ju blandade känslor när det gäller Rödin. Det är också upp till en coach att styra spelarna och inte tvärtom. Rödin är en duktig ishockey spelare som har haft ett tufft år. Han brinner för Brynäs och man ser frustration i hans ögon.

Sv: A proposito de nada
Mickesgolf: Hade gärna gett Sundin chansen. Men annars enig. Larsson tycker jag dock ska fortsätta som han gör. Han är inte problemet i förstakedjan. Men sätt andra runt honom. Ljungkrantz tycker jag är given att han kan gå in på Dimas plats. Bänka Palve absolut. Hade gärna fått bänka Dima. Rödin fyller dock en funktion. Men C:et ska vara på blomman. Upp med Björninen med tanke på hans tekningsskills och offensiva färdigheter. Spela Scott fortsatt högt, i första eller andra. Scott har gjort 14 mål denna säsong ja, men jag tycker inte att det är hans starkaste sida denna säsongen heller. Han är otroligt nyttig på andra sätt. Tycker ändå Kvist gör en bra match idag, inte lika viktig att bänka enligt mig. Nordh och Sundin kan gå in i laget istället dock. Sätt Sundin högre än Nordh. Då kommer det hända grejer.

Sv: A proposito de nada
JawKee: Ny idé…
Sparka Alcen, sjukskriv Manner, karln kan omöjligt må bra och vi slipper sparka fler tränare, in med en ny röst i båset.
Någon som är raka motsatsen till Manner. Någon som äter taggtråd till frukost o 4 tum spik till lunch.
Uppladdat:

500x0-733e4e0a-a09a-4690-8698-86f0b8dbed85.png


Sv: A proposito de nada
Jockster : Tycker du dem som spelar nu är bra? Tycker du dem gör mål? Är det 84 skott på två matcher? 1 mål?

Juniorer har ofta ett helt annat tankesätt än andra, gör oväntade saker. Dvs inte sönderläst som Brynäs är.

Sv: A proposito de nada
lapad: Rödin i 1:a??? Han måste väck från klubben!

Sv: A proposito de nada
Mickesgolf:
Om Nordh och Lindbom ansågs bättre än nuvarande spelare i A truppen, borde de då inte spela regelbundet vid det här laget?

Sv: A proposito de nada
Rominger: Du ska bara hålla käften, jag följer detta lag slaviskt år efter år och planerar mitt liv efter matchschemat år efter år och kommer göra det nästa säsong och säsongen efter det osv..... Så detta jävla skitsnacket om riktiga supportrar hit och dit kan du ta och stoppa upp mumindalen och dra så långt åt helvete det bara går!!!

Sv: A proposito de nada
JawKee:

Man bör bänka Palve, man kanske bör låta Nordh eller Lindbom få lira. Försöka få en förändring. Kanske rent av Blomqvist imellan Nordh och Lindbom. För att se om man kanske kan få in någon extra puck. Nått måste ske för det kommer inte lossna målmässigt. Har Rödin, Dima, Larsson gjort 19 mål på 44 matcher ”Rödin 34? Larsson 38?” Så kommer det inte släppa sista matcherna. De skjuter mitt i magen eller utanför. Dima har haft otroligt många chanser men antingen missar han pucken, eller så gör han en piruett och spelar den till motståndaren.

Men vi har inte naturliga målskyttar i detta lag förutom Scott, dock har han bara gjort 14 där vissa är i tom kasse

Sv: A proposito de nada
JawKee: Jag skulle vilja ha så här
Ny - Larsson - Rödin
Ny - Björninen -
Ny - Ölund - Scott
Ny - Blomqvist - ny

Blomman lagkapten

SC NY
Tränare N

Sv: A proposito de nada
SuneMangs:

Ja något bör göras.

Ljungkrantz - Larsson - Rödin
Timashov - Björninen - Scott
Olesen - Ölund - Eklind
Kvist - Blomqvist - Strömgren

Sv: A proposito de nada
Huge: ja håller med. 2 - 1borta mot ett formtoppat kanske okej om brynäs inte hade slösat bort med massor av poäng tidigare på säsongen. Nu krävs det nog seger i 6 av de kommande för att lyckas missa ångest kvalet

Sv: A proposito de nada
JawKee: Rödin är en jävligt överskattad spelare. Han var riktigt lovande en höst, tror det var 2015, Då fick han tyvärr en allvarlig skada som satte stopp för resten av säsongen, Sen lämnade han Brynäs och efter comebacken i laget har han enligt mej inte varit speciellt imponerande,

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: ja hörrödu. Var det en konstruktiv kommentar du gav där? Om du är en riktig supporter så kräks man tammefan inte som du gör. Satans skitbeteende av dig.

Sv: A proposito de nada
lapad: Så kanske det är. Har inte sett Ölund specifikt tappa puck. Men han är helt klart, enligt mig, en av de spelare i laget som har spelat bäst sett över säsongen. Så blir lite nyfiken att det är honom man kritiserar i detta läge när vi har Palva och Dima som sumpar matcherna allra tydligast. Och idag en sämre match av Kinnvall t.ex. Sen har vi Rödin som gjort många extremt dåliga beslut.

Sv: A proposito de nada
lapad: "Vi var inklusive mig lyriska när Ölund förlängde. Vad har han åstadkommit eftet påskriften? NADA"

Ölund är även center i en tredjekedja. Petar man upp honom ett hack i rangordningen så blir det säkert lite fler poäng in på kontot med. Det är en gåta för mig att Oula Palve fortfarande är vår andrecenter, han ska sitta på läktaren.

Sv: A proposito de nada
Jockster : Du har absolut en poäng.

Sv: A proposito de nada
ellis: Rödin ska göra mål. Timashov ska göra mål. Det är väl främst dom som ska vara vår spets? Scott också troligtvis. Larsson? Det är väl dom som spelar i första och andrakedjan som är tilltänkta att göra mål främst. Inte spelarna i tredje och fjärde? Synd att vi inte kan spela Björninen i andra. Honom finns det mer att få ut av.

Sv: A proposito de nada
Undrar om de flesta kallar Alcén för Jesus?
Många har hört talas om honom ingen har sett han 🤣
Han måste kommentera något.

Sv: A proposito de nada
Mattson:
Då kan de ju lika bra spelare i Div 3 Hälsingland

Sv: A proposito de nada
JawKee: Nej men Ölund är inte lik sig. Han brukar leverera bättre, dessutom har han haft en tendens att tappa pucken i fel lägen (se repris på matcherna)

Sv: A proposito de nada
JawKee: Det brukar sägas om var och en i laget, att han och han är inte tänkt göra målen. Vem f.. ska göra det då? Svaret är att ingen alls är duglig ...

Sv: A proposito de nada
lapad: Alla våra spelare kan bättre, men när Brynäs går ner sig som lag, så gör de det tillsammans.

Sv: A proposito de nada
JawKee:
Nej det är det inte!

Sv: A proposito de nada
Så då har man tittar ikapp matchen och kan konstatera att detta patetiska lag återigen kammar 0 poäng..... Varför ska Manner stå och floskla match efter match, skicka ner sopan Alcen och bombardera fanskapet med diverse obekväma frågor. Vidriga, patetiska förening, AVGÅ ALLA!!!

Sv: A proposito de nada
lapad: Är Ölund en tilltänkt spetsspelare? Nja... Men han är bra. Han kämpar hårt, tacklar, täcker skott och är bra defensivt. Det är inte direkt Ölund som ska göra målen i vårt lag

« · 2474606 · »