Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
Huge: Det är inte så konstigt att Gällstedt lämnar. En tränarcykel är sällan längre än 4-5 år nuförtiden. Detsamma gäller Alcén de närmaste åren, om jag räknar rätt kommer han att ha gjort 6 år som sportchef efter den kommande säsongen, och det vore ingenting konstigt om han inte fortsätter. Det är väl ingen som någonsin trott att de här personerna kommer att vara i sina respektive roller i 10-15 år? Det är ju i princip ingen numera.
Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Ja, dom skrattretande och tragikomiska påståendena från den otåliga tangentbordsexpertisen haglar som vanligt härinne vid den här tiden på säsongen.
Det senaste i konspirationsteoriväg är nu att Gällstedt inte vill fortsätta i Brynäs därför att Alcen inte lyckats värva ihop allt man letar efter innan midsommar.
Nån tomte anser sig kunna träna laget bättre än Gällstedt, en annan tycker att Svedman borde avgå om han inte sparkar Alcen, eftersom denne inte gjort klart med alla värvningar 3 månader innan seriestart.
Man får sig iaf många goda skratt när alla tokroliga teorier
presenteras, alltid nåt
Det senaste i konspirationsteoriväg är nu att Gällstedt inte vill fortsätta i Brynäs därför att Alcen inte lyckats värva ihop allt man letar efter innan midsommar.
Nån tomte anser sig kunna träna laget bättre än Gällstedt, en annan tycker att Svedman borde avgå om han inte sparkar Alcen, eftersom denne inte gjort klart med alla värvningar 3 månader innan seriestart.
Man får sig iaf många goda skratt när alla tokroliga teorier
presenteras, alltid nåt
Sv: A proposito de nada
ellis: har man lite s.k sunt förnuft och har en bakgrund inom idtott o ledarskap så har jag nog mer höjd....
Har du??
Har du??
Sv: A proposito de nada
Läser detta ang gälla , om det stämmer så är det trist . Har gillat att fokus å kaos inte har legat på tränaren under några säsonger . Att gälla under flera säsonger sagt att han vill ha en viss typ av spelare å att laget måste vara klar tidigt för att få tid att sammanbindas. Spec inför förra var gälla väldigt klar med det . Vilket vi alla vet inte infriades. Inför denna var Alcén klar med att det skulle justeras å vara tidigt klart (nästan) efter Gällas önskan . Vi ser nu att det åter inte kommer ske . Med ett ännu fetare å välfyllt konto å ännu sämre läge med truppen , masken fått lämna utan att ersättas har Gälla till slut ledsnat ?
Brynäs fick dansa 3 säsonger men är det åter tbx till det gamla med kaos ?
Brynäs fick dansa 3 säsonger men är det åter tbx till det gamla med kaos ?
Sv: A proposito de nada
ME88x: Sånt här kan läcka ut från andra kanaler också.
Ibland kan det finnas väldigt trevliga fruar tex, som pratar.. Och talar om saker för kollegor etc, tex att man inte tycker man ska ta vissa jobb för man har bara allt att förlora.. etc.
Ibland kan det finnas väldigt trevliga fruar tex, som pratar.. Och talar om saker för kollegor etc, tex att man inte tycker man ska ta vissa jobb för man har bara allt att förlora.. etc.
Sv: A proposito de nada
ME88x: Det är väl inte så konstigt att han vill lämna egentligen. Han har gjort det han kan med vår gyllene generation och det är rätt bra att någon annan tar vid för generationsväxlingen. Detsamma borde gälla för SC rollen när kontraktet går ut, där JA mer och mer framstår som en ok tillfällig lösning för denna generation.
Sen tycks det florera orimligt många namn kring Brynäs och det är så klart så att JA måste hålla många krokar ute men en snabb jämförelse med några andra klubbar så tycks vi ha namninflation. Finns det en tanke bakom anpassad efter spelidén eller är det desperation iom att flera av namnen är hyfsat olika?
Sen tycks det florera orimligt många namn kring Brynäs och det är så klart så att JA måste hålla många krokar ute men en snabb jämförelse med några andra klubbar så tycks vi ha namninflation. Finns det en tanke bakom anpassad efter spelidén eller är det desperation iom att flera av namnen är hyfsat olika?
Sv: A proposito de nada
Detta med gälla är ju en riktig soppa man vet ju inte alls va man ska tro och vad som stämmer
Sv: A proposito de nada
Det mest alarmerande är egentligen att den här informationen redan har sipprat ut till allmänheten, istället för att hållas internt åtminstone tills kommande säsong är avslutad. Sådant här borde rimligtvis kunna stanna mellan parterna fram till dess att det är dags att offentliggöra.
Nu riskerar det istället att skapa en osund dynamik i laget, med onödiga spekulationer och osäkerhet. Dessutom ger det intrycket av att Gälla är frustrerad och inte särskilt tillfreds med det spelar- och ledarmaterial han har att arbeta med.
Nu riskerar det istället att skapa en osund dynamik i laget, med onödiga spekulationer och osäkerhet. Dessutom ger det intrycket av att Gälla är frustrerad och inte särskilt tillfreds med det spelar- och ledarmaterial han har att arbeta med.
Sv: A proposito de nada
Jag förstår Gällstedt till 100% , som huvudtränare så har man möten med speciellt sportchefen om vilka spelartyper man vill ha in i laget.
Klarar inte Alcen och leverera det tränaren vill ha in och givetvis i tid till försäsongen så är det inte tränaren som ska behöva lämna , det är Alcen som ska bort.
Det är Svedmans jobb att fixa det med styrelsen och har inte Svedman BOLLAR att fixa det så ska han ochså bort , BUMS.
Klarar inte Alcen och leverera det tränaren vill ha in och givetvis i tid till försäsongen så är det inte tränaren som ska behöva lämna , det är Alcen som ska bort.
Det är Svedmans jobb att fixa det med styrelsen och har inte Svedman BOLLAR att fixa det så ska han ochså bort , BUMS.
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Du har så urbotade korkade kommentarer ibland.
Självspelande piano???
Det är ofta så här när det går bra för ett lag...då är det pga spelarna osv...Därför går det bra!
När det går mindre bra då är det pga tränaren.
Nä du Petis så enkelt är det inte...
Det handlar om så många komponenter som du inte verkar ha en aning om.
Det handlar om träning, förberedelser, taktik, skola spelare, sammansättning av spelare, kontinuitet, skapa en stämning av harmoni och beslutsamhet och kompetens.
Sen kan vi lägga till detta med en fungerande organisation och god ekonomi en stabil förening.
Att få alla att dra åt samma håll.
Du sätter sig på en väldigt hög pidestal när du tror att DU skulle kunna vara tränare och det visar bara mer om din egen kompetens.
Självspelande piano???
Det är ofta så här när det går bra för ett lag...då är det pga spelarna osv...Därför går det bra!
När det går mindre bra då är det pga tränaren.
Nä du Petis så enkelt är det inte...
Det handlar om så många komponenter som du inte verkar ha en aning om.
Det handlar om träning, förberedelser, taktik, skola spelare, sammansättning av spelare, kontinuitet, skapa en stämning av harmoni och beslutsamhet och kompetens.
Sen kan vi lägga till detta med en fungerande organisation och god ekonomi en stabil förening.
Att få alla att dra åt samma håll.
Du sätter sig på en väldigt hög pidestal när du tror att DU skulle kunna vara tränare och det visar bara mer om din egen kompetens.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Mycket läsvärd artikel. Läs den och fundera sedan vad skillnaderna mellan klubbarna beror på. Fundera sedan på hur sånt här påverkar framtiden för resp klubb.
+ 6
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: har träffat Gällstedt några gånger och som inflyttad Gävlebo ska jag dra en lans för han.
Jag skulle säga tvärtom, trevlig och sympatisk. Det kanske beror på hur man är själv vilket bemötande man får?
Jag är också imponerad av vad han uträttat under tiden han varit i Brynäs. Tagit upp dom direkt, Tagit obekväma beslut med att ta C av Rödin. En hårsmån från ett SM-guld.
Jag skulle säga tvärtom, trevlig och sympatisk. Det kanske beror på hur man är själv vilket bemötande man får?
Jag är också imponerad av vad han uträttat under tiden han varit i Brynäs. Tagit upp dom direkt, Tagit obekväma beslut med att ta C av Rödin. En hårsmån från ett SM-guld.
+ 26