1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736627 inlägg · 7967 ämnen

2-0 underläge i fredags!!

Sv: 2-0 underläge i fredags!!
Jompe: Såg ut som de inte brydde sig eller hade härdsmälta i skallen.

Tyckte mig se att när de dumpade ner pucken så var de själva så så långt ifrån att de inte ens var trea på pucken.

Som du skriver så har de fruktansvärda problem att få ut pucken ibland och när det försöker lägga en enkel så blir det till motståndaren. Var väl två gånger denna match de tappar pucken så att det blev friläge eller farlig chans till motståndaren.

Vad fan är det egentligen som Sundlöv gjort bra i Brynäs?
Han har värvat ett gäng skitspelare, förlängt kontrakten med ett gäng andra skitspelare, varav vissa t.o.m fått högre lön, T.ex. Sjödin. Han har inte ersatt Boork med någon annan etablerad tränare och inte agerat ,angående förstärkningar, trots att Brynäs legat runt nedflyttningsstrecket hela säsongen. Bra jobbat!

munkas: Och vad fan har DU gjort härinne mer än att konstant gnälla på allt och alla?

Huge: Jag har vågat säga sanningen, det borde du också testa. Wanker!

munkas: Brendl, skitspelare?

brynasaren: Brendl är Boorkens förtjänst. På varje bra spelare som Sundlöv värvar så går det fyra Janne Hautonen.

munkas: En åttaåring i trotsåldern tycker också att han sitter på sanningen...

Huge: Det finns ett talesätt som säger "Av barn och idioter får man höra sanningen".

Poffa: Det finns ett talesätt som säger "Av barn och idioter får man höra sanningen".

Och i vilken av dessa kategorier vill du placera dig själv?

Huge: Masa dig upp till rinken imorgon så ska du få se sanningen i vitögat. Jag kan garantera att det inte blir någon vacker syn. Frågan är om det blir Dääke eller Sjödda som fixar pinnarna åt Djurgårn? Jag sätter en hunka på den äldre farbrorn.

Jompe:

Heter det inte Av Barn och Fyllhundar får man höra sanningen ??

Jompe: Du, jag vet faktiskt inte. Du får välja om du vill.

munkas: Du får gärna själv TRO att du sitter inne med sanningen, men vem bryr sig?
Stalin hade t.o.m ett eget husorgan som hette "Sanningen" (Pravda).
Och vi vet ju alla hur mkt rätt HAN hade....

Jompe: Nu glömmer du kombinationsmöjligheten ;-)

Huge: Stalin var en intressant typ på många sätt. Han använde Pravda som ett organ för att försköna den hopplösa ekonomiska situationen i Sovjetunionen. Stolta femårsplaner lanserades med pukor och trumpeter, men det blev sällan så mycket av dem. Hur illa det än såg ut i Sovjetunionen fanns alltid Pravda och Isvetzia (som betyder Nyheter) där för att tala om för medborgarna att allt var OK och under kontroll.

Jompe: Lite som Brynäs "locket-på-filosofi" Det som ingen vet något om har inte hänt.

GävleLasse:
Är det Brynäs filosofi? Tycker det låter som ordinär söndagsfilosofi.

Nejvisstja.
Det är ju mer "Det som jag inte vet något om har inte heller hänt."

Huge: Å andra sidan kanske Stalin hade gjort succè som tränare i Brynäs? Ett mesigt, spelarstyrt, underpresterande, långsamt, klent och talanglöst lag, där stjärnorna har sina främsta kvaliteter i spel fyra mot fem...
Jag kan garantera att fler huvuden hade rullat än vad tomten kan få ned i säcken...

Snart hoppas jag verkligen nån drämmer klubban i sargen och ropar:
- Det är väl ingen jävla lekstuga!!

munkas:
Seger mot DIF ligger i luften, vad tror du?

munkas:

Ja, Gulag och Frysbox är väl ungefär samma sak och ungefär lika framgångsrika...

rackham: Iaf samma temperatur.

74050:

Que?

rackham: Gulag och frysbox.

74050:

Aaah...

Kyllä!

Läste lite på Af:

Reagerade på att Frölunda smider på medans järnet är varmnt. Saxat ur texten;
Men det gäller att hela tiden förnya produkten och komma med nya idéer för att hålla intresset vid liv.

Tänk om ljushuvuderna uppe på La kunde tänka lite längre fram än två matcher...

« · 959354