Brynäs IF

713961 inlägg · 7953 ämnen

4.228

1232653 · » Till forumet


Sv: 4.228
MarcusElving: Jag tror inte det kommer så många, vad skall dom dit för? Att se Brynäs åka på en förlust kan väl inte vara alltför roligt.
Kommentera

Sv: 4.228
MarcusElving:

Det borde banne mig komma 6000 pers på denna match. Viktig match och Timrå borde ju dra en del folk nu när Brynäs både kämar för att ta sig till slutspel samt att klättra i tabellen.
Borde ju kommer en tel TIK:are med då det är en mycket viktig match dom.
Tror på Ca 6000 jag med.
Kommentera

Sv: 4.228
Skitstöveln:

"Om så skulle ske skulle jag göra helikoptern inför min chef :]"

Hahaha, jag hoppas du står vid dit ord i fall det skulle bli över 6000. Tror inte det blir det jag heller, men jag är inte så säker att jag skulle kunna ge såna löften! :P
Kommentera

Sv: 4.228
Skitstöveln: "Om så skulle ske skulle jag göra helikoptern inför min chef :]"

Bara den meningen borde öka biljettförsäljningen...:)
Kommentera

Sv: 4.228
MarcusElving: Tror du i din vildaste fantasi att det blir över 6000 imorgon?

Om så skulle ske skulle jag göra helikoptern inför min chef :]
Kommentera

Sv: 4.228
Svagt av Brynäs att klappa ihop o tappa "3 säkra" då det var ledning med 3-1! Men lika starkt gjort att sen fixa 2p, nästan iaf...O vilka sköna poäng sen! Det blir verkligen krig om platserna där nere runt strecket nu! Grabbarna kan iaf spela lite mer avslappnat än Timrå i nästa hemmamatch..Dock inte för avslappnat....
Kommentera

Sv: 4.228
Brynäs_89: Håller med! Av 6 hemmamatcher som är kvar är ju hälften lördagsmatcher också. Det bör höja snittet en aning får man hoppas! :D
Kommentera

Sv: 4.228
MarcusElving:
Brynäs Stockholm åker till den här matchen så där kan du ha ett antal personer till matchen.
Sen tycker jag att det är prefekt att brynäs har många hemmamatcher som betyder något.
Timrå 28/1 Tor
Luleå 6/2 Lör
Frölunda 27/2 Lör
Rögle 4/3 Tor
HV 71 8/3 Mån
Skellefteå 13/3 Lör

Ganska bra hemma matcher dom har, dom som faller ur ramen är väll hv och rögle matchen men resten är ju mot dom som fightar om att komma til slutspel sedan tror jag att det är bar att möta hv så pass sent att det redan är klart att dom vinner serien så dom vilar vissa halv skadade spelare.
Kommentera

Sv: 4.228
MarcusElving: Poängtoppen i Brynäs 08/09
1.Dackell 13 28 41
2.Widing 25 14 39

Poängtoppen 09/10 med tolv omgångar kvar.

1. Somervuori 15 21 36
2. Dixon 18 12 30


Tycker det är en intressant jämförelse
Kommentera

Sv: 4.228
Hoppas det blir över 6000 på torsdag mot Timrå i alla fall, så vi kan fortsätta höja snittet en aning. Lönerna har ju precis kommit inför matchen, det är positivt i alla fall..
Kommentera

Sv: 4.228
Saxat från Brynäs officiella Facebooksida:

"Det är stort tryck på biljetterna till lördagens hemmamatch. Om ni har tänkt gå och ännu inte har biljett så är det nog bäst att ni bokar/köper redan nu."


Fullt hus på lördag med andra ord om det är stort tryck redan, 5 dagar före! :D
Kommentera

Sv: 4.228
GävleLasse: Angående Lindbäck.
Kommentera

Sv: 4.228
GävleLasse: Javisst, det är naturligtvis en stor del av sanningen. Målvaktsmissar tenderar att bli x-tra tydliga när det står 0-0 el. 1-1 i matcherna....
Kommentera

Sv: 4.228
Hahl Bundy: Alltid kul att sparka på en besserwisser! :-)
Kommentera

Sv: 4.228
mikenomad: Det är väl snarare så att er oförmåga att göra mål gjorde att ett misstag från Lindbäck var matchavgörande. Brynäs hade ju lite samma problem hela förra säsongen och även till en början på denna.
Kommentera

Sv: 4.228
mikenomad: Jag förstår. Men jag kunde inte låta bli bara :)
Kommentera

Sv: 4.228
Hahl Bundy: Minns vartenda ord faktiskt! Står för de också då jag tyckte så vid tillfället med tanke på hans prestationer. Samtidigt som jag bredde på xtra med tanke på all likvärdig skit vissa andra TIK-spelare oförtjänt fått utstå, t.ex. Backe....
Kommentera

Sv: 4.228
mikenomad: "Ok. Då levererar jag följande, "romantiska" svada: Vad i h-e säger ni nu, ni som dissade Backe och hyllade katastrofvärvningen A. Lindbäck? Jag skrev det redan förra säsongen när det blev klart, Lindbäck är en högst osäker värvning. Värvad på ytterst klena grunder, ett antal någorlunda bra matcher i Brynäs under mindre än en säsong. Och han skulle helt plötsligt, för 1:a gången i sitt liv, vara 1:e målis i ett ES-lag och dessutom förväntas dominera.

Patetiskt.
mikenomad Kommentera 2009-11-15 14:00 "

Härligt att du har ändrat dig! Ha ha ha

Snacka om frustration :) Kommer du ihåg det här ens :)))
Kommentera

Sv: 4.228
Hahl Bundy: Man får vad man förtjänar. Limpan förtjänade inget annat än den kritik han fick av mig då. Fan...inledningsvis FÖRLORADE han faktiskt flera matcher åt oss. Men nu förtjänar jag väl att få äta upp lite av min kritik.....jag är lika nöjd som alla andra över honom nu. Självklart ska vi förlänga om vi kan! :-)
Kommentera

Sv: 4.228
Hong Kong: Men är Jocke bra nog?
Kommentera

Sv: 4.228
Bissett19: Jag satt bara o väntade :)
Nä det var nog mikenomad :)

Jodå det har han varit hela tiden. Men han började fruktansvärt knackigt o det gjorde att man började tvivla på om man hade misstagit sig så gruvligt!

Sen skrev du ju att han behövde förtroende o efter att han fick det har han varit grym!
Han är den nya hjälten i Timrå! Han är så bra som jag hoppats o fruktansvärt skön när han tar sina dansteg framför klacken efter matcherna :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: 4.228
Hahl Bundy: Honken vill jag komma ihåg för det han har gjort för klubben. Han är säkert sugen på att komma tillbaka till Brynäs, men för min del så får det i så fall vara i veteranlaget när tiden är inne.

Nä, Jocke Eriksson är mogen för elitserien. Och i elitserien får han inte spela med sitt nuvarande lag, så han är välkommen tillbaka.
Kommentera

Sv: 4.228
Hahl Bundy:

"Lindbäck är det bästa som hänt målvaktsfronten i Timrå sen Kapanens dagar."

Så lät det knappast för ett par månader sen,då var han inte värd många korvören hos dej  bland annat...;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: 4.228
Horace76c: Eriksson o Holmqvist.
Det räcker så. :)

Lindbäck är det bästa som hänt målvaktsfronten i Timrå sen Kapanens dagar.
Han verkar ju trivas oerhört bra o här får han den cred han ska ha Match efter Match. :)
Kommentera

Sv: 4.228
Huge:
Lindbäck, Eriksson och Holmqvist.....nån tycker man ju vi skulle kunna plocka hem.
Kommentera

Sv: 4.228
Huge: Hahaha klockrent!!!
Kommentera

Sv: 4.228
Metal Guru: Klockrent! Jag kanske inte riktigt får kalsongskott av "SM-guld till grundspelssegraren-förslaget", det kan bli transportsträcka där också.

Skönt att det finns människor med sunda värderingar och lite gräsrotstänk kvar :)
Kommentera

Sv: 4.228
Tväst: Dags för mormor att börja jobba på Lindbäck inför nästa säsong.
Timråiterna verkar heta och en sån godbit ska vi väl inte unna dom?
Eller så ser vi det som U-hjälp...    :-)
Kommentera

Sv: 4.228
Tväst: Ja, att stänga ES vore lite som att kissa i byxorna:
varmt och skönt till att börja med men inte lika roligt efter ett tag....
Kommentera

Sv: 4.228
STÄNGA ELITSERIEN ?

Metal Guru idag 08:17 & arnio strax före.

Läs och begrunda - de bästa argumenten hittils på HS.
Kommentera

Sv: 4.228

faceoff: "Vad det gäller dig Huge så har jag inget att säga för du är absolut den största byfånen alla katigorier här inne och ute på gatan!"

Ett trevligt och sakligt svar när jag vände på den pajkastning du utsatte Metalguru för, då han helt lugnt och sakligt motiverade varför han inte vill ha en stängd liga.
Jag undrade samma sak: vad vet DU om Brynäs hockey när det gäller laguttagningar, matchning, värvningar etc?
Du sitter ju själv härinne och har åsikter om allt mellan himmel och jord som rör föreningen?
Om jag hade velat sänka mig till din dagisnivå i debatterandet så skulle jag kunna säga att du har nån bokstavskombination av nåt slag i kombination med att du stavar som ett arsel.
Alt arsle, välj stavning själv....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: 4.228

arnio:
jag håller med du.

Ett koncentrat av mina åsikter är idag:
14 lag i AS, 14 lag i ES.
Jämt antal omgångar, dvs 52.
AS-segrare går upp, ES-sisten direkt ner.
2-3:an AS kvalar mot 12-13 ES i KS-format.

Mina tidigare åsikter om att införa SM-Guld för ES Grundspelssegraren, och sedan ett synkat Nordiskt Mästerskap i slutspelsform med 16 lag också från Danmark (ex 2), Norge (ex 3) och Finland (ex 5) tycker jag fortfarande står sig bra mot dagens Nordiska KHL-division.

Stängd liga är så fetfel det bara kan bli i vår del av världen.

Små rinkar är också ett sätt att försöka åtgärda symtomen istället för att göra något åt grundproblemet. Att fixa till en korrektare och likvärdigare bedömning efter regelboken vore bättre. Rena tacklingar är inte utvisningar. Acceptera inte hack, småhakningar och tjyvnyp längre.
Utbilda domarna bättre, samt inför hjälp med videobedömning under hela matcherna - samt stäng av folk i efterskott som gjort riktiga dumheter, men som man missat under matchen.

Kommentera

Sv: 4.228
faceoff: "Metal Guru: Lagen omsätter 50-120mil,DU om ngn vet väl att det gynnar inte laget direkt att åka ur,det är en lång väg tillbaka om man kommer tillbaka,tror att det skulle bli en bättre hockey om lagen slipper snaran,"

Jag har sagt det förrut men säger det igen, om ettan i Allsvenskan direktkvalificerar sig för spel i Elitserien så är alla problem lösta.
Åker ett lag ur så har de möjlighet att övervintra en säsong i Allsvenskan för att sedan återvända till Elitserien året efter.
En stängd serie vore hockeyns död. Vem skulle betala för att se de avsågade lagen när säg 15 omgångar återstår av serien?
Kvalserien är ju nästan i klass med hockeyslutspelet, snacka om hockeyfest och man skulle ju kunna låta lag 11 i elitserien slåss med några allsvenska lag om den sista platsen i Elitserien....
Kommentera

Sv: 4.228
Har inte läst nått av det ni snackat om. För min del får den stängas, om brynäs är på rätt sida när dom stänger den;) I övrigt så tappar väl elitserien ett spänningsmoment om man tar bort kvalseriespel?
Kommentera

Sv: 4.228
faceoff:
Du kan söka på mitt nick i Elitserieboken, och se om jag tidigare haft nån åsikt i ämnet. Jag vill inte trötta ut dina kamrater, som levt lite längre på HS än du med återupprepningar.
Kommentera

Sv: 4.228
faceoff: Är du ett litet phsyco!?
Kommentera

Sv: 4.228
Metal Guru: Tog du slut nu!Va med dina egna nu så kan du diskutera hur man ska förändra AS!
Kommentera

Sv: 4.228
faceoff:
Inte helt oväntat anser jag att det finns andra metoder att lösa detta problem än att stänga ES och krympa rinkarna.

Men det har jag skrivit så mycket om, så jag orkar inte rapa upp det igen just nu.
Kommentera

Sv: 4.228
faceoff: Det är ju vad du TROR,jag TROR ngt annat
Kommentera

Sv: 4.228
Metal Guru: Lagen omsätter 50-120mil,DU om ngn vet väl att det gynnar inte laget direkt att åka ur,det är en lång väg tillbaka om man kommer tillbaka,tror att det skulle bli en bättre hockey om lagen slipper snaran,
Kommentera

Sv: 4.228
faceoff:
Jag lär inte byta klubb.
Kommentera

Sv: 4.228
faceoff:
Min fasta övertygelse är att både spelare, lag och publik mår bättre av att ha verkliga mål att sträva efter, såsom Kvalserie eller Inte Kvalserie - istället för konstruerade konstgjorda mål, som 300.000kr för en tiondeplats eller 250.000 för en elfte.
Kommentera

Sv: 4.228
Metal Guru: Men då lär du byta klubb!!
Kommentera

Sv: 4.228

(skriver om den här...)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: 4.228
Metal Guru: Med ex plaseringspeng så har man ngt att spela för å då kanske en bättre hockey,för det är väl bra hockey vi vill se eller?
Kommentera

Sv: 4.228
faceoff:
Uppriktigt sagt så tror jag en supporter skiter i placeringspengar.
En supporter vill se hjärta in i kaklet, och inte att ens lag börjar sälja ut sina stjärnor efter 35 omgångar.
Kommentera

Sv: 4.228
Metal Guru: Ironiskt nog så tror jag att Leksand behövs i ES för att intresset i Gävle skall vakna till liv.
Kommentera

Sv: 4.228
Metal Guru: Du har en poäng,samtidigt som jag sagt tidigare så kan man ha plaseringspengar för ex.behöver inte bli som du tror men finns risk,sen finns det proffs på isen som spelar för kontrakt kanske inte i egna laget men dom har ögonen på sig..Den som lever få se!
Kommentera

Sv: 4.228

faceoff:
Om du TROR att ex. Brynäs skulle få mer folk på läktaren i en så'n situation kommer jag respektera din TRO, och sluta käbbla.

Annars får jag vara glad över att fått dig att fundera lite. :0)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: 4.228
faceoff:
Frågan är då om VI TROR att det kommer mer publik till ett bottenlag i sista tredjedelen av grundspelet, som har börjat tänka på ekonomin nästa år i en stängd Elitserie - gentemot ett bottenlag i sista tredjedelen av grundspelet, som kämpar som ett gnu för att undvika Kvalserien?
Kommentera

1232653 · »