1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736893 inlägg · 7967 ämnen
« · 2272530 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Lunkan: Knappt alltså...Stockholm väger fan mer alltså....😅

Forestonepearl : Det är väl ändå Joel som bestämmer?

Om de stänger ligan iår är det så jävla genomskinligt. Att först stänga när Leksand håller på att ryka och nu Djurgården.

Undra när man får höra att Djurgården vill att man ska stänga ligan! :D

lapad: Känns som att ligan skulle behöva sätta ner foten när klubbar fuskar med restriktionerna. De som fuskar får stora sportsliga och ekonomiska fördelar av att göra det. Poängavdrag och böter bör därför vara aktuellt när fusk kan bevisas.

Det är inte rimligt att i stort sett likadana arenor kan bedömas ta in antingen 1500 eller 3000 vid samma restriktioner. Någon av bedömningarna måste ju vara åt skogen fel.

{9684}: Jag är inte förvånad, mera än så säger jag inte

Så mycket folk som Leksand har släppt in i hallen så blir man ju inte speciellt förvånad att dom är ett av de drabbade lagen.

Vad som än sker så ska inte serien stängas ner. Kunde dom inte stänga förra året, så ska dom fan inte stänga ner i år.

{204}: Kanske är svårt att få tag i nya domare?

Fyra uppskjutna matcher..."Malmö skulle ha mött Frölunda hemma och Oskarhamn borta, medan Leksand skulle ha mött Linköping och Örebro hemma."

{8225}:

Och Lundqvist förlänger 1 år till med Frölunda

Orkar man med 1 år till med den dryga fan i SHL? 😜😎

Forestonepearl : Lät ju nästan som en beskrivning på en Brynäsare också. Men tycker nog att dom är lite värre där uppe i norr! 🤣

Kung_Sjödin: Jag har inte mycket för Modo då man har vänner som totalt älskar modo...
Dom tror alltid att dom är lite bättre än vad dom är (leva på gamla meriter osv)
:D

Honken72: Stopp nu, Nolaskogsarna (MoDo) har väl inte fått fram fler NHL proffs än t ex Brynäs? Sen att Övik är en liten håla, och att dom I relation till det fått fram överraskande många NHL lirare är en annan sak.

Honken72: Älskar klarsynta smålänningar. Tror t.o.m att du är generös, har inga fördomar

KulaShaker:förtydligande. ”kan smitta alla”

{8225}: Skulle inte förvåna mig om Modo vore på väg att knipa en SHL plats, och ligan stängs ned. Är det något lag som hör hemma i SHL, så är det laget från Ö-vik som har fått fram så många världsspelare.
Hv får gärna vara kvar en säsong till i HA,
Mvh en glad smålänning.

{8399}: ATT det smittar alla är väl lite felaktigt uttryckt.

{9684}: Varför skulle det gynna oss denna säsong? Omikron smittar alla oavsett vaccin eller tidigare smitta.

munkas: Timrå har ju fått in Åberg som gjort 4 poäng på 3 matcher.

Rominger: Skulle vilja se de 'klassiska' E4-derbyna mellan Cluben o HV igen. Dock i allsvenskan 2022/2023

{9684}: Det var strul i slutet på förra säsongen med uppskjutna matcher osv. Brynäs fick väl spela rätt många matcher inom en kort tidsperiod. Liten tid för återhämtning,en del skador och så ledde det ena fram till det andra

Rominger: Hur var det förra säsongen, hade vi inte lite fler covidfall än många andra lag? Kanske gynnar oss denna säsong i så fall....

Silfverkroken: rätt säker på att Covid kommer orsaka trassel för shl framgent. Vore ett under om alla shl-lagens spelare klarade sig. En del lag kommer att klara sig bättre, andra sämre. Det blir ett jävla lotteri av det hela och det gillar jag inte. Får bara hoppas Brynäs har turen på sin sida.

Zappaholic: Ja, exakt. Med Timas inträde har vi höjt oss en nivå. Om trupperna bakom håller ungefär samma slagkraft resten av säsongen så har vi goda möjligheter att undvika kval.

Zappaholic: Ja, En back med ett spel som Ansi Salmela skulle vara nyttigt. Även om uppspelen blivit bättre på senare tid med dagens trupp.

Zappaholic:
Jag tycker att Brynäs visar ambition med sina senaste värvningar, i synnerhet Timashov och nu en meriterad målvakt!
Om dom dessutom kunde landa en riktigt bra offensiv back tror jag resten av säsongen blir trevlig!

munkas: Vi har ju tagit in Timashov som smaskat in 11 pinnar på 12 matcher. Det är inte kattpiss. Och nu en ny målis. Skulle vara väldigt välkommet med en toppback också.

munkas: Så kan det såklart vara, ibland får man en lyckoträff! Däremot spelar vi bättre hockey än våra konkurrenter, i nuläget ser jag inte hur vi ska hamna efter Timrå och Malmö. Däremot vet vi att det kan gå fort i serien, efter några förluster och spöken i huvudet kan allt hända!

Tre matcher i Hockeyallsvenskan flyttas fram pga covidutbrott. Hoppas verkligen inte SHL ska behöva drabbas av massa uppskjutna matcher även denna säsong...

Tigerhjärta: Vårt hopp ligger nog i att ingen lyckas hitta någon förstärkning bland bottenlagen. Tänk om Timrå skulle lyckas landa en ny veronneau här januari...
När Oskarshamn värvade in honom sent förra säsongen lyckades han smaska in 18 pinnar på 25 matcher och Oik lyfte i tabellen. Malmö värvade också några namn och försvann från botten. Det blir viktigt att hålla jämna steg mot bottenkonkurrenterna när det gäller förstärkningar.

{2064}: Som du säger är det nog många som letar både backar och forwards i SHL just nu. Vårat hopp ligger nog i finska kopplingar till Manner och Pajen!

{8399}: va är lillHonka klar för oss?

LevelReset: Låter som kingen 😅

LevelReset: Snyggt! Du får bli scout till Johan och Erika 😊👍

LevelReset: bra span där.

Kollade lite på måfå på EP. Jyp ligger sist i Liiga och kanske kan släppa lite spelare snart. Bror till Julius Honka som varit ruggigt bra i Luleå. Intern poängkung som back. Har inte sett han men bra stats!

{2064}: Förmodligen en top 6 back i Brynäs. 😃

{8399}: Nu har vi ju Lars Kristers så det går ju som en dans. 😂

Treklövern1912: Ja det var kul, lol

{2064}: Grabbar, nu kan jag avslöja att vi kommer att ta 12 raka vinster. Slutspelet blir spännande. 📈

Kanske en spelare på gång till SHL, många klubbar som söker backar nu.

Charles: underbart. Glömmer aldrig matcherna mellan Red wings och Colorado. Det var aldrig en tråkig minut på den tiden.

töntigt när målvakter ska slåss, men vi säger väll att Kristers vann denna?

Forestonepearl :
Skall man inte få två halvbra målvakter blir man ändå tvingad att välja en när det gäller. Det är sen gammalt.

Davey85: inte mycket att tolka utifrån den intervjun måste jag säga.

Rumpelstiltskin: Kontraktslängden är väl transparent? Manner visste väl förutsättningarna när han skrev kontraktet?

{8399}: Kan bli bra att dom får tävla mot varandra. Veini har inte haft någon att tävla emot senaste tiden. Se det kan nog ge en jävla fart och boost! :D

« · 2272530 · »