1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740113 inlägg · 7967 ämnen
« · 2320805 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Slutspelet 2022
xxx BIF xxx: i och med att Gunler drog på en gång över för att anslut till AHL-slutspelet var det bara att gå ut med det direkt. De övriga som inte får förlängt kommer senare. Oftast klumpar man ihop alla som inte får förlängt i en artikel.

Kollar lite Luleå Örebro och där Luleå tuggar i sig och spottar ut Örebro

Silfverkroken: Handlar också om att avsluta snyggt med spelare, men antagligen har flera redan skrivit på för andra klubbar.

Om man inte avser att förlänga med typ Danielsson måste man naturligtvis låta honom smälta förlusten och därefter ta ett snack med honom, inte släppa ett pressmeddelande om att han inte för förlängt inom 24 timmar efter att man blivit utslagna.

xxx BIF xxx: Så kan man inte tolka det. De brukar gå ut med vilka som lämnar men det brukar ske i samband med att kontrakten går ut och det har de inte gjort ännu.

xxx BIF xxx: Nja tror snarare att det handlar om att Carolina redan gått ut med att man signat honom. Tvekar på att samtliga av de som har utgående kontrakt skulle vara aktuella för fortsättning.

Vet inte om ni diskuterat det, men om man gått ut med att gunler lämnar, men ingen annan, betyder det att resten fortfarande kan var aktuella för förlängning?
(de som byter till lag som lirar än kanske hålls hemligt ett tag till av den anledningen)

Pigalle: Det där är ju inget rykte utan skribenten har ju EP scoutat. Nä men visst det är ett rykte.

Tigerhjärta: Har det stått något om Veini Vehviläinens framtid, rykten alltså?
Om Brynäs sagt att de jobbar för en förlängning?

Skulle vara suveränt om han blir kvar, han har gjort ett hästjobb med tanke på hur många matcher han har stått, och antalet hållna nollor. Och rent allmänt haft en jämn och fin nivå med några toppar och få dalar sen han blev varm i SHL-kostymen :)

Ser att GD även nämner Jonas Johansson (MV). Även han hade varit ett spännande namn att satsa på om VV lämnar. Känslan är att vi iallafall inte behöver oroa oss kring målvaktssidan framöver? VV/Lindbäck/Johansson, vem som helst hade kunnat ta förstaspaden i Brynäs.

{8399}: GD.se
Uppladdat:

500x0-8b2d09a1-c0e6-43c7-af31-65e5dde7f0ef.jpeg

{8399}: Hade kulturdagar på jobbet för länge sedan. Man turades om och uppmanades att bjuda på mat/dryck från landet man kom ifrån.
En finne tog med sig finska pinnar och kosken😂

nittontolv:Pigalle skapade nyss ryktet 😂

Pigalle: Var ryktas det?

Pigalle: Signa allt finskt vi har chans på!

Ryktas att denna back är på ingång. Vi borde gå all in på Manners landsmän tycker jag 🇫🇮

Silfverkroken: Ok. Vi tycker olika.
Jag jämför mot andra lags poddar.
Tidigare i vinter så var det någon som oxå anmärkte på podden.

Man gör säkert så gott man kan. Men det räcker inte tycker jag.
Så jag lyssnade hela första året för att ge det en chans . Men tidigt i höstas så gav jag upp.

Tigerhjärta: Håller med. Får lite Sjödda-vibbar av det.

mk: Jag är lite på Axle Sans sida här. Vi snackar om två Brynässupportrar som gör podden på sin fritid helt obetalt. Att då kalla dem för "jävla skämt" tycker jag är rätt oförskämt. Om du inte gillar podden kan du bara strunta i att lyssna på den. Väldigt simpelt.

KalleTeodor: Jag är smått imponerad över Rögles resa på ganska få säsonger.
Verkar göras väldigt mycket bra saker i den föreningen, med tanke på att trots tongivande spelare som lämnat klubben, så har man lyckas vara på toppnivå säsongen efter ändå.

Tror det var Sanny Lindström som sa tidigare att Chris Abbott hade stenkoll på spelarmarknaden när det kommer till spelarnas CV och vad deras skäliga lön bör vara.

Blev det budgivning och det drog iväg för mycket, så släppte Chris Abbott just den spelaren för att istället hitta någon annan lämplig och prisvärd spelare.

Precis som du säger, så tycker jag att det vore kul om Rögle vinner.
Luleå är väl på 2a plats på grund av Bulan, och att jag känner lite sympati för säsongen 19/20 då Luleå hade mycket goda chanser på att kunna knipa guldet om inte slutspelet hade blivit inställt.

Sen så måste jag säga att det känns väldigt lovande gällande Brynäs framtid, mycket tack vare Manner och Ari P.
Mikko är helt enkelt fantastisk och det bästa som hänt Brynäs på länge PUNKT. :)

Sen behövs det göras skeppning till höger och vänster med spelare som har utgående kontrakt, även om det är hårt så är det ett nödvändigt ont om Brynäs vill kunna avancera i tabellen nästa säsong.

Malmö ger alltså Kollar 3-årskontrakt, snacka om att göra en Brynäs!

{7981}: Huge kommer att användas som mikrofonstativ och Munkas kommer att bli min sidekick.

Vino: Det heter "till Huges ära", inte "i Huges ära".
Mvh Magister Huge ;-))

Annars tycker jag att ditt namnförslag låter både träffande och bra...

{8399}: blir Huge och Munkas dina bisittare ;-)

{8399}: Hade döpt podden till sofftyckarna, i Huges ära!

mk: Min pod skall heta expertpodden

{8399}: Ja. Hade jag haft möjlighet att starta podd så hade jag inte gjort det sämre. Ni som lyssnade i början.
Och jag ser inte ens matcherna...

Minns ni den andra killen som var med.

"Hedlund" pratade mer än han...

Jag har namn på din podd oxå. Men avstår det...

{7981}: Luleå ska väl vara för Bulans skull då.. Annars håller jag också på Rögle, bästa laget den här säsongen.

KalleTeodor: Rögle eller Luleå hoppas jag på att vinner bucklan

Charliejfz: Tycker att det är Rögles tur i år. Höll på er redan förra säsongen och tycker att ni har alla spelartyper man behöver för att vinna bucklan. I år kompletterat med finalrutin vilket är nog så viktigt.
Dessutom spelar Rögle hockey på hockeyvis = kul att titta på.

Så lycka till!

Peja: Lindbohm hade varit perfekt till Johannesson

mk: vilket jävla gnäll, gör en egen podd om du är så jävla duktig. Gnällpodden.

JawKee: Kanske typ någon av dessa spelare.

Tigerhjärta: Läste på twitter nu. Leksand har en egen podd.
Med Mårthen och Kolan som medverkande.

Vad har Brynäs? Viktor "precis" Alner och en från Göteborg som inte vet vad upp och ner på en klubba är..

Sicket jävla skämt...

SnowKing: Håller med!
Det som imponeras mest med Rögle är deras intensitet match efter match. Att de besitter såpass mycket stjärnglans men där varje stjärna ändå tar det hårda jobbet, det är imponerande!

Lunkan: och FBK ( p g a SM-guld maratontabellen)

Charliejfz: Alla utom Örebro

{7981}: Ja att utläsa från Rögesupportar om Johannesson så har han stor offensiv uppsida men tufft defensivt. Behöver en Folin-typ vid sin sida!

Peja: den åldern och skador skall vi nog undvika. Men han är rätt typ vi behöver få in. En fysiskt stark back (skall givetvis bra övrigt) som verkligen kan trycka undan motståndarna framför eget mål. Typ vid Leksands kvittering i slutet av matchen.
Även en fw som är fysiskt stark till PP vore önskvärt.

Peja: Så kan det nog vara! Har du några andra som du tror kan platsa bra i brynäs?

JawKee: Hade varit kul med Melart, men 33 bast och med många skador i bagaget? Känns som att man borde kunna få tag på bättre på dagens marknad.

Tigerhjärta: Hoppas verkligen det. Hade gärna sett honom i Brynäs. Brynäs kanske inte lockar lika mycket som andra lag men något säger mig att Manner kan locka en del bra finnar!

xxx BIF xxx: Brutit med Genoway? Går han med på att gå ner i lön kommer han ju att stanna eller har jag missat något?

JawKee: Är han skadefri så tror jag det hade varit en riktigt fin back tillsammans med exempelvis Johannesson?

JawKee: Hade tagit honom alla dar i veckan.
Berra - Kinnvall
Genoway - Melart

Där har vi ändå 2, på pappret riktigt bra backpar

Vad tror vi om denna gosse?

Precis när man började se tendenser till bra fysiskt spel hos grabben och man börjar ändrat sig så blir det klart att Gunler lämnar.
Det var synd tycker jag nu! Han var en helt annan spelare sista matchens mot den han var de i de första för säsongen!

Fattas bara att vi tappar björken nu också!
Efter man bröt med genoway, så kan jag faktiskt se honom kvar också för rätt peng.
Han och Björk i 3dje backpar (pga konkurrensen) så ska det fan bli bra detta! Berman och Theo får slå sig in. Tror och hoppas extrem mycket på Theo, men vi ska inte bygga in honom i laget (över 4de backpar) förrän han visat kvaliteten som behövs!

Charliejfz:
Sett över hela säsongen så har Rögle imponerat mest... ser gärna att ni lyfter bucklan!
Oskars skall inte kunna hota er!
Men, nån liten överraskning brukar ju dyka upp, sen är det knappast oväntat om Växjö, Lule eller t.o.m. FBK vinner guldet... mycke smådetaljer som påverkar.

lapad: På något sätt påminner Dimas sätt att kunna hålla i pucken om Oskar Lindblom. Han är snabb och kreativ.

Dallemas: Det är helt lugnt 😉 Oskars har gjort det bra så det blir jämnt.

« · 2320805 · »