1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740112 inlägg · 7967 ämnen
« · 2321554 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Slutspelet 2022
Jugge: Ja det kommer finnas bättre värvningar. Tycker ändå att det är en ok back. Bättre än de flesta av våra. Skulle höja lägstanivån

Jugge: Filip Cederqvist är en spelare vi skulle värva från Dif om dom åker ur.
Gunlers ersättare.

Sv: A proposito de nada
hahii: Rykten säger att Brodins kontrakt gäller i allsvenskan med.

Rumpelstiltskin: Dom kommer nog ha krismöte när Djurgården åker ut. "Vad gör vi nu?" Finns nog många huvudstadskramare där ;) Inte mig emot att dom utökar serien.

Jaha, då var det väl 99,9% klart att Jyrgårn lirar i HA nästa säsong. Trevligt! 🙂

Får se hur länge shl kommer kunna hålla sig från att utöka serien med fler lag nu.

Zappaholic: ja, det är nog bara du som vill ha Schilling i Brynäs. Absolut inget som kommer göra vårt lag bättre. Brynäs kan bättre…

Peja: Låter ju lovande!👊

Scerban: Gjorde Hedberg också ett pp-mål tidigt på säsongen? Eller dribblade han sig fri lite enkelt ändå på vänsterkanten trots full styrka… hmm

Om djurgården åker ut hoppas jag vi är med och hugger på Brodin.

Zappaholic: Ja det är ju en bra fråga! Marknaden kommer troligtvis vara översvämmad av bra spelare med tanke på situationen i Ryssland. Kommer säkerligen bli klubbarnas marknad.

Vi ligger bra till med tanke på hur många utgående kontrast vi har. Hoppas att en oerfaren Alcén har is i magen.

Charles: Exakt det är delad seger på fråga två! Avvaktar lite och återkommer med svaren.

Scerban: gissar
1: 1 back Genoway
2: hmmmm eftersom du säger vilka så gissar jag att det är 2st? och då säger jag Björk och Genoway
3: bäst +-, Eklind?

Ok, ett litet quiz om Brynässpelarnas prestationer under säsongen 21/22. Svaren går att hitta på shl.se, men klarar ni det utan hjälp?

1. Hur många av Brynäs backar gjorde mål i numerärt överläge över hela säsongen?
2. Vilka backar i Brynäs gjorde flest poäng vid lika styrka under grundserien?
3. Vilken forward hade bäst plus/minus under grundserien?

Zappaholic:
Visst kunde det va kul med ett 4-4 mål... bara för spänningens skull!

Chanzone: Fast vill de spela för oss?

Chanzone: Stabilt av J18 att nita Skellefteå med 7-2 borta i första kvarten.

Zappaholic: Ser ju så jäkla seg ut emellanåt. Finns bättre backar på marknaden.

Peja: Jo. Det va mest ett ironiskt inlägg i hopp om att man skulle tro att dessa inte behövdes😀

Peja: Sant. De skulle behöva Josefsson och Högström nu. Djurgårdare.
På så sätt har vi varit förskonade från skador under säsongen.
Så skönt att kunna sitta och analysera hockey utan ångestpåslag.

mk: Om Timrå behåller sina bästa och kompletterar med Lander och Wedin, så blir de ju ett bättre lag. Med tanke på marknaden borde det nästan vara omöjligt för dom att inte förstärka målvaktsposten också.

Zappaholic: hahaha vaknade de nu?

Peja: Är det bara jag härinne som gärna skulle se Cameron Schilling i Brynäs

Zappaholic: bara för det kom ett mål från ingenstans ;) jag håller med? Virriga dålig speluppfattning och ingen game plan

Brooklyn forever: Absolut, men Josefson, Svedberg, Högström och Tom Nilsson blev ju långtidsskadade. Det är ungefär som om Rödin, två stabila backar och en målvakt gått sönder hela säsongen för Brynäs, då hade ju Alcén också blivit tvungen att panikvärva importer.

Peja: På samma sätt som dessa spelare är svinbra nu. Så varför har Timrå inte varit lika bra hela säsongen?
Jo för nu möter man ett lag som är på samma nivå.

På samma sätt som Molin var grym förra året.
Hoppas att Timrå går i fällan och tror att detta laget räcker ju långt..

brynäs08: Tycker Djurgården känns precis som Hv förra året. Enormt ängsliga

Men ärligt? Djurgården är ju helt kass?!

Peja: Jo, men det finns ändå en stomme av andra killar som har hjärtat där. Timråiter. Djurgården känns som det bara är hopplockat.

Underläge 1-3 tidigt i tredje och Poirier tar en slashingutvisning långt ifrån puck precis framför domaren. Hur jävla dum får man bli?

Brooklyn forever: Visst… men är inte Rattie och Hanzl som är helt avgörande i denna match lika mycket legoknektar?

DIF har otur som får möta ett lag med mycket mindre press på sig. Förra säsongen var både HV och Brynäs utsatta för brutal press, en jojo-klubb som Timrå kan spela mer avslappnat.

Kollar Djurgården. Vem är deras järnkamin, kulturbärare? Kaptenen är frustrerad och ska lämna efter säsongen. Ett gäng transatlanter utan historia som tar sitt pack och åker efter säsongen.
Finns det nån djurgårdare i det laget?
I ett sånt här läge behöver man de med hjärta, inte legosoldater

SnowKing: Inga Stockholm lag i SHL snart 😁

lapad:
Ser inte den matchen men det är imponerande på bortaplan...
Klart överraskande!

SnowKing:

Väääldigt tyst från Majk här inne i år.

SnowKing: Snacka om skräll av OIK

Forsberg 1978:
En period kvar...
Timrå leder rättvist...o tack att vi slapp detta i år! Tack Manner o V V!

Forsberg 1978: Rensfelt intervju efter 2a perioden var ångestfylld

Känner ångesten från Djurgården ända hit.... Tack som fan Brynäs att vi slapp detta i år❤

Falken: Djurgårn heej dåå!

Sa ju att Djurgården åker ur i år. 😜

Danne66: bratwurst i min tyrolerhatt vad Djurgården kommer att åka ut. Grattis Örnsköldsvik.

Danne66: Å domarna pissar på TIK.

Huge: Känns fördärvligt att OIK är ett bättre lag än antika BIF.

"Är du inställd på att vara kvar i USA även kommande säsong?
– Ja, tanken är att jag även då ska åka över dit och jobba mot mitt mål som är att spela i NHL, säger Noel Gunler"

Låter inte som att det är särskilt aktuellt att han lånas ut till Brynäs nästa säsong. I övrigt är det en del fina ord om Brynäs och Manner från Gunler.

Honken72: 0-1 i Ängelholm i PP.
Synskadad Wikegård grinar över domartavla när det är årets solklaraste tripping av Everberg….

{7981}: Får tänka på att Örebro har mött Sveriges bästa lag nu i tre matcher, även om tabellen inte visar det. 😉

Honken72: trodde Rövbro skulle ha en fördel början av match då de är uppe i slutspelstempo och Luleå vilat ett tag.

{7981}: ”Kollar lite Luleå Örebro och där Luleå tuggar i sig och spottar ut Örebro”

Luleå kanske fick lite extra tändvätska när Niklas Eriksson står på presskonferensen o säger att de har ganska lätt för Norrlandslagen…

Tigerhjärta: Jag är inte orolig över målvaktsposten. VV, Lindbäck och Jonas Johansson är alla kanonalternativ. Glöm heller inte att Sportbladet rapporterade att Brynäs var muntligt överens med OS-målvakten Frans Tuohimaa tidigare under säsongen men att hans KHL-klubb vägrade släppa honom och att man även försökte med Henrik Karlsson innan Gudlevskis värvades. Det finns en jäkla massa målvakter på marknaden och det är väl troligare att Brynäs landar två riktigt bra målvakter än ingen.

« · 2321554 · »