1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740111 inlägg · 7967 ämnen
Det finns ingen användare som heter mikenomad
« · 2321987 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Slutspelet 2022
Finns ingen video av händelsen på sdhl.se. Jag kan inte heller minnas situationen. Känns jävligt konstigt detta.

Lunkan: April April....

Dallemas: Inte vilken spelare som helst. En av världens bästa.

Davey85: om guldet står å väger med 1 spelare är man inte värd ett. Hockey är en lagsport

Silfverkroken: Rök guldet precis?

Verkar som Stalder blivit avstängd de kommande två matcherna i finalen pga en slewfoot i första matchen (nej det här är faktiskt inget aprilskämt).

mk: "va ere för jävla skitregel"

Peja: Porseland ska oxå vara klar för comeback.

"En stor back som är bra på att utnyttja sin fysik"

DJ.
Finns det någon spelare i Brynäs historia som varit lika utskälld som han?
Tänk när han gjorde det självmålet.
Trodde HS skulle brinna upp😀😀

Sv: Första värvningen
Kopenga Kickass: Tyler Arnason klar för Brynäs i en nytillsatt tjänst som näringsfysiolog.

”Efter många år i NHL och på vägarna i USA har jag en gedigen erfarenhet av hur man bygger den perfekta fysiken baserad på klassisk amerikansk junkfood. Att detta går att göra visade jag med eftertryck i min senaste sejour i Brynäs IF” säger Arnason i ett uttalande.

Värvningen är den senaste i en rad av spektakulära nyförvärv signerade firma Hammarström/Dackell som båda har fått nygamla roller som senior advisors till sportcheferna Alcen och Grahm.

Envisa rykten gör även gällande att Peter Andersson på något vis skall vara inblandad i affären

Peja: Stockton leder sin division och är klara för slutspel så kan dröja med Kinnvall också. Det mest sannolika är nog något som inte har läckt än.

3800+ sålda biljetter inför final 2 - klart med nytt publikrekord ikväll och sedan sätter vi rekord igen på söndag i final 3 (4200 sålda redan)

HEMMAPLANSFÖRDEL - Vi har 15 RAKA hemmasegrar och inte en förlust på hemmaplan sedan i oktober 2021, Luleå har inte vunnit någonting, de har endast hållit sin serve! Så bara att tagga till och lita på att vi fortsätter äga isen på Sätraåsen 💪 Gäller att vi sätter full fart från start och åker sönder Luleås tråkhockey med Hiriikoski i spetsen ståendes bakom egen kasse! I längden kan de inte kontrollera vår offensiv, som är MASSIV 😸👏

Bara följ med flödet och vandra till Monitor ERP/ Templet Gavlerinken så blir ni frälsta 😎🏒

KÖR ÖVER, KÖR PÅ, SLÅ LULEÅ 🔴🟡⚫️

PS. Vår sponsor Bilbolaget Gävleborg har fortfarande några gratisbiljetter kvar via följande länk:

www.facebook.com/Bilbolagetgavleborg/posts/5242257239159733

{8399}: Snyggt försök dagen till ära!

JawKee: Davydov klar som ny back och försvars coach. "Jag styr upp allt från röd linje och hemåt." Säger han enligt uppgift...

{8399}: Om det hade varit år 2019 så.

SH: vem hade tänkt detta men kanske GM är hans nya roll?
Sundlöv är tillbaka!

Peja: Kanske blir en runda med förlängningar/avslut först.... känns som det kan bli lite pussel.

JawKee: Beror nog på när de har spelat färdigt för säsongen. Kan dröja med Johannesson om Rögle går långt, ingen aning om Kinnvalls AHL-klubb går till slutspel och hur deras chanser är där?

Jonasson: Jag tror det blir två samtidigt. Kinnvall Johannesson

Första värvningen
När tror ni första värvningen blir presenterad rent officielt av Brynäs och vilken spelare blir det tror ni? Själv tror jag Kinnvall.

mk: Brynäs värvar spelskicklig högerfattad back med Röglebakgrund - men inte Johannesson - GLIMMENVALL ÅTERVÄNDER TILL BRYNÄS!

"Vi behöver en spelskicklig DJ", kommenterar sportchef Alcén.

Peja: Bra höjd på 1:a april🤣

Hörde att både Boork och Carnecki var aktuella som ass till Manner. Pajen längtade hem.

Och Bjurling och Rahm är vårt nya målvaktspar.

Dacke uttalar sig om båda.

"Gamla Brynäsare som vi vet var vi har, stort hjärta och kan nog överraska"

Luddf: Om det inte vore för KHL-situationen, ja. Typ John Norman är klassen bättre (framförallt rappare på skridskorna) än Ludde. Dagens spelarutbud ser helt annorlunda ut än för 1 år sen, så jag tror att Brynäs kan sikta högre.

Luddf: Personligen tycker jag inte han är tillräckligt bra för att höja kvalitén bland våra forwards

Peja: Vad tror ni om Rensfeldt nästa säsong om Djurgården åker ur? Har varit deras första center och en av deras bästa spelare denna säsong. Scott - Palve - Rensfeldt - Ölund - Birgersson som centrar nästa säsong? Helst skulle jag vilja se att Scott skulle gå på en kant och ge utrymme för en riktig förstacenter som levererar varje match och kan styra ett första PP.

munkas: Alcén ger Molin och Danielsson kontraktsförslag i form av blanka papper som de får fylla i själva: "Har lärt mig kontraktsförhandlingar av den bästa, alltså Dackell".

Sv: A proposito de nada
Davey85: Brendl visar hur man fuskar i hemjobbet, Ketola lär ut dom bästa drinkarna och Wanwig visar sina bästa rallarsvingar.

Nu är det klart gubbar! Brendl, Ketola och Wanwig kommer bli våra fystränare nästa år.

Brynäs satsar på en lite mer avslappnad aporoach.

Skrubben: Problemet är ju att Alsing är gårdare sen barnsben.
Då lär han nog gå efter pengar och chans att vinna om det inte blir DIF.

nyb: Riikola och Alsing vore väldigt intressanta förstärkningar. Som jag förstått det så var Alsing mer eller mindre klar för Dif, men nu när dom med all sannolikhet åker ur så kommer den affären att spricka såklart. Han är från Uppsala så då vore Gävle det perfekta alternativet.

munkas: K. Berglund 2 år

Lunkan: Danielsson klar för 3 nya år. Wandell får 2+1!

Sv: Manner
Jan Grismöbel: Ja man får verkligen hoppas på de.

Lunkan: Lägg av med sådana april skämt

Peja: Janne och Emil Larsson klara!

Björnen: Lander, Pettersson och Hanzl kan nog bli svårt i samma lag om alla ska centra också. Både Rattie och Hanzl har nog ett stort antal bud på bordet. Rattie känns som en målgaranti i SHL och såna spelare är väldigt svåra att hitta.

Kollar man på Djurgården, så är det väl tydligt att Öhgren och framförallt Lekkerimäki kommer få SHL-bud om(när) DIF åker ur.

Lekkerimäki har redan levererat i SHL och även Öhgren är klasser bättre än Brynäs J20-forwards. Just med tanke på hur svagt J20 är så borde en sån spelare vara extra intressant för Brynäs. En sån kille vore smart att ta in på rookiekontrakt, precis som när man tog in Gunler. Blir mer pengar över till spetsspelare om man breddar truppen med rookies istället för 30+are som har en månadslön på 100 000+.

Lemp: Har svårt att se hur Timrå ska kunna ha råd med alla de spelarna? Pettersson, Lander och Wedin är tre toppspelare i SHL och vill ha betalt därefter. Rattie, Hanzl och Laleggia sitter på utgående och lär knappast vilja ha mindre betalt.

Vet att minst två av de tre först nämnda egentligen vill utomlands och de kommer dessutom erbjudas högre löner av konkurrerande SHL-klubbar än av Timrå. Den som med säkerhet aldrig kommer spela i en annan klubb i SHL är ju Lander.

Falken: Det sa jag medan. Hockeyexperterna 😁

hahii: Olle Alsing och Philip Holm är två KHL-backar med DIF-anknytning som blir tillgängliga och bör vara realistiska värvningar för BIF nu när vi är det lag som (förmodligen) blir närmast huvudstaden.

Om man får önska:
Bertilsson-Kinnvall
Riikola-Johannesson
Alsing-Hedberg
Lindstein-Bergman

Här är svaren!

1. 23/9 2021 gjorde Chay Genoway mål i spel 5 mot 4 Växjö (matchen där vi vände 0-2 till 6-4 i sista perioden). Det blev det enda PP-målet av en back säsongen 21/22 (guldstjärna till Charles)
2. Flest poäng av backarna vid lika styrka gjorde Marcus Björk och Tom Hedberg, båda 3+11 = 14 poäng (Hedberg dock med två matcher mindre)
3. Bäst plus/minus av forwards i Brynäs hade Oscar Birgersson (+4)

Nörstebö spelade 39 Minuter ikväll när Björklöven tog matchboll :)

Honken72: bif körde slut på dem. Grattis Luleå

Mrassarson: det stämmer att Brodin spelar i DIF oavsett SHL AS. Men det gäller inte Kruger

Från SVT
Nu kan SVT Sport berätta att han får sällskap. Daniel Brodin lämnar livet i natursköna Schweiz för att ansluta till stockholmslaget. OS-spelaren ansluter till nästa säsong, men till skillnad från Marcus Krüger är han klar för fyra år oavsett om Djurgården håller sig kvar.

Jugge: Absolut :) Dahlström kanske också kan växa och ta sig upp?

Peja: Glöm inte Emil Pettersson. Lander, Wedin, Pettersson och de verkar bli att Rattie stannar på det. Möjligtvis Hanzl också, vore otroligt spetsiga kedjor.

JawKee: Jag får tyvärr erkänna att jag har jättedålig koll på junisarna. Men kollar man statsen i J20 så skulle jag säga att det dröjer ett tag. Samtidigt kan det gå fort i den där åldern, en sommar till med hård träning…

Jugge: När tar vi upp Linus Molin? ;)

Zappaholic: Schilling fyller 34år i oktober. Ska vi ta in någon i den åldern så ska det vara riktig spets, typ Gunde. Där är inte Schilling.

Lunkz: Det håller jag med om! Cederqvist vore perfekt för 3:e kedjan

JawKee: Japp, gammalt rykte som verkar klart. Men det kommer så klart inte presenteras innan Rögle spelat klart

Vet inte om ni diskuterat det redan, men enligt rykte på eliteprospect ska denna spelare gå till Brynäs. Någon som har koll på honom?

« · 2321987 · »