1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740096 inlägg · 7967 ämnen
« · 2322662 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Slutspelet 2022
Skrubben: Ja Cederqvist vore en riktigt fin värvning! Sundström inte ett dugg…

mattias - 74: Det luktar Buffalo där måste jag säga.

Skrubben:

Cederqvist kommer absolut va jagad av många SHL klubbar om DIF åker ur.

Tycker han är riktigt bra

Skrubben: Jo, det är ungefär som när Joel Kellman när Karlskrona åkte ur SHL. Självklart en jätteattraktiv spelare.

Peja: Borde inte Cederqvist i Dif vara deras kanske mest eftertraktade spelare? 22 år och gjort 34 poäng i ett ruskigt blekt lag. Dom har väl några större talanger som heller inte vore fel att få in, men där dröjer det nog ytterligare en säsong innan dom bidrar fullt ut. Vill man ha någon som redan nästa säsong skulle vara en bra förstärkning så ligger Cederqvist högst upp på min lista.

mk: Jo, men i Karlkvists fall var det ju ingen som ville satsa på honom i SHL eftersom man bedömde att hans skridskoåkning var för svag. Sundström kanske kan jämföras med när Sundlöv värvade Kahnberg och det slog ju väl ut. Samtidigt har Brynäs redan hämtat in en spelare som kommer från en tung skadedrabbad säsong i form av Kinnvall och man bör nog inte förlita sig på för många sådana spelare, särskilt eftersom lagets bästa spelare (Rödin, Bertilsson) har jobbiga skadehistoriker.

Sen tycker jag att många spelare som kanske annars hade varit hyggligt attraktiva, som Rensfeldt och Sundström, blir mycket mindre attraktiva av att KHL-importerna finns på marknaden. Det har skapat ett helt annat utbud.

Brynäs skulle behöva fler spetsspelare men också bättre unga spelare som utvecklas och pushar på, och som naturligtvis spelar på rookiekontrakt. Där vore Asplund (AIS), Sjöberg (SSK), Dvorsky (AIK), och flertalet Djurgårdare (om de åker ur, verkar troligt...) bra alternativ.

Dagens J18-lag innehåller flera intressanta spelare, men de ska helst spela 1-2 säsonger i J20 innan de tar plats i A-laget. Den här säsongens J20-lag har som bekant varit uruselt och vi kan inte räkna med att det finns nåt att hämta därifrån, lägg därtill att Gunler sticker och att Kvist rimligtvis bör ta steget ner i Allsvenskan, så det är rätt tydligt att Brynäs måste hämta några unga grabbar utifrån också.

Huge: Synskadad Wikegård grinar över domartavla när det är årets solklaraste tripping av Everberg….- nästan ett aprilskämt att du klagar över Wikegård när du väldigt ofta ifrågasätter domarna, de kunniga och professionella i våra matcher🤣🤣🤣🤣

Peja: Ja det vore kul om vi fick in några spelar som är på uppgång i din karriär, typ siktar mot NHL istället för spelare som inväntar pension.

Peja:
150" på Sundström är ju bara en siffra som jag tog.
Nu sitter ju JS på ett är kvar, så han lär ju inte lämna nu ändå.
Men jag menar att det finns mycket kvar i JS. Handlar nog rätt mycket om förtroende.
Lex Karlqvist i OIK.
Finns så många spelare som inte "platsar" i sina lag som får utveckling i andra lag.
Gäller bara att hitta dom...

Berge: Finns bättre att hitta på marknaden än både Sallinen och Sundström för 150k. Vore otroligt slött om Brynäs inte lyckas scouta fram någon bättre än Sallinen, har svårt att se han bli kvar om Brynäs menar allvar med renoveringen.

{8399}: Johan Sundström är ju en skugga av sitt forna jag - alla varningsklockor ringer där. Undvik skulle mitt råd bli iaf.

Han sitter på sånt pass bra kontrakt oxå, inte värt att chansa även om man skulle få rabatt. Tror jag knappast han tar en lönesänkning med 40-50%.

mk: för 150" behåller jag hellre Sallinen än en skadedrabbad Sundström.

mk: Uteslutet skulle jag säga.

{8399}: Nu vet jag inte vilken typ av skada han haft.
Men absolut, så 150" är nog max vad man ska erbjuda isf. Problemet är bara att han har 1 år kvar på sitt kontrakt.
Så troligen inte särskilt intresserad att byta.

mk: Fast finns potentialen kvar efter skadorna? Många äro de spelare som inte blivit sig själva (hockeymässigt) igen efter skador.
Dyr lirare för 300k. i en fjärdekedja måste jag säga, men visst 150 000kr så är det ju ett bra pris men är det ens möjligt att få honom så billigt?

{8399}: Fan, busted... Det är jag som är Alcen ;)

Davey85: Det finns en ruskig potential i Sundström. Problemet är att efter skadorna så har det inte kommit fram. Värva för rätt peng, absolut.
Problemet är att han har 300" nu. Så vad är rätt peng för honom. Men en bra spelare är det.
Det syns när han har varit i någon sorts form.

JawKee: Typ som när Alcen värvade Wandell, -Va, har han inte spelar på ett år? Jäklar det missade jag på EP, jag tyckte att han hade bra stats 🤣😂🤣

{8399}: Jag såg det efter jag kommenterade... men då var det försent. ;)

JawKee: Germany3 var ju en liten hint annars 😀

Domarna är konsekvent okonsekventa Greg's mål var spark, men inte vfs avgörande idag. Gav pucken energi my as.....

{8399}: Inte när man är totalt okunnig xD

JawKee: Inte lätt med EP scouting

Davey85: Då tar jag tillbaka min fråga... Hahah

JawKee: Tyska tredjeligan.

Vad tror vi om denna spelare? Kan Manner locka?
Har dålig koll på andra länder ligor, är detta en lägre liga i Tyskland?

Spontant känner jag mig skeptisk till att värva andras "leftovers". Men när jag tänker mer på det, kan vi värva t ex Sundström och få honom att hitta sin nivå igen, så är det bra business.

Vet inte, svår balansgång.

Pettisbif: Här är en intervju med honom inför slutspelet. Har inget emot att se honom i en brynäströja, för rätt peng.

Pettisbif: ja han platsar inte så varför inte, Gävle är en trevlig stad. Fast jag hoppas han får chansen för som du säger har han en jävla potential!

Mike.F

Jugge: Efter en skadefylld sejour i KHL så har han aldrig kommit upp i nivå igen och jag ser ingen anledning g att värva en spelare som gått ned sig på detta vis. Varningsklockorna ringer.

Pettisbif: Sundström blev väl MVP i slutspelet 2016 när Frölunda vann guld, men det verkar gått utför sen dess. Har ingen koll alls egentligen, ser bara Frölunda när de möter Brynäs

Kollar på Frölunda - Växjö.
Ser inte Johan Sundström på planen. Är han skadad eller har han verkligen gått ner sig såhär mycket på bara några säsonger...?
Verkar hur som helst inte ha Rogers förtroende alls.
Fan han var ju grym för några år sen.

Kanske vi kan få hit honom på ett billigt kontrakt till en 4e kedja? Eller bör vi ha högre nivå på värvningarna?

Tror att Sundström har mer i sig. Han har ett jävla bra skott och är väl högerskytt..?
Gunlers ersättare?

Eller är jag helt galet ute nu..?

Danne66: Kul att klacken var på plats och eldade på lite också!

Soffdomaren: Bra jobbat DBIF! Det här tar vi i 3-1. Kul med publikfesten med. Bra jobbat hela föreningen.

Skapligt tryck i Luleås zon nu..

De försöker få en SC att kritisera ett diktatorsystem som inte tål nån negativ kritik vad tror de Erika skulle säga....

Lunkan: Med bilderna vi har kan man lika gärna hävda kampsituation där Stalder vill ta sig loss. Spelar ingen roll nu dock.

Davey85: du får ta av dig brynäsbrillorna, riktigt fult, upp till resten att prestera

{8399}: Brynäs/Lara hade fräckheten att yttra sig mot beslutet.
Nämnden ville väl stävja sånt otyg i framtiden så man drog kanske lite på tillkännagivandet för att markera.

Davey85: oavsett så borde borde alla disciplinärenden avgöras dag efter match.

Tar man av sig Brynäsglasögonen tycker jag det är ganska solklart att den inte är snygg. Däremot bedrövligt hanterat. Brynäs får ju inte ens tillfälle att köra EN träning med de nya formationerna och PP uppställning!

Peja: Ja, svårt att avgöra. Med tanke på oklara bilder tycker jag att man borde friat. Jaja, dags för Mrazova, Krizova, Bouveng, Meixner och Gebhard att leverera.

Davey85: Antingen är det otroligt fult eller så krokar de i varandra och hon sliter sig i princip loss. Svårt att se.

Tigerhjärta: Dålig vinkel. Man ser inte exakt vad som händer. Fria Stalder. Och varför kommer beskedet så sent?

ante08: Inte snyggt någonstans, märkligt att domaren missade den!

Davey85: Här kan ni se situationen.

Davey85: var det inte två dar sedan final 1? Nu nästan nedsläpp och hon blir avstängd får nåt som inte ens fångats på film

Peja: Hade BIF tagit guldet 1995 utan Sundlöf?
Visst ja han var inte med…

Dallemas: Absolut, men de allra bästa spelarna kan ju ändå utgöra skillnaden mellan vinst och förlust i jämna matchserier. Hade Brynäs tagit de senaste gulden utan Silfverberg och Bisset?

Sv: Första värvningen
{8399}: Sundlöv tillbaka! Sån`t skojar man inte ens om, tänk på oss hjärtsvaga…..

« · 2322662 · »