1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739789 inlägg · 7967 ämnen
« · 2327339 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Vad jag saknar är tydlighet. Jag inser att man kan ha gjort klart med spelare som fortfarande spelar. Men, det borde finnas spelare i årets lag som inte skall vara kvar. Tala om det! Varför inte tydliggöra det och visa att man har ambitioner.
Jag inser att man kanske medvetet inte spände bågen i senaste transferfönstret men det var inte långt ifrån att gå åt hel…..och det finns ingen värvning av nuvarande ledning som gör att man känner tillförsikt vilket inte innebär att man misslyckats än, men man har inte gjort något bättre än vad andra gjort de senaste åren

{7981}: Så funkar det med lönetak i usa...hur det funkar med de svenska kontrakten har jag ingen aning om så jag får lita på att du har koll👍

lapad: Undrar vad som hänt med Rögle!? Spelare borta pga skada eller? Såg lite av tredje ikväll och dom känns trötta och sega.

Jugge: Det där sista du skriver får vi absolut inte hoppas händer. Ett lag som blir sexa i serien ska inte få gå hela vägen.

Zappaholic: ibland på längre kontrakt kan man ha lägre lön första året för att sedan stegra. Har för mig Andersen hade så eller vem det var. Men låg lön är relativt men det blir då desto dyrare mot slutet så då gäller det att få in stålars annars blir det mindre kvar till övriga.

ellis: Beror väl på lagets ambitioner och målsättning

Jugge: Det är inte fiasko att (ev) åka mot Luleå. Dit jag vill komma.

ellis: Jag har väl inte sagt ett skit om att Luleå är lätta att slå! Läs om, läs rätt! Örebro är på väg att åka ut med 4-1 i kvartsfinal. Det skulle jag säga är fiasko för ett lag som gick till semi förra året och med tydliga ambitioner och slantat in massa pengar om att nå högre.

Apropå vilka som är favoriter, så skulle jag säga att det är Färjestad. Dom verkar ha fått ihop det i 11:e timmen när Mitell kom in och ser oerhört kompletta ut

Visst fan...det pågår ju slutspel. OIK...mot öh...Ögle. Nä, nu är det snart sommar. Ger blanka fan i hockey nu ett tag förrutom info om eventuella värvningar.

Nisse på Mon or: Låga löner? Det har jag svårt att tro på.

{7981}: Silvret

Jugge: Skulle det vara så lätt då att slå Lule menar ni? Troliga Mästarna nu. Varje match är ju jämna.

Chanzone: Brynäs hade dock spelat mot Rögle och klarat det minst lika bra som OIK

Chanzone: Jag tror också Brynäs gjort det bättre mot Luleå. Surt att vi förlorade playin. Man får väl säga att Örebro också gör ett rejält fiasko. Semifinal förra säsongen och ett mer namnkunnigt och betydligt dyrare lag denna säsong.

Går bra för Örebro och deras 17 legoknektar. Helt övertygad att Brynäs gjort en bättre kvart.

SnowKing: torsk med 4-1

Pettisbif:
Hur går det för J-18?

Jugge: Så kan det mycket väl vara. PA är ett stort skämt! En arrogant diktator.

Danne66: När man väl accepterat att Brynäs aldrig kommer dominera SHL känns det ganska bra när underdogs som OIK vinner.

Jugge: snackas lite om "låga" löner första åren som stiger vartefter...åtminstone på Emil och Anton. Men vet inte alls...någon slags sponsring har helt klart hittats. Visa av tidigare erfarenheter, är föreningen nog försiktig att satsa över egna tillgångar. Sen gick väl säsongen i princip ihop till skillnad från vissa andra SHLlag.

Mattson: Hur fan kan det va kul att se OIK dominera shl? Vilken jävla mardröm detta är.

JawKee: Jag håller med, Oskarshamn gör det riktigt bra. Dom påminner en del om Brynäs på så sätt att dom spelar utefter sina styrkor, sen är Filander en jävligt bra coach. Undrar om det inte var han som var orsaken till att Malmö överpresterade ett antal säsonger och inte PA.

Kul att se OIK. Sånt som gör hockeyn kul. Den som byggt det laget skulle Brynäs lägga några kronor på att värva.

Jugge: Köp Oskarshamn inklusive ledning så kan Brynäs vara med och konkurrera

Zappaholic: Tror det handlar mer om Oskarshamn. Dom spelar riktigt bra. Å andra sidan så tror jag att Rögle haft en övertro, att man bara ska "spela av dom" :)

Zappaholic: Rögle är på väg mot ett rejält fiasko! CHL och serievinst i alla ära men det betyder ju inte egentligen ett skit! Skulle vilja säga att OIK går mot största skrällen sen -95.

Förstår mig inte på Rögle. Oskarshamn har ju backat in i det här slutspelet.

Kanske är det så enkelt sätt Abbott inte pallar att coacha hela vägen i ett slutspel. Tycker det är en del energiläckage där

Auchinleck: Det är ju lika för alla lag. Vi har dessutom massa högavlönade spelare att göra oss av med så vi borde ha en ännu större kassa för spelarrekryteringar. Det är upp till bevis för JAEG!

Jugge:
Timrå får full ersättning från centrala SHL-avtalet 22/23. +8 miljoner. Räcker en bit.

{7981}: det vänder vi enkelt.

Nisse på Mon or: Timrå måste ju ha rånat en bank eller har ni också lyckats hitta någon snubbe med Minecraft miljarder? Inga billiga spelare det där…

RommeTigern: ligger under efter två perioder med 2-1.
De var klart bättre i 1a. Hade betydligt mer än 1 mål på känn. Tycker 2a ett lite spelövertag till DIF som gjorde två mål. BIF avslutade starkt i 2a.
Tycker BIF håller DIF utanför sig och vänder spelet och får en del bra lägen

ellis: hur ser det ut i J18 finalen?

{7981}: ville nog inte lira i 3ekedjan. Svårt att slå ut Emil P, A. Lander, A.Wedin, T Rattie, R. Hanzl och mister x.

Tungt, DIF har vänt J18.finalen. Gulden verkar svika Brynäs 2022...

{7981}: Det vette tusan. Han hade ju några habila säsonger i AHL för ett antal år sedan, etablerade sig aldrig i NHL. Han gjorde ju heller inget avtryck i Timrå. Känns som en spelare på väg ner i karriären. Kostar säkert betydligt mer än vad det smakar..

ellis: Iko är underskattad hela tiden men vi kämpar det är viktigaste. FORZA IKO

Såg att Pontus Åberg lämnar Timrå. Ersättare för Gunler kanske?

{8399}: Herrejösses så Rögle är handlingsförlamade

ellis: Hoppas!!

OIK SM.guld 2022... Vore väl tidernas skräll...

Huge: de har bränt några lägen. Hade lätt kunnat varit 2 3 mål till för Brynäs

Håller med att kommentatorn är PRO DIF väldigt mycket

Silfverkroken: Kommentatorn är djurgårdare, berömmer allt dom gör. Tiger om flera solklara tvåor som domarna släppt. 1-0 kunde lika gärna ha varit
3-0, minst…

Huge: Oskarshamn leder 🤗🤗🤗

Silfverkroken: Lindstein bränner ett friläge….😡

#33: Sorry, Sjödda är i Österrike 🥴, men kontraktet går ut.

1-0 till J18, Hemström…👊😄👍

J18 sätter 1-0 efter drygt en minut in i finalen!

From out of the blue 🌚

Tommy Sjödin??? Hans kontrakt i Schweiz går ut den här säsongen.

Kan han vara vår nya assisterande coach??🤔

(Ni kanske har snackat om det redan men jag fick tanken nu när jag satt och grubblade inför nästa säsong)

Trevlig helg bröder och systrar

{8399}:
Nåja, om det ev. var pga jinx de förlorade den sista matchen så kan man ju inte ta ifrån dom att läktarna fylldes som aldrig förr... Hoppas att även seriematcherna får ett lyft med publiksiffrorna nästa säsong!

« · 2327339 · »