1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740034 inlägg · 7967 ämnen
« · 2338114 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Luddf: Oskarshamns nya center eller Björninen, vem hade ni valt som förstacenter rent meritmässigt och statistiskt?

Alfred : någon med plus som vill sammanfatta? Vilken finsk landslagforward värvar Frölunda, någon vi borde vara avundsjuk på?

Anders Berg: Båda hade optioner för shl tyckte jag mig läsa till

Saku Mäenalanen har kontrakt med Kärpät även nästa säsong - ska det brytas för att spela i Brynäs i stället?

munkas: Problemet med att värva Wännström är väl att han bör spela i första- eller andralinan. Det vore ett nedköp tycker jag, där måste det in klass. Han känns som en spelare som behöver bra omgivning. Skulle vara om han är extremt billig isf…

Silfverkroken: Förstår inte riktigt vad som var oskönt men

Silfverkroken: det var en otroligt sen bentackling Björklövens back fick. Jag är mer förvånad att han är så lugn ändå. Hade den tacklingen skett på en Brynäsare hade hockeysnacks server brunnit upp på 5s.

Silfverkroken: oskön vet jag inte , han är nog förbannad på den grymt fula bentacklingen som hv-spelaren gjorde.
avstängning resten av finalspelet hoppas jag verkligen på.

Stråhle må ha gjort det bra med Björklöven men satan vad oskön han framstår som i denna intervju. Tack för att vi har Manner!

munkas: Håller delvis med ändå. Skillnaden är väl att Brynäs à la 2018 hade värvat Wännström till en förstakedja bredvid Rödin och Scott.
Dagens upplaga av Brynäs värvar Wännström till en 3:e kedja, men som sagt, en chansning!

lapad: Nej för fan!
Wännström känns som en typisk brynäsvärvning a la 2018.
31 år och har hattat runt bland flera SHL-lag men inte lyckats. Varningsklockorna borde ringa så de hörs ända upp på åsen…

Davey85: Jag skulle inte chansa med Wännström. Tror att han gjort sina bästa dagar, vi behöver mera etablerade spelare denna gång.

Vetefan..har vi ens råd att chansa mer? Wännström kommer inte att spela tillräckligt billigt och hans ojämnhet känner vi till.

Om alla månar stod rätt och timingen var en annan hade jag kanske kunnat tänka mig Wänna för en tredjelina.

Men med Alcéns ord om färre men mer etablerade värvningar känns han inte rätt.

Tigerhjärta: Ja, som du säger är Wännström en rejäl chansning. Det kan bli både flipp eller flopp. Som någon annan sa, ordentligt låg grundlön och med bonusar istället, så varför inte. Brynäs gamla sätt att värva så hade man väl lastat 200-250K på Wännström.. Hua..

Till en billig peng tycker jag Wännström är värd att chansa på! Finns så otroligt mycket hockey i den killen, problemet är ojämnheten. Wännström kan göra allt från 0 till 20 baljor, värt att prova till rätt pris kan iallafall jag tycka!

Chanzone: Jag är också väldigt skeptisk till Wännström. Han har en bra säsong i Liiga förra året, utöver det är det mellanmjölk rakt igenom. Ingenting som kommer göra Brynäs bättre. Hoppas man inte tar hem killar bara för att dom kommer från Gävle. Det har vi provat förr..

Pettisbif: Ser gärna nån annan än Wännström, platsar man inte i Leksand så har man inget i ett Brynäs som ska bli bättre!

Pettisbif: Får vi in en riktig sniper istället för Nordström så ser det där laget ruggigt intressant ut!
Funderar på Växjös Nättinen, vars namn har florerat här tidigare! En spelare som har otroliga siffror och en riktig målskytt tidigare säsonger. Däremot gjorde han en något sämre säsong iår vilket borde sänkt hans aktier något, kan vara ett kap!

Pettisbif: Verkar som Brynäs fått Lindbäcks kråka på kontraktet nu också. Återstår att se ;)

mk: Du din Gävel! Jag är dock luttrad 😎

BIF Kungen: ”Bosse Ahls fru” ska det stå..

{8225}: Ingen fara.
Låg nivå måste du väl vara van vid som Modoit😉😉

Svensson_62: hört talas om Bosse Ahls (fd målis i HV) Ann…🤔?

Kopenga Kickass: Vill inte nedlåta mej till er låga nivå, men tog inte Tjeckien ett silver i Fotbolls-EM 1996? Förbundskapten Uhrin och en av stjärnorna gick under namnet Kuka. Nu skäms jag

Pettisbif: Kan tänka mig Wännström om kontraktet likt Lindbäck är mer baserat på bonusar med en låg grundlön. Med hans skadehistorik vore det dumt att chansa.

Hörde att Brynäs är nära Wännström idag från en på jobbet som har rätt bra koll.
Ses tydligen som ersättare för Gunler rakt av.

Sen ligger Alcén rätt hårt på Jakob Stenqvist. Dock är det fler klubbar som är ute efter honom.

I Wännström får vi iaf en jävla bra straffskytt. Något vi saknat senaste åren..

Här kommer mitt lag:
Anders Lindbäck - Veini Vehviläinen

Johannes Kinnvall - Simon Bertilsson
Jakob Stenqvist - Libor Sulak
Samuel Johannesson - Tom Hedberg
Julius Bergman - Theo Lindstein

Anton Rödin - Hannes Björninen - Saku Mäenalanen
Dymtri Timashov - Oula Palve - Joakim Nordström
Nick Olesen - Greg Scott - Sebastian Wännström
Oscar Eklind - Linus Ölund - Oscar Birgersson
Alexander Ljungkrantz

PP1:
Sulak
Kinnvall
Mäenalanen
Björninen
Palve

PP2:
Stenqvist
Wännström
Rödin
Nordström
Timashov

BP:
Bertilsson - Sulak
Scott - Nordström

Bergman - Johannesson
Ölund - Eklind

Extra:Birgersson - Olesen

Kopenga Kickass: Hade en avlägsen kollega i England som hette Andy Hole - förkortades ofta till ”A Hole” (och uttalades då ”äjhol” samt obligatoriskt fniss fniss). Han var aningen trött på det… 😂

Silfverkroken: Härlig Löven seger, hoppas HV börjar darra lite nu.

Silfverkroken: Skål för Löven, det blir en Norrlands!

3-1 Löven! Fan vad gött!

Lunkz: Min favorit är Mårten Surballe, inte nåt inom hockeyn iof. En skådespelare från Danmark...

Lunkz: eeeh, kraftfullt…är det rätt beskrivning😂😂?

BIF Kungen: eller Mark Langballe,,,,,,,tränare i kb Karlskoga.

{7981}: Sorgligt!

Jugge: Dröm!

Tigerhjärta: Måtte Löven slå HV, vilken jäkla skräll det skulle vara! Skulle vara så skönt om HV fick stanna i HA..

{7981}: Verkligen! Helt sjukt att det inte blev ett matchstraff! En avstängning bör vara en självklarhet

Tigerhjärta: var en grymt ful ben tackling (jätte sen) på en Björklöven-back som fick kliva av

Daniel Gunnarsson kliver av skadad för HV.
Detta måste vara Björklövens enda chans att kunna slå HV? Hade varit underbart att se Björklöven gå upp istället för HV!

Soffdomaren: inget namn man skojar bort💪😂😂

Ett namn man däremot kan skoja bort: Tony Woodcock (legendar i Arsenal). Inget namn man vill ha på matchtröjan kanske 🤔 😂

kollat lite kärpät highlights på Saku Mäenalanen, verkar vara bra i PP också kör högersidan lite av den positionen som Molin brukade ha.

finska MSN video har mycket på han om någon är intresserad
(hatar Bing men där jag hittade mest :P för ovanlighetens skull)

nittontolv: jätte mackan har gått i KK, tyvärr!

Blå grottan: En och annan Jätte mackan (ja, det var särskrivet) har också inhandlats där. Nu är det uppstyrt och inte alls samma sunkmack det en gång var.

Pettisbif: På GDG? Där köpte man 3,5:or när krogen var stängd.
Vad köpte Ove?
Mäktigt ändå om han köpte en "Tall boy" och knäppte den i solskenet.

Charles: Är nog mig du får "klandra" för Frödén namnet. Jag namedroppade honom eftersom han har utgående kontrakt i AHL och minimalt med chanser i NHL. Dessutom besitter SAIK nästan full trupp eftersom Lindberg m.fl. är på ingång.

Pettisbif: sett att du haft med han i laguppställningar, hört något om man jagar han? tänker att Skellefteå ligger närmast för han eftersom AIK är i allsvenskan, men är en sådan spelare jag också hade velat se, en svensk i rätt ålder som redan visat att han håller i SHL

Pettisbif: Hade hoppats på Holm, men tyst kring honom än så länge.

Jag håller fortfarande bägge tummarna för att Alcén nyper hit Sulak.
En riktig klassback som har allt.

Charles:
Jesper Frödén. Där har vi namnet för vår kommande måltjuv.
Tror stenhårt på honom!

Sen har vi även Kevin Stenlund som jag hörde var lite intresserant för nån säsong sen. Men valde att vara kvar i Ahl.
Bra skytt även han.

Tror vi kommer få se ett mycket spännande lag nästa säsong oavsett vem eller vilka som kommer in.
Det har jag sagt hela tiden. Ge er till tåls med sillyn. Den kommer bli den skönaste på länge.

Träffade Ove Molin idag på GDG. Vilken legend han är!
Min favorit sen barnsben. Jävlar va han lekte ishockey.

« · 2338114 · »