1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740210 inlägg · 7967 ämnen
« · 2353219 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: känns obehagligt om dom stämmer! Det är precis vad Brynäs inte behöver just nu!

Charles: "En Bra Start" är ett obegripligt projekt faktiskt. Det är väl den rena dräkten som är det positiva och en god del av pengarna lär ju gå dit. Vad görs i projektet som är så viktigt? Playday? Besök på skolor? Inget av detta gör väl just någon skillnad i samhället, eller har jag missat nåt?
Tidigare gick en miljon per säsong i alla fall till Unicef, tro var den millen hamnar nu?

Jag tycker att besök på skolor av spelare bör kunna ske utan externt tillskott av kapital, det bör vara spelarnas plikt att delta i sådant. Även olika välgörenhetsevent borde det kunna gå att ordna där varumärket fungerar som dragningskraft. Hela denna godhetsaura hamnar enligt mig på sned när föreningen skall ha betalt för det hela.

Pettisbif: är ju ingen ny diskussion, är lite som att SVT har ignonerat det som förra "granskningen" skapade, då ändrades upplägget där kommunen nu har person med i styrgruppen för en bra start.

perfekt tillfälle för Cahling att sköta frågorna som kommer kring detta med tanke på lönen han lyfter och hur inblandad han varit i starten av hela projektet.

Mesta man kommer märka kring detta är när bittra motståndarfans behöver någon extra pik att slänga in utöver berglund gate i diskussioner på sociala medier. redan sett folk som läser rubriker och slänger med massa missinformation likt "kommunen ger Brynäs 20miljoner per år" och "alla pengar som ska till barnen går direkt till spelartruppen" antingen kan de inte läsa eller så vill de trolla

Berge:
Tror fan svts uppgifter stämmer. Känns lite "för lägligt" att man söker like bomb iom att Ove ska hyllas. Varför just nu liksom. Jo ett svar kan vara att man tror att väldigt många kommer avsky Brynäs efter svts granskning... därav tror jag allt eller mycket stämmer.

Som vanligt skulle jag tyvärr inte bli överraskad om det stämmer. Nått är ruttet där uppe.

När jag jobbade fick jag sen lön, ingen lönespec... mm...

Berge: Jag tycker Gävle borde sponsra Brynäs ännu mer och kommundopning sker ju i alla lag.

Jag gillar inte det här. Har ingen bra känsla alls över att en bra start ska granskas. Jag får svårt att förlåta Brynäs om det visar sig att de har myglat med de pengarna.

{7981}: tack tack

xxx BIF xxx: En bra start skall man tacka gud för om inte så så är han med iallafall till slut som för oss om det inte går ””troll”” i det 😉

Då hjälpte kanske min frustration här på HS.
Ove skulle ha fått sin tröja upphissad redan för 10 år sen.
Före Dacke!

Känns som Svedman kanske läser litegrann här på HS.. 😉

Pasman:
Inte jag heller!
Syssla med hockey. Lägg ner tramset...

xxx BIF xxx: Låter inte bra. Hoppas det reder sig

xxx BIF xxx: Har aldrig varit ett fan av en bra start

Hessling95 : Med Stig Östlings tröja..🙂

{9684}: Var det inte exakt samma ”hallå” inför förra valet också(ang kommunpengar)?!..🤷🏼‍♂️

Boka in 8 oktober i kalendern för då åker Ove Molin äntligen upp i taket

brynäs08: finns korta reportage på SVT.
De gräver i vad pengarna som Gävle kommun sponsrar Brynäs med.
Brynäs redovisar inte vad pengarna (vad saker kostar) i Bra Start. Det är det de gräver i.
Det är inte Brynäs de skall granska utan kommunen isf. Brynäs och kommunen har kommit överens (kontrakt) på hur de skall redovisa och det gör Brynäs enligt överenskommelse. Och i detta fall skall Brynäs redovisa vad de gör inom Bra Start.

brynäs08: Det är ju inte alls ovanligt att SVT anmäls och fälls i Granskningsnämnden för radio och TV. Så, nja....

xxx BIF xxx: nån som vet vad de gräver efter? SVT lär väl ha på fötterna innan man inleder en granskning?

xxx BIF xxx: hade nog inte gjorts nu om det inte var valår, dra lite skit över Brynäs igen, hittills väldigt dålig research

xxx BIF xxx: Media hittar eller hittar på saker, så du som granskas är en förlorare vilket som....

Från bifs hemsida:

”Information.

Just nu gör SVT en granskning av Brynäs IF och En bra start.

Vi kommer avvakta att reportageserien publicerats och därefter uttala oss i våra kanaler”

Det är fan upp ur den ena dalgången och ner i nästa för Brynäs,
Lite oroande att man inte går ut med floskler som: ”vi välkomnar granskningen”, ”vi har inget att dölja” osv osv istället för att skriva som man skrev.
Det kan ju nu tolkas som om att man hoppas att inte allt hittas av SVT.

Jugge: Nu är det semester även på HS.

Sista veckan av arbete nu.

Trevlig semester på Er alla Brynäsare😎😎

mk: ”Jugge: Henke Lundqvist var väl 205, 207 nånstans. Hyfsad utveckling där med😉”

Japp, stämmer. Henke var också draftad i 7:e rundan. Oftast kommer ju inte ens 7:e draftade spelare till NHL. Lite roligt att 2 av våra största någonsin var det.

munkas: Det var vrmeslag

{8399}: ” Helle då de oftast klappat hinner sätta avtryck innan de drar.”

Men nu jävlar for måndagsgroggen ut på tangentbordet!
Oflyt.

Peja: Ingen direkt fördel att tappa massa spelare till NHL Helle då de oftast klappat hinner sätta avtryck innan de drar.

Svensson_62: demontera din sittplats, mot 9000 ståplats!

Jugge: Henke Lundqvist var väl 205, 207 nånstans. Hyfsad utveckling där med😉

Jugge: Verkligen. Samtidigt måste man väl konstatera att nästan alla i världstoppen var tidiga draftval och att spelare som blir draftade i de sista rundorna troligtvis inte kommer att bli ordinarie NHL-spelare sett till historisk data. Brynäs har haft flera svaga drafter och det är oroväckande. Spelare som Kvist och Birgersson har spelat ganska många SHL-matcher men de gick inte hem hos scouterna.

Lindstein kommer bli draftad. Hans utveckling kommande säsong avgör hur högt.

{9873}: Zäta var draftad, men i 7:e rundan som 210:e totalt… Hyfsad utväxling Detroit fick på det valet. Conn Smythe vinnare 2008 bland mycket annat..

{8399}Hoppas att det inte är en överraskning att alla J18 J20 spelare inte platsar i SHL direkt om så vore fallet så skulle varje lag börja om varje säsong med nya junior spelare , självklart så är det det bara fåtalet spelare som kan ta klivet upp , vissa spelare kan ta klivet upp direkt medans andra behöver någon extra säsong , titta på Zäta som inte ens var draftad men slutade upp som en av världens bästa hockey spelare , bra coacher hittar guldkornen och det är vad jag tror Manner är .

Svensson_62: Jag tror att Boork var ganska rätt ute faktiskt.

Svensson_62: Likvärdigt med typ Modo alltså. Jo men det kan nog vara rimligt

Oskar Lindblom firar 2 år som Cancerfri idag.

{9873}: Håller med om att vägen med att locka till sig, utbilda och slussa upp juniorer är vägen framåt.

Dock tror jag VERKLIGEN inte att de flesta här på forumet skulle gissa/placera ett JVM-guldlag likvärdigt med ett mitten HA-lag som Boorken gjorde. Sen om Boorken har rätt vet jag inte.

Drömmen vore ju såhär:

Lindbäck - Vehviläinen

Kinnvall - Bertilsson
Sklenička - Johanesson
Friman - Hedberg
Bergman - Lindstein

Rödin - Järnkrok - Scott
Mäenalanen - Björninen - Timashov
Olesen - Palve - Gunler
Eklind - Ölund - Birgersson

PP1:
Kinnvall point
Järnkrok till vänster
Timashov till höger
Rödin slottet
Scott framför mål

PP2:
Sklenička point
Palve till vänster
Björninen till höger
Gunler slottet
Mäenalanen framför mål

BP:
Bertilsson - Sklenička/Björninen - Mäenalanen
Friman - Bergman/Scott - Järnkrok
3e par:Ölund/Eklind

Svensson_62: Tror dom flesta här i forumet vet att det är stort steg i mellan J18 / J20 och SHL men om Manner tycker det finns intressanta spelare i dessa årskullar som han vill testa i SHL så är det perfekt hoppas att han hittar någon som klarar av spela på SHL nivå skulle spara pengar för klubben och skapa intresse för fansen , längesen vi hade riktigt bra egna produkter så för klubbens överlevnad behöver vi hitta tillbaka dit .

{9873}: Boorken indikerade att det är ett stort steg från juniorligan till SHL. Inget annat än det - tyckte dock att det var en intressant kommentar från Boorken. Jag håller dock helt med om att enstaka superjuniorer kan spetsa till ett SHL-lag, även om de inte ännu fått samma styrka/fysik som seniorer.

Svensson_62: Sant. Vi får hoppas att den robusta utomhusmöbeln Saku och den eleganta upphängningen i järn; Calle finns i lager.

Gusten: Tror IKEA väger varje paket väldigt noggrant nuförtiden och märker om en skruv saknas. Brynäs får väl installera en våg som väger hela omklädningsrummet för att upptäcka om nån saknas innan laget släpps ut på isen.

Svensson_62: Förstår inte vad Boorken har med saken att göra och det är inte fråga om att Brynäs J18 ska spela i SHL men att det finns spelare guldkorn i J18 som kliver in i J20 som möjligen ska få chansen visa upp sig i SHL , sen är det bra att du tog upp Mika Z Johan L som verkligen slog igenom som 19 åringar dom var grymma årets rookie osv , hoppas att det dyker upp något liknande i år även om chansen är liten .

Svensson_62: Apropå IKEA så hoppas man ju att det inte ska fattas en del av förstafemman för länge.

{9684}: Skruva själv ihop din sittplats?

{9684}: Snart 9kr. Eller just det, det var mjukglassen.

Tigerhjärta: Korv med bröd för en femma kanske?

Kul att se att det ser ut att göras flertalet ändringar i arenan för att öka publikupplevelsen.
Litar stenhårt på att en man som Svedman som varit varuhuschef m.m. för IKEA har järnkoll på hur man ökar kundupplevelser!
Ser fram emot vad han kommer att göra med föreningen.

Jockster : Kom ihåg när juniorkronorna med Johan Larsson och Mika Z vann JVM-guld. Boork fick frågan om hur JVM-guldlaget skulle stå sig mot ett SHL-lag. Han gissade att JVM-laget (som alltså vunnit JVM-guld) skulle kunna vara ett mittenlag i HA. Så det är nog ett STORT steg från de yngre J18 till SHL.

{9873}:
Ja det är en bra årgång men det är extremt stort steg att gå från J18 till SHL och att då tro att någon av dem skall ta en plats i en 4 e lina i SHL är högst tveksam. Visst att någon av dem kanske får träna och sitta på bänken ngn match i vinter men inte mer än så.

JanT: Sallinen kommer säkerligen landa in på runt 70-100k/månaden. Enligt mig så känns det betydligt bättre att lägga till dom pengarna på en top 6 forward. Vi har nog med forwards som kan ta plats i botten 6.

Edit. Råkade visst anmäla mitt eget inlägg när jag skulle redigera det. Så jag kanske är helt ute och cyklar nu! :P

Jockster : J18 var riktigt bra och många av dessa spelare kliver upp till J20 kommande säsong så där har vi en riktig plantskola , kan se några av dom spelarna få chansen någon match i SHL , men vi måste få in två riktigt bra topp forwards som går in i första andra kedjan och producerar poäng på daglig basis och inte Gunler på lån han fick chansen i första andra men höll inte utan han behöver nån säsong i AHL att utvecklas och bli starkare fysiskt och i närkampsspelet .

« · 2353219 · »