1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736777 inlägg · 7967 ämnen
« · 2512853 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Alla Helvetes Kval
millemuffen : Vi tar gärna Vesel. Bevisad kvalitet i HA tidigare säsonger. Hade kunnat tänka mig Matson i en andra/tredjekedja också. Billins börjar bli gammal dock.

www.hv71.se/article/5kjjalftk-3iaijd/view
Nu är det bara att hugga!
Signa upp Billins, Matson och Vesel.
Fantastiskt bra på allsvenska nivå.
Matson är en stor ledare med ett otroligt driv.

Lemp: En ex-Brynäsare jag gärna ser i klubben i oktober är Emil Molin. Perfekt förstakedjespelare med utmärkt poängproduktion i HA tidigare och har erfarenheten som krävs. Beroende på övriga spelare vi får in kan nog Lill-Ove snitta runt ett poäng per match i HA i år.

Spajderman: Det är precis det här man till alla pris måste undvika. Jag ser hellre att Brynäs reglerar sig själva till att utesluta alla med tidigare koppling till klubben när det kommer till framtida ledarrekryteringar, än att återigen, likt Alcén, bara ta första bästa spelare med skön personlighet.

Spajderman: Jag, liksom många andra, älskar Blomman, men ska han vara kvar i föreningen i a-laget får det bli som materialare eller något sådant. Klassisk mattis-aura på Blomman om du frågar mig.

Ska han istället ha ett tränarjobb i Brynäs får han ta en årskull långt ner, typ J14, och jobba sig uppåt med resultat i ryggen som motivering för befordran. Det får vara slut på nepotismen nu.

lapad: Tror dom flesta håller med att man ska vara försiktiga med att rekrytera spelare bara för dom är Brynäsare. Men det betyder inte att vi inte kan värva någon av dom om man tror de kan göra nytta. Misstagen som man gjort tidigare är att Brynäsare fått för stora roller samtidigt som deras löner inte representerat deras insatser. När det gäller Blomman får man en spelare med hjärta för klubben, som är billigt och kan vara en rollspelare. Han har även spelat flera kval och gjort resan i HA. Vet inte vad det kan skada att behålla just honom.

lapad: Det är personligheten, inte bara hjärtat för laget. Vi behöver ledare som gör omgivningen bättre

lapad:
Det här med att göra mer av det som inte fungerar har ju visat sig vara ett bra sätt att få bekanta sig med nya spelorter 23/24. Det finns ännu fler intressanta ställen att besöka 24/25 om man fortsätter på samma väg.

Spajderman: Det är en enorm hysteri kring Blomman. Jag vet att han brinner för Brynäs men vad är det som säger att han skulle ha något att tillföra som tränare? Molin brinner också för klubben och resultatet vet vi även om det inte var hans fel att Brynäs åkte ur.
Ta det lugnt, jag tror att vi ska vara försiktiga med att rekrytera folk men s.k. Brynäs andan...

Blir inte blomman kvar på planen ska han vara assisterande tränare. Det är fan det enda jag fått ut av den här säsongen.

Pyrret: ja hoppas han gör det fast då förlorar han en massa pengar silfverberg

JohnnyBotox: Hahaha, cirkusen Brynäs fortsätter 😂

Tigerhjärta: Jag tror verkligen inte det är aktuellt på något sätt. Men jag har tappat hakan förr (PJJs Alcén-kupp).

Vore förresten intressant att höra med PJJ om han är nöjd nu såhär två år senare.

JohnnyBotox:
Ett krav att vi får veta något

JohnnyBotox: Skulle Sundlöv återvända ska jag ha pengarna tillbaka för mitt medlemskap!

"Michael Sundlöv om hans framtid i Karlskrona, han bekräftar att den är oklar samt att kontraktet går ut första april"

hmmm....

Det hade i alla fall varit ett riktigt bra aprilskämt från Brynäs sida :D

Idag bör det komma någon form av kommunikation. Vad som helst, bara något. Förlängning, nyförvärv, plan om en plan, dagens lunch...

xxx BIF xxx: Om det ges stora kontrakt till dessa herrar igen är vi ute på tunn is tror jag. Stannar dem är det ner 50% minst i lön som gäller förmodligen mer.

{9682}: du kan hockey! 👍

Brynäs forever 1912: Kan finnas i leken att han bryter kontraktet själv också.

Svensson_62: Hitta en tränare, sportchef och VD som har samma idé om hur klubben ska skötas och hur spelet ska spelas. Välj därefter enbart spelare som ställer upp på vad dessa tre säger.

Svensson_62: Fel folk på fel plats. Och det är inte första gången det händer.

Funderar på varför resultaten uteblivit trots stora personalbyten i ledningen genom åren.
Kan det vara så att det stora problemet är inte att samtliga varit dåliga o s v, utan att det hela tiden saknats en genial visionär inom sportdelen som kan greppa och forma hela föreningens sportsliga del. Som har superkoll. Att det helt enkelt krävs sportchef/team på väldigt hög nivå för att ha ett stabilt SHL-lag. Det duger inte med en ”ganska kompetent”. Det krävs någon långt utöver det vanliga.

(så när man analyserar organisationen kan det vara svårt att hitta problemet eftersom befintlig sportslig ledning kanske bedöms som ”ganska bra” - men man då inte inser att det räcker inte med den nivån)

JohnnyBotox: Ser hellre Olesen i iko än ssk, han hade garanterat nätat när han möter oss.

Analysgruppen ska väl komma fram till sitt innan något händer, Alcén mfl sitter säkert..

Treklövern1912: Vilken var först, hönan eller tuppen eller ägget? 🙂 Troligen nr 3 som du skriver.

xxx BIF xxx: Prioritetsordning:
Punkt 3
När man ha svar på punkt 3 sedan utreds
Punkt 2 och Punkt 1

Jan Grismöbel: Olesen var klar för SSK redan i julas enligt Georgsson i SSK, detta kom fram nu när han bryter detta för spel i IKO istället.

Alcén är SC nu och hur mycket vi än önskar en ny kompetent SC så kommer det troligtvis inte komma någon förrän absolut tidigast i mitten av april om vi ska sköta den rekryteringen på ett kvalitativt sätt och som är bra för framtiden. Om det händer så har man ändå jobbat riktigt snabbt!

Från jul fram till mitten av april så kan vi inte låta bli att rekrytera spelare. Det måste förlängas och värvas nya spelare typ nu. Så, oavsett så måste Alcén vara del av det lag som ställs på banan i september annars går inte ekvationen ihop. Troligtvis finns redan spelare klara även för HA scenariot.

Samsung: kanske är det som du säger att det har varit mycket fokus på annat än herrlaget. Att det tagit framförallt resurser. Men att det inte lagts pengar på herrtruppen det köper jag inte, vi ligger i övre halvan av löneligan. Att det inte lagts pengar på saker runt om kring herrlaget (typ scouting) tror jag mer på, men det kanske är det du menar?

Gällande juniorerna så låter det inte särskilt bra, men det låter som vilka jäkla ungdomar som helst faktiskt. Kan tänka mig att en lovande 15-16 åring i vilken sport i vilken klubb som helst har en smula storhetsvansinne, inget som är typiskt Brynäs. Tror säkert att man jobbar en del med hur man ska bete sig när man representerar Brynäs.

xxx BIF xxx: svaret på första frågan ger svaret på de andra….

Jan Grismöbel: Håller med som sagt. Men tror inte det blir så, i alla fall inte direkt.

Davey85: Blir absolut INTE billigare om Alcén får fortsätta nedmonteringen av Brynäs . Ner i div 1 eller konken. Alcén måste bort . Brynäshjärta å kompisuppdrag måste få ett slut . Är ju därför vi nu kommer harva i as eller div1 inom 1 år .

Jan Grismöbel: Håller med. Men jag tror som sagt det blir så p g a tid och pengar. Ser inte riktigt hur vi ska hinna rekrytera ny sportchef utöver tränare och ett nästan helt nytt lag. Men hoppas bli motbevisad.

Davey85: Alcén kan beviserligen inte bygga lag . Så varför ska han stanna å förstöra ännu mer . Nej blås ut å töm åsen på dom medskyldiga till haveriet . Eller blir Alcéns nya mål div 1 ?

Lyssnade på Nedsläpp Brynäs. Tyckte de hade en del jäkligt vettiga åsikter, t ex det här med att de inte får bli för tyst runt Brynäs nu, utan använda revanschsugna fans och deras glöd. Vi får se om Brynäs fattar det.

Sen tror jag som Nedsläpp Brynäs att Alcen kommer bygga detta lag för att bli ersatt i ett senare skede. Det är olyckligt men troligtvis det realistiska sett till hur lite tid och pengar vi har.

xxx BIF xxx: Svaret är enkelt, svågerpolitik i kombination med fel folk på diverse positionerna. Du svarade själv på frågan

Har påtalat i flera år att för mycket pengar och resurser har gått till för mycket saker runt kring Brynäs på bekostnad av herrlaget.

* En bra start, personerna kring det och bussarna man ser rulla runt i stan vad har det kostat?

* Reklamfria tröjorna , en prydnadssak till bekostnad av inkomster.

* Unicef, räcker så.

* Importspelare till damlaget, även om dom inte kostar mulltum så har dom säkert mycket kostnadsbefrielser runt kring så som bostad och bil etc.

Först bygger man upp en produkt som alla inkomster knyter sig kring och det är herrlaget.
Där bygger man upp en stabil grund, ett lag som ständigt är i slutspel och är med att slåss "om det".
När man har det då kan man börja kolla på alternativ kring vad man kan satsa på kring produkten Brynäs.
Brynäs har haft någon form av storhetsvansinne sedan guldåret 2012 typ.
Har märkts mycket kring deras junior verksamhet med där spelare som spelat i junior lagen haft ett avsmittat storhetsvansinne.
Dom har tagit över naturisar där dom "äger" planen, skitar ner och kör fram med sina moppebilar på gångvägar.
Beter sig som dom är bättre än alla andra i skolor.( Min dotter och hennes kompisars ord)
Kaxiga attityder.
Nu pratar jag inte om alla ungdomar såklart men har själv bevittnat detta ett flertal gånger på isar kring Gävle.

Har ett super exempel från i höstas när en bra start var i min dotters klass och dom lekte nån lek.
Där en av "ledarna" försökte imitera ett självmord och syftade på att rätt svar var Avicii.

Brynäs har misslyckats katastrofalt.

lapad:

De 3 stora frågorna som Bosse-bank vill ha svar på:

* Varför har Brynäs herrar underpresterat under så lång tid?
* Varför är Brynäs den hockeyklubb som byter på ledande positioner oftast?
* Varför är det disharmoni i den stora Brynäsfamiljen?

Zorro 65: Lika bra att man vänjer sig att det kommer bli så ett tag framåt. Sedan kan man tycka är märkligt att man ska behöva tillsätta en grupp som ska analysera om vad som har gått snett, de flesta vet det redan men törs inte säga det rakt ut.

Peja:
Såå tyst kring Brynäs
Vi vill veta

Tufft beslut för Rödin och Bertilsson som är rotade i Gävle.
Lämna nu och sen efter karriären mest bli ihågkommen som en spelare som var med och spelade ut Brynäs ur shl för att sen lämna.
Inget konstigt för dom lär ju sätta sin egen familj först med att tjäna pengar etc.
Men supportrarna kommer till störst del se det så.
Jag tror vi får se både Bertil och Rödin kvar i bräns nästa år.

xxx BIF xxx: Du snackar Alcén upprepat. Det är obekvämt. Han kan inte få vara kvar på sin post. Snälla...

xxx BIF xxx: Djurgården lyckades behålla flera färska förstarundare när de åkte ur SHL. Rent objektivt är flertalet större talanger än både Strömgren och Lindstein. Spel i HA verkar alltså ha varit acceptabelt för både spelarna och NHL-organisationerna.

Farsang: ”Jag tror, kvist, Birgersson, Lindstein, Blomqvist, Strömgren, Ölund, Bertilsson, Larsson, Kinnvall, Scott och Ljungkrantz förlänger.”

Larsson, Ölund, Berra o Scott har för mycket pengar att hämta. Men öppnar Alcen plånboken så.
-Ölund är bara grabben o behöver fortsätta utmanas. Diskuterades att han skulle utvecklas o go back när han kom. Men dit kommer han nog aldrig igen. Han behöver hålla utmaningen på rätt nivå.
-Berra har lämnat förr för pengen, varför stanna nu?
-Scott gick ju för pengen. Kom väl tillbaka för Rödin kom tillbaka. Stannade i år fast Alcen sa att det fanns större pengarhögar på bordet. Tror Rödin är en viktig faktor här. Ett helt nytt lag tror jag knappast lockar scott till stan o klubben.
-Larsson, han har verkligen pengar kvar att hämta.

Theo, ljungen o Strömgren.
Alltså istiden som de skulle få i bif/HA är en faktor. Men de behöver ju utveckla sitt spel om de siktar på NHL o det gör de betydligt bättre i shl än i HA.
- Ljungen har sämst uppsida, han kan behöva istiden bättre än utmaningen i en bättre liga. Men ser han det själv efter några mål?
- Theo skulle vara den perfekta spelaren att hålla budgeten nere i shl o man kan lova honom 10min i shl lätt. Grabben är dock redigt ung o skolan kan fortfarande vara en viktigt personlig faktor.
-Strömgren som Theo minus skolsituationen. Dock skillnaden är att backparen roteras o kommer mot såväl bästa som sämsta motståndarlinorna 7 HA/shl så istiden är inte ens utvecklingseffektiv för Theo, medan Strömgren skulle matchas utifrån positionen somden lina han spelar i har. Men vad är chansen att han går in i en 1sta lina i HA?
Grejen är att steget från HA till AHL är för stort. Klart att Strömgrens o Theos NHL-klubbar tittar på hur dessa herrar kan komma över snabbast o bäst förberedda. Det blir svårt för dem att se utvecklingen o mognaden på Theo o strömgren i HA! HA ska utveckla dem som inte riktigt håller för shl ännu o pga åldern påvisat liten utvecklingsprogress - som Birger o kvist.

Men får vi alla dessa kvar så har vi en bra grund. Jag hoppas du har rätt.

För er som inte läst den här. Tyckte den var spot on och insiktsfull. Hjärta före hjärna har fått råda alltför länge…

Laban: Jag tror att Ölund är attraktiv för de flesta SHL klubbarna. Bra ålder och användbar i många olika situationer. Har skills som han tyvärr visar lite för sällan. Vi Brynäsare har väntat på att det ska lyfta för honom sedan han kom hem från äventyret på andra sidan pölen. Började oerhört piggt den här säsongen men den slutade ungefär som ”vanligt” med runt 20p.

Men han skulle bli oerhört nyttig för oss i HA och vårt hopp är väl att han vill stanna i Gävle nu när familjen fått utökning.

Laban: ja det är ju bara ett rykte vi får se då vart han hamnar du ska ju såklart få skriva om du har hört något👍

Brynäs Forever 1912'

Chill mannen

Som sagt ett rykte. Hur mycket sanning det ligger i det får tiden utvisa.

Laban: jag mena inte att hv är en plastklubb dom är ju en fin och klassisk klubb förlåt, jag ska sluta skriva taskiga saker om hv71

{10242}: nej dom är ingen platsklubb dom är ju en klassisk förening vet inte varför jag skrev det jag vill bara att ölund ska vara kvar i brynäs

Laban: förlåt om jag va lite otrevlig du har ju all rätt att skriva om du hört ett rykte,

« · 2512853 · »