1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736824 inlägg · 7967 ämnen
« · 2513152 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Alla Helvetes Kval
Fyboda: Om Kinnvall hänger med tåget mot Allsvenskan så får man se till att förhandla hans kontrakt på så sätt att han bara får betalt när han spelar. I ett eventuellt slutspel, då han blir för nervös för att spela, så ska han inte ha pröjs.

Jugge: Man hoppade fram och tillbaka från match till match. Ingen som helst röd tråd i introt. Saker ändrades, la tills och togs bort lite hit och dit mitt under säsongen, för att inte nämna att någon tyckte att det var en bra idé att man skulle lysa den klassiska Brynäsfärgen BLÅ på isen innan spelarna äntrar isen. Men man har aldrig varit speciellt bra i att få ihop all presentation i arenan, det är olika former, färger och fonter på det mesta. Jämför med introt och presentationen i tex Löfbergs så är man inte ens i närheten, för att svära lite i kyrkan.

Och givetvis spelar det ingen större roll när det sportsligt går uselt, men skulle vara skönt om man fick till det där någon gång.

Fyboda: Adda Bertilsson och Lindstein plus två eller en bra back i HA så har vi ligans bästa lag

Brynäs forever 1912: Verkligen! Och får man behålla kinnvall samt att man får billins, ja då har man två poängstarka backar så det räcker, då borde man kunna fixa defensivt lagda med.

Fyboda: Det var Winners Anthem som spelades vid introt när spelarna äntrade isen. Håller med, den passar galet bra. Vi har ju kört Status Quo större delen av säsongen, tröttare blir det väl knappast.. Ännu en sak klubben misslyckades med denna säsong.

Fyboda: ok ja det är jävligt bra att göra så mycket poäng av en back, ja kinnvall och billins det vore nästan för bra för att vara sant men chansen finns nog👍

Brynäs forever 1912: Billins gjorde 43p säsongen i HA, fullkomligt dominant och har ett passningssinne som är helt fantastiskt! Även i PP var han dominant, Hugg!

Kinnvall och Billins hade ju varit helt otroligt!

Fyboda: förresten hur var billins i hockeyallsvenskan när ni spelade där, tror du han skulle vara bra där nästa säsong för ryktas om att brynäs ksk ska värva han

Fyboda: det får vi verkligen hoppas tror han skulle må bra att spela i allsvenskan någon säsong och hitta tillbaka till sitt spel för han var ju grym när han spelade i hv71 säsongen 19-20 gjorde inte kinnvall typ 40 poäng då har jag för mig

Brynäs forever 1912: hoppas han stannar för er skull! Förresten, någon som vet vilken introlåt man körde sista matchen? När spelarna åker ur, helt magisk galet intro!

Tigerhjärta: Han är rätt skridskosvag.

Davey85: Det stämmer inte. Kan ge ett tydligt exempel: Vi hade Ytterell på kontrakt när HV71 åkte ut och det blev en uppgörelse klubbarna sinsemellan när de ville ha honom och han ville dit. De kunde inte bara plocka honom som i fallet med SHL-klausulen.

Ni har ingen ”SHL-status”. Ni får köpa loss spelare som alla andra.

Tigerhjärta: Snarare en desperat lösning i brist på andra icke relaterade Brynäs kontakter. Ärligt talat så äcklas jag numera av Brynäs filosofi som går ut på att anställa/sparka/åter anställa samma individer. Visserligen fick Sundlöv inte sparken men det vete fan om det inte hade skett om han nu självmant inte sagt upp sig. Jävla röra

Davey85: Varför släpper Västerås honom?

Davey85: var spelade han förra säsongen

Vad tror vi om kinnvall stannar han?

Tycker Brynäs ska gå på Trevor Cheek. Stor elak jävel som gör mål.

Förstår inte alla som vill ha hit gamla Brynäs spelare eller ta in Sundlöv. Det är ju nu vi har chansen att bygga nytt med en ny vinnarkultur. Då måste vi bygga en NY trupp och gärna med unga och hungriga spelare. Sedan är ju drömmen att några etablerade från shl-truppen stannar, typ Ölund och Scott men har svårt att tro det.

Luddf: Allsvenska spelare under kontrakt är inget problem rent teoretiskt, Brynäs har SHL-status en kort tid till.

Edit: Kanske inte stämmer?

Lemp: inte särskilt allvarligt menat med Thuresson från min sida. Mest att jag snubblade på infon och blev lite förvånad.
Men av nyfikenhet baserat på vad du skriver, vilken liga anser du att han kvalificerar till?

Lemp: Precis

Tigerhjärta: Även om Sundlöv är erfaren så har han varit i Brynäs 13 år i två olika vändor. Någon gång måste man vända blad och tänka nytt.

William2325: Intressant lag! 👍🏻

Ingman och Lööke har kontrakt över nästa säsong. Tolopilo ska ju vara klar för NHL/AHL till nästa säsong.

William2325: Ganska rimligt lag sett till ekonomin. Saknas lite offensiv spets på backsidan. Däremot har Lööke, Ingman och Håkansson kontrakt med sina respektive lag så dom kan ej värvas.

{9684}: Sundlöv är inte kass på något sätt, som du skriver så hade han säkert ingivit stabilitet.
Men det känns verkligen inte som ett steg framåt, snarare en korttidslösning:/

SuneMangs: Vad säger ni om detta lag Skrev ihop det lite snabbt och ekonomi och så vidare måste ju även gå ihop

Sebastian Wännström-Tyler Vesel-Johan Persson
Simon Bertilsson-Chad Billins

Jens Lökke-Marcus Vela-Emil Molin
Josef Ingman-Erik Flood

Oscar Nord-Blomman-Taylor Matson
Tom Hedberg/Theo Lindstein-Andreas Söderberg

Oskar Kvist-Oscar Birgersson-William Strömgren

Mv: 1:a Nikita Tolopilo/Anders Lindbäck
2:a Oliver Håkansson

Hc Janne Larsson

Tigerhjärta: Så här säger AI om saken:

Michael Sundlöv har en lång och framgångsrik historia som sportchef i Brynäs IF. Han var den som byggde upp det lag som vann SM-guld 2012 och som nådde final 2017. Han har ett gott öga för talanger och en förmåga att knyta till sig spelare som passar in i Brynäs spelidé. Han har också ett stort kontaktnät och ett gott rykte i hockeyvärlden. Om han åter blev sportchef i Brynäs IF skulle det vara bra för klubben på flera sätt. Han skulle kunna ge stabilitet och kontinuitet till organisationen, han skulle kunna locka tillbaka gamla spelare och hitta nya, och han skulle kunna skapa ett vinnande lag som kan utmana om titlar igen. Michael Sundlöv är en sportchef som Brynäs IF behöver och förtjänar.

JohnnyBotox: Dina exempel är inte jämförbara. Klasen hade en svår familjesituation som han valde att prioritera vilket gjorde att Djurgården passade bäst. Kruger och Brodin är Djurgårdare och var redan klara när dom blev nedflyttade men valde att stanna kvar ändå. Thuresson är inte Brynäsare, han är inte från Gävle och han har ingen koppling mer än att han spelade någon säsong här för flera år sen.

KB: Ja, det börjar luta mer och mer åt det. Har kollat runt lite och kan inte hitta någon substans i det. Läskigt att såna rykten får fäste och uppfattas som sanning.

Lemp: Rent generellt har du rätt. Men han gjorde ingen succé i HV för ett par år sedan, redan då på väg nedåt. Men han fyller 36 och han har ett förflutet i klubben, det talar väl möjligtvis för det. Det var mer en kul grej att den gamla mustaschen vinner poängligan i en så pass bra liga som DEL...

Det är svårt med vilken nivå man ska förvänta sig, Linus Klasen, Krüger, Brodin gick till DIF i HA t.ex.

JohnnyBotox: Tror man är fel ute om man tror att poängligavinnaren i DEL spelar i HA nästa säsong. Förväntningarna behöver nog skruvas ner.

SuneMangs: Det är bara ett felaktigt rykte som slängdes runt i samband med att HV71 degraderades. Finns ingen substans till det.

Ove Myling: Han är klar för örebro

Ove Myling: Skulle bli väldigt förvånad om ingen annan SHL klubb plockar upp Larsson. Han har väl t.o.m. testat på 3 kronor under säsongen vill jag minnas?

Ove Myling: hade varit intressant att se han i brynäs men han blir nog troligtvis kvar i shl som du säger han är för bra för allsvenskan

Brynäs forever 1912: Ludvig Larsson får inte nytt kontrakt i Rögle. Gjorde det sjukt bra i Mora i Allsvenskan (visst fanns brynäsintresse redan då?). Men får troligtvis chansen någon annanstans i shl skulle jag gissa.

Farsang: Förstår ni varför vi älskar Dahlén!

AW-M89: Det kanske bara är något rykte som har blivit vedertaget och cementerat? Men jag vill minnas att för SHL-laget som degraderas så behåller det laget sin SHL-status någon/några veckor efter degradering och kan därför använda denna klausul för att värva från kommande konkurrenter.

Jag kan väl inte vara den enda som läst/hört detta? Måste fråga Höken om jag drömt alltihopa.

JohnnyBotox: thuresson skulle jag gärna vilja se i brynäs och på allsvenskan nivå skulle han nog vara dominant

Bara inte Brynäs ledning ligger på is nu med rekryteringen bara p g a läget dem är i

xxx BIF xxx: köper din text fullt ut och visst kan du ha rätt.

Men visst Bertilsson, Rödin, Scott och Larsson har såklart pengar att hämta, men att spela ut klubben i sitt hjärta kan faktiskt lyckas väga mer än pengar för vissa människor iallafall 😮‍💨

Vi får hålla tummarna

SuneMangs: SHL-klausul? Det finns ingen sådan i detta läge. Vore sjukt om ett konkurrerande lag kan gå in och rycka konkurrenters bästa spelare hur som helst.

JawKee: vad säger vi om vinnaren av poängligan i DEL? Andreas Thuresson 60 p (22 mål) på 51 matcher... 35 år.

SuneMangs: Ser gärna det också! Vad säger vi om Wännström då? :)

BIF Kungen: håller med min lagkamrat, 3st klassvärvningar hade det varit. Vesel var en gud i HA.

SuneMangs: håller med trots att han hade det lite trögt senaste säsongen i Brynäs, kommer ”färga” i HA.

SuneMangs:
33 snart 34 är väl ingen ålder 😊
40+ pinnar för HV i allsvenskan sist och bitvis dominant den säsongen. Jag är övertygad om att han skulle göra det väldigt bra även 23/24 i allsvenskan.
I Shl däremot får han bitvis problem med tempot.

Nu har jag dragit mitt strå till stacken i varje fall.
Uppladdat:

500x0-alcen.png

« · 2513152 · »