1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736839 inlägg · 7967 ämnen
« · 2513785 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Alla Helvetes Kval
Tigerhjärta: Egentligen skulle hon nog behöva gå ner i lön, även om hon går med på den lösningen. Ser framför mig att tränaren i SDHL även måste vara sportchef.

J-S: Det där säger ingenting om huruvida de är heltidsanställda eller ej, eller för den delen om de eventuellt har andra arbetsuppgifter.

Lemp: "Grahm kan såklart inte vara kvar bara för hon är kvinna. Detta i kombination med att kostnaderna måste sänkas för att anpassa oss till HA."

Som jag skrev tidigare Grahm ska självklart ta ansvaret att kliva av som sportchef för herrlag och juniorer precis som Alcén,
Men hon har inte misslyckats i SDHL laget.
Därför hitta en lösning för henne där.

Lemp: Så är det. Låt Erika kliva ner i båset, så får hon lösa sportcheferiet därifrån.
Nu gäller det att effektivisera samtliga positioner i organisationen, detta är bara en av många delar!

J-S: Menar du på fullt allvar att det där är ledarstaben runt damlaget som är dedikerat dom??

Jugge:"Tänkte mest på de SHL lag som är/har varit ner i HA nyligen som Djurgården och HV. Hur har ledningen sett ut runt deras damlag?"

Tränar stab för Djurgården dam!!!

ErikLadhe, Målvaktstränare
Elinor Haapanen, Naprapat
Rickard Hårdstam, Huvudtränare
Fredrik Svensson,, Assisterande Tränare
Kim Loke, Fystränare
Tomas Rydgren, Materialansvarig
Tobias Westerberg, Naprapat
Johan Schillgard, Sportchef

J-S: Grahm kan såklart inte vara kvar bara för hon är kvinna. Detta i kombination med att kostnaderna måste sänkas för att anpassa oss till HA.

Peja:" Inför säsongen var det mycket snack, inte minst från Grahm själv, om att hon minsann var den första kvinnliga SHL-sportchefen. Nu är det dags att ta ansvar för fiaskot och avgå, precis som för Alcén."

Just därför ska vi inte sparka Grahm hur skulle det se ut i mansdominerad sport som hockey, ännu mer dålig publicitet för Brynäs.

Båda sportcheferna ska särskiljas i från SHL lag och juniorverksamheten men då Grahm gjort det ok med SDHL laget hitta en lösning för henne att fortsätta där.

Peja: Tänkte mest på de SHL lag som är/har varit ner i HA nyligen som Djurgården och HV. Hur har ledningen sett ut runt deras damlag?

Välförtjänt och så, men att Örebro och Växjö är två av fyra lag i semi känns… gäsp.

J-S: Som jag skrev så tror jag vi tyvärr måste låta Alcén bygga nästa säsongs trupp, precis som HV gjorde med Hult. Vi har inte tid att vänta på att Svedman ska hitta någon som är kompetent och kan HA ( inte det Huge kallar kompetent och insatt). Det ska ju vara om Svedman redan har någon klar.

Men Alcén ska ju så klart bort så fort som det är möjligt.

Jugge: säger emot mig själv lite nu, är riktigt kul med match 7. Men tror jag skippar match 1-4 i semifinalerna. Ska bli spännande med Björklöven-DIF i HA semi också. Dock sagt upp Cmore till sista mars…

Jugge: Alla HA-klubbar har väl inte ens damlag? Naturligtvis måste Brynäs kapa kostnaderna rejält nu vilket betyder att organisationen måste bantas.

Inför säsongen var det mycket snack, inte minst från Grahm själv, om att hon minsann var den första kvinnliga SHL-sportchefen. Nu är det dags att ta ansvar för fiaskot och avgå, precis som för Alcén.

Jugge: Damtränaren kommer få agera SC också. Så finns det någon med rim och reson på åsen så borde Grahm vara den första som kommuniceras ut som lämnar föreningen. Alcén måste tyvärr starta att bygga nästa års trupp, vi har inte tid att vänta på att Svedman hittar någon ny.

Nu är jag inne på djupt vatten då jag inte vet hur lönerna ser ut,
Men nu när ordförande för Brynäs Bosse Johansson avgår är inte det något Svedman kan ta över, skulle vara en stor besparing.
Jag ser hellre besparingar i det administrativa än i det sportsliga,
Sen angående Grahm möjligen kör henne som tränare och sportchef då får hon verkligen bekänna färg......

Gällande Alcén ge han foten omedelbart in med en ny sportchef ögonaböj finns ingen tid att förlora.

Tigerhjärta: Jag är som du och älskar hockey, sen bultar ju så klart hjärtat för Brynäs. Följer både NHL, SHL och HA. Frugan tycker ju att man är skadad och säger bara: ”Men Brynäs har ju åkt ut nu”…

Malken: känner igen mig ganska mycket i vad du skriver, tänker alltid att jag ska kolla någon NHL match, börjar titta för att ganska omgående börja fippla med mobilen istället och sen byta kanal.
Dock, sitter nu och kollar FBK-FHC, det är lite skönt att se utan att vara nervös.

Hur det slutar? Bor i Gbg men bryr mig verkligen inte om vilket lag som vinner.

För Brynäs skull önskar jag dock inga fler guld till FBK, men inte heller FHC, eller SAIK… Så bäst vore väl om Örebro eller Timrå vinner skiten…

pjåtor: Själv älskar jag hockey och kan inte slita mig från varken SHL eller HA slutspelet. Hockey var kväll nu för tiden!

Tigerhjärta: Jag har ingen aning om vad hon har i lön men klart är att organisationen måste bantas rejält ihop med lönekostnaden.

Någon som vet hur det ser ut i andra HA klubbar? Har damlaget ass tränare och SC?

Malken: samma här vem fan bryr sig om andra lag? Inte jag iallafall

Jugge: En annan rimlig lösning skulle nog vara att låta Erika går ner som ass. tränare + SC åt damerna.

Har insett att jag inte är hockeyintresserad - bara intresserad av Brynäs. Har inte en aning om hur det går i slutspelet. Har stängt av. SHL utan Brynäs är som ett akvarium utan fiskar. Totalt meningslöst. ...Och bara kitsch. Frölunda i sina jultröjor. Örebro som ser ut som någon förskräcklig Önos-reklam. Växjö som verkar ha låtit någon färgblind designa tröjorna. Hujeda mig!

xxx BIF xxx: Grahm måste givetvis gå. Hon ska hållas långt borta från herrlaget. Vi ska ju spela i HA nästa säsong och organisationen måste slimmas. Då funkar det inte med två SC’s och inte heller en separat dam SC.

Damtränaren kommer få agera SC också. Så finns det någon med rim och reson på åsen så borde Grahm vara den första som kommuniceras ut som lämnar föreningen. Alcén måste tyvärr starta att bygga nästa års trupp, vi har inte tid att vänta på att Svedman hittar någon ny.

Tror absolut inte sundlöv är rätt man för jobbet.
In med nytt blod utan tidigare koppling till klubben som exempelvis per kenttä om man kan få loss han från löven.

modomille: Nej det gör jag inte? Vi har betydligt mer spelare med kopplingar än vad ni har

xxx BIF xxx:" En sak jag funderar över.
Ok, Alcen bör lämna, men kommer inte Grahm väldigt billigt undan?
De skulle ju samarbeta sas det.
Sen sitter ju hon i ledningsgruppen också, vilket alcen inte gjort/gör. Borde inte hon då ha lika, eller faktiskt mer, ansvar som/än han då?
Och hur skulle det se ut om Svedman kickar alcen men inte Grahm?
Ja ja, sportchefen är ett problem av flera."

Jag tycker Grahm gör ett ok jobb med SDHL laget så finns det ekonomi låt Grahm basa för det.
Men entlediga henne ifrån herrlaget och juniorlagen ,
Det är mina tankar.

En sak jag funderar över.
Ok, Alcen bör lämna, men kommer inte Grahm väldigt billigt undan?
De skulle ju samarbeta sas det.
Sen sitter ju hon i ledningsgruppen också, vilket alcen inte gjort/gör. Borde inte hon då ha lika, eller faktiskt mer, ansvar som/än han då?
Och hur skulle det se ut om Svedman kickar alcen men inte Grahm?

Ja ja, sportchefen är ett problem av flera.

Jugge: "Anställer Brynäs Sundlöv igen så vill jag ha tillbaka avgiften på min medlemsavgift…"

Tänker inte ta upp alla misslyckade säsonger i SHL under Sundlöv då vi nästa säsong spelar i HA...

Sundlöv misslyckades fatalt i Modo som SC och han tog dom inte tillbaka till SHL, Utan under hans ledning var dom cementerade i HA ....

Han har inte lyckas ta Karlskrona till HA utan dom stampar fortfarande i ettan,
Så vill vi stanna i HA då är Sundlöv perfekt alternativ....

In med nytt blod där meriter kunskap kompetens betyder mer än klubbtillhörighet.

Hank81: och han blir ju sjukskriven vid kritiska lägen stackarn. 🥲

Rodrigo: aldrig mer Sundlöf, han har skrivit sitt sista kompiskontrakt. Tröttare sportchef får man leta efter.

Rodrigo:
Ja så var det.
Micke skulle förlängas 1 år men han ville ha längre kontrakt.
Det som var idiotiskt då var ju att man tog beslutet att kicka PA bakom Sundlövs rygg då han var ute och reste med laget. Men det var ju Campese i ett nötskal.

Rodrigo: Stämmer bra det, man ville bara ge Sundlöv 1 års förlängning. Magiskt, mannen som sätter truppen som nästan får lira i HA. Bara i Brynäs…

Sundlöv tyckte ju inför säsongen 20/21 att det var den bästa truppen han ställt på isen någonsin…

Brynäs forever 1912: Ja tror också Kinnvall skulle vara en av dom poäng bästa i allsvenskan

Brandon Maxwell kanske kan va nåt i mål

Jugge: Om jag inte minns fel så ville man väl till och med förlänga med Sundlöv under säsongen men endast med ett år och han ville ha ett längre kontrakt, sen kom ju hela PA-debaclet. Vill man ha lite skräckläsning kan man ju gå in och kolla lagbygget 20/21, framförallt backsidan är något i hästväg. Bygger man den typen av trupp för så mycket pengar är det tydligt att man inte hängt med i hockeyns utveckling.

SuneMangs: Det var så lite 🙂 Den finns på Spotify också.

Blå grottan: Sundlöv skulle aldrig ha kickat PA precis som att Nubben aldrig skulle kickat Samuelsson. Ibland är det bra att styrelsen agerar när ledarna är för svaga.

Jugge: "Det var Winners Anthem som spelades vid introt när spelarna äntrade isen. Håller med, den passar galet bra. Vi har ju kört Status Quo större delen av säsongen, tröttare blir det väl knappast.. Ännu en sak klubben misslyckades med denna säsong."

Tack, Jugge! Du är kvällens hedersman! Har letat som en galning efter den låten.

Jugge: Om det tvistas det nog ännu, campese hävdade att Micke sparkades.

Men OAVSETT så gjorde han ett uselt jobb som SC.
(Är nog bara Huge som fortfarande tycker att han gjorde ett kanonjobb)

Blå grottan: Sundlöv fick inte kicken senast utan han sa upp sig i protest mot att styrelsen valde att fimpa PA.

Anställer Brynäs Sundlöv igen så vill jag ha tillbaka avgiften på min medlemsavgift…

SuneMangs: Instämmer, Sundlöv ska inte kontaktas. Det var katastrof när han fick kicken eller "lämnade" senast.

Lemp: "Även om Sundlöv är erfaren så har han varit i Brynäs 13 år i två olika vändor. Någon gång måste man vända blad och tänka nytt."

Håller med till 100 procent! Sundlöv har ju inte lyckats med någonting när han varit i Brynäs, varken som spelare eller ledare. Guldet 1993 kan väl i stort sett tillskrivas smurfkedjan (Sundlöv hade usla siffror, typ hela karriären) och guldet 2012 hade vilken sportchef som helst vunnit med generationstalangerna vi hade det året. Nej, Sundlöv känns som ett lika fräscht val på sportchefsposten som Ove på tränarposten. Tänk om, tänk rätt.

Jugge: Det var ju det jag sa..

Jugge: Eller att Porser skulle bara behöva lägga c:a 20% av sin förmögenhet för att få samtliga dessa till Luleå. Skulle nog täcka hela gängets löner för ett år.

(perspektivet med Porser säger lite om vilka ekonomiska problem Luleå aldrig kommer att drabbas av så länge han släpper till - och att SHL måste nog göras om på sikt)

nittontolv: Pettisbif

Blå grottan: Du kan inte jämföra Ingman med Kinnvall. Ingman var ju usel både i Brynäs och Djurgården och fick inte vara kvar. Kinnvall har ju hämmats av skador, det är en helt annan sak.

Ingman är på sin höjd en bra HA back. Kinnvall har potential (som han bevisade i HV) att vara en dominant back i SHL.

modomille: Det där laget går inte av för hackor… Du ser inte ens sådana kedjor/backpar under All-star matchen. Krävs väl att Foppa, Näslund, Sedinarna osv donerar majoriteten av sin förmögenhet för att det ska kunna bli något annat än en fantasi..

Guldtigern: Ja det verkar ju gå bra för Bengtzens pojkar än så länge..

munkas: Har en ändå känsla av att en skadefri Kinvall kan vara en helt dominant offensiv back i HA. Klart bättre än Ingman som de surrar om i Modolägret.

Kinvall och Billins vore bra som sagt.

modomille: Källor?

{10242}: Och vi har världens bästa lag

McKinnon - McDavid - Draisatl
Pastrnak - Crosby - Kucherov
Marner - Matthews - Rantanen
Marchand - Bergeron - Tkachuck

Makar - Toews
Fox - Josi
Karlsson - Hedman