Brynäs IF

713954 inlägg · 7953 ämnen

Forum

« · 1908966 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Pettisbif: nu är ju inte forslund och Mannberg exakt samma spelartyp. varken forslund eller någon junior är i närheten av Mannberg när det kommer till Boxplay.

Chris11:
Danielsson skjuter verkligen på allt nästan lite för ofta ibland i dumma lägen men är sådant som kommer ge utdelning till slut studsa på en skridsko och in eller så. Känns som att Kristo måste bli lite mer van med spelet för nu får han oftast pucken nära sargen och i närkampsspelet glänser han verkligen inte utan jag tror han behöver ta sig in i banan mer vilket är svårt men förhoppningsvis kan komma med lite acklimatisering
Kommentera


Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
mattiask: Fungerar för mig. Testa en annan webbläsare kanske.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Jaken: Härlig seger och alltid lika kul att följa hur ett nyförvärv som Kristo enligt vissa skribenter går från klappkass till oerhört lovande under en och samma match! 😀
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Någon mer än jag som ej kan se highlightsen på shl.se? Får inte igång några videos alls.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Skön seger. Dock var Rögle enormt dåliga.

Skulle fortfarande vilja se Bjurström - Blomqvist - Rohdin. Sen i fjärde, Alcén - Asklöf- Forslund. Där tror jag på bättre offensiv. Mannberg är för mig ingen som tillför något som inte Forslund klarar om än inte bättre. Och Bjurström med Jacke och Jocke kan bli riktigt bra.

Kristo gjorde nog sin bästa match för oss ikväll. Kul! Hade dömt ut honom. Men ingen blir gladare än mig om han slår ut och blir den spets vi tänkt oss. Sparkapital i honom och Nicky D.

Karhunen är tokgiven tills Jocke är tillbaka.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Vill bara tipsa om att matchtipset är igång och ni är hjärtligt välkomna.

www.hockeysnack.com/matchtips/
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Min analys som läktarcoach av kvällens match!

Karhunen riktigt bra idag, lugn & stabil men som sagt har han bara gjort en match men han gjorde det riktigt bra! Förstaspade? Hoppas!

Forslund klev in & spelade över förväntan även om han vägde lite lätt i nått möte med Ahnelöv i början.

Riktigt bra insats av hela laget, ingen som var dålig idag. Bertilsson, Kousal, Karhunen & Kellman får plus i kanten.

Hade önskat mig lite mer av förstakedjan i 5 mot 5 men helt klart godkänt! För övrigt så börjar Kousal bli en personlig favorit, spelar dock ibland på gränsen till fult = dåliga utvisningar.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Väntar på att det ska lossna för Danielsson och Kristo.
Men det kommer det göra.
Danielsson skapar chanser och gör många bra saker hela tiden. Så fort han spräckt målnollan så tror jag det kommer bli en ketchupeffekt.

Kristo måste få några matcher först för att lära sig spelet i SHL. Han gör bra saker här och där men det blir lite fel i tajmingen. Han är snabb och går in starkt i närkamperna.

Kan karhunen fortsätta vara såhär trygg så kommer Rautio spela med j20 när Jocke är tillbaka!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Förläng med Kousal snarast innan någon annan klubb värvar honom. Säsongen efter plockar vi hem hans förra lagkamrat Rödin, och någon mer spets offensivt. Sedan är vi redo för titeln. För defensivt är vi redan där.

Grym match idag!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
"sudden death" är ganska vackert oxå.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
"momentum, burskydd" Det är möjligtvis de två vackraste orden i svensk svensk hockey.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
munkas: Tycker vi är bra idag i alla lagdelar mot ett Rögle som haussats samt är starka i sin hemmaborg...tänker att vi har en förstemålis. Stabil!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
munkas: kristo kommer vakna! Han har det i sig, det ser man. Men alla människor acklimatiserar sig olika, ge honom tid.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Och nu väntar nästjumbon Växjö härnäst – säsongens första match på plats för mig. Ska bli väldigt kul att se detta lag sätta mästarna på plats. Alla till Gavlerinken!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
pekka85: Härligt Hockeykväll! Finns inget att klaga på. Karhunen och Forslund har spelat till sig sina platser. Palushajs gäng blir mosade. Tamefan domarna får godkänt! Skål Brynäsvänner!

Asklöf ska också ha beröm för sitt slit. Tvekar inte att gå in i närkamper eller vara först in i sargdueller. Trots att han är kortast och väger lättast i SHL.

Forslund duktig, får han något mål snart, så lossnar det nog lite mer för honom.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
pekka85: Forslund gjorde det jävligt bra han blir intressant att följa i fortsättningen..och Kousal vilken kanonvärvning 👏👏👏👏
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Klockren insats rakt igenom. Känns skönt att vi har muskler i backbesättningen, ingen jävlas med oss framför mål. Bertilsson, man blir bara glad när man ser han agera på isen.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Forsberg 1978: Stabilt idag! Kousal stinker klass! Tänk om han hade haft en lite vassare nr 7 bredvid sig. Vilken femma det hade blivit. Gött med säsongens första trea!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Brynäsgubbe: Riktigt skön seger, många ljuspunkter. Skål:)
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Har vi vår förstamålvakt nu? Måste väl vara så. Briljant insats.

Örebro-DIF 2-8. Bwaahahaha.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Anders Berg: Så, nu slipper vi Rautio på ett tag

Skärp dig. Tråkigt att läsa såna kommentarer.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
En riktigt väl genomförd bortamatch!
Kousal är en beast och dominerar över hela banan. Karhunen är riktigt bra och sprider ett härligt lugn till de övriga i laget.
Boxplay funkar klockrent idag, även powerplay. MEN, om jag får säga något efter denna underbara kväll så vill jag se att vår första pp-formation ska växla upp en aning.
För att avsluta i positiv mening...
Ikväll tändes ett hopp hos mig, hoppas det gjorde det hos er med. Nu gävlar kör vi!
Edit: Glömde Bertil! Riktigt bra idag.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Så, nu slipper vi Rautio på ett tag. Viktigt med 3 poäng!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Dalrt: tycker dom ska byta plats på första och andra kedjan.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
SKÖN....T!


Jag hade en dålig magkänsla inför matchen, men vi står för en fantastiskt bra prestation. Vi sätter lägena, vi briljerar i special teams, vi känns ruggigt stabila bakåt.

Bäst idag: Samtliga! (men plus för Karhunen, Kousal, Bertilsson...)
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Underbar vinst!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Så jävla skönt med tre poäng och väldigt många utropstecken! Karhunen! Kousal (detta trodde man verkligen inte, vilken spelare)! Rohdin! Bertilsson! Blomqvist! Kellman! Alcén & Asklöf! Kan nämna allihop.... Tack för vinsten gubbs.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Bra insats ikväll, men bandyklubben will be bandyklubben.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Instämmer med tidigare kommentarer, Kousal är otroligt bra. Unikt att en så bra offensiv spelare också är en så ansvarsfull tvåvägsspelare. Sanslöst fynd(utan att vi vet vad han tjänar).
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Haha Frölunda! Tappar 3–1 till 3–4 hemma mot Mora sista tre minuterna. Humor!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Bratwursten : Kousal är ju för fan tuff med! Han kan trycka till och använda kroppen!

Kan han vara säsongens fynd?

Norin och Karhunen är också där och hugger.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Dalrt: Fortsätter han med poängmakandet så, han är ju mer allround än Palushaj.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Dalrt: instämmer helt!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Bratwursten : Bättre än Palushaj i alla fall, no doubt.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Bratwursten :
Fortsätter Kousal på den här banan så sörjer jag verkligen inte Palushaj, då har vi gjort ett uppbyte. Kousal har ju dominerat över hela banan i alla moment i spelet. Palushaj har inte ett så brett register utan var ofta totalt osynlig i perioder.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Rumpelstiltskin: Hahaha Kilström! Vår breda backsida levererar idag!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Alltså Kousal! Vilken jävla pondus och skill killen har, favorit i detta lag helt klart!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Rumpelstiltskin: Kousal, bäst i SHL?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Alltså kilström. Går in och tar två röglespelare ensam. Kärlek till dig.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Kilas har stämplat in 👍🏻
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Steenm: Härligt Hockeykväll! Finns inget att klaga på. Karhunen och Forslund har spelat till sig sina platser. Palushajs gäng blir mosade. Tamefan domarna får godkänt! Skål Brynäsvänner!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Alltid viktigt att få första segern i bagaget så man känner att man är med och inte blir spänd. Tänk om Karhunen får hålla nollan också.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Johannes Hedberg: 4-0 och ingen i förstakedjan har målat, riktigt bra!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
SWEATT: mm tycker dock jag sett honom till höger flertalet gånger i PP men kan ha misstagit mig
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
WOOOOOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOO
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Alltså jag är så nöjd, så glad, så lycklig. Kousal! PP! Passningen! Wow!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Fyfan. Vilket PP!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Bratwursten : Normalt gör han ju inte det. Senaste bytet hann de helt enkelt inte rotera.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Vilket jävla powerplay!!
Kommentera

« · 1908966 · »