Brynäs IF

713372 inlägg · 7953 ämnen

Forum

« · 1939004 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A propósito de nada
Kopenga Kickass: Fruktansvärt är det.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ursäkta om jag ältar "gamla" saker, men jag kan inte få in i mitt huvud hur lotterinämden tänker när dom ger Händemark 3matcher och Andersén 5matchers avstängning. Finns liksom ingen logik. Kommer inte över det hur mycket jag än försöker.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: öh, matcherna går live på TV nuförtiden.

Vadå dömt ut?? Jag tycker ju att vi inte skall döma ut någon då vi inte har facit däremot är det tycker jag märkligt att Kristo som sågades på bred front plötsligt ses som en missad frälsare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pilen32: You Read My mind.
Helt enig med hur du resonerar.
☺️
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Helt rätt att vi aldrig får facit, och därför kan man inte döma ut honom som du gjorde. Starkt jobbat om du såg alla hans matcher live, då är du en av få som reser genom hela landet för att se Brynäs.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
4ever BIF: Ska man splittra förstakedjan så borde man flytta ner Kellman. Pga att han egentligen är Brynäs bästa spelare, kan få igång Kousal i andra, och man kan bygga ett spel runt honom. Sallinen i förstakedjan hade kunnat göra ett bra jobb, och då skulle man förhoppningsvis(!) få igång honom också.

Flyttar man Boqvist blir förstakedjan lidande, eftersom vi inte har någon som kan ta hans plats, samma med Danielsson, plus att Danielsson inte tillför så mycket i spelet, så han höjer inte på egen hand en andrakedja.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
När det gäller Kristo.
Så var det ju bara "lösplugg" de gånger han fick en målchans.
Inte i närheten av "nordamerikanska avslut".

Det enda målet han gjorde, var väl ett turmål i en träningsmatch mot Mora.
Ett mål som görs en gång på 25 år typ.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
4ever BIF: Supportrar har rent generellt en övertro på att "vaska om i kedjorna", troligtvis eftersom det är en kul grej att sätta ihop sina egna kedjeformationer. Det ger sällan någon särskilt effekt. Särskilt om det är samma spelartyper som flyttas runt mellan olika kedjor. Små taktiska justeringar gör mycket större skillnad.

För Brynäs är det väldigt viktigt att ha ett simpelt anfallsspel som inte kräver så mycket skicklighet och kreativitet från spelarna. Förstakedjan kan syssla med det, men övriga kedjor måste hitta simpla vägar genom mittzon. I anfallszon är det snabba avslut och trafik som gäller. Det kommer sällan bli mål, men om man kan få ner spelet i anfallszonen kommer inte motståndarna att kunna åstadkomma något heller, och toppkedjan kommer ha större chanser att åstadkomma något om de får börja i anfallszon.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Får uppfattningen att du inte vill förstå vad jag menar.
Never mind, tänker inte ta den diskussionen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
4ever BIF: "Kan du förklara för mig exakt vad Brynäs har att förlora med att splitta 1a linan"

En fungerande 1a-lina?

Och den är knappast "super awesome".
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas:
Kan du förklara för mig exakt vad Brynäs har att förlora med att splitta 1a linan, för att försöka få igång de andra linorna?

Spelar väl absolut nada roll om vi har en högklassig 1a lina och vi ändå inte har vunnit en 3 poängare på 8 matcher.

För min del spelar det ingen roll om vi förlorar en match med 3-1 med en intakt 1a lina.

Eller förlorar med 5-0 med en splittad 1a lina.
Vi har ju ändå något att kunna vinna med att testa att splitta 1a linan.
Det kan falla väl ut, en chansning att få linorna att tugga igång.

Faller det inte väl ut så blir det ändå ingen skillnad mot för hur det ser ut just nu i alla fall.

Som det ser ut nu så förlorar vi ändå med en super awesome 1a lina.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JanT: Mycket trist för Aaron
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JanT: Ja, det vore ju tråkigt... hemskt tråkigt!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Apropå målskyttar - ryker Palushaj så får ÖHK mycket stora problem att undvika kval. Väl där så tror jag man är riktigt illa ute, målet inför säsongen var knappast att kvala med det spelarmaterial som finns till hands.....
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Jag såg alla hans matcher i Brynäs och det var ju ingen succé. Hade inte klausulen om att kontraktet kunna brytas funnits så hade vi haft facit. Kanske succé, kanske han fortsatt som han börjat, vi vet inte.
Visst var han bättre än de flesta anfallarna men betänk att han var Palushajs ersättare och lär ha fått lön därefter.
Tänk om han varit kvar och nu gjort typ 4 mål och kostat 200 000 i månaden....
Facit får vi aldrig
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Wanvig var aldrig bra i Europa och hade uppenbarligen för dålig skridskoåkning för att spela på stor is.

Trist att du inte kan se att Kristo är en bra hockeyspelare. Har du sett honom spela live någon gång?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SWEATT: Ja. Du och jag kan tycka så,

Men Brynäs har inte råd varken ekonomiskt och profilmässigt att ha en skara som missköter sig ibland.
Man har en väldigt hög profil som förhoppningsvis och troligen kommer löna sig ekonomiskt med större sponsorer.

Men kan man bara få fason på KK så är dom ju tveklöst en tillgång.
Men man måste nog knyta dom lite mer till Brynäs.
Frågan är bara om dom vill det.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SWEATT: Jag röstar för att stänga dem ute
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Ingen aning, det enda jag vet är att jag hellre har KK på läktarna trots att de missköter sig ibland än att de inte är där alls.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Kyle Wanvig hade 0,6 poäng i snitt på hela 413 matcher i AHL. Det går inte att sitta och titta på EP och poängsnitt och rakt av bedöma utefter det. Vem vet, Kristi skulle kanske kunna bli kanon i SHL, eller inte. Det finns ju massor av spelare med bra mycket bättre stats i AHL och KHL som floppat i SHL.
Känslan angående Kristo är att han var grymt otränad, med dubbelhakor och allt, ännu en spelare som underskattat tempot i SHL.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SWEATT: Jag skulle inte tro att Brynäs inte bryr sig.
Men är det typ personliga motsättningar mellan KK och Brynäs?
Eller vad gäller saken?
Både du och jag vet att man inte får smälla nått pyro inomhus.
Om nu någon i KK gör det, vad ska Brynäs göra? Betala böterna och tacka?

Sen att BSG är dåliga, det är ju inte Brynäs fel.

Är helt säker på att MC önskar att KK skulle sköta sig, så man kunde dra nytta av dom, istället som nu ha käbbel med dom.

Vi vet nog inte exakt vad som har hänt. Att KK går ut på sin sida med en version betyder inte att den stämmer helt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Det är ju lätt att vara efterklok med facit i hand (hittills) Angående Kristo vs Sallinen.

Brynäs gjorde en chansning, men det optimala hade ju varit att ha en åtminstone påtänkt ersättare relativt snabbt.

Sallinen är ju en mkt kompetent spelare, nu vill ju jag gärna tro och hoppas att han kommer igång ordentligt.
Men något säger mig att detta blir en mellansäsong för hans del, mycket på grund av skadan tyvärr.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
4ever BIF: Precis. Om man som jag var säker på hade någon ersättare klar så är det väl inte så dumt.
Nu gjorde man bara laget sämre och tog efter två månader in Sallinen som jag iaf tycker är en sämre spelare just nu. Kanske det bästa som fanns på en torr marknad. Men då var det väl rätt dumt att kicka Kristo i första läget.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: "För det är Brynäs som äger frågan om Brynäs, det gör inte KK."

Promblemt är ju att Brynäs inte verkar bry sig. Hade de brytt sig hade de inte låtit skämtet BSG vara en officiell supporterklubb.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Ja jag tyckte att det gick lite väl fort att släppa honom.
Hade ju inte skadat med åtminstone minst 5matcher till.

Men man hade väl inte kylan och tålamodet, i och med att kontraktet var skrivet som det var.

Istället var laget försvagat en längre tid om man ska vara lite kritisk angående att släppa Kristo och inte ha någon ersättare på gång inom kort.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Ikonen var inte lyckad hos oss och matchade helt fel. Dessutom massa skadeproblem. Var riktigt missnöjd när vi släppte honom.
Men diskussionen började med att jag ifrågasatte att man gnällde över att inte ha en målskytt när man började säsongen med en habil målskytt men inte lät han få chansen trots att hans underliggande siffror såg bra ut.

Kändes som det blev en hetsjakt på Kristo som inte Bengtzén(han var väl kvar då?) kunde stå emot.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
majk: Det är väl ganska uppenbart att Kristo utsågs till syndabock och kickades för att väcka laget. Förmodligen hade han också hög lön. Men det är klart att han har kapacitet för att kunna leverera i SHL. Det var väldigt tydligt att det fanns mycket i hockey i honom. Var däremot också tydligt att han kanske var mer en "lyxlirare" än någon som är drivande i spelet & gruppen, där gick nog Brynäs på en nitlott som självklart bara berodde på dålig scouting. Spelare som Clark och Palushaj var drivande på ett helt annat sätt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Kristo har 0,6p/match på 271 AHL-matcher. 0,5p/match i KHL. 0,83p/match i Schweiz. Och du tror inte att det är en spelare som platsar i Brynäs, eller vadå?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Nja det ser jag inte i hans CV faktiskt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Kolla på Kristos CV. Det är uppenbart att han kan bättre än han visade i Brynäs.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
majk: Håller med. Sallinen verkar vara slut som artist. Funderar dock lite på andra namn i Brynäs som inte levererat speciellt mycket på slutet. Blomqvist, Alcén, ska naturligtvis inte vara målsprutor men tycker att båda varit osynliga. Sedan undrar jag varför man inte låter en målis stå fler matcher i rad? Man spelar högst 2-3 matcher i rad... Är det bara i Brynäs man håller på så?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
majk: Det blir bara hypoteser.
Kolla på Ikonen, som var värdelös hos er.
Men en supervärvning hos Brynäs.
Du sitter inte ens med facit på Danny K.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
majk: Svårt att se att Kristo är bättre faktiskt.
Kristo kunde dessutom kickas utan kostnad då kontraktet är utformat så.
Sallinen blir bättre och bättre så där har jag inte gett upp ännu. För Jesper handlar det om att han måste hamna i rätt omgivning, kanske med Danielsson och Bogvist? Eller kanske med en ny spelare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ett tag var DIF långt före oss i tabellen, sen var Brynäs förbi(!) och nu är vi efter igen. För ojämnt, med andra ord.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Fast Kristo är väl ändå bättre än Jensen och Sallinen. Sallinen är än så länge en riktig floppvärvning. Ska han också få kicken om några omgångar om han inte börjar prestera. För det är mindre sannolikt att han helt plötsligt skulle börja göra det än vad det var att Kristo gör det.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Om det nu skulle vara så.
Vilket det nu är, om du förstår mig😀

Så är det inte konstigt att Brynäs funderar på hur man ska göra.
Vem är det som ska äga frågan om stämningen i arenan?
Brynäs eller KK?
Ska KK bestämma hur och vad man ska göra på ståplats?
Om man väljer att inte engagera sig så i ramsor, ska man inte få stå på ståplats då?
Om man råkar stå på ”någons” plats, vad händer då?
Det är vansinnigt viktigt att KK förstår sin roll i arenan. Och inte bara är där för sin beundran för sig själva, som de renaste Brynäsarna.

Det känns som att de behövs bytas ut folk i ledningen för KK om dom inte förstår allvaret.
För det är Brynäs som äger frågan om Brynäs, det gör inte KK.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
majk: Helt klart för tomt på duktiga anfallare, just nu har vi Danielsson, Boqvist, Kellman som är bra och Kousal, Sallinen och Jensen som är andraline material men inte presterar just nu. Sen efter dessa 6 spelare så har vi ingenting och var Kristo skulle ha hamnat om han var kvar vet vi inte men vad jag såg så var han inte topp 6 material i SHL.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Ändå 10 matcher men skulle gärna haft en större simple size. Men alldeles för tidigt att kicka en spelare som gjorde det helt ok. Åtminstone när det inte fanns någon ersättare.

Det gjorde bara laget sämre.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Ja men så där är det ju, min brorson 11år vågar inte stå i klacken på grund av dessa från KK (när de är där) som har en massa regler om var man ska stå och vad som skall sjungas och ingen får stå i vägen när det hoppas osv. en hotfull stämning mot dem som gör ”fel” helt enkelt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
majk: Håller inte med och hans underliggande siffror hade ju inte mycket till underlag.
Klappkass säger jag men det är svårt att veta hur bra han kunnat bli under Magnus men att han skulle vara lösningen på vår måltorka har jag svårt att se.
Ingen såg någonting hos honom när han lirade med med oss i alla fall.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: Håller med, tror tyvärr vi behöver testa att splitta förstakedjan för att få igång fler kedjor.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Helvete vad bra skrivet!!!

Detta är ju exakt vad som pågår i Gavlerinken.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Det var nån som jämförde Bulans insats under finalåret med Sundqvists i år. För att sätta saker i ett perspektiv kan det finnas anledning att kolla Bulans forwardsuppsättning:

Clark-Jensen-Lindblom
Mannberg-Westerholm-Zaborsky
Ikonen-Granström-Paille
Blomqvist-Ölund-Alcén

Sundqvist har inte fått en ärlig chans att visa vad han kan.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Ja det är ju det som är det tråkiga tyvärr. Men varför inte låta en junior få chansen att visa upp sig i 2a linan. som en signal och som ett test. Åtminstone i en period.

Kedbrant/Bjurström/Solem.
Det kan ju inte gå så mycket mer troll i 2a linan om man säger så.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
4ever BIF: Svårt att bänka så mycket när inga alternativ. Det har ju roterats en del bland spelarna i fjärdekedjan framförallt men att bänka utan alternativ är ju svårt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Är ju inte sant. Kollar man hans underliggande siffror så var det en av de bästa i laget. Det skulle lossna för honom lika som det lossnade för Danielsson. Men nån fick bli syndabock.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
4ever BIF: Magnus uttrycker det de flesta i detta forum redan vet. Det behöver inte vara yttersta spets för att tillföra i dagens i BIF. En liten passning t Dackel o company:)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
majk: I ärlighetens man så tror jag inte det, han var klappkass.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
4ever BIF: Hej. Ska inte älta helgens matcher så hoppar det.
Men den där spelaren ni letar efter fanns ju i truppen i början av säsongen. Kristo borde givetvis fått vara kvar och var en stor miss att inte ha tålamod med honom.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Magnus Sundqvist angående petningen av JJ
Och att han eventuellt är med på torsdag.

"Kan spela på torsdag
– Han är center och ska leda en topplina, men vi har förväntat oss mer av honom, säger Sundquist om petningen.

– Han har inte presterat det vi kräver, tillägger han.

Hur har Jensen tagit det?

– Han är besviken. Men det handlar om prestation, inget annat. Det är inte omöjligt att han spelar på torsdag och då förväntar jag mig att han går in och kör som alla andra som inte får spela. Det är inga fribiljetter här."

Kanske dags att sätta liknande krav på andra spelare också. Ingen nämnd ingen glömd.
Kommentera

« · 1939004 · »