Brynäs IF

713722 inlägg · 7953 ämnen

Forum

« · 1960576 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: SILLY SEASON 2019
Auchinleck: Ja du, den raden är inget man blir stolt över. En final trots de placeringarna för man se som en smärre bragd.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
varulf: Bjud på du. Det var lite skojsigt.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Stefan R 63: Ingen har påstått att det avgjordes i sista matchen mot LHC, vår ojämna säsong med bl.a en usel målskillnad som följd satte oss i det läget, vilket jag redan påpekade i mitt inlägg. Hindrar dock inte att man ändå kan tycka det är vara surt att förlora mot LHC på det sätt som skedde i sista matchen.
Dom flesta med läsförståelse verkar iaf ha fattat vad jag försöker säga och håller förmodligen även med.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Zappaholic: det är högst medvetet och inte ett dugg olycka. Jag bjuder helt enkelt på det lilla motsägelsefulla draget.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Zappaholic:

Inte ens Labero trollar bort den här raden...

2014-2015
10
2015-2016
10
2016-2017
5
2017-2018
10
2018-2019
11

De senaste gångerna vi vann en serie var i Kvalserien 2008 och Allsvenskan 1996.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Zappaholic: Ja, tänk att det kan bli sån uppståndelse och indignation hos vissa bara för att man råkar tycka att det var surt att vi missade playin med i stort sett minsta möjliga marginal.
Indignationen verkar komma från de som tycker att det var kul att vi därmed gick miste om minst 1 match mot Växjö i åttondelen och de pengar som en sån match trots allt hade inbringat till klubbkassan.
Att vi sen högst sannolikt hade fått svårt att besegra Växjö är en annan sak, men större under har skett i bäst av tre.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Ove Myling: Små marginaler att vi inte gick till åttondel. Inte kvart.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Rodrigo: Fast hade Brynäs varit bättre så hade chansen funnits.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Wesley: Ja, ska förstås vara ”slutspel är nåt helt annat...”
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Zappaholic: att små marginaler avgjort att Brynäs inte är i kvarten.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Brynäs var en bit ifrån DIF och Saik i expected goals bla. Sen blir slumpen mer avgörande i en serie av 7 matcher men har ändå väldigt svårt att se att Brynäs skulle kunna rå på något lag i kvartsfinalerna förutom Malmö.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
varulf: Om du nu ska klaga på att Huge förminskar andra så blir det ju lite olyckligt när du avslutar ditt inlägg med "jävla pajas".
🙄
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Du skriver ju själv om matchen mot LHC o den missade poängen i den matchen!@@ är inte det en enstaka match..?? O målskilladen på 29 minus fick vi ju inte o EN match ..utan under en hel säsong.! Din usla spelförståelse som spökar!
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Ove Myling: Tycker som jag? Och vad tycker jag då? Berätta!
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: men kan du sluta förminska andra skribenter med meningar som dålig läsförståelse, raljerande, läktarcoach och en annan massa skit. Varför skall de behöva höra din skit som förmodligen grundas i att du alltid blev vald sist på gympan. Är så trött på dig jävla pajas.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: För som redan påpekats: seriespel är nåt helt annat än grundseriespel, helt nya förutsättningar. Har inte nåt med att SAIK eller Djurgården är mer värda än oss att ha gått till slutspel att göra.

Visst menar att slutspel är helt annat än grundseriespel?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Ove Myling: Marginalerna är små ibland och skillnaden mellan slutspel och ingenmansland kan verka slumpmässig. Tur då, att man med brynäsögon, kan blicka tillbaka på en fullständigt bedrövlig säsong poängmässigt, men framför allt spelmässigt, och inse att det är en befrielse att slippa slutspel. Tabellen ljuger inte.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Lunkan: Inte alltid, men lite väl ofta som man tyvärr tvingas påpeka bristen på läsförståelse, trots att det oftast handlar om inte speciellt svårbegripliga resonemang som borde vara svåra att misstolka.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Alltid denna läsförståelse magistern, skönt att ha ett sånt evighetskort att ta till. När man var liten var det "min pappa är starkare än din", den minns du!
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Stefan R 63: Det är ingen som sett till nån enstaka match, det är bara din usla läsförståelse som spökar. Vi talar om hur surt det ändå känns att till sist missa slutspelet på sämre målskillnad när det känns som att vi inte är så mkt sämre än ex SAIK eller Djurgården, även om det skiljde mkt i poäng i grundserien. För som redan påpekats: seriespel är nåt helt annat än grundseriespel, helt nya förutsättningar. Har inte nåt med att SAIK eller Djurgården är mer värda än oss att ha gått till slutspel att göra.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Clarence: Råkade visst anmäla mitt eget inlägg, haha! Näe precis dom var bra i slutspelet men rätt kassa i grundserien. Det var ju det som var min poäng. Allt kan hända i ett slutspel.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Clarence: Precis, dom var väldigt dåliga i grundserien. Det är just den poängen jag vill få fram. Allt kan hända i ett slutspel.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Chanzone: -95 blev det ju en snopen utgång ja. Men HV:s slutspel då kan ju inte betecknas som dåligt. Sen har ju Brynäs vunnit sina senare guld utan att vara i absoluta grundserietoppen heller något av de åren.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Pilen32: han får ju inte speltid i klubblaget heller..tycker han har varit vår svagaste punkt..länge
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Stefan R 63: inte funnits någon annan att välja på. Krafth har börjat leverera i klubblag, men inte varit bra i landslaget.
Andra svenska högerbackar är inte tillräckligt bra.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Efter att ha sett Djurgården idag tror jag vi inte behöver oroa oss över att dom kommer dryga ut ledningen i antal SM-guld.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Ove Myling: ser på fotboll..o jag fattar faktiskt inte hur Mikael Lustig kan få spela..
Låst ämne

Sv: A propósito de nada
Vilket skott Silfverberg har... Han är Ducks bästa spelare för tillfället.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2019
Ove Myling:
Vi var i final 17.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Zappaholic: eller så stoppar man huvudet i sanden och intalar sig att man minsann är lika bra som lagen i slutspel. Börjar skylla på små marginaler, skador och oflyt.

Hoppas inte Brynäs ledning tycker som dig och bara kör på till nästa säsong.
Låst ämne

Sv: -----Brynäs J20 och J18-----
Brynäs har haft en tung säsong. Man var det 16.e laget som kvalificerade sig för åttondelsfinal där man fick möta ligatvåan Djurgården - ett i sammanhanget stjärnspäckat lag som var storfavoriter till att vinna.

Match #1 spelades i Gavlerinken inför 439 personer - den högsta publiksiffran hittills i J20-slutspelet. Det blev en benhård drabbning som Djurgården kunde vinna med 3-1 efter att ha gjort sista i tom kasse.

Match #2 spelades igårkväll. Den tog Brynäs hem med 4-2 efter att ha gjort sista målet i tom kasse.

Match #3 spelades tidigare idag. Djurgården var något bättre i första perioden och hade en 1-0-ledning efter 20 spelade. Andra perioden slutade 0-0 trots stor Brynäsdominans i spelet, där borde Brynäs definitivt ha gjort mål, men man kom inte närmare än ett ribbskott av Victor Söderström. I tredje fortsatte Brynäs vara det bättre laget i spel 5mot5, men drygt 7 minuter in i perioden kvitterade Djurgården in 2-0. Några minuter efter 2-1-målet reducerade Brynäs till 2-1 efter ett snyggt skott av Abbe Broberg, men närmare än så kom inte Brynäs. Det var en oerhört jämn match där Djurgården hade lite flyt och flera "stora" domslut gick mot Brynäs, samtidigt som man saknade lite spets framåt (Elefalk var tyvärr skadad, han hade kunna gjort skillnad idag).

Även om säsongen har varit minst sagt medioker överlag och spelarmaterialet inte varit ett smörgåsbord av supertalanger avslutar laget trots allt snyggt genom att gå en stenhård matchserie mot ett bra Djurgården. Bäcklin förtjänar credit för den fina laginsatsen, likaså spelarna.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2019
majk: Nja, tänker ju inte på den finalen då 😉
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Chanzone: HV kom tvåa den säsongen och hade bäst corsi. Var knappast ett dåligt lag.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Clarence: Närmast som ploppar upp är väl HV. Har för mig att dom halkade in på sista slutspelsplatsen efter varit löjligt dåliga. Fick en formtopp i slutspelet och slog oss i finalen. Hemska tanke..
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Chanzone: "Finns t om usla lag som vunnit SM-guld."

Nu blev man nyfiken. Vilka då??
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: förutom att det i serien skiljde mellan 15-20 poäng o ca 60 mål ...Det är väl siffror som talar sitt tydliga språk!! Att som ni se på en enstaka match är ju bara löjligt...o det visar en del hur ni tänker hockey..
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Stefan R 63: Klart vi var usla. Klart vi inte förtjänar att vara i slutspel efter 52 omgångar. MEN det är ju ändå små marginaler som avgör. Allting är ju inte så jäkla svart eller vitt alla gånger. Finns t om usla lag som vunnit SM-guld.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Chanzone: du tänker att vi oxå var usla under stora säsongen och då kan usla lag spela slutspel??
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
ellis: JJ rätt så habil i SAIK. Kanske en slutspelsenergi infunnits även kvar i Brynäs?

Släpp flaskan nu 😊😊
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
JJ rätt så habil i SAIK. Kanske en slutspelsenergi infunnits även kvar i Brynäs?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Ove Myling: Och gör man som dig, bara kollar efter skit, så hittar man skit också.

Marginalerna är små. Det var min poäng.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Zappaholic: sen finns den lilla detaljen att Brynäs skulle ta sig förbi åttondelsfinalen oxå...

Kollar man som er efter missade poäng i enstaka matcher har väl Brynäs oftare varit det laget som stulit med sig poäng i matcher än tvärtom.

År inte så stor skillnad på Brynäs och lagen i allsvenska finalerna heller
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Lite så jag menade. Vi hade lätt kunnat matcha både SAIK och DIF i en kvartsfinal. Känns konstigt att inte ha ett slutspel att se fram emot.

Det som svider allra mest är att det tog 48 omgångar innan man såg en riktig desperation och kraftansamling. Surt att då ändå inte får poängen med sig i de tre sista omgångarna.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Tänker också på situationen mot fhc. Med rautios och Söderströms felaktiga utvisningar.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Chanzone: Inte så mkt pga hur två säkert spända lag uppträder första 10 i en kvart som gör att det känns surt, mer att vi missar pga sämre målskillnad och den missade poängen mot LHC trots 52 skott på mål, som gör att man mår dåligt.
Som du säger: vi känns inte så mkt sämre än både SAIK och Djurgården...
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
När man ser hur uselt DIF och SAIK startat första 10 så mår man lite dåligt att vi inte är i slutspel.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Qvarre: Det är ju en riktig höjdarmatch idag i J20, 0-1 efter två perioder.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Auchinleck: Haha!:P
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Chanzone:
Boforsbrunk.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Jävla tjat om fart eller spelsinne. Kom igen nu, om dom ska representera världens finaste lag, samt lyfta upp oss ur misären, så räknar jag med att dom ska ha både! Annars kan man ju ställa sig frågan, vad är enklast att träna upp tro?
Låst ämne

« · 1960576 · »