1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740286 inlägg · 7967 ämnen
« · 2319575 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Slutspelet 2022
Jugge: borde väl vara utvisning på Abolts?

Vår konung!
Uppladdat:

500x0-1afbed63-8cc9-4628-a114-1e85be77d80c.jpeg

Jugge: Skulle inte "skada'". 😅

Zappaholic: Det såg inte bra ut med Abols i slutet. Man önskar ju inte att någon skadar sig allvarligt, men han kan väl ha spelat klart för idag.. 🙂

{9684}: jämnt skägg mellan Örebro, Västerås och Eskilstuna.

Bor själv i nämnda bälte, så min ev charm är inte dialekten😂😂

Silfverkroken: Ja exakt. Det är sån jäkla skillnad hela tiden....
Regelboken blir ändras....

Herr D: håller med, bra krigat mot ett jävla tungt Örebro. Abolts så tung och bra tillsammans med
Kovac.

Tänk om alla matcher såg ut så här när det gäller kampen💪💪

Jugge: Ikväll är det bara glädje och stolthet, hur än detta slutar.
Örebro har steppat upp ikväll och vi måste upp en nivå men vi gör det bra ändå med alla dessa lirare som inte håller SHL klass.
Skål grabbar!

Pigalle: han är fortfarande så jävla bitter för Jannes avsked

Pigalle: Är så djävligt å följa på radion . Glömmer aldrig finalen 2012 sista avgörande matchen var jag så djävla nervös när jag var på väg till Norge så jag var tvungen å stänga av några minuter . När det var avgjort satt gubbfan å grinade när jag körde . Att hockey å Brynäs kan påverka så djävla mycke . Är fan sjukt

{9684}: Gnälligare människor i Lindesberg, men Örebro är ju största staden. 😅

Örebro är väl huvudstad i gnällbältet?

{9684}: Känns som att domarna är tillbaka på samma nivå som i 1:a matchen, dvs det är 2 olika regelböcker som gäller. Utvisningen på Ölund är helt horribel där Ölund håller klubban i isen och örebroaren kör in i den och ramlar. 6 man är väl också tveksam men har inte riktigt koll på reglerna där. Molins är ju dock en idiotutvisning som borde leda till bänkning

Pigalle: Blir nog lätt så när farsan är en Brynäs-profil och man själv tvingas harva i en håla som Örebro.

Så jävla många äckel i Örebro

Är Emil Larsson son till PA och inte till Janne L tro? 🤔 Sjukt oskön och lika bitter…

Forestonepearl : Och idag snackar vi till och med skillnad minut till minut. Det är som att domarna halvvägs in i perioden tänkte "äh vafan det är ju slutspel, låt grabbarna göra vad de känner för".

Forestonepearl : Han skadade väl sig själv i den situationen?

Karma i så fall

Silfverkroken: Larsson, är det något fel på riktigt på människan. Verkar ju helt lost!

Dags att sänka Larsson nu på riktigt

Herr D: Stora och kraftiga, sitter med syrgas nu. Vi tar över i andra!

Brynäsgubbe: Sliter ner Ölund men ingen åtgärd?
Tycker att detta är ett problem med dagens SHL. Är sån jäkla skillnad från match till match om vad som är utvisning eller inte...
Ibland släpper man allt och ibland tar man på allting...

Brynäsgubbe: De var sjukt petiga i början av matchen. Sen helt plötsligt får Örebro göra typ vad de vill.

Jämt, men fördel till Örebro efter första. Örebro tyvärr i förarsätet men två perioder kvar och fortsatt "0-0".

Bra krigat av grabbarna! Tror tyvärr att Örebro blir för tunga i offensiv zon i andra, men oavsett anser jag att BIF har visat en stolthet för klubben och fansen.

Zappaholic: Spelat fast oss lite för ofta, men tycker vi behåller lugnet trots att Örebro smäller på i varje situation, bra!

Forestonepearl : Har väl iallafall varit två utvisningar vi skulle haft med oss där på slutet va?

Forsberg 1978: Glömmer aldrig hans hånflin när han skadade Oskar sundh i oskars som slutade med att Oskar tvingas sluta med hockey. En djävla gris är det

Domarn har svalt pipan...

Jan Grismöbel: Blodtrycksmedicin tack!

Zappaholic: Får rapporter från frugan hemma som också är Brynäs galen . Hon skriver att örat filmar en del ??

Sällan jag klagar på domaren. Men vafan är det för nivå? Så jävla dåligt...

Vill aldrig se Emil Larsson i brynäs, tvi fan!

Blå grottan: Örebro kommer inte orka vara så här intensiva hela matchen...

Blå grottan: Örebro sätter ju tuff press på Brynässpelarna. Tycker Brynäs är överraskande hittills.

Kan inte nån bara köra över den där hånflinade idioten i Örebro. Ni vet säker vem jag syftar på.

Zappaholic: oroväcknde, sämre passningsspel idag. Vårdar inte pucken.

Zappaholic: Larsson är en riktig fegis gris!

Peja: Nu vill jag att det ska vara väldigt smärtsamt att åka in framför vårt mål...

Vi ser tyvärr rätt trötta ut. Örebro skickar mycket mer på mål idag också.

Silfverkroken: Dom säger på radion att domarna är bra hehe

Blå grottan: Den inbytte spelaren behöver inte delta i spelet för att det ska kunna bli 6 spelare, det räcker om man är 1,5 meter in på isen i relation till båset. Domarna brukar ju inte vara petiga, men en strategi för att undvika det kan också vara att spelarna som kliver ut verkligen skyndar sig och inte softar längs sargen. Det finns alltid några spelare i varje SHL-lag som tar lååång tid på sig när de kliver ut.

Jugge: Leksand har en 03:a Eljas istället för Zacke, talang men inte lika bra såklart

Jan Grismöbel: Svag domarinsats men Örebro känns hetare i första. Gäller att vi håller ut perioden ut.

Zappaholic: Fan vad mjuka vi är nu. Våra backar utom Bertilsson måste upp i intensitet.

Jan Grismöbel: Nu är vi illa ute.

Zappaholic: Följer matchen här å inhopp på radion . Bara djävla fotbolls snack . Ser ut som domarna vill ha en del av matchen ?

Inte bara dålig idiot ochså

Zappaholic: Skolboksexempel på en så kallad "idiot-utvisning" av Molin. Att han ens tänker tanken att använda klubban sådär är så jäkla dåligt.

Asså Fyfan vad bortdömda. Hur får vi 6 man när vi inte ens rör pucken, helt otroligt

« · 2319575 · »