1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739805 inlägg · 7967 ämnen
« · 2326738 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
ellis: Vi kanske kan bli bättre också. Brynäs har fantastisk offensiv spets. Men t ex på backsidan så tycker jag Luleå är tydligt skickligare. Behövs fler än Nylén-Persson som kan styra.

Peja: Kort vad jag menade men kanske uttryckte fel: Brynäs kan få ett sämre damlag 22/23.

Pettisbif:

Fantenberg ryktas till en del SHL klubbar , kan det vara något för Brynäs?

Svensson_62: Tänker inte peka ut nån särskild, men nej, inte Engwall...

Peja: Men hallå. Vad är det du sitter och säger? Vilka var galningarna som försökte komma med i styrelsen? Låter surrealistiskt för en utomstående. Ge oss detaljer…!! Name names så inte oskyldiga blir utpekade av sådana här svepande anklagelser. Är det Engwall som du menar är en galning? Eller någon annan?

Peja: Jag tror att statusen på Brynäs damlag är otroligt hög. Publiksiffrorna i slutet av slutspelet bara bekräftar det. Tror absolut de flesta vill komma till Brynäs och spela så jag tror Grahm har ett betydligt lättare jobb än Alcen.

Även om herrlagets säsong med Manner borde höjt statusen en del om vi jämför med föregående års kaossäsong både på och vid sidan av isen..

Nej nej nej!!! Ingen Kovacs till oss!!! Riktigt strulig kille med brokig karriär även utanför hockeyn.
Vill inte ha Puustinen heller.
Möjligtvis Nättinen.

Men först och främst vill jag ha spetsiga right skyttar. Som har näsa för målet.

Puustinen är alldeles för trög för SHL.

SnowKing: Det var snack här om att några timråiter har fått hynbris men vad sjutton är då detta?

ellis: Nej, men du skrev om "viker i status" och det tvivlar jag på. Damhockeyns status brukar ofta kritiseras med hänvisning till publiksiffrorna, då måste man ju också se den här typen av publiksiffror som statushöjande. Tycker inte hon har varit bäst i laget heller? För inte så länge sen påstod insatta här inne att det var ren skandal att Stalder inte vann priset som ligans bäste?

ellis:
Jo,. Men förstår henne.
Hon måste (tyvärr) vara förnuftig och tänka på livet utanför hockeyn, eftersom hon inte kan leva på det.
Åker hon och utbildar sig... Våran förlust, men helt rätt val av henne om hon får chansen...

Peja: Bra publiksiffror avgör inte på isen, vet du.

Peja: Men hon har ju varit bäst i laget totalt sett över säsongen. Kommer lämna ett tomrum ju.

ellis: Bouveng är 20 och ska gå på universitet i Minnesota. Låter mycket smart att göra det. Om några år kommer hon att vara universitetsutbildad och fortfarande vara ung. Tror inte det har nåt med Brynäs status att göra, snarare så att det är bästa valet för henne. Brynäs status måste ha fått en boost av publiksiffrorna.

Med tanke på hur vanligt det med 1-årskontrakt är det ju naturligt att truppläget är ovisst just nu.

Peja:
Ja, onekligen mycket positiva vibbar jämfört med för ett år sen... blir en spännande silly och så längtar vi lite till september!

Nån skrev tidigare ikväll att Stalder sticker, vet ej om det stämmer. Bouveng ska tydligen i alla fall lämna såman befarar att damlaget viker i status till nästa säsong, Detta året var nog den stora chansen till ett SM-guld.

mattias - 74: oavsett hur illa jag tycker om Roger Rönnberg så är det väldigt imponerande. Men Växjö har väl å andra sidan som bäst haft 4 ordinarie backar?

SnowKing: Brynäs har samlat på sig rutin, men man har inte Luleås vinnarkultur. 4 raka guld vittnar om deras vinnarkultur. Men om Brynäs fortsätter att bli bättre är det ju bara en tidsfråga innnan man tar hem guldet. Dock en stor besvikelse att de höga publiksiffrorna inte höjde lagets prestation.

För ett år sedan omgavs föreningen av våldtäksanklagelser och galningar försökte komma med i styrelsen, nu är det damhockey-publikrekord och en stabil styrelse. Så man gör framsteg på de fronterna.

Förhoppningsvis blir det J18-guld som sätter punkt på säsongen.

{8399}:
Ja, tycker också det var mycket jinx med allt guld som skulle hem... betyder kanske inte så mycket men det är bättre att spela om det åsså fira efteråt!

{7981}: Bra!!!!

J18 till final. Vinner med 2-1 mot HV. Ingen bra 3e period då de blev passiva.

Bratwursten : Japp, klasskillnad mellan målvakterna

Auchinleck: Bara glömma damerna och återgå till sillen, snacka om bortkastad tid att titta på eländet.

munkas:
Och så behöver individualisterna i Brynäs spela som ett lag när det gäller.

Tigerhjärta:

Frölunda till semi med 4 - 0 i matcher mot Lakers. Imponerande

munkas: Intressant med idrott. Man dominerar en hel säsong. Faller ihop och förstör allting på 10 minuter (0-3) inför den bästa publik man någonsin kan ha önskat… Kryllade av barn som kämpade mer på läktaren. Var bara så sorgligt att se första 10 som förstörde kvällen för alla inblandade.

munkas:
Som lök på laxen fick man cykla hem i det här jäkla snögloppet, en olycka kommer sällan ensam.
Som med grabbarna våra så pallar inte tjejerna heller trycket. Därför hamnade vi i 0-3. Tjejerna kan jag däremot förlåta där det när ma helt plötsligt har typ 50 gånger mer publik än vad man är van med.
Jag tackar tjejerna ändå... Jag fick uppleva genuin glädje (reduceringarna).
Nästa år får Lule passa sig, då är det vårt år...

Färjestad-Skellefteå, underhållning på hög nivå! Precis såhär hockey skall se ut!

Danne66: Om damerna får chansen att spela på hemmaplan för guldet igen är det nog bäst om det inte släpps några biljetter till den matchen. Det var nog nya brallor på samtliga brynäsdamer efter första periodpausen.
Pax inte ta tvätten…

{8399}: Japp samma oro hade jag. Befogad så klart. Helvete va besviken jag är. Allt går emot oss nuförtiden.

KulaShaker: Okej hade jag missat ska jag vara ärlig med.

Silfverkroken: Det kunde man läsa för flera dagar sedan i annat än Gävlepressen.

Svensson_62: mini-Molin leder interna poängligan i slutspelet

{7981}: Amen nudå. Vinn detta grabbar!!!!!

Danne66: Jag hade en dålig känsla häromdagen då jag såg att brynäs snackade så mycket om att de skulle ta hem guldet i sociala medier. Ödmjukhet är bättre och detta påminner om Modos klassiska "going for gold" slogan.

Svensson_62: 2-1 till Brynäs efter två perioder.

Danne66: Jaha. Händer alla lag. Vet inte om statistiken visar att vi förlorar ofta på det sättet. Tror det bara är en känsla du har. Inget mer än så

Danne66: Hur går det för J18?

Zappaholic: 3-0 underläge efter några minuter och rullgardin.

Danne66: Vad är en typisk brynäsförlust?

Danne66: Tragiskt sätt att avsluta säsongen för dem. Jag hade det på känn hela året. Luleå är deras kryptonit. Och jag tror pressen med storpublik blev för påtaglig.

Danne66: Vi kan ju i alla fall glädja oss åt att SHL bygget verkar genomtänkt och att det inte sker förhastat

{8399}: En typisk Brynäsförlust.

KulaShaker: hon är ju ingen MVP i slutspelet i alla fall

Danne66: Stalder är väl klar för Luleå sedan länge

Zappaholic: Nja, det kan vara schack eller vattenpolo, Chris går i falsett oavsett. Överträffas enbart av Patrik Westberg🤐

Jugge: kan vi inte köpa tillbaka henne nästa år, kan ju inte vara omöjligt.

Detta såg man inte att Brynäs damer fyller monitor, riktig kul och oväntat

Tgl: Han är helt besatt av Luleås damer😂❤️

Zappaholic: Chris blir upphetsad så fort någon rör sig!

« · 2326738 · »