1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739761 inlägg · 7967 ämnen
« · 2329664 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Charles: Hoppas verkligen det blir av. Tycker Abris brukar ha rätt mycket kött på benen när det gäller silly.
Annat när Wahlman gick ut och ”bekräfta” att Larsson var klar, där snackar vi pajas

Abris hade svarat någons tweet kring hans Larsson rykte som Larsson och hans mor hade dementerat
"Hej Henrik. I det fallet känner jag mig trygg med våra källor. Vore det inte mer förvånande om Johan, i det här läget av säsongen, bekräftade en dialog med Brynäs?"

lapad: Är lite sent å börja med en ny lärostund igen . Har ju varit så i flera år . Dags å börja leverera .

Lemp: Jag är precis som jag skrivit ett antal gånger tidigare rädd att mr JA jobbar med att förlänga så många han bara kan och kanske ta in ett par nya. Vi måste låta honom bevisa vad han går för innan vi dömer ut helt.

Charles: Min kravbild på JA har ökat markant nu, verkar alltså inte ens som man har varit intresserad av Riikola? Känns som en no-brainer att ta in honom.

Alce'n har sommarlov .

Luddf: Alsing är väl inte så bra eller

Tigerhjärta: och Alsing klar för Leksand. Får ju hoppas Alcén har Larsson, Djoos, Lindbäck och 2-3 superfinnar klara om vi ska klara oss nästa säsong..

Charles: Synd. Tror han hade varit bra!

Riikola överens med Oskarshamn enligt aftonbladet silly-surr

Peja:
Övningskörning undanbedes vänligen men bestämt. Vi har redan two rookies på bryggan.

Luddf: Huvudtränare i J20 är ett stort uppdrag. En person helt utan tränarerfarenhet kan naturligtvis inte ges den typen av uppdrag. Om Danielsson eller någon annan person utan tränarerfarenhet vill göra karriär som tränare måste de givetvis jobba sig uppåt via mindre uppdrag. Förslagsvis assisterande tränare i något av de yngre lagen eller via Valbos underskattade verksamhet.

Det har varit fullständigt kaos i J20 den här säsongen och man måste ifrågasätta tränarrekryteringen som gjordes förra sommaren när Erika Grahms sambo lämnade posten för att bli NHL-scout. Den rekryteringen gick uppenbarligen åt skogen och var förmodligen en starkt bidragande orsak till att man i princip kastade bort en J20-säsong. Det var i stort sett 2 juniorsäsonger som förstördes av covid så Brynäs J20 har inte haft en normalt fungerande säsong på ca 3 år nu. Hur mycket kommer det kosta föreningen på sikt?

xxx BIF xxx: Sen är det ju inte så konstigt att folk blir skeptiska med tanke på alla nya konton som dyker upp kring silly nyheter och ska sprida falska nyheter, kallas silly av en anledning.

Pettisbif:
När sätraåsen är tyst blir jag extra glad då jag ser ett inlägg från dig, som bevisligen har haft någon inside the bunker att få information ifrån.
Du har påvisat saker förr, inte bara spelare utan även händelsen som tex med Bulan innan det kom ut (och som det rådde striktare sekretess kring från arbetsgivaren).
Sen förstår jag så klart att din källa/källor kan ha överfört eller snappat upp något i korridoren, som vi alla gör på våra jobb, och det som då framstått vara ”klart” sedan raserats i sista stund!

Keep it up Pettis!

Spännande Nyheter gällande GD/Arbetarbladet
Uppladdat:

500x0-a746d278-3544-4c1d-9703-f26510e42763.png

Vino: Jag håller med, FBK var bättre än SAIK. Samtidigt har flera i SAIK underpresterat i serien. Verkar som att Mitell lyckats få ihop alla stjärnor att följa en gameplan och spela som ett lag. Rögle-FBK vore en häftig serie, OIK lär dom käka upp.

{8399}:
Visst är det kanon med tydlighet Axle 😊😊😊😊😊😊👍👍👍👍👍👍

Tgl: Släng in Bergfors också. Sen tar vi o plockar Videll också..

Jugge: Det missades höga klubbor av saik spelare också, komiskt nog kom det en strax efter Ohlssons utspel!
Tycker FBK förtjänade att vinna mot saik, de stängde ned spelare ordentligt och gick in i varje närkamp. Nästan dubbelt så många fler tacklingar än vad saik hade totalt sett under kvarten!

Skrubben: Bra att du ger klarhet i detta.

{7981}: Det ska inte vara några gamla spelare som inte gått nära tränarutbildningar eller har erfarenhet som tränare i J20! Det är en av det viktigaste rollerna i föreningen. Om Nicky ska bli tränare får han börja i U15 och jobba sig uppåt. Inte något av elit-lagen.

Har hört att Ersson som gick ett kompisuppdrag som ass i J20 ska vara väldigt illa omtyckt av spelarna..

Pettisbif: skulle gärna se Nicky D som J20 tränare. Han säger oftast kolla saker i intervjuer och ha verkar har grym vinnarskall samt lite tjurig som Brynäs var in the old good days

Pettisbif: Ren spekulation från mina sida, men: Det där ”tricket” har du gjort förut. Att Danielsson ska lägga av med hockeyn om han inte får förlängt med Brynäs har han själv sagt. Och det är ju högst troligt att han inte får förlängt. Då drar du till med en chansning att du ”fått detta bekräftat från en säker källa”. Och när detta sedan sker kan du dyka in här på forumet och säga ”vad var det jag sa, jag var först med denna information”. Och så vill du får legitimitet som forumets sillykung.

Ta inte illa upp, men jag skriver detta för att andra inte ska tro att du på riktigt sitter på säkra källor. För när du om någon vecka skriver att ”du hör att spelare x kan vara aktuell” så vore det synd om folk får falska förhoppningar baserat på rykten helt utan substans.

xxx BIF xxx: Vad tror ni om att köra Wandell/ D Axelsson i en 2 kedja nästa år? Visserligen kanske Dicken är lite för vältränad just nu men får han vila en hel sommar kanske han kan bli nå’t?

Jag hör från mycket trovärdig källa att Nicke kommer lägga av med hockeyn. Får alltså inget nytt kontrakt. Väntat iofs.

Peja: Absolut ska det vara tufft i slutspelet men tittar vi idag sätter Rydahl en medveten armbåge på Karlsson. Förra matchen missades åtminstone 3 höga klubbor av FBK spelare så jag förstår att SAIK blir frustrerade. Hade det varit på Brynäs hade alla här inne varit skogstokiga.

Sen håller jag med om att firma Möller/Lindström och SAIK i allmänhet får det jobbigt när det blir fysiskt spel. Var samma förra året mot Rögle som jag tror Mitell kolar en del på. Tydligt också att firma Johnson/Hugg/Karlsson inte är färdiga att leda SAIK i ett tufft slutspel

Peja: Tänk om Brynäs kunnat spela som FBK idag. En bit in på säsongen var vi mer eller mindre på samma poäng nivå.
Imorgon eller på onsdag kan vi nog förvänta oss lite info från vad som händer med Saiks trupp nästa säsong. Brynäs väntar!

lapad: Ja och Skellefteå är inte på långa vägar så tuffa som de vill tro själva.

Jugge: Färjestad spelar ju slutspelshockey och många vill se slutspelshockey i slutspelet. Jag tycker inte att det är ett problem. Skellefteå är ett bra lag men det är tydligt att deras ikoner har blivit för gamla och att deras nya spelare inte är redo att leda ett guldlag än. Färjestad har ett ärrat lag, men många nyckelspelare i bra ålder.

lapad: Det mest förvånande är väl hur 4 st domare kan missa såna solklara saker. Samtidigt imponerar FBK, skaik kommer ingenstans i offensiv zon.

Axelsson: FBK kör sin grishockey...

Silfverkroken: I första situationen skulle ju lipsillen Linus Karlsson ha åkt ut för en solklar slashing på samma gång. Men han la sig och dog av vinddraget istället, så nu borde väl Hawryluk vara stolt.

Tigerhjärta: En annan regelbok när FBK spelar. Dom har satt i system att ligga på eller strax över gränsen. Domarna vågar inte blåsa för allt så dom kommer undan med mycket…

Silfverkroken: Verkligen! Rydahl med två situationer som bör rendera det utvisning. Istället gör samme Rydahl 3-0

Luddf: Ser Färjestad-Skellefteå och oj vad usel domarnivån är.

Tigerhjärta: såg nu att Sportbladet skrivit om det i mars..

Luddf: Vill få för mig att jag läst att han är på G till Rögle. Kan ha fel!

mk: denna spelare verkar vara på gång till Sverige, 40 mål i tyska ligan. Något för Brynäs?

Peja: Det är ju tydligt hur olika man kan tycka om detta med komunikationen.
Jag för min del måste inte ha en sådan analys som du förespråkar, åtminstone inte nu. Kan gärna vänta till efter 30 april då väl de flesta kontrakt går ut.

Det kommer säkerligen en rapport om inte annars så inför årsmötet.

Kinnvall och Johannesson kommer säkert inte från åsen.

Jag för min del är rätt nöjd att det inte kommer nått som inte Brynäs kommit med.
Tycker jag tyder på att det är homogent i gruppen som ska utföra jobbet.

Det är ju tråkigt att detta bara kan tyda på att det gamla gardet med Inge, Dacke och andra som varit runt toppen i Brynäs inte fattat vem man jobbar för..

mk: ” Vill vi att Svedman och JA ska springa som MC gjorde.. ”

Hell yeahh!
Problemet med MC var inte kommunikationen utan att han inte hade ledarskapen och kompetensen att få organisationen att arbeta mot de mål han kommunicerade att han och bif hade på sig.

Svedman är dålig åt andra hållet!
Allt han signalerar nu är att han inte vågar kommunicera, eller ännu värre - inte tror på, de mål bif satt!
Det sänder iaf inte rätta signalerna utifrån ”Brynäs kan bättre”s syfte med nomineringen av kangas mf!

Men hellre feg och det blir rätt än att sakna självinsikt och det blir fel..

mk: Det är bara det att vis av erfarenhet kring Brynäs brukar ofta en verbal ny värvningsvante sluta med en - tumme...

mk: Det som vi vill är att Brynäs ska kommunicera ut tankar kring säsongen och framtiden. Har lite svårt att se varför man inte kan göra det utan att "läcka".

Men om vi ändå är inne på läckor, så har det ju läckt ut att Johannesson och Kinnvall är klara.

Pasman: Håller med dig, det viktigaste just nu är att få veta vilka som lämnar. Gå ut och bekräfta dom som inte får förlängt så vi supportrar iaf får en bild för hur många platser man planerar för att fylla på med nytt blod.

För min del gör det inget att eventuella nyförvärv dröjer för som många varit inne på så är det fortfarande många som spelar med sina nuvarande lag.

mk: Man vill ju mer veta vilka som får gå just nu. Många jobbiga men nödvändiga beslut för JA om han orkar ta dem?

Tigerhjärta: Jag läser inte här varje dag, sen var det bara en hockeymatch inget att bli upprörd över, ha det.

nyb: Just detta med läckor.

Jag tror vi fans är otåliga pga det tidigare har haglat saker från åsen.
Tänk när MC satt i poddar och vräkte ur sig det ena efter det andra.
Va det bra el dåligt?

Vad föredrar man egentligen?
En organisation som typ förmedlar till fans vad man vill göra lite närsom.
Eller någon som försöker hålla det tight.

Vill vi att Svedman och JA ska springa som MC gjorde och bara i förlängningen förstöra för Brynäs..

{7981}: Klockare lämnar Örebro för Tre Kronor som ass. Ett steg närmare för att bli av med löneposten PA.

{8399}: Det kommer en podd med JA ”inom kort”, se tråden i länken.
I övrigt tycker jag det är bra att knappt någonting läcker ut från klubben, det var väl vid den här tiden förra året som det läckte nyheter från Brynäs som ett såll. Jag vet vad jag föredrar.

Peja: Det kommer nog en säsongssammanfattning och även besked om vilka som får förlängt eller inte.
I min värld är det vettigt att detta kommer när SHL är färdigspelad och kontrakt går ut i slutet på april.
Den som väntar på nåt gott..,

Malken: Det var ett sunt resonemang från Loob, men som Brynässupporter hade det varit trevligt att höra lika sunda resonemang från människorna som bygger framtidens Brynäslag.

Kinnvall är en bra stommespelare. Det skulle en spelare som Olle Alsing också kunna bli. Hoppas även få en klassmålvakt på åtminstone ett par år, gillar inte att man byter förstakeeper så ofta.

« · 2329664 · »