1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739802 inlägg · 7967 ämnen
« · 2334785 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Peja: höjer han sig inte i Calgary däremot så tror jag inte dem kommer förlänga med honom. hans statistik i Kraken däremot var bra för lönen han sitter på

Charles: Järnkrok lirar tillsammans med sin kusin och en barndomspolare i ett av NHL:s bästa lag. Man kan ha det sämre där borta. Lönen på 1m dollar är ingen drömlön i deras värld men ändå mycket mer än han skulle kunna få i Brynäs. Jag har svårt att se att han och/eller Larsson är aktuella för återkomst inom de närmaste årena.

Jesper Boqvist har ju också börjat leverera nu, annars tror jag att han hade legat bättre till för en återkomst.

Peja: Ja det hade nog krävts att något av lagen hade gått rent i semin för att ha en chans. Måste vara 90/10 fördel HV i finalen, oavsett motstånd!

Tigerhjärta: Om HV mot förmodan inte går upp den här säsongen kan det nog bli riktigt stökigt mellan DIF och HV nästa säsong. Men jag har väldigt svårt att se Modo/Löven slå HV, särskilt eftersom de sliter ut varandra i bäst av 7 nu.

mk: Korrekt stavat. Det blir en stjärna i kanten.🌟

kexxet: Så är det säkert! De vill göra en eventuell HV!

Såg att Jesse Virtanen lämnar FBK. Har tydligen out klausul i sitt kontrakt. Undra vart han hamnar, Alperna?

Tigerhjärta: Djurgården kanske satsar all-in med näst-nästa eventuella SHL-budget som bonus ifall dom går upp ;)

mattias - 74: var utlånad till allsvenskan nästan hela säsongen, 34 matcher 5+5 i poäng i vita hästen

Luddf:

Hur mycket spelade Ljungkrantz i fjol? Tycker han har potential och bli riktigt bra, har han bara spelat i J20?

i kommentaren om Johan Larsson säger Alcén också
"men vill han hem så vill vi att han kommer till oss. Precis som vi vill ha hem Calle Järnkrok eller andra med utgående kontrakt"
många Calgary supportrar som inte är nöjd med den traden, det hade varit en bomb, Men Järnkrok vill säkert vara kvar nåt år till med tanke på att han lirat med jävligt dålig NHL lön senaste 6 åren

munkas: Jag tror att starka sponsorer, även privata, nu kliver in i Djurgården så att de kan satsa sig tillbaka till SHL.
Därav den dyra och starka truppen. Tror inte Djurgården sitter på en skattkista i övrigt. Som HV gjorde.

Davey85: med färre värvningar kanske man sparar lite löneutrymme för senare på säsongen och de vet att vissa spelare inte tar plats i NA och vänder hem. Lite som Växjö gör. Har en grund och fyller på med det som man upptäcker saknas en bit in i säsongen

Luddf: Jag ger mig inte.

Lös Ruohomaa, så är det klart.

Rätt stavat Huge?😉😉

KulaShaker: skulle kunna tänka mig denna forwardsida i höst:

Nordström? - Ny klasscenter - Rödin

Timashov - Palve - Ny ytter av hög klass

Olesen - Scott - Ny lovande forward

Eklind - Ölund - Sallinen/Pettersson?

Birgersson - Ljungkrantz

En förlängning av antingen Sallinen eller Pettersson. Eller så får Ljungkrantz chansen från start i fjärde för att lägga mer krut på klass. Sen Hemström/Holmli som 15:e forward.

Luddf: Några korta citat:
– Vad vi behöver är starka målvakter som kan dra fram varandra
- Vi tycker att precis som alla starka lag ska vi ha en bra center- och målvaktssida. En center till ger oss fler alternativ i laget.
– Huvudarbetet är att få in lite mer etablerade spelare. Men också ha juniorer som kan trycka på underifrån. Rent värvningsmässigt kanske vi kommer plocka in färre, men mer etablerade spelare

Sedan skrivs det en del om tankarna kring juniorer och tränarskiftena där.

Luddf: Han säger inte förstecenter rakt av, men en etablerad center och nämner samtidigt att t ex Scott kan gå som vinge. Han säger också att värvningarna ska vara av etablerad karaktär men hintar också om att det kanske blir lite färre värvningar då.

Anders Berg: SHL agerade väl på samma sätt?

Oavsett, en riktigt grym prestation av Ovetjkin. Var det nio säsonger med 50 mål eller mer? Det är 8 säsonger mer än alla svenskar sammanlagt lyckats med den bedriften

Tror Loob fortfarande är ensam om 50?

Peja: har inte GD men vad jag kan förstå vill Alcén ha in en förstacenter och värvningarna ska vara av hög klass?

Sen om man lyssnat på Manner så är ju att förbättra PP viktigt till nästa säsong! Så en center som är skicklig i PP borde vara det Alcén söker.

Auchinleck: Det är NHL som är för fega för att ta avstånd från kriget.

Silly: ” Japp... berätta gärna för mig vilka Brynäshjärtan som spelsr gratis i Brynäs.”

Inte kan du vara så korkad att du inte tror att jag inser att självklart ska inte spelare spela gratis bara för de har hjärta för klubben?
Men det finns ju skillnader. Spelare som Kruger och Brodin hade aldrig spelat i Djurgården om de hade fått under 100k i månaden, trots sina hjärtan.
Vid ett klubbval för en spelare så spelar självklart lönekuvertet en roll, trots vad hjärtat säger.

JawKee:
Jag tror inte att du skulle göra dem besviken, Du skulle nog leverera lika bra 😉

Silly: Skulle gärna bli anställd för mitt fina hjärta om jag fick 175k i månaden

Tigerhjärta:
Japp... berätta gärna för mig vilka Brynäshjärtan som spelsr gratis i Brynäs.

Alcen med sitt otroooligt stora Brynäshjärta är väl Brynäs billigaste anställd?

KulaShaker:
Så kan det mycket vara 😉

Silly: "Starkt Djurgårdshjärta räcker väl? 😉
Precis som Kruger, Brodin och Söderlund."

Precis, dessa spelar ju gratis pga. sina stora hjärtan ;)

Silly: Jag tror att det är den roliga allsvenskan som lockar!

Tigerhjärta:
Starkt Djurgårdshjärta räcker väl? 😉
Precis som Kruger, Brodin och Söderlund.

Tigerhjärta: T.o.m Oskars är mer attraktiva än Brynäs . Tänk så illa dom ansv har ställt till det för denna klassiska förening . Blir tungt å putsa ryktet . Finns bara ett sätt . Visa resultat men blir svårt när det är svårt å få kvalité in i laget .

Tigerhjärta: Har man fortsatt att förhandla med honom efter det att han nobbade i mars?

För övrigt!
Att Timrå väljer att värva Rautio innebär nog att Lindbäck är helt överens att spela med Brynäs. Läst att Timrå varit på jakt efter Lindbäck tidigare!

munkas: Du menar den erbjudna pengapåsens storlek?

Alfred : ”John Norman nära djurgården enligt twitter”

Märkligt! Undra vad Brynäs bud egentligen ligger på? Att han hellre väljer Allsvenskan än Brynäs?

Alfred : Det är lite oroväckande när attraktionskraften är så låg att Allsvenska lag går före…

Lyssnade på Hockypuls (NA) med bla PA i studion och genomgången av Örebro. Det talas om att det sena värvningar kostade 7M och Brynäs slog nästa ut dem i paly-in. Till och med PA tycke Brynäs nästa var bättre än Örebro (kommer inte ihåg ordagrant)
PA sa vi men rättade sig snabbt till Örebro Hockey. Hoppas han går till Öre så Brynäs blir av med den löneposten.
Sedan tog de upp Ebert att det var Örebros beslut att inte förlänga. Och de beskrev han som en udda fågel som gick sin egen väg och kanske hade svårt att alltid falla in i ledet. Han kan nog vara en sådan spelare som Sigalet som man måste jobba aktivt med hela tiden.

BIF Kungen: John Norman nära djurgården enligt twitter

Peja: jag tror nog att vi är överens: skills och fys behövs. Brynäs trupp saknar tyvärr båda jämfört med konkurrenterna…, bister sanning.

Peja: När tempohockeyn var ganska ny, så satt Mats Näslund som bisittare i någon match.
Han fick frågan om detta med tempot som var då kontra hans eget speltempo.

Klockrent svar: Jag har fortfarande inte sett någon som kan åka fortare än pucken..

Så ja, spelsinne vinner alltid över Mannberg och Forslund typen av spelare.

Ska man nu utveckla hockeygym så är det åt det hållet man ska gå. Utveckla smarta spelare. Åka fort kan man få en apa att göra..

BIF Kungen: Jomen det är enkelt att vara vältränad. Anledningen till att Rödin åker bättre skridskor än Emil Molin beror antagligen inte på att hans ben är mycket explosivare utan att hans skridskoteknik är bättre.

Du kan inte göra Emil Molin eller massa sega veteranspelare till tempostarka spelare på ålderns höst genom bra fysträning.

Tigerhjärta: Åberg har ett rykte om att vara oegagerad, egoistisk och allmänt vek i närkamperna. Ingen spelare jag vill se i Brynäs direkt. Tror det var Sanny som tog upp det i en podd.

Peja: nja, här tycker jag att du har både rätt och fel. Explosivitet och bra kondis tack vare bra fys gynnar väl tempot?

Men som du också säger skillsen och tempot i skallen=spelförståelse gynnar också tempot givetvis, båda behövs.

Peja: Håller med. Jag tycker mer att det handlar om att ha spelare med potential, och att kunna ta vara på potentialen som spelarna har. Ta fördel av de som spelare är/kan vara bra på. Men det är klart fys är viktigt, men det är bara en del av maskineriet.

BIF Kungen: "Med bra fys kommer tempot."

Nej. Tempo handlar inte bara om hur vältränad man är. Om man inte har skridskoåkningen, skickligheten och tempot i skallen spelar det ingen roll hur vältränad man är.

Charles: fysen är givetvis inte hela sanningen men kolla tabellen (tyvärr flera år bakåt dessutom)

Brynäs har varit/är temposvaga och vinner för då en mot en enligt min smak.

Malken: Låg lägstanivå och hög högstanivå.

Peja: Visst är det så! Även Rödin och Scott har, tycker jag, problem att hålla sin högsta nivå match efter match. I slutspelet steppade man upp – men helst ska man ju kunna ligga nära maxnivån under hela säsongen. Så en föryngring vore välkommen!

Peja: de spelare du nämner (och andra) har mao sämre fys än konkurrenterna😁

Med bra fys kommer tempot.

mk:
Iskall.

BIF Kungen: Brynäs har haft ett temposvagt lag de senaste åren och SHL är en tempoliga. Spelare som Molin, åldermän som Andersén, Danielsson mfl har svårt att hänga med oavsettt hur vältränade de är.

« · 2334785 · »