1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740325 inlägg · 7967 ämnen
« · 2344583 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Davey85: du fruktar detsamma som jag, Manners tid blir (för) kort.

OM vi får rätt är risken uppenbar till samma röra och sörja som vi har fått uppleva alldeles för länge.

Åker vi dessutom ur i närtid har jag svårt att se att Brynäs kan göra en HV, tillbaka direkt.

För lite pengar och dragningskraft kan bli förödande..

Hoppas givetvis att jag har fel och jag framstår som en jävla dysterkvist, sorry för det.

Med Manner över tid och kontinuitet på fler områden är nycklar till att undvika ovan.

Personligen räknar jag inte med Manner mer än nästa säsong också. Det är en finsk landslagstränare med familj och annat yrke i Finland, säkert eftertraktad också.

Jag hoppas att han hinner/kan lämna över oss i goda händer och bra skick den dagen han lämnar.

Jugge: tre rätt av tre möjliga …, tyvärr, om du förstår mig rätt 😂😂😂

Men nu får vi hoppas att Manner får en Mitell-effekt kommande säsong med bra värvningar, kontinuitet på ledarsidan och varför inte en junior som ”blommar ut”.

Själv är jag tyvärr ”skadeskjuten” av de senaste åren och fruktar att vi inte får behålla Manner så länge…

BIF Kungen: Absolut är man less! Det har ju gått käpprätt åt fel håll och lite sämre för varje säsong sen 2017. Sen äntligen en förändring till det bättre senaste säsongen.

Anledningen till ökenvandringen tror jag främst beror på 3 saker. Misslyckande med juniorerna, kassa värvningar pga av dålig scoutverksamhet samt sist men definitivt inte minst, tränarcirkusen sedan Bulan slutade..

Tommy: lugnt kompis, jag förstod😁👍

Övrigt: se mitt svar till Jugge nyss.

Jugge: du har rätt i allt givetvis.

Men visst börjar man tröttna på vandringen i ”träskmarkerna”…?

Lemp: jag vill ha den röda!!!

BIF Kungen: Mitt inlägg nog menat i allmänhet, inte i relation till just Timrå. Lite otydligt kanske, sorry för det...
En annan förhoppning jag har är väl att vi har större lyftpotential än ex Luleå med rätt värvningar :-)
Men med det sagt. Jag tror man får ta det steg för steg och nån gång då o då får ett snedsteg så det tar nog några år även om vi gör mycket rätt. Vi kanske aldrig mer blir ett stabilt topplag, vem vet?
samtidigt kan ju lika gärna vi bli det lag som överraskar en säsong...Det är bara att hoppas!

BIF Kungen: Rom byggdes ju inte på en dag… 😉 Vi måste ju ha i åtanke att vi spelade kval förra säsongen. Men jag tror med säkerhet vi kan säga att vi kommer vara betydligt bättre än just avslutad säsong. Sen hur långt det räcker är ju omöjligt att svara på innan sillyn är slut, träningsmatcher avslutade och serien pågått en stund.

Lemp: ta bort ränderna på ärmar och nederst på tröjan😁 som sagt; tycke & smak, finns inget rött och fel i frågan enligt mig👍😁

Charles: ta bort ränderna vid ärnslutet (eller ser jag fel?) så ser det OK ut 👍

Tar ingen ära för dom här bilderna eftersom dom kommer från en annan person på twitter men tycker dom var klockrena. Endast några mindre ändringar och en röd tredjetröja.
Uppladdat:

500x0-91874d74-2b48-4c1b-803d-c031d8ca93cf.jpeg

500x0-884dc551-0688-4d4b-b5a7-2b9a3e1c341d.jpeg

500x0-bc3dab6e-1b51-42da-a418-fdfa8952472e.jpeg

Tommy: detta inlägg är skrivet med exakt noll ironi.

Du och övriga är givetvis ”rätt på det” att jämföra Brynäs med Timrå, så ser ju den bistra verkligheten ut.

MEN man skulle ju hellre jämföra sig med Luleå, FBK, Frölunda och Rögle, men där är vi ju inte och det är ju sååå sorgligt.

När tror alla här att vi kan börja jämföra oss med toppen..? 2 år, är det rimligt?

BIF Kungen: lite smådetaljer hade gjort den snyggare, röd och gult vid damaskerna hade bara det gjort extremt mycket, bilden är bara att man minskat det gula från benen från den tidigare tröjan samt tagit bort ränderna nere vid tröjan
Uppladdat:

500x0-capturepng_6.png

Charles: tröjor, tycke & smak givetvis. Själv gillar jag ”rena” tröjor. Inte för mycket färg och reklam. Svart tröja med klubbmärket och det klassiska mönster på axlarna är snyggt, bygger identitet. Tröjan känns igen av av ”alla” hockeyfans direkt.

Otroligt många lag i ligan med ”röriga” tröjor, tex finallagen, Oskarshamn, Örebro, för att nämna några.

Kan nån här inne förklara hur Oskarshamns tröja ser ut spontant, utan att kolla? Jag kan det inte

Men som sagt: tycke & smak, alla tycker kanske olika..?

Silfverkroken: Håller med, före Timrå ska vi hamna. Även före Malmö och LHC. Tror även att det kommer vara jämt skägg med Leksand. HV ska ju i stort sätt ha ett helt nytt lag för att kunna sluta annat än sist.

Sen ska väl Oskars ”tur” ta slut någon gång. Dom kan ju inte göra vin av vatten varje säsong…

Berge: Notera också att Timrå tappat Rattie samt att Wedin kommer missa hela försäsongen pga skada. Skulle bli väldigt besviken om vi inte slutar före Timrå nästa säsong.

Jugge:

Jämför man Timrås offensiv med Brynäs så blir det intressant

Förstakedjor:

Wedin - Lander - Pettersson

Vs

Rödin - Björninen- Maänelanen

Fördel Timrå på 2 av 3 positioner. Men inte sån stor fördel.

Vad har Timrå annars? Hanzl, Lundin, Hartman, Boyce, Liljewall, Blomqvist, Alvarez, Walterholm, Liljegren, Andersson. Full trupp i princip där.

Mot Brynäs övriga forwards:

Palve, Timashov/NY, Ölund, Olesen, Eklind, Birgersson, Ljundcrantz, Kvist, Birger, plus två till nya

Skulle säga att Timrås topp med Wedin, Lander och Pettersson är toppklass i shl, men Brynäs har bättre bredd där bakom.

Gällande backar, målvakter och tränare är det klar fördel Brynäs.

Jugge: Timrå har en betydligt bättre coach nu än den skallige så de kan överraska men vi får hoppas negativt!

Jugge: sen tror (eller hoppas) jag på vissa synergieffekter då en del nyförvärv känner Manner o pajen väl. Och varandra (allt är ju inte klart än iofs)

Tgl: Visst förstärker andra lag också såklart. Men tittar vi på Timrå exempelvis som lär vara ett av lagen vi kampar med om plats i tabellen så har dom förstärkt väldigt mycket i offensiven. Jag tror dock att dom kommer ha sin stora svaghet i defensiven som föregående säsong.

Målvaktsparet är HA mässig om vi jämför med Lindbäck/VV. Eronen och Stenqvist på backen känns som intressanta namn, men jag tar hellre Sklenicka och Kinnvall. Rätt övertygad om att vi kommer släppa in färre mål än Timrå. Om vi gör lika många, ja det är en annan femma… 🙂

Markan har blivit nominerad som en av tre finalister till Vezina Trophy! Helt välförtjänt!

Svensson_62:
Haha... eller så börjar vi göra reklam för Indian motorcycles... med Frölundaindianen i trycket! ;-)

Charles: Vore kul om BIF samtidigt bytte klubbmärke till Frölundas avlagda indian (copy pastad rakt av) och la ut på sociala medier för att se reaktionerna i hockeysverige under några dagar…

Och nån dag senare bytte tillbaka till den klassiska BIF loggan med samma kommentarer som Frölunda hade förut… En rolig parodi på Frölundas hantering av tidigare logga-bytet.
😂

om det inte diskuterats redan så blir det nydesignade tröjor nästa år igen, intressant att se vad som händer där, Kanske Cahling kan jobba tillbaka unicef nu när den stormen lagts sig lite, och lite mer färg på tröjorna också hade varit bra.

BIF Kungen: Det finns alltid exceptionellt proffsiga spelare, som t.ex Gunderson, som lagkamraterna kan lära sig mycket av. Det betyder inte att dom andra är oproffsiga. Låter bra att Brynäs tar in superproffs, det har inte alltid varit viktigt när man värvat de senaste årena...

Jugge: spot on angående citatet du skrev; kan ju bli tokig för mindre när man hör dylikt..

Tjänar säg 150 k i månaden och ”inte är beredd”…fejsa den för en undersköterska under covid eller en vanlig dag, pinsamt, sa Bull

Tigerhjärta: Jo, det får man ju verkligen hoppas. Samtidigt har man ju hört ett antal matcher i periodpausen vid intervjun att ”vi var inte alls med när pucken släpptes”… Så bra om Sklenicka kommer in och styr upp det 🙂

Dallemas: "Sen gjorde ju Lindblom 22 baljor innan han drog över pölen. Men han ser man inte som en sniper ändå. Däremot en grymt bra hockeyspelare"

Ett rykte gör gällande att Lindblom köpt lägenhet och blir granne med Alcen.

Svensson_62: Stämmer det.
Kul program.
Inför första matchen så fattades målvakten. Då fick man tag på en målis på läktaren.
Men han fick inte plats med glasögonen under masken. Så därför rann siffrorna iväg lite..

Här är en länk till för er några år äldre än vad jag är.

Jugge: Tror du inte det bara är lite ?språkbrister? här? Att han mer menar att flera spelare kan se och lära hur Sklenicka förbereder sig, att han är ett proffs att se upp till? Hoppas iallafall att så är fallet!

Dallemas: Tycker mig minnas att Larsbo vs Hemsta var ”finalister” på 70-talet i Expressen och Larsbo ”vann” titeln.

mk: Larsbo IF… en liten liten by några mil från min hemstad

Jugge: Är väl bara bra om Skelnicka kommer hit och lär dem knyta skridskorna 🙂

Svensson_62: Rätt tragiskt ändå att Manner tycker det finns flera i Brynäs trupp som behöver lära sig hur man förbereder sig för match… Det är professionella hockeyspelare liksom…

Tigerhjärta: Manner om Sklenicka: ”Han vet hur man gör sig redo inför match. Vi har många killar i Brynäs som kan lära sig av honom hur man förbereder sig.” 👍

Silfverkroken: Men Wännström är inte aktuell för top 6.

Tigerhjärta: Är det någon som känner till detta gäng?
Hoppas länken funkar.
Tidernas sämsta lag. Från Radiosporten Dokumentär.

KulaShaker: Jo verkligen. Som sagt, läs ”långskott” med versaler.

Tigerhjärta: Ja de var jag som sa nått om de, han har ju en väldigt ovanlig stil på åkningen, å sen tyckte iallafall inte jag att han såg snabb ut. Det kan jag komma att tro blir en svårighet för honom när han kommer till Shl med ett tempostarkt presspel från många lag.

Luddf: Hur aktuell är Wännström egentligen? Känns som det hela var ett ganska löst rykte. Vill gärna tro att vi kan hitta och ha råd med något klart bättre för toppkedjorna, framförallt om vi ska köra med juniorer på de sista forwardsplatserna.

{8399}: verkligen. Sen gjorde ju Lindblom 22 baljor innan han drog över pölen. Men han ser man inte som en sniper ändå. Däremot en grymt bra hockeyspelare.

Luddf: Man får inte glömma att det främst är på backsidan vi haft störst bekymmer!
Johannesson, Sklenicka & Kinnvall är ju klara uppgraderingar mot Berglund, Genoway och Mylläri!

Luddf: Självklart är den mycket bättre. Mer spets än tidigare.

Kedjespelarna som lämnat vore i så fall:
- Gunler. Gjorde mål, var en potentiell matchvinnare, men svag i spelet.
- Danielsson. Hade svårt att hänga med på ålderns höst.
- Molin. Platsade oftast inte 21/22.
- Pettersson. Medelmåtta.
- Sallinen. Medelmåtta.
- Wandell. Kommentar överflödig.

Då tycker jag nog att Mäenalanen, Björninen och Wännström är bättre hockeyspelare.

Gunler mot Wännström borde vara +/- 0 , minst. Jag tror att Wänna är bättre, men man tappar såklart utvecklingspotentialen.

Mäenalanen och Björnen måste rimligtvis vara bättre än det man tappar.

Om ingen ung forward tar chansen och man måste värva in något för att komplettera laget så borde man också kunna lösa det relativt enkelt. Så himla svårt är det inte att få tag på en hockeyarbetare till fjärdelinan mitt under säsong, det är mycket svårare att jaga spets.

Sen borde det offensiva spelet bli bättre totalt sett med mer spelskicklighet på backsidan.

#33: Där nämner även Manner att Björninen alltid haft lite bristande skridskoåkning. Var väl någon som poängterade detta i matchen mot Sverige?

Manner om Björninen

hockeynews.se/articles/24431/

Charles: om forwardsidan ser ut så här, hur mycket bättre blir vi då? Kan ju även bli en förlängning av Pettersson eller Sallinen och då blir det bara en till forward vilket jag tror blir Mäenalanen.

Mäenalanen - Björninen - Rödin

Timashov - Palve - Wännström

Olesen - Scott - Eklind

Birgersson - Ölund - Kvist

Ljungkrantz - Junior

Charles: Kanske, men Anthon Hansson är 30 bast. Känns inte som att han brukade hänga med PA på fritiden ändå. I den åldern brukar det vara lätt att få nya kontakter och inte vara fast i samma gamla hjulspår. Hade nog varit knepigare om grabben varit 50+ och haft en lång historik med PA..

{7981}: man funderar ju vad Anthon tycker om allt, alla hans "malmö" kompisar blir kickade till och med dem som gjort ett bra jobb

Peja: låter på Manner som att Kvist, Ljungkrantz och en junior kommer vara 12, 13 och 14 forwards i truppen.

« · 2344583 · »