1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739761 inlägg · 7967 ämnen
« · 2357816 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif:
Kinnvall måste vara en nyckelvärvning,
typ en gundersson roll i pp osv,
långtidsskada där och vi får en svårfylld lucka.
Nä vi har Theo, Johannesson, Bergman och Hedberg som bör lyfta sig,
Kinnvall som ska gå skadefri
och Friman och David som ska gilla stora rinkar.
Bara inte Berra har pikat också.
Lite frågetecken är det, men jag är övertygad att det finns kvalitet för att finna ett riktigt bra första backpar i truppen som kan käka istid.
Theo är nog den vi ska minst förväntan på i år.

Tgl: Han har förmodligen blivit upplärd av mäster Sundlöv i konsten att hålla sig kylig.

Berge: Alcen har svart bälte i att vänta! Och tillslut blev det, eeehhh Wandell som inte trodde det var sant att någon ringde, han hade ju slutat!

Inget är klart än men känner tyvärr igen mönstret!

En spelare jag grymt gärna hade sett hos oss är Rikkula som ska spela i Oskarshamn denna säsong.
Vi var där o nosa. Men gick på andra spelare. Vilket jag tror vi kommer få ångra. Tror nämligen han kommer bli en ruskig succé för IKO.

Berge:
Håller med. Inte så bra att Johannes fortfarande har känningar av skadan att han behöver special skridsko. Minns Rödins helvete han hade innan han kom till rätta.
Helt klart en jävla chansning av Alcén.
När man tänker på att spelare som Holm, Bengtsson, Hultström mfl funnits lediga på marknaden.
Vet inte om det var rätt att gå så hårt för Kinnvall. Att gå all in för en skadebenägen spelare är alltid väldigt risky.
Kan mycket väl bli så att Kinnvall inte kommer till sitt rätta jag med skadan och nya utrustningen. Och att dom står där runt jul och är tvungna att värva en ny Cibulskis...
Hoppet står till Lindstein.

Tydligen finns det fler, mer pampiga personer med mycket åsikter om KHL svenskarna.
Buhu han "dömmer" dom.... stackars lilla svensken.

Jag blir frustrerad varför inte Kinvall tränar. Låter verkligen som att skadan har hängt med hem. Den börjar det bli på allvar nu. Laget behöver ha in en förstärkning. Hellre ta en bra spelare nu och ”hitta rätt spelare” (riktig toppvärvning) i slutet av september än att bara vänta och riskera missa allt.

Vi fick vänta nästan en hel säsong på ersättare till Dany Kristo för några år sen. Det gäller att agera, serien börjar snart.

Blå grottan: Står gärna upp för mina tippningar.
Som regel som alla vet är jag ingen optimist.
Har tippat riktigt fel fyra gånger.
Det är naturligtvis de båda SM-finalgångerna då Brynäs framgångar mycket berodde på att hålena i lagbygget täpptes till av våra yngre spelare som fick en helt otrolig utveckling.
Detta kommer nog inte hända i år och har bara hänt dessa säsonger.
Sedan har jag faktiskt tro det om ni vill tippat laget på den högre halvan vid två tillfällen.
Första var 2012/13 då jag tyckte vi hade ett bra lag och senast vi hamnade i kvalserien.
Detta sedan sedan 2010.
Detta året återkommer jag med men som det ser ut just nu eller med bara en halvdan spets till in i laget tror jag inte på slutspel.

{8399}:
Kolla likesen på mitt inlägg om dig.
Det säger det mesta.
Sen är jag tyst.

Davey85: Om Brynäs på riktigt vill utmana om topp 6 så vore det optimala att värva två spetsar till. Då kan Scott gå ned som tredjecenter och Ölund blir fjärde. Då skulle vi ha en stark center i varje kedja och även några rejäla spetsar i toppkedjorna. Då har vi ett lag som på allvar kan hota om topp 6.

Jag får en känsla av att Brynäs aktivt söker två fw till truppen. Tex Johan Larsson och en till spelare för topp 3 kedjorna.

Den tredje spelaren som ibland nämns heter nog Noel, och kommer eventuellt.

{9887}: Allt sparas på internet, vi glömmer inte. Det händer att folk får äta upp snacket i efterhand. Fråga Timråfansen från ifjol… (Vänta också på en full trupp innan du snackar tabellplaceringar)

Makita: Tjena Makita vilket lag är du supporter till vi börjar så? Brynäs ser bra ut på backsidan vi har ett av dom starkaste målvaktsparen i SHL sen behöver vi lite mer udd på forwards sidan och det kommer finns mer än finska spelare på marknaden , jag önskar dig all lycka till vilket lag du än håller på och trevlig helg .

Visst sitter man och hoppas på minst 2 nya forwards, helst 3. Men faktum är att en ny forward kan göra en jävla skillnad. Om det är en top6-forward

Då har vi Rödda, Scott, Dima, Palve, Björninen + Ny tilltänkt spets. Det är en hygglig top6 (Då snackar jag spets på papper, verklighet vet man aldrig)

Bakom där borde vi kunna mönstra en bra tredjelina med killar som Ölund, Olesen, Eklind.

Sen brister det nog lite i fjärde om inte våra yngre killar kan steppa upp mer.

Med allt det sagt så är jag ser jag ju helst flera forwards in, men ja..en bra spets kan göra mycket för balansen.

{9873}:Håller med Ellis de flesta finska toppspelarna har gått någon annanstans där finns inte mycket att hämta.När det gäller svenska toppspelare ligger vi strax för Oskarshamn i näringskedjan så där finns inte mycket att hämta.Är rädd för att det bara blir en spelare till och där låter beskrivningen såhär.
Vi har värvat en spelare med bra karaktär som jobbar stenhårt för laget och älskar att vinna.
Kan bli så att forwardsidan nästa säsong trots Björninen ser tunnare ut.
Detta kan bli fjärdekedjan Ljungkrantz-Birgersson-Kvist
Då kommer vi sakna Sallinen,Danielsson,Pettersson och Molin.
Dessa skulle förmodligen konkurera ut våran fjärdekedja även nästa säsong som inte alls ser lovande ut.
Att våra backar är skickligare kommer dock vara en lite tröst men faktum är om man ser på våran forwardsida jämfört med våra konkurrenter är att vi kommer tillbringa mycket tid i försvarszon.

Var tvungen att EP-scouta lite för att stilla abstinens. Snubblade över dessa tre herrar som fortfarande sitter kontraktlösa.
Brendan Perlini, Brett Connolly & Chris Terry.
Säkert ganska osannolika spelare, men väldigt intressanta och naturliga målskyttar!

Hörni, hur än laget kommer att se ut och vad dom presterar kommer vi alla att bli varse när allt har dragit igång. Jag tycker att det ser ovanligt lovande ut..men det är fortfarande laget som ska fungera tillsammans. Andra lag kanske ser bättre ut än vårt men om dom inte fungerar dynamiskt spelar det ju ingen roll hur många stjärnor dom har.
Tycker att det är lite tråkigt att tonen har blivit så vass härinne senaste tiden..kan bero på frustration över utebliven information, vad vet jag? Vi är alla brynäsare trots allt (med nåt enstaka undantag) Försök vara lite snälla mot varandra, vi är alla viktiga för klubben i våra hjärtan ❤️

ellis: God kväll ellis jag tar inget lättvindigt och diskuterar gärna Brynäs lagbygge med dig sen att jag står upp för mitt lag mot supportrar för andra lag får du stå ut med , som sagt Brynäs har en av SHLs starkaste målvaktspar och bra backar sen behöver vi förstärka på forwards sidan träffar vi rätt där är vi topp sex du behöver inte hålla med det respekterar jag .

{9873}: Han är smyg-Timråit (kanske skäms för det) - case closed
Uppladdat:

500x0-c8a4a665-dd99-4a8c-b8ff-990fd93f1cab.png

{9887}: Du låter som en Leksing och vilka taggar har jag vänt utåt när jag bara konstaterar fakta den med taggar utåt är du då du besöker Brynäs HS med konstiga påståenden, Leksand svaga ojämna målvakter halvbra backsida en coach som troligtvis får sparken då supportrarna kommer skrika rakt ut när dom inte når topp sex hoppas jag har fått med allt annars är du välkommen tillägga det , du har en trevlig kväll.

ellis: "Alcéns senaste utlåtanden kring detta är ju inte helt lovande, om man så säger..."

Vad syftas på?

{9873}: Vet du, jag är rädd för att du är något enögd där och KAN överskatta vårt lag något. Du dissar andra lags förvärv, tränare osv lite väl lättvindigt. Sen de där forwardsen som ska komma in har det faktiskt pratats om i veckor/månader nu utan att de blivit verklighet. Inte helt osannolikt att dessa benämnda förstärkningar slutar i bara kompletteringar. Alcéns senaste utlåtanden kring detta är ju inte helt lovande, om man så säger...

Tigerhjärta: för en ordinarie plats så behöver han ta några steg. Han kan fylla sin plats om någon av de mer defensiva åker på en skada. Johannesson har jag dålig koll på om han är mer def än off

{7981}: Bergman lär få det tufft såvida han inte tar enorma kliv.

Skrubben: kommer nog att bli stor konkurrens om de två sista backplatserna mellan Hedberg Johannesson Lindstein Bergman

Skagge: skulle säga att det är väderberoende. Bra väder elspark dåligt väder buss

{9873}: vad har vilka jag håller på med saken att göra? Jag har väl inte sagt att brynäs ser dåliga ut eller något sånt, bara min åsikt om att man inte har matrealet till en direktplats till ett slutspel.
Räknar man dom du räknade upp där tror JAG att skellefteå och leksand kan komma före brynäs och då har vi 4 lag bakom så ungefär 8-10 plats är väl inte helt orimligt?
Blir gärna positivt överraskad.
Däremot känns du väldigt osäker o verka vara väldigt rädd som måste vända taggarna ut på det sättet och tro att alla vill något ont

{9887}: "vad jag minns va de ett jävla gnäll på Veini ifjol"

Eeeehhh... njae, det var väl en del som ifrågasatte honom i början av säsongen. Men från december ungefär och framåt var han ju en av seriens bästa målvakter. Det enda det gnälldes om då det var väl att vi inte hade nån backup till honom...

{9887}: Du har fortfarande inte berättat vilket lag du håller på ? Låter som att du är orolig för att det ska gå bra för Brynäs Ett av SHLs bästa målvakter stark backsida och vi har inte värvat klart när det gäller forwards , Leksand Timrå Skellefteå Hv Oskarshamn Malmö svaga målvakter dåliga backar är det något mer du vill tillägga.

Vilken är det bästa transporten från Gävle C till arenan? Buss eller typ en voi (elsparkcykel).

{9887}: Tänk att man kan se på hockey och ett lag så olika, jag är i chock :O

{9873}: vad jag minns va de ett jävla gnäll på Veini ifjol och vad är det som säger att inte Lindbäck gör en Svedberg? Han har verktygen till att bli en topp 3 målvakt i SHL men väldigt mycket att bevisa innan det...
Baksidan har fått en tjeck som man egentligen bara sett i ett OS, en väldigt defensiv finne och en förhoppningsvis hel kinnvall. Säger inte att dom är dåliga alls men ingen del av laget förutom Manner visar på en så hög placering.
Att brynäs tar en direktplats till slutspel ser jag lika troligt som Dickens tips om HV-guld, men kvala man in kan allt hända

{9887}: Baserat på hur Brynäs tränat senaste dagarna så verkar man sätta upp backarna på följande sätt:
Bertilsson-Kinnvall
Sklenicka-Hedberg
Johannesson-Friman

Tittar man bakåt, egentligen på alla säsongen sedan 2017, så är denna backsida helt overkligt mycket bättre. Med det sagt så har många andra SHL-lag också uppgraderat sina backsidor under våren. Men jämför man med säsongerna då vi kastade pengar på defensiva backar utan förmåga att slå ett förstapass, så är detta verkligen ett steg i rätt riktning. För två år sedan hade vi Berglund, Andersén, Sigalet och Nyberg. Det är 4 av 6 backar som var renodlat defensiva, helt utan offensiv förmåga. Inte konstigt att vi fick problem den säsongen.

{9887}: Vilket lag håller du på ? Brynäs har ett av SHL s bästa målvaktspar och backsidan ser stark ut sen behöver vi förstärka framåt vilket kommer pluss att vi har en av dom bästa tränarna i SHL , jag ser en hel del lag med svaga målvakter och dåliga backar inkompetenta tränare som tror det kommer att räcka med några enstaka starka forwards för att få spela slutspel , VERKLIGHETS CHOCK .

{9887}: håller med..10a är rimligt

Pettisbif: vad i brynäs laguppställning gör att dom ens i närheten skulle hamna så högt i en tabell? Spelare för spelare jämfört med andra lag så finns det iaf 4-6 lag till än de du har framför som slår dom totalt på fingrarna, och lagkänsla och Spela som en grupp vet vi ju hur det går i brynäs... tycker absolut brynäs har gjort 2-3 spännande värvningar MEN det är samtidigt som alla andra lag gjort några fler bra och spännande värvningar... försöker bara förstå eller om jag missat något uppenbart

{8399}: Det är samma arkitekt bakom arenorna i Karlstad, Gävle, Linköping och Ö-vik. Vet inte hur de är i jämförelse? I Gävle lät man väl en del av den gamla arenan vara kvar så kanske det spökade till det hela.

{8399}: Får väl göra ett dike närmast sargen som folk kan sitta i och sätta dit plexifönster i sargen framför varje plats…
Sedan bygga en takterass med VIP- platser ovanpå mediakuben.
Och fylla på med fönster+genomskinlig is under varje mål plus kamera så situationsrummet kan se om pucken är inne underifrån även om målvakten skymmer.
Hmm… vet inte ens själv om allt detta var allvarligt menat 🤪

magr: Ja det skulle kräva ombyggnation. Hur kunde di bygga så??

{8399}: Rad 1 och 2 på ERP har skymd sikt, är nog ingen höjdare att betala överpris för det. I NHL brukar man vara centimeter från spelet om man sitter på rad 1 tycker jag det ser ut som.

bradberry: Äckligt fula tröjor på FBK, ser nästan ut som Leksand!

Tigerhjärta: Puustinen kanske vore nåt, högerskytt och som det verkar en sniper.

20 mål på 73 AHL matcher och 48 mål på 148 Liiga-matcher

Sasse idag:
” Björninen är riktigt vass. Duktig på att hålla i pucken och leta passningar. ”
Nåja bara försäsong ännu - man får glädjas över det lilla som sker på isen - men kul att höra.
Dessutom att Skelnick sätter en Sjödinare från blå - slagskott snyggt upp i krysset.
Och att Silfver fick spela back med Bertil 🙂

Tigerhjärta: Verkar som schweiziska lagen börjar fylla sina sista importplatser med spelare som inte tagit plats i NHL nu. Borde börja röra på sig med spelare till SHL snart kan man tycka. Vill egentligen inte få för höga förhoppningar men det faktum att Johan Larsson fortfarande finns på marknaden, fan man börjar ju hoppas lite ändå...

{8399}: "För min del vill jag mest se hockey och är inte så sugen på massa grejer i sociala medier.
Däremot vore det ju bra med ordentliga mikrofoner på presskonferenserna till exempel, alltså kvalitet före kvantitet. Jag tycker att arenaupplevelsen är det viktigaste förutom laget på isen och att krutet skall läggas där.
Ljudanläggning, jumbotronen, utbudet i kiosker och restauranger, val av musik, intro osv."

Det känner jag också är viktigast, men om man gör privatpartner attraktivt med mycket info och bra media mm, så kan man kanske använda hälften av pengarna man får in där till att driva privatpartner så det blir attraktivt. Resten av pengarna kan ju gå in i arenaupplevelse eller spelartrupp tex. och därigenom dels få en bra mediabevakning OCH mer pengar till spelartrupp/arenaupplevelse.

bradberry: Tack! Detta blir kvällens underhållning med kall bärs(Lapin Kulta) och smörpopcorn till!

bradberry: Tack för tipset! Den här finalfilmen har man saknat. Det kan vara Brynäs bästa lag nånsin 76/77. Här var de kanske inte lika överlägsna som de första guldårgångarna, men konkurrensbilden hade börjat förändras. Ändå var SM-segern solklar. Jag tror de förlorade bara sex matcher i serien och ingen i slutspelet. Slog Modo i semin. Det var bara fyra lag i play off, som möttes i bäst av tre matcher.

DanneBif1912: Slut på intressanta finnar till Brynäs i princip.
Är väl Valtteri Puustinen möjligtvis?

Tigerhjärta: Det gäller verkligen att satsa pengarna rätt och att anställa rätt personer på nyckelpositioner. Både eventsansvarig och mediansvarig kan ifrågasättas enligt mig.

« · 2357816 · »