1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740012 inlägg · 7967 ämnen
« · 2361096 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Makita: Förlorar hellre alla försäsongsmatcher och rättar till svagheterna tills säsongen börjar :)

Tierp gör det bra tycker jag. Tror vi vänder i tredje.

Stefan R 63: Jag trodde träningsmatcher var till för att träna in nya spelsystem både offensivt och defensivt.
Det hade varit ett mirakel om allt fungerar som det ska redan i första träningsmatchen.
Ser det riktigt illa ut de två sista träningsmatchen då börjar jag oroa mig.
Är inte alldeles säker på att vinna alla träningsmatcher är den bästa förberedelsen.

Stefan R 63: Efter två perioder av första träningsmatchen? Detta är inget att få panik över...mycket rost ute på isen idag. I båda lagen...

Pettisbif: svårt å dra några speciella växlar av första försäsongsmatchen...

{9873}: Olesens intensiva försäsongs träning märker jag inte mycket av..

Rumpelstiltskin: Röd gul som borta ställ mot Timrå som har röd vit funkar så där och hemma ställ är svart och börja fan inte röra det SHL snyggaste hemma ställ .

lapad:
Dom nya har ju varit bra. Undrar vad du ser på.
Kinnvall - Otroligt pucksäker och spelsinne som få. Väntar på att hans skott ska komma till.
Friman - Sett lite stubbig ut. Visst är han stark och orädd men lite kantig i sin åkning.
Sklenička - Kommer bli min nya back favorit. Mjuk med puck och klubba, löser situationer exemplariskt i egen zon, vass på blå linjen samtidigt som han är stark som en oxe och backar inte för att tacka. Horribla utvisningar på honom.
Johannesson - Ser mjuk och fin ut med pucken, varit inne på en del bakåt. Där han är lite för klen och legat fel i position.
Björninen - Varit helt okej i offensiven med ett par fina aktioner. Annars inte så bra på tek som jag trodde.

Alltså Sklenička! Där kommer vi ha en toppen back!

Zappaholic: så är det ju men har man spelat lagspel vill man också att det ska bättre ut än vad det gör nu..

Brynäsgubbe: Är det? Trodde det var ett tredjeställ?

Brynäsgubbe: Förstår men jag gillar den inte. Skitsamma, det viktigaste är att vi levererar på isen och nu gäller det att jobba hårt i den tredje perioden.

Groggfinken: Då har dom i alla fall gjort ett rätt....

Lunkz: Säker på att det är skuggor och inte de nya tröjorna?

Att domarna dömer för många spelare på Brynäs är ju helt korrekt. Greg Scott fick ju hjärnblödning som vinkar efter byte men sedan tvärvänder och jagar ikapp pucken. Otroligt korkat gjort med hans erfarenhet.. trött man blir.

roger_sundsvall: Ja, Timrå tog tag i taktpinnen när domaren började ösa på med billiga Brynäsutvisningar.

lapad: Det är träningströjan.

Spelar timashov och Olesen??????
Ser bara skuggor där dom ska vara

Brynäs ska inte spela bra på försäsong om det ska gå bra i serien…Det är sen gammalt.

1.a period brynäs
2 a period till timrå

lapad: helt ok. Men hade hellre sett röd/gul

munkas: Har man någonsin deltagit i lagspel på någorlunda hög nivå förstår man att spelet knackar här och där ute på isen emellanåt Finns låga lägstadippar av naturliga skäl.

Huvudsaken är att man har en coach som kan gå in och rätta till saker här och var när matchvideon studerats.

Är det bara jag som inte gillar dom nya tröjorna?

Chanzone: Riktig skitperiod, efter domarnas dubbelutvisning så gick luften ur. Får hoppas vi kan lite bättre i tredje.

munkas: Ånej, är du tillbaka nu också. Då förstår man att det går dåligt

Rumpelstiltskin: Han är förmodligen en bot...

Tigerhjärta: Hoppas larsson inte har 14 dagars öppet köp i kontraktet.

munkas: klart du tittar in nu. Vilket sammanträffande

Svårt att spela hockey när man inte får tacklas heller. Sklenicka måste undra om han hamnat i SDHL?

Back: Det är alltid härligt med första träningsmatchen. Då har man alltid rätt att skylla det pissiga spelet på, just det, första träningsmatchen 👍

Back: Bänka damerna nu

Otroligt stumt nu. Genomusel 2:a

Lol.

Men försäsongen betyder inget, som de senaste 5 säsongerna visat.

Brynäsgubbe: ser riktigt svagt ut idag. Hmmm inte bra

Vi blir ett bottenlag igen 😅

Back: man var glad i 1 period:)

Veini släpper in alla puckar på försäsongen istället. väldigt fladdrig

Khall92: Syret tog slut efter en period. Andra andas försäsong, tröga ben och inte många passningar till rätt adress.

Brynäs ser så små ut.

Silfverkroken: så är det;) men visst fasen skapar väl Tik mer lägen..o där kom 2-3...hå hå jaja

Alfred : Det fattar jag väl men förväntar sig att dessa ska åtminstone vissa "något".

{9873}: Hehe, va bara en liten motgliring. Hade velat sett nån annan än Rautio som andrekeeper. Men nu har nog ingen ställt in siktet på SM guld och jag tror och hoppas målvaktssidan duger för att klara play in i allafall.

Sputnik: Alltid lika trevligt när 12-åringar ska komma och dryga! :D

Stefan R 63: Mja, vettefan om jag håller med dig om jag ska vara ärlig. Rätt segt och trubbigt i båda lagen och det hade varit väldigt förvånande annars.

Sputnik: Ha ha ha allt jag har är att säga kom igen när säsongen är slut så får vi se vilket lag som hade svaga målvakter, jag hoppas verkligen ni slipper kval då jag gillar Timrå och hoppas ni får vara kvar i SHL.

lapad: Hahah men vad tror du? Ska de bara gå in o göra 3 mål eller spela konstant? Första matchen. Chilla lite herregud

Menar givetvis inte bara din kommentar, lite större sample-size än så har jag. Räcker att kika i ert eget forum för att se att ödmjukheten är fridlyst ;)

Forestonepearl : Svårt att klandra honom. 😁

Silfverkroken: jag tycker Tik är mer spelförande..bättre passningar..o mer fart.Vi ser sega ut..

Kommentatorn verkar älska Timrå i alla fall

Stefan R 63: Första perioden var Timrå absolut inte bättre än oss. Andra har vi mest fått nöta BP. Men som sagt, går inte att dra några större växlar på det första träningsmatchen.

« · 2361096 · »