1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 752468 inlägg · 7967 ämnen
« · 2578803 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Det som känns riktigt bra med de matcher som har spelats är ungdomskedjan som spelar med fart och verkar helt orädda.... Kan dom bli tungan på vågen för en återkomst till SHL :-)!!!
Hoppas deras frejdighet smittar av sig på Clara så han får möjlighet att "stå på huvudet" för Limpans tidigare förmåga att göra detta verkar vara ett minne blott då hans problem med sidleds förflyttningar hela tiden sedan återkomsten har lyst igenom ;-(.
För nu borde han väl ha anpassat sig till stor rink??

Peja: Ja, domarnivån hittills i HA har varit väldigt "ojämn" om jag uttrycker mig snällt. Känns som man silar mygg och sväljer elefanter emellanåt. Kellehers utvisning är riktig pajasvarning på.

Tigerhjärta: Hittills har väl Kelleher själv blivit mer utvisad än vad motståndarna har blivit utvisade för regelvidrigheter mot honom? Det är nästan en kollektiv prestation av domarna med tanke på hans spelstil och hur fasthållen och hakad han ofta blir.

Anders Berg: Haha, underbar slutsats..

Så när majoriteten härinne grinar och gnäller över att vi bara spelat oavgjort mot Västerås och Västervik, så tolkar du det som ett uttryck för att man är nöjda med de resultaten?
Och jag som i min enfald har trott att gnäll och grinande över oavgjort mot dessa lag, är ett uttryck för att man är missnöjd med det resultatet.

Jaja, man lär sig alltid nåt nytt i yrkesgnällarnas obegripliga och ologiska supportervärld…

Hoppas alla haft en trevlig helg!

På träningen idag verkar man ha Scott på Larssons plats. Känns naturligt tycker jag.
Ska verkligen bli kul att se honom lira igen!

Sen gissar jag på att man ställer Clara i mål på onsdag, eller åtminstone någon match i veckan. Det blir ju också intressant.

Jugge: Ja precis. Om något så är det väl tripping på VVIK spelaren?
Kelleher åker dessutom på hakning?

JohnnyBotox: förra året hade vi matcher när vi spelade väldigt bra men kunde inte göra mål...mycket beroende på att SHL lagen har bättre backar ...bättre mv..bättre på det taktiska.
Vi förlorade jämna matcher pga att vi var ineffektiva och skralt mv spel.
Hittills i år gör vi mål mot sämre motstånd och kan ändå vinna trots missar i defensiven och billiga insläppta av vår mv.
Gälla måste få bukt med det och sker det inte ngt positivt med Limpans mv spel så måste vi hitta en första mv som kan vinna matcher åt oss...inte göra så vi tappar poäng...

Tigerhjärta: Kommer Kellehers klubba in mellan benen på Västervik spelaren? Om inte så är den horribelt dålig…

Edit: ser ut som att klubban kommer in mellan benen. Samtidigt blir ju Kelleher trippad själv..

Kopenga Kickass: Det är väl ingen som sagt att vi är klappkassa? Problemet är att vi har en målvakt som inte lever upp till övrigas standard. Men visst, vi kan ju fortsätta att köra huvudet i sanden och köra samma mantra som förra säsongen. Att Lindbäck är bättre på vårsäsongen och sen vara förvånade när det inte blev så.

Svensson_62: Swishar några gånger per vecka och du ?

Egentligen borde vi bara släppa lördagsmatchen vid det här laget. Allt som kan sägas är redan sagt.
Men jag måste bara dela sista utvisningen…
Lätt att glömma, men i 3e perioden gör Brynäs det ganska bra. Västervik är väl knappt inne i vår zon förutom just i efterföljande PP efter ett brutalt märkligt domslut.

Det har sett riktigt bra ut spelmässigt periodvis i matcherna. Det är självklart en kanonstart på säsongen och jag tror att laget verkligen försöker vara ödmjuka. Mycket positivt att ta med och vi kommer bli bättre också.

Jag tror dock att jag och många med mig redan räknar kallt med att vi kommer att komma topp 2-4 och spela slutspel men att där kommer vi att möta bättre motstånd och att det kommer bli av ännu större vikt att inte släppa in 4-5 mål per match eftersom vi troligtvis inte kommer att göra 5-6-7 mål i dessa matcher mot mer kvalificerat motstånd i mer betydelsefulla matcher.

Att dessa 4-5 mål vi släpper in delvis ser enkla ut är oroväckande för slutspelet. Det är nog en oro som baseras på förra årets målvaktsspel och eftersom det i mångt och mycket ser likadant ut nu redan efter 4 matcher så är det väl en del personer (inklusive mig själv) som målar fan på väggen redan nu.

Jag är självklart glad för den fina starten, men det finns helt klart en oro i att vissa puckar som trillar in ser en aning billiga ut. Vill inte stå där i mars/april och åka ut i första omgången pga individuella misstag. Det är nog den oron som många har och som kommer fram här på forumet. Rätt eller fel.

Davey85: Det ju just det som är grejen; med en jämnare målvakt hade vi varit kvar i SHL fortfarande. Ska vi komma tillbaka dit så måste målvakterna vara jämna över tid. Om Kvist gör en dålig match eller inte - det är sällan matchavgörande - men om en målvakt är för ojämn, då är risken stor att man inte vinner tillräckligt många matcher. (Lex säsongen 22/23 m.fl.)

Huge: Majoriteten av skribenterna i detta forum.

Anders Berg: Västerås borta är ingen lätt match som bara kan vinna hur som helst. Ändå, första perioden i den matchen var nog bland det mest överlägsna jag sett i seriespel i svensk "elit"hockey. Spelet finns där och vi har ett lag för toppen av allsvenskan, men vi kommer inte spela ut alla lag och vinna varje match. Vi kommer ha plattmatcher och vi kommer tappa ledningar under säsongen. Men vi är ju faktiskt obesegrade i år, trots att vi enligt vissa här inne tydligen är klappkassa.

Tigerhjärta: Och det har spelats 4matcher
Brynäs har varit totalt överlägsna vissa perioder av matcherna

Anders Berg: Din ledarstil skulle alltså vara att förstärka det negativa men det positiva behöver man inte kommentera😂😂

Hoppas du inte sitter i någon chefsposition eller i någon tränarstab någonstans…

Anders Berg: "Men visst; alla får gärna skriva mer positiva saker - eller så här - skriv precis vad ni vill skriva, det är ju ett "diskussionsforum" och man måste ju inte gå in och läsa."

Konstigt då att man (oftast) ser dig och dina likasinnade bara när det har hänt något dåligt.
Då är det julafton.

Är det så oerhört svårt att berömma en bra insats?
Det är en befogad fråga?

Berge: Ser faktiskt inte problemet. Tror vi i stort är nöjda med spelet, stundtals spelar vi fullständigt ut motståndet. Men har vi inte en bättre målvakt så kommer det tyvärr inte hjälpa. Vi åkte ur SHL pga målvaktshaveriet och ska vi dessutom missa återtåget pga av samma anledning? Lindbäck är säkert en skön snubbe men inte längre en tillräckligt bra målvakt. Borde vara ganska attraktiv trots allt att ta förstaspaden i en så hårt satsande klubb som Brynäs, en fördel Alcén inte bör sumpa.

Anders Berg: "Kraven måsta vara högre än att spela oavgjort med Västerås och Västervik."

Och exakt vem/vilka menar du isf är nöjda med att bara spela oavgjort mot Västerås och Västervik?

Egentligen är det väl mest Limpan som folk är oroliga över. Tycker Brynäs i perioder har varit totalt överlägsna spelmässigt i varje match. Sen har man gått ner sig emellanåt, men som jag ser det så är det tyvärr till stor del Limpan som gjort att vi tappat poäng.

Åtminstone ett, kanske två billiga mot Västerås. Minst två billiga mot Västervik.

Sen ska utespelarna också ha lite kritik, man kommer ut dåligt mot Västervik, PP har inte funkat o s v.

De positiva delarna är såklart att Brynäs ser väldigt bra ut när de gör det de ska, att våra poängspelare levererar (nästan alla), juniorerna har varit bra o s v.

Men ska vi upp till SHL behövs ett bättre målvaktsspel och jämnare insatser över 60 min av laget.

Berge:

Håller med om att gnäll inte är ngt positivt däremot är kritik (ros eller ris) alltid bra...i en förening...arbetsliv ...förhållanden osv...

Vi är i HA pga att Brynäs har suttit nöjda i sin beundrarbåt...så ja jag tycker verkligen att man ska se på vårt lag...våra ledare vår organisation med kritiska ögon...det är ju inte vi medlemmar, fans som har spelat ner oss i HA.
I mina ögon har det varit för mycket gull gull i denna förening och det är en del som gör att vi ligger där vi ligger och FBK , Skellefteå m fl (Har nog en annan kravnivå)
ligger i SHL och slåss om Sm guld.

spolaisen: Brynäs gjorde dåliga matcher mot de flesta lagen i SHL och det är ju därför laget spelar i Hockeyallsvenskan.

Anders Berg:

apropå ingenting, Brynäs gjorde ju också plattmatcher mot bottenlagen i SHL

Blå grottan: Absolut, så är det.
Jag tänker att det hänger ihop med att när laget vinner (tar 3 poäng) då är allt som det ska vara och inte mycket att kommentera. Kanske mer typ "Snyggt mål Larsson gjorde".
Vid en förlust blir man orolig och kanske vill höra om någon mer sett att målvakten gjort en tavla - eller om man kanske såg fel.
Men visst; alla får gärna skriva mer positiva saker - eller så här - skriv precis vad ni vill skriva, det är ju ett "diskussionsforum" och man måste ju inte gå in och läsa.

Blå grottan: ”Vissa kommer otroligt nog bara in på forumet för att klaga. Om laget gör en kanonmatch då loggar man inte in alls. Det är ju helt bakvänt.”

Bra skrivet av både dig och Hedberg, precis så!

Anders Berg: Hedbergs inlägg handlar inte om att "vara nöjda". Det handlar om att många fans gnäller till 100%. Trots att laget vinner, eller om Rödin gör 9 poäng. Inte en enda positiv kommentar slipper igenom de obotliga pessimisternas nålsöga.

Det saknas ju en balans. Det är nog det Hedberg menar.
Vissa kommer otroligt nog bara in på forumet för att klaga. Om laget gör en kanonmatch då loggar man inte in alls. Det är ju helt bakvänt.

Ibland, om jag känner att jag inte kommer vidare i en diskussion, släpper jag den och går vidare.

Man måste inte alltid ha sista ordet.

Berge: Kraven måsta vara högre än att spela oavgjort med Västerås och Västervik. Nöjda kan vi vara när vi är tillbaka i SHL. Väl där så är det guld som gäller.

Berge: För att det finns oroväckande tendenser i Brynäs spel. Man tappar stora ledningar och spelar jämnt med Västervik. Kombinera det med ett kasst målvaktsspel så finns det en hel del att prata om.

Forumet skulle dö om alla bara satt och höll med varandra om hur fantastiskt allt är.

Berge: Ärligt talat. Om det inte hade funnits folk som försvarade precis allt, så hade det blivit ett par Lindbäck-kritiska inlägg som försvunnit i vimlet av positiva inlägg. Istället blir det långa diskussioner om Lindbäck eftersom en del personer vägrar se att han släpper in billiga puckar.

Det är faktiskt helt sjukt att läsa detta forum. Vi har funnit fyra av fyra matcher och har +11 i +\-.

Rödin har varit helt enorm. Juniorerna ser riktigt bra ut. Kelleher, Vesel, Kinvall och Tärnström har börjat bra. Till och med tidigare hackkycklingen Kvist ser ut som en helt ny spelare.

Och ändå så ska det tammefan bara gnällas över det negativa, att Lindbäck haft en svag start. Det tar upp alla jävla diskussioner. Jag blir så förbannat trött på Brynäsfansens halvtomma glas.

Vafan kan vi inte försöka vara lite jävla positiva någon jävla gång? Vi har vunnit 4 av 4 matcher, om det ska gnällas nu kommer det ju alltid att gnällas.

Jag orkar inte med det här.

Förbannade gnällkultur!

Såg ej senaste match.. var lindbäck så kass??? Men varför kör dom med han hela tiden ?? VV KOM TILLBAKA!!! Som NR 1

Thias30:
Vi tänkte på samma sak. Likadant under AIK-matchen. Katastrofalt ljud, Sandström från GD var det som intervjuades. Hörde inte ett ord av intervjun med Greg heller,

Hank81: Jamie Ram.....

Hank81: Förtroendet för Lindbäck är slut. Han höll inte i HA heller tråkigt nog. När ser vi en ny etta?

{10381}: Låter fantastiskt! Hur mycket pengar swishade du in för att detta skulle möjliggöras? ”Porser 2.0” 🙂

J-S: Ge Clara chansen mot Bofors. Om det går åt helvete så skaffa 2 nya målvakter och 2 backar. 👍🏆

Hank81: Jobbigt när alla supportrar vet bäst…

spolaisen: lindbäck ger alltid bort några mål per match, det är bara att vänja sig.
Frågan är om vi har haft en sämre målvakt...
Håller inte ens i allsvenskan, måste va en mardröm att vara back framför honom. Vad som helst kan ju gå in.

Var på matchen igår och det var en sak jag reagerade på (grabben med) I andra pausen så var det en lång intervju med en journalist (tror jag) Var det någon som hörde frågorna som ställdes? Har tappat namnet på han som alltid pratat inför matcherna samt i pauserna från Brynäs men jag tror ni vet vem jag menar. Iallafall så lät det bara som ett stort sorl.. man hörde inget av vad han sa. Därimot så hördes svaren från han som blev intervjuad klockrent. Var det bara vi som upplevde det?

Gavve: Kanske i Gävle. Polarna i Stockholm åker till fjällen och medelhavet när det passar. Kanske förklarar varför lagen från söder har ekonomi att dominera svensk hockey och att Brynäs lirar i HA nästa 10 år.

SuneMangs: Absolut! Lika som i hockey, kan vara heta känslor på isen, sedan är vi alla vänner när vi kliver av. Jag är helt övertygad om att jag och Huge vill och drar åt samma håll i det stora hela: Vi vill Brynäs bästa (men på olika vis ibland)😎

Mattson: Helt enig. Tror och hoppas att de flesta gillar tanken på att stötta Brynäs och de som inte har det lika bra som oss. Med oss menar jag de som har råd att ens tänka tanken på att göra så. Det är många som har det tufft ekonomiskt tyvärr.

Gavve: Funkar att köpa 3-4 biljetter när det inte är fullsatt. Vi supportrar bestämmer hur bra vi kan bli.

Mattson: Självklart! Verkligen ingen dålig grej att göra det heller, tvärt om. Menade bara att det finns flera alternativ för andra som är som mig (lite mer lata alltså). Tror de flesta tycker det skulle vara lättare att köpa/donera en gång per säsong istället för en gång per match också. Även om Brynäs så klart tjänar mer på lösa biljetterna (lite mer administration att skänka en biljett per match helt enkelt). Huvudsaken är att det man gör har betydelse för någon, vare sig det är Brynäs eller någon annan. Så ser jag det!

Gavve: Ok. Blir ändå mer pengar till föreningen om du köper en biljett varje match.

Mattson: ja risken finns ju alltid för det. Men Henrik (han som är digital SLO) är bra att ha att göra med om man är intresserad av att skänka något eller göra något för Brynäs. Vill man skänka ungdomsbiljetter till någon specifik målgrupp eller vanliga biljetter till ensamstående eller utsatta kvinnor (bara exempel här) kan han nog se till att det ordnas.

Jag skulle mer än gärna se att det gick att skänka pengar till en mer officiell gemensam pott där folk som har det tufft ekonomiskt (oavsett orsak eller ålder) får gå på hockey då jag själv aldrig hade råd med det som barn/ungdom. Helst helt anonymt också då jag inte bryr mig ett dugg om uppmärksamheten. Likt fansens värvning fast att pengarna är öronmärkta för att fler ska få chansen att gå på hockey helt enkelt.

Gavve: Tror alltid att folk som ändå hade köpt biljett får min årskortsplats. Annars hade jag köpt varje år.

Mattson: det går utmärkt att stötta Brynäs genom att köpa årskort eller liknande och sen be Brynäs skänka dem till bättre behövande också. Då stöttar man de som har det lite sämre ställt och Brynäs. Självklart förstår jag att alla inte har råd att göra så men berättar bara att det går. (Nej, jag är inte ute efter någon som helst credd om någon nu tror det). Se det som ett tips för er som har råd och inte tänkt på detta själva. :)

« · 2578803 · »