1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738446 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Cardigan Daffipoff: Haha, han tar ju pucken. Fy fan uselt, de måste kunna få titta på den där situationen.

Idioter.

BIF Kungen: ett skämt

Jävla domar jävel

Domaren står perfekt placerad och ser inte att det inte end är utvisning. Så jävla sjukt.

Jonjo: Vad i helvete… jävla randiga pajas

nittontolv: Ja. Helt felaktig straff. Och trist att Malmö gör mål på den också.

Straff?!?! Vad har vi för jävla domare?

STRAFF?
Vidriga jävla zebra!

Jonjo: Riktigt billig straff.

Jonjo: seriöst??

Cardigan Daffipoff: Låste han inte bara klubban…

Gillar matchinledningen. Vi ser påkopplade ut, vinner närkamper och trycker ned Malmö ordentligt. Ett slarvigt pass gör att Malmö lyckas ta sig över blå en gång.

Rönnqvist: ”Bra av Malmö som sticker upp och skapar”😏

Forsberg 1978: precis

SKJUT LARSSON!

Forsberg 1978: Kom igen nu Brynäs o skål på du!!!🇺🇿🤣😎

Grymt Persson igen!!! Äntligen bäst betald sitter o ser på 😀 rättvist ju

Treklövern1912: hoppas Indrasis kan spela som i första perioden senast, bästa på hela säsongen kanske.

BIF Kungen: ”jag var nog otydlig. Jag vill att vi ska spela i två perioder i anfallszon på klack-sidan, vilket vi inte gör.

Alla (tror jag) eller de flesta spelar så.”

Det är likadant i Karlstad som i Gävle. FBK har båset på samma sida som klacken.

Våra spelare får inte tro att det blir en lätt vinst pga deras oerfarna målis. Gör de det så blir det stryk idag. Sedan är det osäker fortsättning. Gällan har förstås tagit ner laget på jorden.

BIF Kungen: Steven är absolut sista bossen🔥🤩

IronKrook: Har som sagt ingen koll på honom alls. Men han har rätt bra stats i ett rätt dåligt Malmö J20-lag. Men det är som sagt i J20 och inte på seniornivå. Han har inte en enda match på seniornivå.

27 matcher och 89.7% & 2.65 GAA skrämmer väl ingen. Men jämför man med övriga målvakter i laget så säger det väl en del om att det är rätt bra siffror.
Wiggo Carlgren: 22 matcher och 87.7% & 4.14 GAA.
Noah Hammarström: 1 match och 88.2% & 4 GAA.

Men det är som jag nämnde i J20. Att han skulle gå in och dominera i ett seniorslutspel mot serieledarna utan att ha spelat en enda seniormatch är det nog ingen som tror. Han är liksom fjärdemålvakt av en anledning.

IronKrook: Lär kissa på sig om han ställs mot Silfverberg.

Forsberg 1978: killen från Kalifornien, fy fan vilken kung 👑

Lindström: Odds på att Blomgren spikar igen idag?

Lindström: Kollade på värmningen och reserven till Blomgren med nr 35 (Hultgren) släppte in i princip alla skott. Såg ut som en junior till kroppshyddan. Om Blomgren också skadar sig har mif rejäla problem

Gavve: Han har inte räddat en skott än på värmningen?

Lindström: Kimhann Hultgren från deras J20-lag. Vet ingenting om honom men han är listad i matchen på Swehockey.

Gavve: jag var nog otydlig. Jag vill att vi ska spela i två perioder i anfallszon på klack-sidan, vilket vi inte gör.

Alla (tror jag) eller de flesta spelar så.

Ingen stor sak men en reflektion…

Gavve: Blomgren ska stå sen har dom med en målis utan namn på tröjan.

Gavve: Yes

BIF Kungen: Brynäs har väl 2 perioder på klacksidan? Om vi pratar att Brynäs har klacken i ryggen alltså.
Uppladdat:

500x0-klack_nDvPftC3Orv1H6w.jpg

Hoppas på lite tidsmässig förskjutning mellan matcherna, så man kan kolla lite på Luleå-Växjö i pauserna. Tror på en fysisk holmgång med inslag av grisfasoner där.

Jag har ingen bra känsla idag men vi får se

Marmenlind klarar inte av att stå (rapporterades precis på TV4). Tufft för Malmö att inte ha någon av deras målvakter. Men deras tredjemålis gjorde det bra på alla 4 skott vi sköt senast.

Vet att han gjort det bra i Almtuna men lite annat att stå en slutspelsmatch mot Brynäs i form av press. Häftig upplevelse för honom hur som helst.

Forsberg 1978: dum fråga: nån som vet varför vi spelar åt fel håll, dvs varför inte två perioder på ”klack-sidan”?

Vad jag vet är vi enda som gör det (inte 100 koll på det heller)

{10753}: Nu får Gällstedt behålla jobbet i minst 1 match till.

Nu kör vi över gröthalsarna, SKÅL PÅ ALLA BRYNÄSARE!

BIF Kungen: Jag tror att vi tar dem hyfsat komfortabelt resultatmässigt, men att vi enligt rutin kastas lite fram och tillbaka mellan himmel och helvete spelmässigt. 4-1, farbror Scott sätter sista i tom kasse. Övriga mål: Silverberg, D’Astous och Rödin.

BIF Kungen: Spelar ni på 70% så tar ni Malmö hemma helt ärligt. Ni kommer flyga igenom kvarten sen kanske det faktiskt kan bli lite utmaning

Gavve: tack för ditt svar, påläst som vanligt👍

Tycker att vi borde förlänga om han själv vill förstås.

Berge: Matcherna mot Luleå och Chicken Shinnimin skulle ju bli mycket skojsigare med Curry i laguppställningen.

nittontolv: jaha vänner, vad tror ni?

Spelar vi som i första perioden senast blir det bra.

Skål 🇧🇪🍻

BIF Kungen: Finns ingen här som vet om han är på väg ut eller inte. Det enda vi vet är att han inte förlängt än. Sen är det väl säkert en del här som inte tror att han får förlängt alternativt att han lägger av själv. Han och Indrasis (och kanske Scott) är väl de som kan försvinna av utespelarna.

Enda som är "bekräftat" (Mr Madhawk har sällan fel) är att Ludde försvinner till Växjö.

emosteveoo har laddat upp på Järnvägskrogen.

brunkaren: dålig koll här, är Schroeder på väg ut? Synd isåfall, bäst senast i mina ögon

nittontolv: Gött!!!

{10753}: Du kan andas ut. Persson startar. Marmenlind för Malmø.

Källgren inlagd först men inget rödmarkerat än.

Berge: Vi tar båda två 😉 hade gärna fått in en högerskjutande målspruta också dock

brunkaren:

Jag tar hellre Curry än Karlström.

« · 2845279 · »