1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 772892 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Cicero: Kan du inte ta att folk har åsikter om dina inlägg på ett diskussionsforum?"

Helt ok att ha åsikter om mina inlägg, men jag tar fan inte att man kallar mig för skitsupporter, sen att jag mer än gärna träffar 2:a Brynässupportrar med annorlunda åsikter än mig tycker jag bara är trevligt, det betyder inte att jag tänker slå dom på käften!!

70 Rodrigues:
Nej Rodrigues, det är inget fel med att PRATA. Är det många som på din uppmaning kommit fram o diskuterat "face-to-face"?

Cicero: Äh lägg ner nu

Cicero: "Är det många som på din uppmaning kommit fram o diskuterat "face-to-face"?"

Tyvärr inte! Har även erbjudit mig att bjuda på bira men det är ändå ingen som har kommit fram, sen vad det beror på, ja det vet inte jag, folk är väl rädda för att stå för sina åsikter, lättare att snacka en massa dynga bakom en skärm än att ta det i en diskussion direkt med en person.

claesw:
Om du försöker komma till Rodrigues undsättning, så har han antytt att han är en stor pojke, jag tror att han klarar det här själv.

70 Rodrigues: Är inte du skyldig mig ett par öl? ;)

70 Rodrigues:
Det kanske är fler än jag som misstolkat dina avsikter, men då är det ju synd att ingen nappar eftersom du tydligen bara vill umgås.

Gusten: Kom fram till mig bara :-)

Cicero:
Jag menar mer att du ska lägga ner att slösa på min tid här på forumet och ta diskussionen, som Rod säger, eller via "bubblor"...

70 Rodrigues: Ja vi syns på premi.....eller hmm, du menar... face to face?? Njae, vi får se.....

claesw:
Jag bryr mig inte ett dugg om du sitter o läser alla inlägg, du är inte tvingad till att göra det. Jag skriver precis vad jag vill här, så länge jag inte förolämpar folk eller spårar ur. Det är fortfarande åsiktsfrihet här i landet, och jag ställde en enkel fråga till Rodrigues, han svarade på ett bra sätt o jag blev nöjd.
Den ende med problem verkar vara du själv.

Cicero:
Hehe, har du "den" perioden i månaden?

70 Rodrigues: Mej är du skyldig en jävla massa öl:)

claesw:
Du menar, "föra diskussion med självutnämnd censor-perioden"...? Den infaller väldigt sällan, tack o lov. =o[

Fint väder idag, jovars...

Cicero:
DEN va långsökt...

Ursäkta att jag bryter in med lite prat om hockey:)

Köpte Elitseriebilagan som följde med Expressen idag.Total Bäckisfeber däroxå.
På den nya lagbilden så såg jag att Brynäs kommer köra med tre assisterande kaptener till Sjödda, nämligen Dackell,Danielsson o Bäckis.

claesw:
Inte om man läser vad du skrivit. Du halkade in i en diskussion där det enda du hade att säga var "tyst!Sluta skriva!" Det fungerar inte så, vad är det du inte förstår...?

Bissett19: Bäckis kommer ha en skicklig press på sig oavsett vad han säger själv. Värsta är väl alla nissar som tror att han skall bära fram hela Brynäs.

Tat lungt och tugga en Toy. En match i taget och så äkar vi den 17/11 när Bicek kommer med Lavins i släptåg.

Bissett19:
Avbryta en diskussion med någon som antyder att man är mens-grinig...OK,då!

Faktafel ang mitt förra inlägg, vi behöver inte vänta så länge på Bicek. Han kommer att spela redan den 17/10.

65selander:
Ja, jag fattar inte heller snacket om "kungen av elitserien", det finns rätt många ex- NHL:ers i ES i år, många med tunga meriter, som skall överglänsas isåf. Inte ens vi Brynäs-supporters tar till de superlativen om Nicklas "The One" Bäckström. ;)

Cicero: Som tur är verkar inte Nicklas bry sej så mycket om uppståndelsen kring honom,det är ju lätt att man svävar iväg när folk kallar en "bättre än Foppa i samma ålder".Mer ödmjuk kille får man leta efter.Den enda som var i närheten av samma ödmjukhet måste ju ha varit Nikas Anger:)))

claesw: "Jag menar mer att du ska lägga ner att slösa på min tid här på forumet och ta diskussionen, som Rod säger, eller via "bubblor"...

Om du vill framföra åsikten att flera saker borde tas via bubblor så är väl Ciceros och Rodrigues debatt i denna fråga inget vidare bra exempel. Tycker att Cicero ställde en helt befogad fråga och att Roddan som sagt svarade på ett konkret och sakligt sätt.
Att jag själv sedan i sakfrågan inte förstår varför Rodrigues absolut måste debattera face-to-face, är en annan sak. Många känner sig säkert mer bekväma och har lättare att föra fram sin åsikt bakom en skärm, än IRL sas. Så länge man för en vettig civiliserad konversation inom regelverket, så finns det väl ingen anledning att uppmana till att använda bubblor.
Jag hade haft mer förståelse ifall du tröttnat på merparten av all annan nonsensdebatt, som definitivt hade lämpat sig för bubbelvarianten...

Bissett19:
Haha, Anger ja, minns när man pratade om en frivillig sänkning av spelarlönerna för att komma till rätta med Brynäs usla ekonomi, Anger kommenterade;"Aldrig i livet! Jag är redan underbetald!". I hans framtidsdrömmar ingick att sitta på franska Rivieran o röka cigarr...
Det är väl nästan det han gör idag, va?
Brr, man ryser när man tänker tillbaka på den surrealistiska tid då Niklas Anger var lagets stjärna.

Bissett19:
3 fel. Dammit.

Cicero: Fick bara ett fel, tänk vad man kan.

Bissett19: skitenkelt...10/10 blev resultatet...

1 fel, merde....

GävleLasse: En utböling som jag fick ju ihop 7/10.

Bissett19: 6 av 10 känns som ganska ok för en utomstående. Dock lite besviken på en fråga jag missade så borde haft 7 av 10.

Huss: Samma här.Men det var ett slarvfel klickade på elva guld mitt pucko:)

Cicero:
Kom o tänka på en anekdot angående Anger:
Brynäs hemma mot SSK och jag jobbar på en av stan´s pubar när en medelålders och förnäm man stiger in o ser en Brynäs-vimpel i baren.
Han berättar lite blygsamt att hans grabb spelar i Brynäs. Det är alltså Niklas Angers old man. Han tar en öl o käkar innan matchen, jag bjuder på öl o Jäger för att hylla mannen som tillverkat Brynäs dåvarande skyttekyng.
Han blir glad snackar på lite om ditt o datt. Sedan tar han bussen till Gavlerinken o ser sin ättelägg göra mål och bli utsedd till matchens lirare. Har för mig att det blev torsk ändå.
Nästan total lycka för den stolta fadern.
En stund efter matchen slutat dyker han upp i baren igen.
Jag misstänker att grabben ordnat biljett med tillträde till VIP-baren, för han var ordentligt rökig vid det laget. Mera öl o Jäger och en fläsknoisette beställdes, sedan gick han igång.
Därefter använde han många runda o färggranna ord för att beskriva DIF-hockeys ledande personer, tänkte högt att grabben hans var för dålig för NHL, skröt om hur Niklas telefonbok i mobilen var överfull, så många kompisar hade han.
Sedan var det Brynäsorganisationens tur att få sig en släng av sleven:
Han tyckte att Brynäs dåvarande värvningsansvarige, en viss Anders Bäckström, var en inkompetent person för den posten.
Uppenbarligen gillade han inte stackars Bäckströms utseende heller; han tyckte att han såg ut som "att han hade dött."
Sedan glömde han att äta upp maten han beställt, gick utan ett ord och ,antar jag, åkte hem till fiiina Östermalm. :o)

GävleLasse: 10/10, inga problem...

Fundamentals: Den enda frågan som vållade lite problem var namnet på Sandströms brorsa...

GävleLasse: men de va ganska enkelt om man knappade lite på eliteprospects :)

GävleLasse: Den gode Micke,som bröt benet i sin debut 1982.

Db_04: Fuskade du? Jag trodde man skulle svara utan av tjuvkika!

Stigsson: ne ja gjorde de först...... och fick 5 rätt sen kollade ja efter rätt svar sen

GävleLasse: Den satt klockrent. Frågan om huruvida Arnio var mest utvisad eller inte, förra säsongen, var den som jag tvekade lite på då jag helt enkelt inte visste. Chansade lite där då.

Grattis 65Selander!!!

66Berglund: Ja just han blir ett år äldre dag.

Grattis på 50-årsdagen Selander ;)

Gusten: Säker på att det bara är 50???

Gusten: nu ska ni inte va elaka :) Selander blir väll ändå 41?

Jag instämmer i gratulationskön:)

Sänder också mina kondoleanser.

sylf: Man får tacka och man törs ju knappt säga vad man har gjort dom två senaste timmarna... Sovit :-)

65selander: Gammeln har slagit till:)

« · 748660 · »