Brynäs IF

713157 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 1976588 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Mattson: Det handlar inte om att ersätta någonting med samma utan att fördela ut pengarna till många mindre föreningar istället. Bör ge en mycket bättre spridning och involvera fler personer.

Tycker det vore synd om En Bra Start måste läggas ner, men kanske kan det överleva i någon form även utan kommunens hjälp. Även om jag tror kommunen är beredda att hjälpa, men med mindre pengar än nuvarande avtalet.

Att vissa kommunalpolitiker tycker att ett företag bör betala för Gavlerinkens arenarättigheter, istället för att kommunen ska göra det, är ju också en ganska rimlig åsikt sett till hur det ser ut runt om i landet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: och tjänar Brynäs inga pengar på det så är det nog ofarligt att lägga ner. Vet ingen annan hockeyförening som pysslar med samma. Mest intresserad av vad kommunen hittar på istället, det brukar ju alltid bli skitbra.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Enaranger: De flesta lokalpolitiker verkar tycka att En Bra Start är bra i sig, men de tror att pengarna som kommunen lägger på det skulle kunna utnyttjas bättre om man la de på annat. Om man tar av Brynäs-glasögonen för en sekund inser man snabbt att det är en rimlig åsikt...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Nu är det igång igen vinklingen att det är kommunen som helt finansierar de reklamfria tröjorna. Men de bidrar ju som mest med en femtedel till att tröjorna är reklamfria. Det de främst "köper" som en huvudparter är ju inflytande över vad "En bra start" ska syssla med. Så om kommunen inte är med. Och en annan huvudparter går in. Då kan ju de komma överrens om att färre aktiviteter ska ske i Gävle, och fler i typ Sandviken eller Hälsingland.

Det verkar vara de mörkblåbruna som är mest emot.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mickis: tigrar (maskotar) vill jag se !! GoGo
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kul att det ingår i treårsplanen att Brynäsifiera hallen :)

"Jag vill med detta att Brynäs IF ska hedra ?Hockeyprofessorn? Tommy Sandlin med antingen en byst
av honom i entréhallen. Eller en vepa i taket (om tränare får hänga där).
Styrelsens yttrande över motionen:
Styrelsen tackar för din motion. Styrelsen har behandlat frågan och den ingår i den nya
verksamhetsplanen för den operativa verksamheten.
I den är ett prioriterat område, över en treårsplan, att arbeta med fokusområdet: "Brynäsifiera
arenan". Vilket involverar motionen".
Kommentera

Sv: A propósito de nada
I morgon får ni lite litteratur att gräva ner er i...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Passa på och läs, öppen till 13:15.

"Nu har skutan vänt och vid årsmötet nästa tisdag kommer Brynäs, som omsätter 160 miljoner kronor, kunna visa en vinst på cirka en miljon."

"Campese berättar att det likt förra året inte finns några kostnader som släpar med från den gångna säsongen in i nästa."

"Men det är oerhört viktigt för oss att bygga ett Brynäs som inte är beroende av intäkter utifrån i framtiden, poängterar Micke Campese."
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: Man höjde utgifterna i och med det avtalet. Tror Campese sa på årsmötet att man budgeterade med att gå 2 Mkr i vinst. Att man nu är nära att klara den budgeten är så klart imponerande med tanke på hur dåligt den sportsliga biten gick.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Med det chockhöjda tv-avtalet vore det en skandal att gå minus...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Det nya tv-avtalet har nog gjort att inkomster stigit mycket fortare än löner osv hunnit.

Utöver Luleå har jag inte läst några andra resultat men min gissning är att de flesta klubbar gör bättre resultat än vanligt. Någon som har koll på fler klubbar?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KulaShaker: Sjukt imponerande med tanke på den skitsäsongen som var. Kanske det här med En bra start börjar löna sig? Normalt bör ju sparkade tränare, sparkade spelare, publiktapp och missat slutspel garanterat leda till mångmiljonförluster.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KulaShaker: Stabilt 👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Låter ju bra!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Almtuna blir trots allt kvar i Allsvenskan i och med att Pantern tvingas dra sig ur pga dålig ekonomi. Otroligt, AIS har fler liv än en katt!

Även bra för Brynäs som ju brukar låna ut spelare till Almtuna.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Tydligen så har det skett någon form av ombyggnation i Gavlerinken eller så sker det under sommaren, vad kan det vara?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Ingen aning.
Det var bara ett förslag på hur man kunde få någon att ställa upp.
Jag är säker på att man har vänt på alla stenar i arbetet med Brynäs framtid.
Där ingår ju såklart upplevelsen i arenan.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: lönelista
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Är det sant att klackledaren står på Brynäs lönekostnader? I så fall borde man ju kunna kräva mer.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Anders Hansson: Det kan inte var omöjligt om man vill😀
Har idén vart uppe förut?

Brynäs som förening kanske kan komma med hjälp och stöd till någon som vill ställa upp.
Idén är skitbra i mina ögon. Ge de ansvariga seriebiljett, plus att det ska följas upp av Brynäs.
Det är ett jävla gnäll på att publiken inte är med.
Sätt sektionen på samma som familjeläkaren, ungarna som vill kan gå till föräldrarna när som vill. Kör samma ramsor som stora klacken. Skapa något tillsammans med BSG och KK.
Få dom att dra med sig övriga sittplats.
Fan, det finns ju hur många möjligheter som helst med detta.
Ser bara uppsida med idén.

Eller så kan man låta KK regera och bestämma villkor, och så är sittplats tysta.....
Kommentera

Sv: A propósito de nada
wiDDing86: Jag vill både ha Ölund, Larsson och Scott och skicka bort några andra :) Tycker det fortfarande ser "lite" brunkigt ut
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Anders Hansson: Lätt att hitta tillräckligt många engagerade i en miljonstad. Ett område till inom hockeyn där Stockholm har överlägsna förutsättningar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Skulle nog påstå motsatsen. Hade den officiella supporterklubben fungerat som den ska hade det inte varit några problem alls. Men i dagsläget är det bara KK som har drivet till det. Vet att många inte gillar dem men de står för allt som händer på ståplats(både positivt och negativt). Vi såg hur det gick när BSG fick sköta läktaren under några matcher i vintras.

Nej, så länge BSG är så pass värdelösa som de är så kommer den idén inte gå att genomföra, iallafall inte genom BSG. Det är om KK vill ta på sig den rollen, men det känns osannolikt.

DIFs supporterkultur går inte att jämföra med vår.

/tankar från en, vid det här laget, erfaren ståplatsbesökare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SWEATT: Jag vet inte hur DIF gör. Men det kan ju inte vara så svårt att styra upp med riktigt folk.
Jag mailade faktiskt Kevin J i Brynäs idén.
Tyckte den verkade smart. Få se om som tycker samma😀
Brynäs skulle ju ta ett helhetsgrepp om allt. Kan vara bra om detta skulle bli verklighet, tycker jag.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: eller vad sägs om:" vi skaffar egen kanal och skriver aldrig mer igen här?" Den tror jag skulle vara en riktig kioskvältare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Bra tanke. Risken är väl att det lockar till sig en del löst folk som "ledare".
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Som en del vet så har jag ju hittat podden Sporthuset😀
Kommit till #11...
Lite att lyssna igenom alltså😀
Men i detta avsnitt så pratar man lite om supporterkultur.
Djurgården har något som man kallar apberget.
Det är där alla barn kan stå, och samtidigt så får man någon sorts ”utbildning” i läktarkultur.
Sen efter en viss ålder så får man stå instorma klacken, fattade jag som.
Det är ju en supergrej!!

Få någon/några att ta hand om unga personer och fostra in dom i Brynäsklacken.
Istället för att bli bortkörda av KK, som vissa har upplevt det som.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Honken meddelar att han lägger ner spelkarriären.

En riktig Brynäslegend och hedersman!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: Topp! 👊😉👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Bra förslag!
En står för kunskapen och en för grammatiken..😉
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: Jag föreslår namnet ”Vem vet bäst?”
SVT har ju redan copyright på ”Vem vet mest?”
Vad säger du? 🤔
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stor humor här på lördagskvällen!

Fantastiskt!!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: så release 2030?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Den är på gång. Vi ska bara enas om ett namn först.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rumpelstiltskin: Haha jag hade betalat mycket för att lyssna på den podden
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Vi får starta en egen här på HS med Huge och munkas!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: Tydligen inte😀
Men jag har nog ett tiotal som jag prenumererar på
Ett par tre sport, lika många politik och samhälle och några andra olika ämnen.
Men denna har jag missat.
Men nu blir det att lyssna ikapp😀
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Finns tyvärr ingen vad jag vet. Svenskafans hade en för några år sedan, men den är väl lagd på is just nu.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
När vi pratar om poddar, finns det någon Brynäspodd? Gefle IF har ju Geflepodden som jag lyssnar på, eller åtminstone har lyssnat på en del. Önskar verkligen det fanns något liknande för Brynäs.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Men gomorron! Inte så bevandrad i poddjungeln va...?😃
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Sporthuset har faktiskt diskuterats en del här tidigare 😉
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Anders Hansson: Varför har du inte tipsat om den då😀
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Jens Fjällström kommer du få njuta utav i många timmar. Sporthuset är en av sveriges bästa poddar alla kategorier.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Johannes Hedberg:
Nä. Det är massa olika. Kollade nu att man började 2015!
Så det kan vara ganska kul att lyssna med facit i hand på alla ämnen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: pratar de om hockey överlag eller?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Nu är jag förbannad😡
VARFÖR har ingen härinne tipsat om Lasse Granqvist och Tommy Åströms podd Sporthuset?
Hittade den igår!!
Nu är dom ju på avsnitt 193!
Fattar ni vad lång tid det kommer att lyssna ikapp?

Ja nu är jag besviken. Kan ju inte bara vara jag som inte hittat den😡😜😜

Så oerhört skönt att lyssna på två personer som vet vad dom talar om👍

Hoppas att alla fattar att ilskan inte är på riktigt😀

Men lite sur blev jag när jag insåg va många avsnitt jag missat😀
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Qvarre: Lösbiljetter brukar släppas i slutet av Augusti.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Är det någon som vet när biljetterna släpps inför nästa säsong? Jag vill se Brynäs - Leksand 26:e oktober.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Off topic: Edsbyn gör en "Kevin light"
Kommentera

Sv: A propósito de nada
hahii: Jag tror Anton kan blomma upp extra med en Scott vid sin sida. Om de nu bevarat lite av kemin de hade.
Det jag bara befarar är att Scott finner nåt alternativ attraktivare så han väljer bort Brynäs.
Kommentera

« · 1976588 · »