1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742287 inlägg · 7967 ämnen
« · 2581024 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Det är nu den börjar, den riktiga prövningen. Sju av dom kommande tio matcherna är på bortaplan. Vi är oerhört starka hemma, men det kommer förloras, då och då, på bortaplan. Förbered er mentalt på poängtapp av både ett, två och tre poäng redan nu, så kommer det inte som en chock sen. För ingen här tror väl på riktigt att vi kommer stå på femton segrar efter dessa matcher?
Uppladdat:

500x0-bortaplan.jpg

Alvin : Ingen ska behöva lämna...

Nu ska man inte gå händelserna i förväg men en liten fight i mellan Benn och Rahimi skulle vara intressant,
Sen Grewe i Djurgården är en annan spelare att se upp med där Jordie kommer bli mycket bra att ha med så han kan ta Grewe i örat om han spelar fult,
Så jag håller med om att ska vi gå långt eller rättare sagt om vi vill gå upp den här säsongen behövs en spelartyp som Jordie Benn.
Fan vad skönt med positiva vindar runt Brynäs det var längesen.

Vilken back kommer behöva lämna ?

Tigerhjärta: Glöm att du får se honom utan visir i Sverige!

…men kanske inte var det du menade…(?)

J-S: asså skägget! 😍 Blir ju lite besviken om han kommer hit renrakad...

Jordie och Jamie Benn börjar bråka med varandra när föräldrarna är på match i Dallas.
Jordie verkar vara en riktig profil.

JohnnyBotox: Det är en solklar utvisning eftersom man inte får hoppa in i tacklingar. Däremot borde det inte vara mer än en 2:a för charging. Ibland kan jag tycka att svenska domare är lite för svartvita genom att antingen ta matchstraff eller ingenting för fula tacklingar. Ofta är en 2:a det rimliga straffet.

JohnnyBotox: Livstids avstängning i Svedala hockey ..

JohnnyBotox: # 8 Det blir bättre å bättre . Om han väljer mitt fav nummer sedan 40 år tbx då är han min nya hjälte 👍

Peja: jag gillar alltså tacklingen, att Pettersson som är ganska tunn bara kör på :) Men det hade enligt Domarfråga på X (Twitter) blivit en charging i Sverige.

Tigerhjärta: Verkar föredra nr. 8 och det är ledigt.

Vidare verkar han förutom Scott i unga år spelat med Lindbäck i Dallas 14/15, Markström i Vancouver 19/20 och Järnkrok förra året i Toronto, så referenser finns nog.

JohnnyBotox: Allt ser värre ut i slow-motion-repris, men det är uppenbart att han hopptacklar.

DoNaka: Asså att gubben lirar utan visir dessutom. Bara det är ju värt en swish för att se honom lira i världens finaste tröja!

har ni sett Elias Petterssons tackling på Cody Ceci från i förrgår?
Har kollat typ 30 gånger på denna...

SuneMangs: Ser djävligt spännande ut . En undran bara . Vi hoppas han inte tacklar för hårt för å stoppa motståndarna , för då får vi problem med en utvisad el avstängd spelare. Nivån mot Brynäs har vi med 5 matcher spelade med tydlighet sett 😉Lite seriöst så kan det vara en riktigt bra värvning .

DoNaka: Jonathan Lindqvist, i mitt tycke Sveriges bästa NHL-journalist, ger sin syn på Jordie Benn anno 2023.

Fansens värvning är nu uppe i 200 000. Det måste vara mina hundralappar som varit avgörande :p

Tycker detta är en mycket bra värvning. Som flera här konstaterat, så har vi bra bredd bland forwards nu när Rödin är tillbaks i form, med nytillskott som Kopacka och så Kvist och juniorerna som verkligen börjat producera. Vi behöver förstärka försvaret, en erfaren och fysisk back blir perfekt. Kul också med kompis-kopplingen till Scott.

DoNaka: Ja, det är slutspelet som man måste ha i åtanke här. Som jag var inne på inför säsongen har inte Brynäs ett tillräckligt slutspelsnischat lag. Nu har jag ingen koll på hur bra Benn är, men han är rätt backtyp, och om man också får in ett par mer seniora forwards som kan tillföra i slutspelet, så ser jag ljust på lagets chanser. Då menar jag inte att man måste få in forwards som har spelat 600 NHL-matcher, men tror att exempelvis Wännström vore en enorm tillgång som dessutom skulle bredda lagets spets, men det är klart att en Paille-typ framåt också vore fint. Benn är väl lite av en "Paille-spelare" men på backsidan, tänker jag.

Tror redan kontraktet är skrivet med Jordie Benn, eftersom man lägger ut samma bild idag och tackar för 100 tusen.

Man lägger inte ut bild på spelaren och sånt om det inte är säkert att han kommer.

Hittade ett klipp på Jordie Benn, han verkar vara en rätt härlig person. Tror har skulle vara extremt betydelsefull i slutspelet. Fick lite leende på läpparna.

youtu.be/Q12Y6IMyOTk?si=YhY226dA6y1qGlfv

Peja: Skulle inte bli förvånad om Gunderson spelar på elitnivå efter att han fyller 40 (om han själv vill).

Huss888: Gunderson skriver nog bara 1-årskontrakt nuförtiden. Han är vältränad och lätt i kroppen. Tycker inte man ska döma spelare efter åldern utan efter formen och nivån. Givetvis måste man scouta honom precis som man scoutar alla andra. Personligheten behöver inte scoutas, men spelaren behöver scoutas.

Manduin: Ölund är med på bussen iaf. Man hoppas på spel inom kort.

Manduin: Enligt laguppställningen spelat Ölund i kväll
Fel av mig, läste visst laguppställningen mot Karlskoga

Är det bekräftat att Ölund inte spelar ikväll?

Berge: Larsson är avstängd den har matchen också.

To late...

Berge: Larsson är väl avstängd en match till? Ölund får man hoppas på att det är en lättare skada, så vi inte tappar honom en lång tid. Ölunds tvåvägsegenskaper kommer vara saknade ikväll.

Tycker för övrigt att tredjekedjan Kvist/Blomman/Tärnström borde vara vår fjärdekedja och låta juniorkedjan vara tredjekedja och få lite mer istid istället, det har dom förtjänat. Är väl bara Kvist som gjort något väsen av sig såhär långt i den tänkta tredjekedjan.

En annan tanke inför nästa säsong....

Då hoppas jag inte Alcén signar upp Ryan Gunderson på ett fem års kontrakt.

Jag tycker han är alltför gammal nu och vill inte ha han I Brynäs för tredje gången. Ser hellre Udd där.

DoNaka: "Nu krossar vi Nybro ikväll. Jag tippar på 3-6."

Fan, kan ett så dysfunktionellt hockeylag som AIK åka dit och vinna med 6-0 borde vi klara av att vinna med 12-0 :)))

Så Rödin är tillbaka ikväll men inte Ölund och Larsson?

Bertilsson - Kinvall
Lindstein - Billins
Larsen - Cukste
Johannesson

Rödin - Vesel - Kelleher
Indrasis - Scott - Kopacka
Kvist - Blomqvist - Tärnström
Nordh - Ohlsson - Lindblom

Tippar på seger med 4-1 efter mål av Lindblom, Tärnström, Scott och Kelleher.

Zappaholic: tack! 🙌 Blev lite orolig ett tag.

Erat: TV4 Sport Live1

Är det någon som vet om matchen sänds ikväll? Kan inte hitta någon information på tvmatchen.nu

Kopenga Kickass: helt klart är det backar ni lär lasta in under säsongen. Offensiven har ni redan.

Tror Rahimi och Weigel knappt kommer våga att äntra isen när Benn är på plats

JohnnyBotox: Jag var lite orolig för bredden på forwardsidan inför säsongen, men där har jag blivit överbevisad. Juniorerna har levererat och kvist har överraskat positivt. Då har vi ändå haft minst två ledande forwards borta alla matcher hittills i serien (bortsett från 10 minuter innan Larssons matchstraff). Larsson, Scott, Rödin och Ölund har varit borta nån eller flera matcher och ändå har offensiven varit topp i serien.

Backsidan ser känsligare ut för skador, och med ett par skadebenägna ledande backar så behövs nog en till bra back. Tänk sen njutningen av att se Rahimi mot Benn i ett slutspel.

DoNaka: Nybro. Där snackar vi om en klubb som skulle behöva göra om sitt klubbmärke. Inte minst i allmänbildande syfte.

DoNaka: Vi passerade 100.000kr till fansen värvning igår! Bra jobbat mina bröder och systrar. Nu krossar vi Nybro ikväll. Jag tippar på 3-6.

x.com/brynas/status/1712750804564603381?s=46

RommeTigern: Jag swishade också en slant till värvningen, men som den fattiga student jag är blev det inte en fantasisumma. Men alla bäckar små… 😃

KalleTeodor: håller med, även om laget just nu ser bra ut och uppenbarligen presterar så är det en hel del (troligtvis) relativt dyra ettårskontrakt med legoknektar, så att återväxten är god är väldigt viktigt. Och att vi kanske till och med kan locka till oss talanger utifrån framöver.

Benn är ju spännande, vad jag läst så är det mesta positivt. Första känslan var lite att "why fix it if it aint broken", men det är just den spelartyp vi behöver fler av under en lång serie och framförallt slutspel (om han inte sätter laget i skiten med dumma utvisningar). Tror inte att avsikten är att någon back ska försvinna. Kan man bara få alla att köpa in på detta (tänker Larsen, Cukste) så blir det nog bra. Hade väntat mig att detta skulle komma senare, men ju tidigare desto bättre!

Får vi bara fason på målvakterna så blir det nog bra (och det har man nog tålamod med fram till dec, jan eller så). Tror nog att det finns lite mer pengar i botten av säcken för någon mer värvning. Menar inte att det är dåligt, men en Ersson-typ hade verkligen varit pricken över i:et.

Tycker för övrigt att det är bra att man tackar nej till Gunler.

KalleTeodor: Larsen har faktiskt varit bättre än jag trodde. Såg "stel" ut på försäsongen men varit bra i flera seriematcher. Bättre än väntat med pucken. Sen har han inte den fysiska dimensionen, som Brynäs verkar vara inne på, men killen är 21 bast och har aldrig spelat på motsvarande HA-nivå förut. Att både han och Johanesson, som båda kommer från lägre nivå, skulle ha problem med att ta helt ordinarie tröjor i ett tilltänkt topplag var ju väntat. Tycker faktiskt båda har spelat över förväntan.

Håller med er om lovande juniorer, kul. Det är den svåra pucken, värva rutinerat eller satsa med egna produkter.

Det är tyvärr många med NHL erfarenhet som blivit floppar i Brynäs och andra lag.

Men läste krönikan i dagens Gd om Benn. Där skrivs det att Brynäs kanske inte är nöjda med Larsen och Cukcstes fysiska spel och därför vill ha Benn.

Nu har ju Udd och Calle Sandström mfl varit bra...men med Benn så får de ing fler chanser tyvärr. Men verkligheten är tuff, Brynäs måste gå upp direkt och då behövs rutin.
Så ett spännande back par i min bok blir Benn och Larsen. Vilken tyngd och Benn skulle lära Larsen en hel del.

JohnnyBotox: Ja vindarna blåser åt rätt håll just nu. Vi ligger 2:a i J20 och J18 och leder serien i U16. Riktigt roligt och jag tror att framgång på juniorsidan är av största vikt för att nå framgång på seniorsidan även om det kan ta lite tid innan effekten kommer.

Sen det här med Benn. Spännande och rätt tänkt. Vi saknar definitivt tyngd i egen zon och kanske framförallt pondus. Idag är det väl egentligen bara Bertilsson som har den utstrålningen och mer av det krävs nog i ett slutspel.
Jag antar att Alcèn inte riktigt är nöjd med vad han fått ut av Cukste och Kasper i form av fysik och pondus. Sen är då frågan hur backparen ska formeras.
Ska som sagt bli spännande att se men jag skulle nog sätta Johannesson som sjunde.

Peja: Så var det ja!

JohnnyBotox:

Svrcek gjorde två assist för J20 igår med. Också 16 år.

Ovan man är att det är så positiva vindar gällande Brynäs :)

Vet inte om det nämnts här men Leo Sundqvist gjorde sin första match i J20 igår och gjorde mål. Han är född 2007 dvs 16 år.

Även Gustav Hillström levererar stort i J18 och spelar lite J20, också född 2007.

Hugo och Theo Östberg, tvillingar födda 2007.

Poängligan Brynäs J18:
Hillström 7+10 på 7 matcher
Sundqvist 10+4 på 8 matcher
H. Östberg 7+7 på 8 matcher
T. Östberg 4+10 på 8 matcher

Viktigt med återväxten, så riktigt roligt!

bradberry: de randiga försöker att jämna ut serien för Brynäs IF är för överlägsna, det kommer att bli mycket av den varan framöver så det är bara att vänja sig!

Pigalle: honom skall vi ha.
Swishat en slant till den värvningen.

{9684}: fast superkonstigt är det inte då Rasmus Sandin har ett förflutet i MoDo samt hejar på/följer laget nära. Det var Sandin som fixade in Bernhardt till MoDo t.ex. I rögle spelar ju hans bror.

För övrigt är Benn en riktig profil. Värvar ni honom kommer jag garanterat gå på era matcher mot Löven och DIF. Vinner nog årets skägg i HA iallafall

Tigerhjärta: Hade blivit kross i Gävle, men borta vet man aldrig. De kommer vara otroligt är taggade och Brynäs får inte slappa till.

« · 2581024 · »