1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742261 inlägg · 7967 ämnen
« · 2582111 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Annars verkar det finnas en trea ledig i Vinddraget.

Benn har alltså 12 NHL-säsonger/600 matcher i bagaget:

1) han måste vara riktigt RIK och ha sitt på det torra med råge
2) han åker nog alltså inte hit för att tjäna pengar, torde vara att han fortfarande brinner för att spela hockey 👍
3) en kuriosatanke slog mig; om man som han har tjänat oräkneliga pengar: hur bor familjen hemma i Kanada, hur kommer de att bo i Gävle? Blir nog inte en trea i Andrrsberg… Kanske fd lagkamraten Järnkrok har nåt att hyra ut…?? 🙂

J-S: Ingen var väl direkt bra igår, men jag tycker ändå att Vesel och Billins var godkända. Vesel gjorde mål och skapade en del, Billins tog många bra beslut och täckte faktiskt upp för några riktigt grova missar av Johanesson.

Lemp: Samtidigt säger andra att spelarmarknaden är död nu igen.

Jag hoppas att Wännström signar inom kort. En spelartyp som man saknar lite i laget och definitivt en klasspelare på denna nivå.

Danne66: "Jag hoppas Clara får några matcher på raken nu. Sen får de kompetenta yrkesfolket utvärdera efter det."

När var och hur man spelar in Clara så hoppas jag att tränarstaben har full koll på det,
Vad jag vill se i morgon är ett taggat lag oavsett vem som står,
För i gårdagens match när Brynäs hade allmän åkning i 75% av matchen så är det ingen som får godkänt.
Går laget för fullt så kommer vi vinna matcher oavsett vem som står.

Lemp: ajdå, tråkigt.. men kan var bara att få in några träningar med laget innan.

Erat: Står följande på hemsidan:

”Jordie Benn har skrivit på ett ettårskontrakt med klubben och ansluter till laget inom kort. Det kommer dock dröja något ytterligare innan spelaren är spelklar på grund av pappersexercisen.”

Onsdag är nog inte aktuellt, kommer nog dröja.

Rodrigo: Tack så mycket. Bekräftar min tes om att Brynäs skapade mer och att Nybro var extremt effektiva.

J-S: Jag hoppas Clara får några matcher på raken nu. Sen får de kompetenta yrkesfolket utvärdera efter det.

Jugge: aaah var han så ung. Nåja blir spännande o se Benn.

Jugge: Berömde Franson! Det var då växjös sportchef grinade i medier att vi tagit in en lockout-spelare

gwl: Limpan kommer inte hänga upp grillorna :-)
Vi har en väldigt lovande målvakt i Clara och han kommer bara att bli bättre under säsongen.
Gälla vet vad som gäller med unga målvakter knäck dom inte i början av säsongen utan bygg upp deras självförtroende, så lätta matcher i början av säsongen ge dom några enkla vinster.
Är ganska säker på att Pecka hjälpt Johan med scoutingen av Clara så han kommer bli rolig att följa,
Men han är ingen Jesus han kommer inte vara en frälsare utan det kommer behövas hårt jobb ifrån alla i föreningen om vi vill gå upp.

Peja: Det finns iallafall expected goals-statistik på hockeysiffror.se/

Brynäs 1,76
Nybro 0,9

dempa: Cody Franson var typ 26 år när han spelade i Brynäs, så han var knappast slut. Han gjorde väl inget jätteavtryck i Brynäs vad jag minns, men han hade ju flera fina år i NHL efter det.

dempa: Ja du.. Var okej i Brynäs och sen gick tillbaka till NHL och gjorde det bra.. Konstigt.. www.eliteprospects.com/player/10431/cody-franson

SuneMangs: grymt fränt! Hur var det när ni värvade fd backjätten cody franson - var han slut då, eller var han ok?

gwl: Kam tänka mig att det blir duktiga målvakter tillgängliga under säsongen. Olkinoura kom väl i februari?

Om det skulle bli så att Lindbäck får hänga upp skridskorna, vad finns då att ta in?

Det jag kan hitta på marknaden är typ Galajda, som hade en tuff säsong i djurgården.

Larsa släpper in 3 mål på 5 skott, tung start för hemma publiken i Scandinavium

SuneMangs: YES

Farsang: hoppas han är spelklar till onsdag, så man får se han live🤩

Vi förlorade en match, andas.

Droppar lite historia här för de som vill se tillbaka i HA.
Uppladdat:

500x0-screenshot20231014152109chrome.jpg

500x0-screenshot20231014152055chrome.jpg

Nu är Jordie Benn signad, undra när han dyker upp?

Jugge: Du har helt rätt,
Sen var i stort sätt hela laget under isen i går, så jag tänker inte attackera enskilda spelare.
Räcker med att titta på betygen i GD av laginsatsen igår, där ingen spelare har fått godkänt,
Så nya tag i morgon Larsson tillbaka och Clara i målet troligtvis.
När det gäller bottennappet i går så lägger jag ansvaret på tränarstaben som inte ställer ett taggat lag på isen.

Jugge: Jo, kan hålla med om det, men om man zoomar ut lite så var det 5 perioder sedan Brynäs gjorde en bra period på bortaplan. Det var första perioden mot Västerås. Annars har det bara varit enstaka minuter i vissa perioder (framförallt inledningen igår) som varit bra.

Om man ser på saken enligt ovan, med 5 svaga perioder borta, blir det en väldig kontrast mot de som pratar om poängrekord, stora segrar, en bra inledning av säsongen och så vidare.

Morgondagens match kommer utvisa om bortaspelare blir en lite bortakris direkt.

{5647}:

Blev lite löjets skimmer över gudlevskis första match när han inte räddade en enda straff och toppade det med att utgå skadad. Skulle säga att den insatsen låg honom i fatet en bra bit in i säsongen trots att han spelade ganska bra.

Sen var han, likt lindbäck, ute och agerade sjätte utespelare lite för ofta. Även om lindbäck verkar något skickligare med klubban, guden blev ofta stillastående med pucken vilket skapade en osäkerhet hos backarna.

Men det känns som det var något man slipade bort under säsongen, dvs han fokuserade enbart på att stoppa puckarna bakom mål och lät backarna sköta resten.

Peja: Helt enig att Limpans insats hittills är icke godkänd. Han måste upp rejält eller så måste Alcén agera.

Men nivån på vissa inlägg här inne är på lägre nivå än Brynäs insats igår, det säger en del.

Jugge: Kritiken gentemot Lindbäck kan inte viftas bort med enstaka insatser eller en isolerad insats. Det är snarare en samlad bild av hans insatser under den här säsongsinledningen samt förra säsongen.

Jag tycker det verkar som om en del är nöjda med hans insatser så länge han inte gör tavlor. Det är en väldigt låg kravbild på en målvakt som man vill vinna ett slutspel med.

Petrov:

"Fundera på varför Brynäs var ineffektivt."

"Brynäs är dom bästa", gör att axlarna sitter precis under öronen.
Står inte i någon lag att Brynäs ska tillhöra SHL nästa säsong.
Spelarna bör tagga ner, för att hitta spelet igen...

Har avvaktat att logga in här efter gårdagens match tills nu. Man visste ju att sågningarna och domedagsprofetiorna skulle hagla tätt, men herregud alltså… Vissa verkar bara ha 2 par glasögon, eller antingen är glaset fullt eller så är det tomt.

Antingen äger vi, kommer cruisa genom serien och leka hem SHL platsen. Eller så är vi så jävla klappkassa och sämst, vi ska skicka alla från Limpan till Gällstedt för det är så jävla kasst! Lite rim och reson tack…

Sen finns det ett fåtal nyanserade personer här inne, men dom är verkligen i minoritet. Som kan se att vi gjorde ett bottennapp igår, ingen spelare var godkänd och man kan inte bara ställa ut skridskorna, ”inte ens i HA”…

Man ska självklart kunna kritisera och ifrågasätta när prestationen är undermålig. Men när det bara hävs ur kräk och hat är det för låg nivå och blir fort tråkigt här inne.

Mina 2 cent..

Bratwursten : Fundera på varför Brynäs var ineffektivt. Känner vi inte igen tendensen från de senaste säsongerna när man bombar på mot en formlig köttmur framför mål? Brynäs saknade tyvärr nycklar för att dyrka upp detta. Kanske ingen slump att det stod en SHL-tränare i Nybros bås, eller vad tror du? Detta inger mer oro än Lindbäcks prestationer (förlusten igår kan inte skyllas på honom även om han kanske inte var lysande).

Bratwursten : Finns det underliggande siffror någonstans? Brynäs måste väl ha haft fler bra chanser än Nybro över 60 minuter?

Till alla härinne:

"Annars så går bilen bra?"

Brynäsgubbe: Håller inte med faktiskt. Brynäs var sammantaget det bättre laget igår men några nyckelsekvenser (lite slumpmässigt ) när matchen stod och vägde ( sånt händer ibland) blev avgörande plus Brynäs ineffektivitet. Jag är inte orolig.

KalleTeodor: Han gör absolut ingen toppmatch, men var inte heller sämst på isen, så nej, det är knappast hans fel att det slutar som det gör.

Brynäsgubbe: Brynäs kommer att lära sig på vägen. Som sagt, detta är en seniorliga och det krävs hårt jobb varje match.

KalleTeodor: Ja, det var uppenbart ganska tidigt att Brynäs var sämre än Nybro. Jag trodde deras höga press skulle avta men de orkade hela matchen. Som någon sa på fb, de fick Brynäs att se ut som de gjort de senaste åren i SHL.

Mycket oroväckande hur lätt det var sett till deras trupp.

Kan ju vara så att om dom 25% som säger sig förstå visar det så slipper Brynäs göra en GIF och falla ytterligare en division.

Att någon som följer matcher via text tv sitter och försvarar att vi har en målis som inte bevisligen inte håller HELLER för AS gör att man kanske ska strunta i vad denne tycker /skriver helt.

Det han dessutom missar att att Brynäs inte är NÅGONTING utan sina fans.
Vart ska då pengarna komma ifrån?

Huge: konkret= gripbar verklig fattbar!
När du svarar 75 % och inte kan svara annat än det så blir det väldigt konkret att du inte har en aning om hockey och Brynäs svaga mv spel

KalleTeodor:

hela laget blir virrigt med limpan i målet..
Nybros andra mål var inte något märkvärdigt skott att plocka..antingen var det något fel på plockhandsken eller limpans syn
Nybros första mål, varför denna stötbrytning av limpan, som gjorde att alla sedan kom på mellanhand..
efter två målvaktstavlor blir hela laget stressat...

{5647}: ”Gudlevskis började rätt uselt för oss med en 7-6 förlust mot AIK i första matchen. Under säsongen växte han rejält.”

Inget ont om Guden, men kan han göra det så bra som han gjorde det i HA kontra SHL, så tycker man nog att Lindbäck borde kunna göra detsamma.
Det är nog lite den chansningen Brynäs valde o göra när de skrev 1 år med Lindbäck. Det finns nog en baktanke att ta in en annan målis om han skulle fortsätta på den inslagna vägen.

KalleTeodor: Där håller jag med. Jag är emot att man skyller förlusten mot Vitryssland på Tommy Salo också. Visst, varken Salo då eller Lindbäck igår gjorde sin bästa match, men de var bara en av många som inte var på topp. Det är bara lättast att hänga ut en målvakt, för denne står ut så mycket mer än utespelarena.

Men faktum kvarstår för mig. Hittills har Lindbäck varit för dålig. Han måste kliva upp ett snäpp. Gudlevskis började rätt uselt för oss med en 7-6 förlust mot AIK i första matchen. Under säsongen växte han rejält. Det gäller att Lindbäck återstår sin "mojo", för rimligen finns kapaciteten där.

KalleTeodor: Mot en nykomling som Nybro som mäktar med 13-14 skott bör det räcka med ett mål för att skaka fram förlängning. Sen är det som någon sa, när vann Lindbäck en match åt oss när spelet inte stämmer? Har det hänt?

KalleTeodor: Skyller INTE gårdagens bedövliga insats på limpan. Men faktum kvarstår , limpan är ingen målis som gör skillnad en målis som steppar upp när utespelare, som igår , inte gör sitt jobb . En målvakt som kan stå på huvudet när det krävs . Bara inse efter förra säsongen å början på denna . Limpan är INTE den målvakten som gör skillnad .

Jan Grismöbel: Lindbäck behöver lyfta sitt spel det råder det ingen tvekan om men att skylla gårdagens förlust på honom är fantasilöst. Det känns mer som att man inte orkar byta spår att lägga gnället på.
Gör man som hockeylag ett mål framåt så vinner man ytterst få matcher. Så mycket mer analys än det behövs inte.

Silfver: Ta ifrån han mobilen då

Svensson_62: Gälla sa till GD att han inte trodde på nån Ölund imorgon.

Aaaa: Hoppas Ölis också är tillbaka imorgon. Skulle vara väldigt kul att se hur vi spelar med ordinarie trupp.

JohnnyBotox: Ingen limpan som 1 målis är en förutsättning för ett långt kval . Om vi kommer dit .
Förra säsongen var en lång pina med många tunga frustrerande nervösa matchkvällar . Ska det bli samma i As ?. Vi har samma orsak i målet även denna säsong .

« · 2582111 · »